peknieta rama

Data: 2009-04-11 09:16:25
Autor: CeZ__134
peknieta rama

Sie wzięła i pekła w taki sposób

http://img23.imageshack.us/img23/2854/ramaz.jpg

Kurcze zeby ja jeszcze co złego spotkało - ale nie.
Scott jakby sie kto pytał.

Jak myslicie da sie takie coś w ogóle pospawać?
No i czemu pękła w takim miejscu? Pierwszy raz takie coś widze.
Sterów sam nie nabijałem, ani nic z nimi nie robiłem :)
Ramy też nie myłem...

Mialem podobne pekniecie w ramie cannondale`a.nie wiem jaki model ramy-z ta roznica,ze pekniecie szlo od gory...nie spawalem tego,nabilem tylko metalowa obejme,i do tej pory trzyma,a rama swego czasu mocno katowana:)postaram sie pozniej wrzucic foto :)

pozdrawiam

CeZ__134

Data: 2009-04-11 09:51:51
Autor: ...::QRT::...
peknieta rama
Dnia Sat, 11 Apr 2009 09:16:25 +0200, CeZ__134 napisał(a):

[...]

Wlasnie myslelem nad czym podobnym - jakieś mocne opaski zaciskowe...
Tak swoją drogą - jak wygladało nabijanie obejmy? Stery pewnie trzeba było
do tej operacji zdjąć a ich ponowne nabijanie przy takim pęknięciu zdaje
sie być dość ryzykowne.

Data: 2009-04-11 10:18:30
Autor: fabian
peknieta rama
....::QRT::... wrote:
[...]

Na http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/pregierz.html na samym dole jest opisane jak naprawiono pękniętą piastę poprzez nałożenie pierścienia na korpus. Został on wcześniej rozgrzany do 400 stopni i stygnąc zacisnął się.

Fabian.

Data: 2009-04-11 12:26:00
Autor: CeZ__134
peknieta rama

[...]

Dokladnie,do nabicia obejmy musialem sciagnac stery,a obejma wykonana byla tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa stad nabijanie szlo sprawnie:)

CeZ__134

Data: 2009-04-11 22:57:48
Autor: Paweł Olaszek
peknieta rama
CeZ__134 pisze:
obejma wykonana byla tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa

nie chwytam, możesz nieco rozjaśnić?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-04-12 09:28:02
Autor: CeZ__134
peknieta rama

obejma wykonana byla
tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa

nie chwytam, możesz nieco rozjaśnić?

dzis zrobie dopiero foto to podesle:)bedzie jasnosc :)

CeZ__134

Data: 2009-04-13 17:30:22
Autor: Paweł Olaszek
peknieta rama
CeZ__134 pisze:
obejma wykonana byla
tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa
nie chwytam, możesz nieco rozjaśnić?
dzis zrobie dopiero foto to podesle:)bedzie jasnosc :)

zdjęcia wprawdzie nie wyjaśniły tego trapezu zamiast walca, ale domyślam się że wewnątrz pierścienia walec został zamieniony na ścięty stożek lub w przekroju prostokąt na trapez?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-04-13 19:10:56
Autor: CeZ__134
peknieta rama

CeZ__134 pisze:
[...]

Racja,zle to opsalem:) w srodku jest wciecie tak zeby moznabylo bez problemu zalozyc na gorna krawedz i wbijac tak gleboko na ile potrzeba:)

CeZ__134

Data: 2009-04-13 13:50:35
Autor: CeZ__134
peknieta rama

[...]

oto jak wyglada obejma:) pekniecie szlo na froncie ( tak jak na foto ) -aktualnie zaslania je obejma :) przez 5 lat ostrego katowania tejze ramki,z ta obejma nic sie nie dzialo,kompletnie zadnego spawu :)
http://scashone.blok.pl/duperele/obejma.jpg

http://scashone.blok.pl/duperele/obejma1.jpg

a tak btw.-moze bedziecie wiedzieli...co to za rama jest ?:)

http://scashone.blok.pl/duperele/rama1.jpg

kupilem ja jakies 10 lat temu na gieldzie...-naklejki home made :) nawet wyszly :)

przelotki w tej rami nie byly spawane,lecz nitowane :)

http://scashone.blok.pl/duperele/przelotka.jpg

http://scashone.blok.pl/duperele/przelotka1.jpg

PS:dzis wkoncu zdecydowalem sie odkrecic suport w tejze ramce :) z ojcem zlamalem dwa klucze do rur dlugosci ^70 cm+przedluzka :)) poltorej godziny kombinowania :)po raz koljeny :)) kilka lat temu tez probowalismy z podobnym skutkiem :) ale za to jak pieknie utlenione alu pozostalo na gwincie .. masakra :) a chce na tym zlozyc rower :)

pozdr

CeZ__134

peknieta rama