peugeot 406 - automat

Data: 2010-01-14 10:35:28
Autor: ..Aldi..
peugeot 406 - automat
Witam,
zastanawiam się nad zakupem Peugeota 406
1998 1.8 z automatem

wizualnie i "emocjonalnie" to auto mi spasowało, uciekł
mi sprzed nosa jeden egzemplarz 2-litrowy z 99 roku,
ale znalazłem inny...

czego się spodziewać po automacie?
silnik wiem, że niezły, jeśli się nie ma pecha, to mało się
psuje, auta podobno rdza nie bierze, o ile nie było bite
ale teraz gwoździa mi zabił ten automat...

proszę o opinie o takim rozwiązaniu - warto, nie warto?
psuje się? nie psuje?

dzięki i pozdrawiam, Aldi

Data: 2010-01-14 10:53:00
Autor: krzysiek82
peugeot 406 - automat
...Aldi.. pisze:
czego się spodziewać po automacie?
silnik wiem, że niezły, jeśli się nie ma pecha, to mało się
psuje, auta podobno rdza nie bierze, o ile nie było bite
ale teraz gwoździa mi zabił ten automat...

Tego że kiedyś może się zepsuć, zadaj sobie proste pytanie
"czy stać mnie na ewentualną naprawę" w zależności od tego co Ci przyjdzie na myśl będziesz wiedział co i jak :)

--
krzysiek82

Data: 2010-01-14 11:47:53
Autor: Agent 0700
peugeot 406 - automat
Tego że kiedyś może się zepsuć,

Wszyscy się boją że automat się zepsuje, ja miałem i się nie zepsuł :-)

Bierz bo wygodnie się jeździ a nawet jak padnie w co nie wierzę, to na Alledrogo znajdziesz drugą.

Ja własnie planuję auto z automatem, na zamianę za motocykl, ale nikt nic ciekawego nie proponuje :-(

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-01-14 12:22:28
Autor: krzysiek82
peugeot 406 - automat
Agent 0700 pisze:
Bierz bo wygodnie się jeździ a nawet jak padnie w co nie wierzę, to na Alledrogo znajdziesz drugą.

B klasą z automatem jezdziłem, dla mnie masakra, silnik się wkręca wysoko mimo, że wcale nie musi spalanie rośnie, jak dla mnie porażka.
Poza tym czuć jak zmienia bieg, co to za komfort, co to za przyjemność?

Data: 2010-01-14 18:52:31
Autor: Piotr Wasil
peugeot 406 - automat
krzysiek82 <kupilem@punto.pl> napisał(a):

Poza tym czuć jak zmienia bieg, co to za komfort, co to za przyjemność?

Co to znaczy czuc? obroty spadaja? ;)

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-01-15 09:42:15
Autor: krzysiek82
peugeot 406 - automat
Piotr Wasil pisze:
krzysiek82 <kupilem@punto.pl> napisał(a):

Poza tym czuć jak zmienia bieg, co to za komfort, co to za przyjemność?

Co to znaczy czuc? obroty spadaja? ;)

wydawało mi się, że w aucie tej klasy jak merc b klasa z przebiegiem zaledwie 2tyś nie powinienem czuć jak skrzynia zmienia bieg. A to czuć, podczas przyśpieszania wkręca się na obroty nawet do 4tyś (diesle) i dopiero przerzuca jak można tym normalnie jeździć i czerpać z tego przyjemność?

--
krzysiek82

Data: 2010-01-15 18:47:24
Autor: Piotr Wasil
peugeot 406 - automat
krzysiek82 <kupilem@punto.pl> napisał(a):

wydawało mi się, że w aucie tej klasy jak merc b klasa z przebiegiem zaledwie 2tyś nie powinienem czuć jak skrzynia zmienia bieg.

Dlaczego niby nie powinienes? Automat tez ma biegi i slychac jak je
zmienia. Co innego jak szarpie przy zmianie, wtedy to skrzynia zepsuta.

Jak depczesz zdrowo to sie nie dziw, ze ciagnie do 4k.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-01-14 20:22:03
Autor: mister
peugeot 406 - automat
W dniu 2010-01-14 12:22, krzysiek82 pisze:
B klasą z automatem jezdziłem, dla mnie masakra, silnik się wkręca
wysoko mimo, że wcale nie musi spalanie rośnie, jak dla mnie porażka.
Poza tym czuć jak zmienia bieg, co to za komfort, co to za przyjemność?

