pekniete mocowanie siodelka

Data: 2009-06-17 11:09:05
Autor: m
pekniete mocowanie siodelka
witam,
peklo mi mocowanie siodelka do sztycy. Ten metalowy element dociskany
sruba trzymajacy siodelko. Czy mozna gdzies kupic ten element czy
musze kupic cala sztyce?

Data: 2009-06-17 11:16:24
Autor: kosik
pekniete mocowanie siodelka

Uzytkownik "m" <m@FAKE.pl> napisal w wiadomosci news:20090617110905.13cde420FAKE.pl...
witam,
peklo mi mocowanie siodelka do sztycy. Ten metalowy element dociskany
sruba trzymajacy siodelko. Czy mozna gdzies kupic ten element czy
musze kupic cala sztyce?

A cala grupa oczywiscie wie jaka masz sztyce.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-17 11:19:33
Autor: Rycki
m pisze:
witam,
peklo mi mocowanie siodelka do sztycy. Ten metalowy element dociskany
sruba trzymajacy siodelko. Czy mozna gdzies kupic ten element czy
musze kupic cala sztyce?

Siemka,
ten element to siÄ™ nazywa jarzmo :)
Z dokupieniem może być kłopot, ponieważ nie ma standardu i każdy producent robi inne. Poza tym w wielu przypadkach same jarzma do konkretnych sztyc nie są oferowane, są oczywiście wyjątki np. Thomson Masterpiece. Najłatwiej będzie kupić nową sztycę lub spróbować coś dorobić/dopasować.

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-06-17 11:37:37
Autor: Grzenio
pekniete mocowanie siodelka
Czy mozna gdzies kupic ten element czy
musze kupic cala sztyce?

jak jestes z Warszawy to ma dwa albo trzy siodelka w piwnicy, moge ci dac
cale albo samo jarzmo - czy bedzie pasowac??? nie wiem?

w razie czego na priva

pozdrawiam
grzenio

Data: 2009-06-17 14:30:40
Autor: Jacekj
m napisał(a):
witam,
peklo mi mocowanie siodelka do sztycy. Ten metalowy element dociskany
sruba trzymajacy siodelko. Czy mozna gdzies kupic ten element czy
musze kupic cala sztyce?

ostanio kupiłem najtańszą sztycę(w dowolnym rozmiarze) z podobnym jarzemkiem, żeby przełożyć ruchome części. Umówiłem się w sklepie, że jeślli nie spasuje to oddam i kupię droższą w rozmiarze jaki potrzebowałem. Cześci spasowały - jarzemko na jedną śrubę z takim łukowym ząbkowanym elementem.

JacekJ

Data: 2009-06-17 20:27:44
Autor: Paweł
pekniete mocowanie siodelka

peklo mi mocowanie siodelka do sztycy. Ten metalowy element dociskany
sruba trzymajacy siodelko. Czy mozna gdzies kupic ten element czy
musze kupic cala sztyce?

Miałem kiedyś siodełko mocowane jedną śrubą do sztycy. Chyba takie jak w większości rowerów. Śruba pękła w czasie jazdy. Spadłem z roweru. Jechałem wolno i nic mi się nie stało. Wymieniłem tą śrubę na nową taką o znanych parametrach. Wytrzymała wiele dłużej i też pękła. Niestety jechałem znacznie szybciej po asfaltowej ulicy w centrum miasta, na której jest bardzo duży ruch samochodów. Jak nagle odpadło siodełko machinalnie nacisnąłem na hamulce. Co spowodowało niekontrolowany lot przez kierownicę i złamanie 2 żeber. Jakimś dziwnym trafem nie jechał za mną żaden samochód. Tak więc skończyło się tylko na tych dwóch żebrach. Przyjrzałem się dokładnie jak mocowane jest siodełko. Ta jedna śruba trzymająca siodełko w czasie jazdy cały czas jest przeginana. Do przodu i do tyłu. Moim zdaniem wcześniej czy później musi pęknąć. Tak więc dla bezpieczeństwa proponuję wymienić siodełko na takie starego typu mocowane metalową obejmą do sztycy.

Paweł

Data: 2009-06-17 21:02:55
Autor: fabian
Paweł wrote:

[...]

