"permanentna inwigilacja"

Data: 2020-10-17 02:11:34
Autor: Olivander
"permanentna inwigilacja"
wszyscy wiemy, że wszyscy wszystkich śledzą a danymi handlują, wbrew wszelkim zgodom i niezgodom

tu aple się chwalą że używją naszych danych nie tylko do handlu skórami, ale i do zbożniejszych celów. ciekawi mnie jednak, jak aple odróżniają np. jadącego swobo przez korek rowerzystę od stojącego w korku samochodziarza i od biegacza, który w mieście, legalnie, zatrzymuje się na każdych czerwonych światłach, ale biega wzdłuż linii autobusowej.

oto ten wykres pt "Trendy mobilności Polaków"
Dane tworzone na podstawie lokalizacji i przemieszczania się po terenie Polski, pobierane od właścicieli urządzeń Apple. Dane zbiera, przetwarza i udostępnia Apple Inc. Jako wartość wyjściowa (na wykresie oznaczona jako 0) została przyjęta średnia wartość z danych historycznych.
https://koronawirusunas.pl/u/mobilnosc

Data: 2020-10-17 12:46:55
Autor: Ignacy
"permanentna inwigilacja"
sobota, 17 października 2020 o 11:11:36 UTC+2 Olivander napisał(a):
wszyscy wiemy, że wszyscy wszystkich śledzą a danymi handlują, wbrew wszelkim zgodom i niezgodom

Absolutnie się zgadzam, aby powyższemu zapobiegać, mam zaklejone aparaty foto we wszystkim, a historię przeglądania kasuję raz dziennie i wyobraź sobie, że żądają ode mnie zgody na przetwarzanie danych bez przerwy, więc im jej udzielam, ale nie mają co przetwarzać i np. zablokowali mi na jednym tel dostęp do stron i wyświetla się komunikat, który mniej więcej podaje, że oni oraz ich partnerzy biznesowi przechowujemy(?!) na urządzeniu informacje, takie jak pliki cookie i uzyskujemy do nich dostęp, a także przetwarzamy dane osobowe, takie jak niepowtarzalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie, itd. Czyli wiedzą o nas wszystko!

Data: 2020-10-18 00:30:58
Autor: Maciek
"permanentna inwigilacja"
[...]

To jest warstwa tzw. "light". Korporacje zbierają dane w różnym celu ale głównie pchania produktów opłaconych prze reklamo biorców.

Oglądnij Snowdena ;-)

https://www.filmweb.pl/film/Snowden-2016-728191

Dla służb jeżeli chcą, nie ma ograniczeń aby inwigilować każdego, kto korzysta z urządzeń z elektroniką. Co nie wydaje się być science fiction.
Trzeba się niestety pogodzić, że jesteśmy planktonem dla "wielkigo brata" albo "smoka". Ba... jak jedni nie mają kontroli to piszą w stylu:

https://bezprawnik.pl/huawei-szpiegostwo/

Kupić bezludną wyspę i nie używać elektroniki?
LOL ;-D

Wyobraź sobie teraz, że każdy z nas ma sporo urządzeń zawierających baterię litowe, laptopy, komórki, tablety itp. Lit jest wybuchowy w połączeniu z tlenem. To można wszystko odpalić w razie czegoś tam... wojny itd.
Już w latach 90tych chodziły słuchy, że można uziemić telefony produkowane na procesorach :)

Także tego... lepiej jeździć na rowerze i się tym nie przejmować :)

Data: 2020-10-18 02:10:05
Autor: Ignacy
"permanentna inwigilacja"
niedziela, 18 października 2020 o 00:31:03 UTC+2 Maciek napisał(a):

Kupić bezludną wyspę i nie używać elektroniki? LOL ;-D

Także tego... lepiej jeździć na rowerze i się tym nie przejmować :)
Dokładnie, ale kasowanie danych przeglądania miało jedeny cel, mianowicie, "padaki" do nawigacji i rejestracji śladów działają płynie i szybko bez zacinania się. No i zrobił się w ambaras, bo śledzą mnie jeszcze bardziej :)

Data: 2020-10-18 11:25:47
Autor: Olivander
"permanentna inwigilacja"
ależ Ignac, z twej pierwszej odpowiedzi, zdaje się wynikać, że wierzysz, że Apple odróżnia rowerzystów od samochodziarzy za pomocą podglądu kamerek... absurd, wszyscy je noszą na dupie w spodniach... a z tego wykresu zresztą zdaje się winikać, źe im bardziej chodzimy pieszo, tym częściej zaraża nas wirus z Wuhan

> Kupić bezludną wyspę i nie używać elektroniki?
niejaki Usama ibn Ladin próbował... i jego było stać na takie zakupy

Data: 2020-10-18 12:45:54
Autor: Ignacy
"permanentna inwigilacja"
niedziela, 18 października 2020 o 20:25:49 UTC+2 Olivander napisał(a):
ależ Ignac, z twej pierwszej odpowiedzi, zdaje się wynikać, że wierzysz, że Apple odróżnia rowerzystów od samochodziarzy za pomocą podglądu kamerek... absurd, wszyscy je noszą na dupie w spodniach...

Przednie aparaty w smarfonach służą do robienie zdjęć, nawet wbrew woli jego posiadacza, podobnie zresztą mikrofon, do nagrywania głosu wbrew jego woli. Domyślam się, że masz tego świadomość
a z tego wykresu zresztą zdaje się winikać, źe im bardziej chodzimy pieszo, tym częściej zaraża nas wirus z Wuhan

Dokładnie, widocznie  są zbyt powolne, żeby innych doścignąć.
Na temat covid mam własne zadanie i nie chciałbym go ujawniać:)