W Mercedesach, obok dzwigni skrzyni, masz taki maly przycisk C <-- -> S
C, jak classic i S, jak sport.
Nastepnym razem zamiast trybu sportowego wlacz zwykly.
Pozdrawiam.

Data: 2010-01-15 09:43:11
Autor: krzysiek82
peugeot 406 - automat
mister pisze:
W Mercedesach, obok dzwigni skrzyni, masz taki maly przycisk C <-- -> S
C, jak classic i S, jak sport.
Nastepnym razem zamiast trybu sportowego wlacz zwykly.
Pozdrawiam.

hmm nie zwróciłem na to uwagi, skupiłem się na radiu i podłączonym do niego ipodzie super sprawa.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-14 11:16:54
Autor: to
peugeot 406 - automat
...Aldi.. wrote:

[...]

Tego, że 1.8 w dość ciężkim aucie i z automatem będzie strasznym mułem...

--
cokolwiek

Data: 2010-01-14 18:48:15
Autor: KiG
peugeot 406 - automat

Użytkownik "..Aldi.." napisał:

zastanawiam się nad zakupem Peugeota 406
1998 1.8 z automatem

Też szukam P406 z autometem...
Skrzynia przy tym silniku to AL4 (DP0). Konstrukcja francuska PSA plus Renault, elektronikę robił Siemens. Ma swoje przypadłości, jednak warta jest uwagi. Z racji tego, że występuje w Peugeotach, Citroenach i Renaultach jest dość popularna a przez to znana wśród mechaników. Prawidłowo serwisowana (wymiana oleju) wytrzymuje spore przebiegi. Dużo materiałów na jej temat znaleźć można w internecie.

--
KiG

Data: 2010-01-14 22:33:28
Autor: DoQ
peugeot 406 - automat
KiG pisze:

[...]

W wersji V6 montuja niemiecka ZF (4HP20) i bardzo ladnie wspolgra z silnikiem :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-14 21:35:58
Autor: Waldek Godel
peugeot 406 - automat
Dnia Thu, 14 Jan 2010 22:33:28 +0100, DoQ napisał(a):

W wersji V6 montuja niemiecka ZF (4HP20) i bardzo ladnie wspolgra z silnikiem :)

Ale nie można powiedzieć, żeby była trwalsza, niestety. I to nawet przy
chorobliwym wręcz przestrzeganiu reżymów olejowych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-14 23:09:10
Autor: DoQ
peugeot 406 - automat
Waldek Godel pisze:

W wersji V6 montuja niemiecka ZF (4HP20) i bardzo ladnie wspolgra z silnikiem :)
Ale nie można powiedzieć, żeby była trwalsza, niestety. I to nawet przy
chorobliwym wręcz przestrzeganiu reżymów olejowych.

Bo z uzywanym automatem to jest loteria. Jak jezdzil nim idiota to jaki by nie byl i tak skatuje..

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-14 22:35:26
Autor: Waldek Godel
peugeot 406 - automat
Dnia Thu, 14 Jan 2010 23:09:10 +0100, DoQ napisał(a):

Bo z uzywanym automatem to jest loteria. Jak jezdzil nim idiota to jaki by nie byl i tak skatuje..

Ale po co zaraz sięgać po idiotów? Przecież automat skatuje nawet ASO -
skoro wiele marek ma zapisaną kompletną bezobsługowość skrzyni, mimo, że
np. ZF wyraźnie zapisało, że dana skrzynia ma mieć wymieniany olej i
filtry..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 07:21:37
Autor: J.F.
peugeot 406 - automat
On Thu, 14 Jan 2010 22:35:26 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

A moze oni nie uzywaja ZF :-)

Tak po prawdzie to ten olej nie powinien sie zuzywac, ani degradowac
... w recznej skrzyni tez sie ostatnio nie przewiduje wymiany.

J.

Data: 2010-01-15 09:24:00
Autor: Waldek Godel
peugeot 406 - automat
Dnia Fri, 15 Jan 2010 07:21:37 +0100, J.F. napisał(a):

Tak po prawdzie to ten olej nie powinien sie zuzywac, ani degradowac

Widzę, że jesteś kolejnym, który wie lepiej od producenta?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 10:29:08
Autor: J.F.
peugeot 406 - automat
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
Dnia Fri, 15 Jan 2010 07:21:37 +0100, J.F. napisał(a):
Tak po prawdzie to ten olej nie powinien sie zuzywac, ani degradowac

Widzę, że jesteś kolejnym, który wie lepiej od producenta?