A mnie udało się skrzywić 2 sztyce, jedną stalową ze starego Unibike-a rocznik '98 czy coś takiego, a drugą jakiegoś accenta tańszego, ale mocowania siodełka nigdy ;)

Fabian.

Data: 2009-06-17 21:03:59
Autor: Solar
pekniete mocowanie siodelka
Pawe³ pisze:

Mia³em kiedy¶ siode³ko mocowane jedn± ¶rub± do sztycy. Chyba takie jak w wiêkszo¶ci rowerów. ¦ruba pêk³a w czasie jazdy. Spad³em z roweru.

Ja osobi¶cie nigdy nie spotka³em siê z mocowaniem jedn± ¶rub±. Zawsze mia³em dwie. Mo¿e po prostu kup trochê lepsz± sztycê z mocowaniem na 2 ¶ruby?

"Gdyby trójk±ty stworzy³y sobie boga, ten mia³by na pewno 3 boki."
                                     Monteskiusz

Data: 2009-06-17 21:22:20
Autor: Pawe³
[...]

Widocznie mia³em pecha kupuj±c w sklepie rower z takim siode³kiem.
Ca³e mocowanie sk³ada³o siê z 4 czê¶ci
- sztycy zakoñczonej poziom± z±bkowan± powierzchni± z nagwintowanym otworem chyba M8 lub M10
- siode³ka, które od spodu mia³o dwa poziome prêty
- ¶ruby
- grubej z±bkowanej podk³adki

Pawe³

Data: 2009-06-17 21:29:09
Autor: fabian
Pawe³ wrote:

[...]

tego typu mocowanie chyba mia³e¶:
http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=44&id=258

a takie mo¿e byæ na 2 ¶ruby:
http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=44&id=251

Fabian.

Data: 2009-06-17 22:10:57
Autor: Pawe³
pekniete mocowanie siodelka

tego typu mocowanie chyba mia³e¶:
http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=44&id=258

Odszuka³em t± star± sztycê. Okaza³o siê, ¿e by³y dwie z±bkowane podk³adki. Ca³o¶æ wygl±da bardzo podobnie do tego co poda³e¶.
Jednak je¶li dobrze pamiêtam by³a pewna istotna ró¿nica. W tym z Velo jest nakrêtka w postaci walca. Zapewne u do³u jest co¶ podobnego. Moim zdaniem zapobiega to przeginaniu ¶ruby. Ca³y czas pracuje ona na zrywanie. Raczej wiêc nie pêknie. U mnie chyba nagwintowana by³a ta górna podk³adka. Niewielkie jej przesuniêcie wygina³o ca³y czas ¶rubê co zapewne by³o przyczyn± jej pêkniêcia. Jednak uwa¿am mimo wszystko mocowanie siode³ka w ten sposób tylko jedn± ¶rub± za niebezpieczne. Nie wiem czy jest jaka¶ szansa utrzymaæ siê na rowerze jak nagle odpada siode³ko.

Pawe³

Data: 2009-06-17 22:31:42
Autor: Pawe³
pekniete mocowanie siodelka

tego typu mocowanie chyba mia³e¶:
http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=44&id=258

Na tej sztycy jest nazwa firmy.
Na ich stronie nie ma dok³adnie takiego modelu. Najbardziej zbli¿ony to:
http://www.selcof.com/07/eng/_forged.php

Pawe³

Data: 2009-06-18 19:11:07
Autor: m
pekniete mocowanie siodelka
dziekuje wszystkim za odpowiedzi (i za siodelko od pana Grzegorza;)
W koncu kupilem nowa sztyce za 45zl. Mocowanie sprawia wrazenie
bardzo solidnego w porownaniu do poprzedniej sztycy. W sklepie
gdzie kupowalem mysleli, ze poprzednia sztyce ucialem bo miala
tylko 25cm, a to byla sztyca oryginalnie zamontowana w rowerze
kross sfx 700. Teraz kupilem 40cm sztyce. Poprzednia
sztyca spowodoala pekniecie ramy, nie wiem co za inteligenci
z firmy Kross montuja sztyce o dlugosci 25cm....

pekniete mocowanie siodelka