Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego

peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego

Data: 2012-10-11 19:17:43
Autor: onarjusz
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego
Witam

Pacjent Peugeot 306, z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, zamiast gorącego. Sytuacja zmieniła się nagle. Do układu zalany był pół roczny Borygo różowy. Nagrzewnice przepłukałem przy użyciu węża ogrodowego. Nigdzie nie widać żeby z układu uciekał płyn, wycieraczki przednie są suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką przypadłość?

Data: 2012-10-11 19:38:00
Autor: PiteR
peugeot 306 letnie ciepe powietrze z nawiewu zamiast gorcego
na  ** p.m.s **  onarjusz pisze tak:

Co moe by powodem? Czy cigle otwarty termostat moe generowa
tak przypado?

czy silnik osiga temperature jak dawniej?
czy we do chodnicy ciepe czy zimne?

moga si poama kierownica w obudowie nagrzewnicy
i nie zamyka szczelnie wlotu zimnego.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-10-11 20:12:55
Autor: ToMasz
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 11.10.2012 19:17, onarjusz pisze:
Witam

Pacjent Peugeot 306, z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, zamiast
gorącego. Sytuacja zmieniła się nagle. Do układu zalany był pół roczny
Borygo różowy. Nagrzewnice przepłukałem przy użyciu węża ogrodowego.
Nigdzie nie widać żeby z układu uciekał płyn, wycieraczki przednie są
suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką
przypadłość?


poszukaj odpowietrzników i odpowietrz układ chłodniczy.
zapal zimny silnik i ręką sprawdzaj temperaturę węży do chłodnicy i nagrzewnicy. nagrzewnica musi się robić ciepła wyraźnie wcześniej niż chłodnica. wyraźnie, nie minutę wcześniej.
jak węże w nagrzewnicy są gorące tak ze nie umiesz ich utrzymać, a z nawiewu leci chłodne powietrze, (mało ciepłe) to szukaj przyczyny w kanałach powietrznych.

ToMasz

Data: 2012-10-11 22:53:59
Autor: onarjusz
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 2012-10-11 20:12, ToMasz pisze:
W dniu 11.10.2012 19:17, onarjusz pisze:
Witam

Pacjent Peugeot 306, z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, zamiast
gorącego. Sytuacja zmieniła się nagle. Do układu zalany był pół roczny
Borygo różowy. Nagrzewnice przepłukałem przy użyciu węża ogrodowego.
Nigdzie nie widać żeby z układu uciekał płyn, wycieraczki przednie są
suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką
przypadłość?


poszukaj odpowietrzników i odpowietrz układ chłodniczy.
zapal zimny silnik i ręką sprawdzaj temperaturę węży do chłodnicy i
nagrzewnicy. nagrzewnica musi się robić ciepła wyraźnie wcześniej niż
chłodnica. wyraźnie, nie minutę wcześniej.
jak węże w nagrzewnicy są gorące tak ze nie umiesz ich utrzymać, a z
nawiewu leci chłodne powietrze, (mało ciepłe) to szukaj przyczyny w
kanałach powietrznych.

ToMasz

Układ odpowietrzony kilkakrotnie. Węże czuć że jest w nich płyn. Sprawdzę jak piszecie z które węże najpierw robią się ciepłe.
Moje 306 posiada klimatyzacje, czy ma to wpływ na coś?

Data: 2012-10-12 07:38:00
Autor: Myjk
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
Thu, 11 Oct 2012 22:53:59 +0200, onarjusz
Układ odpowietrzony kilkakrotnie.

Pewnie jeszcze za mało. Dla przykładu w mojej M6 układ odpowietrza się
robiąc dolewki przez min. godzinę na pracującym silniku, co chwilę powoli
dolewając płynu. :/Jak mi rurka przy webasto puściła, to sama naprawa
trwała krótko, natomiast uzupełnianie płynu zabrało 75% czasu wizyty w
serwisie. Ale przynajmniej wiem, że Mazda6 może stracić 4 z 5 litrów płynu
chłodniczego, a silnik i tak się nie zagotuje. ;)

Natomiast, następstwem braku płynu był właśnie brak ogrzewania w kabinie.

PS klimatyzacja nie ma związku z tematem, chyba, że sterownik, albo jakiś
czujnik temperatury walnął... co jest stosunkowo częstym zjawiskiem we
francuzach. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-11 20:18:01
Autor: megrims
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 2012-10-11 19:17, onarjusz pisze:
Witam

Pacjent Peugeot 306, z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, zamiast
gorącego. Sytuacja zmieniła się nagle. Do układu zalany był pół roczny
Borygo różowy. Nagrzewnice przepłukałem przy użyciu węża ogrodowego.
Nigdzie nie widać żeby z układu uciekał płyn, wycieraczki przednie są
suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką
przypadłość?
Znajomy miał tak w Civicu z 1993 roku. Przyczyną był brak płynu
w chłodnicy.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-10-11 20:18:41
Autor: Big Jack
peugeot 306 letnie ciepe powietrze z nawiewu zamiast gorcego
W wiadomoci
news://news-archive.icm.edu.pl/5076ff35$0$26689$65785112@news.neostrada.pl
*onarjusz* napisa(-a):

Pacjent Peugeot 306, z nawiewu leci lekko ciepe powietrze, zamiast
gorcego. Sytuacja zmienia si nagle. Do ukadu zalany by p roczny
Borygo rowy. Nagrzewnice przepukaem przy uyciu wa ogrodowego.
Nigdzie nie wida eby z ukadu ucieka pyn, wycieraczki przednie s
suche, nie sycha eby z skd kol wiek ulatywao cinienie.
Co moe by powodem? Czy cigle otwarty termostat moe generowa tak
przypado?

