peknieta rama

Data: 2009-05-07 20:11:05
Autor: m
peknieta rama
witam,
2 tygodnie temu pekla mi rama w rowerze kross sfx700 w miejscu
gdzie siodelko wchodziw rame. Rama pekla podczas normalnej jazdy
po chodniku. Tydzien temu skonczyla mi sie gwarancja,
ale oddalem tydzien przed koncem. Dostalem odrzuczenie reklamacji:
"usterka powstala w skutek nadmiernego wysunieca sztycy podsiodlowej
co doprowadzilo do uszkodzenia ramy".
Siodelko nie mialem wysuniete tak bardzo, rama pekla powyzej miejsca
gdzie siegala sztyca w rame. Na sztycy nie ma zadnych sladow wiec
nie wiem na jakiej podstawie to ocenili, moze maja szklana kule.
Co teraz robic?
Na rowerze codziennie dojezdzalem do pracy, przez caly rok, w zime,
deszczu i teraz kiedy jest ladna pogoda zmuszony bylem korzystac
przez 2tyg z komunikacji miejskiej.
Czy skierowac sprawde do rzecznika konsumenta? Ile to moze trwac?
Czy lepiej dac spokoj i oddac do spawania, ile kosztuje mniej wiecej
spawanie aluminiowej ramy? Moze ktos sie orientuje gdzie w warszawie
zespawaja mi rame.
pozdrawiam,

Data: 2009-05-07 22:54:36
Autor: m
peknieta rama
On Thu, 7 May 2009 20:11:05 +0200
m <m@FAKE.pl> wrote:

[...]

dodatkowo:
nie bylo instrukcji w jezyku polskim
w instrukcji po angielsku jest napisane, ze siodelko musi
wchodzic w rame na minimum 5.5cm (w innym miejscu 6cm). Na pewno
bylo glebiej. W instrukcji jest tez napsiane, ze na sztycy
jest oznaczenie maxymalnego wysuniecia, oczywiscie u mnie nie ma
zadnego oznaczenia.

Data: 2009-05-07 14:38:26
Autor: miok
peknieta rama
On 7 Maj, 22:54, m <m...@FAKE.pl> wrote:
> [...]

w instrukcji po angielsku jest napisane, ze siodelko musi
wchodzic w rame na minimum 5.5cm (w innym miejscu 6cm). Na pewno

Hmm, a moze masz jakies "archiwalne" zdjecie roweru, na ktorym byloby
widac na ile byla wsunieta sztyca. Jesli jest np. 300mm, a ze zdjecia
wynikaloby ze jest niewiele wysunieta, to musi oznaczac ze w ramie
jest te 5-6cm:)
Moze na podstawie takiego zdjecia moglbys sie jakos odwolac...

Data: 2009-05-07 22:04:00
Autor: Jan Srzednicki
peknieta rama
On 2009-05-07, m <m@FAKE.pl> wrote:
On Thu, 7 May 2009 20:11:05 +0200
m <m@FAKE.pl> wrote:

[...]

Zwykle na sztycach jest to około 10cm.

Data: 2009-05-08 10:34:33
Autor: Jan Cytawa
peknieta rama
m napisał:

[...]

mysle, ze trzeba walczyc. Ramy alu musza pekac duzo czesciej niz
stalowe. To twoje pekniecie jest w miejscu bardzo typowym. Jesli
rzeczywiscie  nie wysuwales za daleko siodelka to moze trzeba sie
odwolac. Firmy z definicji nie chca przyjac reklamacji. Ale gwarancja
powinna do czegos zobowiazywac.

Jan Cytawa

Data: 2009-05-08 11:15:53
Autor: m
peknieta rama
On Fri, 08 May 2009 10:34:33 +0200
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

[...]

Wczoraj tak na oko patrzylem bo ciezko mi jest to dokladnie sprawdzic
przy zlamanej ramie, ale jesli sztyca by byla na 6cm to nie siegalbym
nogami do pedalow

Data: 2009-05-08 11:27:04
Autor: Wojtek
peknieta rama
m pisze:
[...]

Masz jakÄ…Ĺ› fotkÄ™ roweru? JeĹĽeli tak zaneguj decyzjÄ™ rzeczoznawcy przedstawiajÄ…c fotografiÄ™... i zobacz co odpowiedzÄ…

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadajÄ…c prywatnie

Data: 2009-05-08 11:30:55
Autor: m
peknieta rama
On Fri, 08 May 2009 11:27:04 +0200
Wojtek <osobisty@pota.onet.pl> wrote:

m pisze:

> [...]
> Masz jakÄ…Ĺ› fotkÄ™ roweru? JeĹĽeli tak zaneguj decyzjÄ™ rzeczoznawcy przedstawiajÄ…c fotografiÄ™... i zobacz co odpowiedzÄ…

fotki nie mam, ale chyba mam jakies nagranie na kamerze, poszukam:)

Data: 2009-05-08 12:15:23
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
peknieta rama
w odpowiedzi m na post news:20090507201105.143eb668FAKE.pl z Cz 07 maj 2009 20:11:05 pisze co nastepuje:

ile kosztuje mniej wiecej
spawanie aluminiowej ramy? Moze ktos sie orientuje gdzie w warszawie
zespawaja mi rame

odezwij sie na prv, to dam Ci kontakt do koompla w raszynie, co to robie przepieknie i niedrogo

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

peknieta rama