Data: 2011-10-21 13:46:54 | |
Autor: Szyk | |
pendrive - niedost臋pne pliki | |
Witam
W tym roku kupi艂em pendrive na usb2. Jest to transcend jetflash 16GB (a tak na prawd臋 tylko 15GB). M贸j system to p艂yta na VIA KM400 i Windows 7. Obecnie chcia艂em wykona膰 kopi臋 zapasow膮 tego pendrive i natkn膮艂em si臋 na problem z kopiowaniem plik贸w. Gdy dochodzi do pewnego pliku (jest kilka takich pliczk贸w ale skupi臋 si臋 na jednym) pr臋dko艣膰 odczytu spada, nic si臋 nie dzieje przez chwile i zg艂asza b艂膮d: "Okre艣lone miejsce docelowe nie istnieje. Mo偶e by膰 nim lokalizacja sieciowa w trybie ofline albo pusta stacja dysk贸w CD lub DVD. Sprawd藕 lokalizacje i spr贸buj ponownie." [[[ Jest to raczej bez sensowny komunikat, bo mi si臋 wydaje 偶e problem le偶y w dysku 藕r贸d艂owym a nie docelowym. ]]] Pod tym komunikatem mam przycisk "Pr贸buj ponownie" ale klikanie go nic nie daje i trzeba anulowa膰. Po anulowaniu dysk flash znika z systemu i trzeba go wyci膮gn膮膰 z gniazda usb i ponownie wsadzi膰. Po ponownym wsadzeniu system widzi pendrive ale ten plik dalej nie daje si臋 kopiowa膰. By si臋 do niego dobra膰 trzeba zapu艣ci膰 skandisk - i cho膰 nie wykrywa on b艂臋d贸w to mo偶na skopiowa膰 ten plik kt贸ry wcze艣niej sprawia艂 problemy. O ile pami臋tam to tego dysku nie formatowa艂em sam tylko u偶ywam go takiego jakiego dosta艂em w sklepie. Czy zatem powinienem go sformatowa膰? Czy mo偶e takie zachowanie daje podstawy do reklamacji? Tylko raczej nie chcia艂bym im dawa膰 moich plik贸w a nie wiem czy po ponownym za艂o偶eniu partycji i na innych plikach problem b臋dzie do zaobserwowania czy nie. Bo przed oddaniem do serwisu celem ca艂kowitego skasowania moich plik贸w bym musia艂 usun膮膰 i za艂o偶y膰 now膮 partycj臋. z g贸ry dzi臋ki Szyk |
|
Data: 2011-10-21 14:19:45 | |
Autor: Rafa艂 艁ukawski | |
pendrive - niedost臋pne pliki | |
Podstaw膮 do reklamacji jest generalnie sprz臋t niezgodny z umow膮, a to co opisujesz, to zachowanie systemu operacyjnego (czort wie co jest w systemie operacyjnym i z jakich komponentow sklada sie komputer/notebook). Nie wykluczam jakiegos problemu w samym pendrive, ale moze byc cos nie tak z USB. Oddac zawsze mozesz, ale reklamacja moze byc nieuznana, dlatego warto przynajmniej sprawdzic sprzet (a nie system operacyjny ;)) Przeskanuj pendrive sektor po sektorze (np. przy pomocy hdtune) - pokaze Ci nawet sektory, do ktorych dostep jest wolniejszy. Jezeli powstana problemy. Probuj do skutku skopiowac pliki, sformatuj pen'a (zapis do wszystkich sektorow) i do reklamacji -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|