Miaem podobny problem w 309. Nie doprowadziem tego do koca, bo wczeniej go sprzedaem, ale jestem niemal pewien, e poprzestawiao si co na cignach od regulacji temp. skutkiem czego nie dao si skutecznie ustawi max grzania.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
        ( o  o)
    -- ooO-( )-Ooo-

Data: 2012-10-12 08:33:47
Autor: lleeoo
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 2012-10-11 19:17, onarjusz pisze:
Witam

Pacjent Peugeot 306, z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, zamiast
gorącego. Sytuacja zmieniła się nagle. Do układu zalany był pół roczny
Borygo różowy. Nagrzewnice przepłukałem przy użyciu węża ogrodowego.
Nigdzie nie widać żeby z układu uciekał płyn, wycieraczki przednie są
suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką
przypadłość?

Niestety tylko wymiana nagrzewnicy, trzeba zdemontować cały kokpit wiec czynność mega upierdliwa. W warsztatach podejmują się ale za chorą kasę więc lepiej poświęcić jakąś sobotę i zrobić samemu, są w sieci tutoriale krok po kroku.

Data: 2012-10-12 11:58:29
Autor: Ukaniu
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego

Użytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k58dkc$e7l$1usenet.news.interia.pl...
Niestety tylko wymiana nagrzewnicy, trzeba zdemontować cały kokpit wiec

Prócz wypadków kiedy ciekło w życiu nie wymieniałem nagrzewnicy.
Czego w tym przypadku by trzeba?

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-12 14:48:17
Autor: lleeoo
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 2012-10-12 11:58, Ukaniu pisze:

Użytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k58dkc$e7l$1usenet.news.interia.pl...
Niestety tylko wymiana nagrzewnicy, trzeba zdemontować cały kokpit wiec

Prócz wypadków kiedy ciekło w życiu nie wymieniałem nagrzewnicy.
Czego w tym przypadku by trzeba?


Zawalonej wewnątrz i z zewnątrz nagrzewnicy. Widziałeś jak to wygląda w 306 i w bliźniaczym Citroenie ZX? Jedyny skuteczny sposób żeby było znowu ciepło to wymiana.

Data: 2012-10-12 16:24:58
Autor: onarjusz
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 2012-10-12 14:48, lleeoo pisze:
W dniu 2012-10-12 11:58, Ukaniu pisze:

Użytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k58dkc$e7l$1usenet.news.interia.pl...
Niestety tylko wymiana nagrzewnicy, trzeba zdemontować cały kokpit wiec

Prócz wypadków kiedy ciekło w życiu nie wymieniałem nagrzewnicy.
Czego w tym przypadku by trzeba?


Zawalonej wewnątrz i z zewnątrz nagrzewnicy. Widziałeś jak to wygląda w
306 i w bliźniaczym Citroenie ZX? Jedyny skuteczny sposób żeby było
znowu ciepło to wymiana.

Jak wygląda?
Zawalona wewnątrz?Skąd przypuszczenie? Mówię mocno ja przepłukałem wodą od środka.

Data: 2012-10-15 07:56:24
Autor: Ukaniu
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego

Użytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k593ii$i04$1usenet.news.interia.pl...
Zawalonej wewnątrz i z zewnątrz nagrzewnicy. Widziałeś jak to wygląda w 306 i w bliźniaczym Citroenie ZX? Jedyny skuteczny sposób żeby było znowu ciepło to wymiana.

W 306 choć takim kulam na PKP nie widziałem.
Jak jest zawalona z zewnątrz to ją trzeba przedmuchać sprężonym powietrzem. Jak w środku to pomaga odkamieniacz.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-15 09:23:34
Autor: lleeoo
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 2012-10-15 07:56, Ukaniu pisze:

Użytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k593ii$i04$1usenet.news.interia.pl...
Zawalonej wewnątrz i z zewnątrz nagrzewnicy. Widziałeś jak to wygląda
w 306 i w bliźniaczym Citroenie ZX? Jedyny skuteczny sposób żeby było
znowu ciepło to wymiana.

W 306 choć takim kulam na PKP nie widziałem.
Jak jest zawalona z zewnątrz to ją trzeba przedmuchać sprężonym
powietrzem. Jak w środku to pomaga odkamieniacz.


Pytałem czy widziałeś jak to wygląda, a jak mówisz o przedmuchaniu kompresorem tzn że nie widziałeś.