Producentem to rozne rzeczy moga kierowac.

Od tego ze przepisal stara instrukcje bez zastanawiania, po dupochron na wypadek awarii.

J.

Data: 2010-01-15 09:36:11
Autor: Waldek Godel
peugeot 406 - automat
Dnia Fri, 15 Jan 2010 10:29:08 +0100, J.F. napisał(a):

Producentem to rozne rzeczy moga kierowac.

Od tego ze przepisal stara instrukcje bez zastanawiania, po dupochron na wypadek awarii.

no oczywiście, przecież to z jego funduszu gwarancyjnego będzie ewentualna
naprawa/wymiana skrzyni jak padnie na gwarancji, ROTFL!!!

I w ten sposób odkrylismy dlaczego padają automaty - bo klienci dokonują
nieautoryzowanych wymian oleju, Einstein by tego nie wymyślił, musisz być
conajmniej Zweisteinem albo Dreisteinem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-18 22:50:34
Autor: J.F.
peugeot 406 - automat
On Fri, 15 Jan 2010 09:36:11 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Ale na gwarancji nie padnie. Padnie po 180 kkm, to sie klientowi powie
ze to dlatego ze nie wymienial oleju i nie jezdzil do ASO na
przeglady.

J.

Data: 2010-01-15 11:43:54
Autor: Karolek
peugeot 406 - automat
J.F. pisze:
[...]

Uzywaja i wlasnie takie informacje podaja, ze oleju sie nie wymienia, chociaz ZF twierdzi inaczej.

Tak po prawdzie to ten olej nie powinien sie zuzywac, ani degradowac
.. w recznej skrzyni tez sie ostatnio nie przewiduje wymiany.

Bo ten olej w zasadzie sie nie zuzywa, tylko sama skrzynia sie zuzywa, a produkty zuzycia skrzyni zasyfiaja olej i filtry i po to sie wymienia olej i filtr (plus czyszczenie magnesow), aby olej byl czysty i syf nie odkladal sie w zaworach plyty sterujacej itd.

--
Karolek

Data: 2010-01-15 19:29:53
Autor: DoQ
peugeot 406 - automat
Waldek Godel pisze:

[...]

Wiesz jak sie wymienia filtr w 4HP20?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-15 18:32:50
Autor: Waldek Godel
peugeot 406 - automat
Dnia Fri, 15 Jan 2010 19:29:53 +0100, DoQ napisał(a):

Wiesz jak sie wymienia filtr w 4HP20?

Wiem. Ale olej bez problemu można wymienić.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 19:35:55
Autor: DoQ
peugeot 406 - automat
Waldek Godel pisze:

Wiesz jak sie wymienia filtr w 4HP20?
Wiem. Ale olej bez problemu można wymienić.

Ci co wiedzą "o co kaman" wymieniają olej.
Reszta jak słyszy o wymianie oleju ponad to co w instrukcji napisano puka się w głowę że to naciągactwo.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-16 08:40:58
Autor: KiG
peugeot 406 - automat
Użytkownik DoQ napisał:

W wersji V6 montuja niemiecka ZF (4HP20) i bardzo ladnie wspolgra z silnikiem :)

Montowali ją jeszcze z 2.2HDI. ZF to tępa i dość prosta skrzynia, niczym nie wyróżnia się na plus. Wolę AL4.

--
KiG

Data: 2010-01-15 16:11:45
Autor: Robson
peugeot 406 - automat

Skrzynia przy tym silniku to AL4 (DP0).
Nie koniecznie. Szwagier ma ten rocznik, silnik 1,8 a skrzynia 4HP20 - ot, taka ciekawostka, sam sie zdziwilem.

Data: 2010-01-15 19:30:34
Autor: DoQ
peugeot 406 - automat
Robson pisze:

Skrzynia przy tym silniku to AL4 (DP0).
Nie koniecznie. Szwagier ma ten rocznik, silnik 1,8 a skrzynia 4HP20 - ot, taka ciekawostka, sam sie zdziwilem.

Przeszczepiony silnik?:)
No chyba ze szwagier ma XU10

Pozdrawiam
Pawel