Data: 2012-10-15 10:06:11
Autor: Ukaniu
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego

Użytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5gdlm$mfu$1usenet.news.interia.pl...
Pytałem czy widziałeś jak to wygląda, a jak mówisz o przedmuchaniu
kompresorem tzn że nie widziałeś.

Znalazłem w obrazkach google wygląd tej nagrzewnicy i niczym nie różni się od mi znanych.
Woda, szorstki pędzel, kompresor, gdzie miał by być problem?

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-15 10:46:35
Autor: lleeoo
peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawi ewu zamiast gorącego
W dniu 2012-10-15 10:06, Ukaniu pisze:

Użytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k5gdlm$mfu$1usenet.news.interia.pl...
Pytałem czy widziałeś jak to wygląda, a jak mówisz o przedmuchaniu
kompresorem tzn że nie widziałeś.

Znalazłem w obrazkach google wygląd tej nagrzewnicy i niczym nie różni
się od mi znanych.
Woda, szorstki pędzel, kompresor, gdzie miał by być problem?

Dostęp !! rozbierać cały kokpit tyko po to żeby przedmuchać kompresorem czy odkamieniać to nieporozumienie, warsztaty biorą za to ~500zł. Roboty jest na cały dzień wiec lepiej odżałować te ~100zł i kupić nową nagrzewnicę.

Data: 2012-10-15 02:30:42
Autor: rzymo
peugeot 306 letnie ciepe powietrze z nawiewu zamiast gorcego
W dniu poniedziaek, 15 padziernika 2012 10:48:07 UTC+2 uytkownik lleeoo napisa:
Dostp !! rozbiera cay kokpit tyko po to eby przedmucha kompresorem czy odkamienia to nieporozumienie, warsztaty bior za to ~500z. Roboty jest na cay dzie wiec lepiej odaowa te ~100z i kupi now nagrzewnic.

Mog potwierdzi - nawet dla witego spokoju warto zmieni nagrzewnic, eby nie musie w najbliszym czasie ponownie przechodzi etapu rozkadania i skadania :)
W wakacje miaem t przyjemno - niby atwo i prosto, a par adnych godzin wyjte z yciorysu...

Data: 2012-10-15 11:43:20
Autor: Ukaniu
peugeot 306 letnie ciepe powietrze z nawiewu zamiast gorcego

Uytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisa w wiadomoci news:6a9c861e-693f-450b-8715-> jest na cay dzie wiec lepiej odaowa te ~100z i kupi now
nagrzewnic.

Mog potwierdzi - nawet dla witego spokoju warto zmieni nagrzewnic, eby nie musie w najbliszym czasie ponownie przechodzi etapu rozkadania i skadania :)
W wakacje miaem t przyjemno - niby atwo i prosto, a par adnych godzin wyjte z yciorysu...

/////

Ja czyszcz, odkamieniam, ogldam czy nie wyjedzona, pompuj (2 atm) - sprawdzam szczelno i jako nie wracam do sprawy.
Nagrzewnica za 100 pewnie ma 1/3 mniej aluminium wagowo jak fabryczna. Cieniutekie rurki, jeszcze ciesze blaszki. Chyba, e faktycznie mwimy o najlepszym zamienniku.
Jak wida dla wszystkich s zadowalajce opcje.

--
Pozdrawiam,
ukasz

Data: 2012-10-15 14:03:58
Autor: onarjusz
peugeot 306 letnie ciepe powietrze z nawiewu zamiast gorcego
W dniu 2012-10-15 11:43, Ukaniu pisze:

Uytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisa w wiadomoci
news:6a9c861e-693f-450b-8715-> jest na cay dzie wiec lepiej odaowa
te ~100z i kupi now
nagrzewnic.

Mog potwierdzi - nawet dla witego spokoju warto zmieni nagrzewnic,
eby nie musie w najbliszym czasie ponownie przechodzi etapu
rozkadania i skadania :)
W wakacje miaem t przyjemno - niby atwo i prosto, a par adnych
godzin wyjte z yciorysu...

/////

Ja czyszcz, odkamieniam, ogldam czy nie wyjedzona, pompuj (2 atm) -
sprawdzam szczelno i jako nie wracam do sprawy.
Nagrzewnica za 100 pewnie ma 1/3 mniej aluminium wagowo jak fabryczna.
Cieniutekie rurki, jeszcze ciesze blaszki. Chyba, e faktycznie mwimy
o najlepszym zamienniku.
Jak wida dla wszystkich s zadowalajce opcje.



Czym od kamieniacz? Czy zrobi to czym takim http://allegro.pl/stp-radiator-flush-odkamieniacz-chlodnicy-sklep-i2695137801.html
Chodnice mam roczn now, wie wycieki jedynie mog si pojawi z nagrzewnicy, czy tak?

Co do atwo i prosto to nic nie jest atwo i prosto jak sie nie wie jak. Ja nie rozbieraem kanaw wentylacyjnych w 306 wic nie wiem jak, tak wic pewnie z 2 dni mi zajmie;/

peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona