Data: 2009-05-19 13:41:42 | |
Autor: tomek siewierski | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Witam
Ok ze tak powiem wiem co chce kupic... no moze nie do konca :) Peugeot 407 2005 rok, diesel ale zastanawiem sie nad silnikiem 1.6 i 2.0 1.6 obawiem sie ze moze byc za slaby na samochod tej wielkosc... chociaz moze sie myle nie wiem to tez pytam :) a jak sprawa ze spalaniem sie ma? orientuje sie ktos moze? dziekuje za pomoc tomasz |
|
Data: 2009-05-19 21:43:53 | |
Autor: Waldek Godel | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 13:41:42 -0700 (PDT), tomek siewierski napisał(a):
Ok ze tak powiem wiem co chce kupic... no moze nie do konca :) I pomyśleć, że jeszcze bardzo niedużo lat wstecz, 90 KM to było wystarczająco na samochód tej wielkości.. .a teraz dup... 110 i za słaby. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-19 22:45:52 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Waldek Godel pisze:
I pomyśleć, że jeszcze bardzo niedużo lat wstecz, 90 KM to było tylko auta byly duzo lzejsze... 407SW wazy 1565kg... |
|
Data: 2009-05-19 21:47:35 | |
Autor: Waldek Godel | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 22:45:52 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):
tylko auta byly duzo lzejsze... 407SW wazy 1565kg... 406 Break ważył o ile pamiętam ~1500 - czyli te 65 km to DUŻO? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-19 22:50:16 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Waldek Godel pisze:
tylko auta byly duzo lzejsze... 407SW wazy 1565kg... sprawdz dokladnie... PEUGEOT 406; BREAK 2.0 HDI 66 KW - 1.355 kg |
|
Data: 2009-05-19 22:45:04 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
tomek siewierski pisze:
1.6 obawiem sie ze moze byc za slaby na samochod tej wielkosc... dobrze sie obawiasz... 1.6 dobrze jezdzi ale w 207/307 a jak sprawa ze spalaniem sie ma? orientuje sie ktos moze? SW 2.0hdi (chip na 163KM/388Nm) u mnie w trybie 80% trasa, 20% miasto pali 6.3-6.5l |
|
Data: 2009-05-19 21:46:12 | |
Autor: Waldek Godel | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 22:45:04 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):
1.6 obawiem sie ze moze byc za slaby na samochod tej wielkosc... no.. a 1.4HDI jeździ dobrze w 107. Co to ma wspólnego? przecież to nie jest ten sam 1.6! -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-19 22:47:52 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Waldek Godel pisze:
1.6 obawiem sie ze moze byc za slaby na samochod tej wielkosc...dobrze sie obawiasz... 1.6 dobrze jezdzi ale w 207/307 to ze 207/307 sa dobre 200-300kg lzejsze... |
|
Data: 2009-05-19 21:48:51 | |
Autor: Waldek Godel | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 22:47:52 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):
to ze 207/307 sa dobre 200-300kg lzejsze... A silnik 20 KM słabszy -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-19 22:51:42 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Waldek Godel pisze:
to ze 207/307 sa dobre 200-300kg lzejsze... I tak i nie... |
|
Data: 2009-05-19 21:55:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 22:47:52 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):
to ze 207/307 sa dobre 200-300kg lzejsze... Dla ścisłości: masa własna 307SW HDI - 1567 kg, 207 SW HDI - 1275 kg Masa własna 407 HDi waha się od 1415 (benzyna, sedan) do 1842 kg (2.7 HDi V6). 407 1.6HDi ma masę wlasną dokładnie 1470 kg. Jak widzisz - jest LŻEJSZY od 307 i tylko 200 kg cięższy od 207SW, za to ma 20 KM więcej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-19 23:05:15 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Waldek Godel pisze:
to ze 207/307 sa dobre 200-300kg lzejsze... tylko 307SW jest 7 osobowy, ot taka drobnostka... Mialem 307 break HDi 90 i rewelacji z osiagami nie bylo. HDi 110/136 chodzily duzo, duzo lepiej |
|
Data: 2009-05-19 22:09:14 | |
Autor: Waldek Godel | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 23:05:15 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):
tylko 307SW jest 7 osobowy, ot taka drobnostka... No i?? te dwa pasy bezpieczeństwa więcej ważą 200 kg? serio? Mialem 307 break HDi 90 i rewelacji z osiagami nie bylo. HDi 110/136 chodzily duzo, duzo lepiej No właśnie. Więc i 407 przy takiej samej masie jeździ całkiem nieźle. W dodatku w wielu krajach ma niższe podatki, za niedługo być może również w Banana Republic of Poland -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-19 23:12:10 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Waldek Godel pisze:
tylko 307SW jest 7 osobowy, ot taka drobnostka... SW ma inna konstrukcje niz break. Break wazy 300kg mniej... Mialem 307 break HDi 90 i rewelacji z osiagami nie bylo. HDi 110/136 chodzily duzo, duzo lepiej zamiast teretyzowac przejedz sie 1.6 i 2.0... 1.6 naprawde nie jezdzi... Podobnie jak 1.8 benzyna |
|
Data: 2009-05-19 22:15:29 | |
Autor: Waldek Godel | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 23:12:10 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):
SW ma inna konstrukcje niz break. Break wazy 300kg mniej... Bo nie ma ciężkiej szyby na dachu, mechanizmu jej zasłaniania i kupy rzeczy z wyposażenia. Reszta jest taka sama. zamiast teretyzowac przejedz sie 1.6 jechalem 1.6 - jeździło. ale jeździło a nie nisko latało. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-19 23:17:40 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Waldek Godel pisze:
SW ma inna konstrukcje niz break. Break wazy 300kg mniej... prawie ta sama. zamiast teretyzowac przejedz sie 1.6 jechalem 1.6 - nie jezdzilo. wspomiany wczesniej 307 break 2.0hdi 90 jezdzil lepiej... |
|
Data: 2009-05-20 06:11:45 | |
Autor: Reseller | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Waldek Godel pisze: Na 307 SW - 110 to absolutne minimum. Chyba, że ktoś jest na emeryturze i ma bardzo dużo wolnego czasu. -- Robcio 307 SW Premium 2.0 HDi 110KM Wroclaw/124kkm/2003 Silver dyliżans Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum... |
|
Data: 2009-05-19 23:00:03 | |
Autor: DoQ | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Marcin J. Kowalczyk pisze:
tomek siewierski pisze: W 308 tez ujdzie, tzn. zapierdalacz to nie jest ale wystarczajÄ co siÄ zbiera:) Pozdrawiam PaweĹ |
|
Data: 2009-05-20 06:07:03 | |
Autor: Reseller | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Marcin J. Kowalczyk pisze:
tomek siewierski pisze:307 to sprawa dyskusyjna :-)
-- Reseller |
|
Data: 2009-05-20 07:51:58 | |
Autor: Piotr Wasil | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
"Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał(a):
SW 2.0hdi (chip na 163KM/388Nm) u mnie w trybie 80% trasa, 20% miasto pali 6.3-6.5l Gdzie chipowales? -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2009-05-20 09:57:56 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Piotr Wasil pisze:
SW 2.0hdi (chip na 163KM/388Nm) u mnie w trybie 80% trasa, 20% miasto pali 6.3-6.5l Godula, program Indywidualny+ |
|
Data: 2009-05-20 20:30:53 | |
Autor: Piotr Wasil | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
"Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał(a):
SW 2.0hdi (chip na 163KM/388Nm) u mnie w trybie 80% trasa, 20% miasto pali 6.3-6.5l Napisz troche szczegolow jak sie autko zachowuje, itd. -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2009-05-20 21:12:49 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Piotr Wasil pisze:
Godula, program Indywidualny+SW 2.0hdi (chip na 163KM/388Nm) u mnie w trybie 80% trasa, 20% miasto pali 6.3-6.5lGdzie chipowales? Auto spedzilo na hamowni okolo 7-8h, w tym czasie byly robione programy pod moje auto (bylo ich chyba 22). Jesli pedal gazu jest wcisniety na mniej niz 80% to auto jezdzi na seryjnym programie, jesli depniecie jest powyzej to wlacza sie program "tunning". Przyrost momentu jest o okolo 20% auto wyraznie lepiej przyspiesza, zostala poprawiona reakcja na pedal gazu... Okazalo sie (ja tego nie czulem), ze auto z opoznienem okolo 1-2sekund reagowalo na pedal gazu, teraz jest duuzo lepiej. Spalanie spadlo o okolo 0.5l, auto troche mniej dymi (wg dymomierza) Wykres z hamowni: http://img205.imageshack.us/img205/4117/img20852la1.jpg Osiagi seria: 138KM@4040obr 350Nm@2100obr Po chipie 162.1KM@3820obr 388Nm@2180obr |
|
Data: 2009-05-19 23:31:23 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
tomek siewierski wydusil z siebie te slowy:
Witam ja mialem 407SW 2007 1.6HDI 110KM Do normalnej jazdy w zupelnosci wystarcza. Jak jednak pojezdzisz czyms dynamiczniejszym .. to moze brakowac - np. podczas wyprzedzania z predkosciami >120km/h W ogolnosci jednak naprawde jedzie przyzwoicie (Passat B6 1,9TDI ma 105KM). Spalanie. Przy mojej jezdzie srednio bylo 6,2-6,4 - a nie jezdze zólwiarsko Minimalne, przy zastosowaniu wszelkich mozliwych prawidel ECOdrivingu wyszlo mi na calym zbiorniku UWAGA 4,2litra/100km Jak na nie male auto uwazam ten wynik za doskonaly. ps. maksymalne srednie spalanie w cyklu mieszanym wynosilo 7,2 litra .. ale wtedy faktycznie mialem troche biegania i "troche" go poganialem W ogolnosci 2,0HDI jedzie duzo lepiej a pali nie wiecej niz (srednio) 1 litr wiecej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-20 06:09:02 | |
Autor: Reseller | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
tomek siewierski pisze:
WitamZapraszam na www.peugeot-klub.pl tam zasięgniesz opinii użytkowników jednego i drugiego rozwiązania. Tu, przepraszam, ale są głównie "domyślacze" lub "wymyślacze". Szukaj info u źródła. -- Robcio 307 SW Premium 2.0 HDi 110KM Wroclaw/124kkm/2003 Silver dyliżans Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum... |
|
Data: 2009-05-20 09:09:43 | |
Autor: GlennBp | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
tomek siewierski pisze: Rzuć okiem tu: http://km77.com/00/opel/insignia/p01.asp Sa to czasy przyspieszen na poszczegolnych biegach. Pierwsza od lewej, to najszybsze, mozliwe przspieszenie 80-120. Puga 1.6 niestety nie ma, ale jest laguna 2.0 150 km i 1.5 110km. Moze bedzie to dla ciebie pomocne. pzdr Luca -- |
|
Data: 2009-05-20 09:51:42 | |
Autor: rydzo | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Uzytkownik "tomek siewierski" <kolaboracja@gmail.com> napisal w wiadomosci news:bde1f1e8-e511-449c-b8c1-8e6b772e2ac4v4g2000vba.googlegroups.com...
Witam Jezdzilem 407 oraz citroenem C5 1.6 (krótko) - daje rade. Nie jest to rakieta - to na pewno. Pytanie podstawowe: do czego bedziesz uzywal samochodu. Jak do stania w korkach w duzym miescie to jak najbardziej. Jak glównie dluzsze trasy to lepsiejszy bedzie 2.0. W 407 2.0 bardzo milo sie sprawuje. -- POzdrawiAM rydzo Citroen C5 3.0 V6 BRC P&D Sprzedam oklejonego fiata marea weekend: http://tnij.com/fiat_marea |
|
Data: 2009-05-20 18:08:18 | |
Autor: Marcin | |
peugeot 407 2005r 2.0 vs 1.6 diesel | |
Dnia Tue, 19 May 2009 22:41:42 +0200, tomek siewierski <kolaboracja@gmail.com> napisał:
Witam Spalanie 1.6 to 7.2L gdy: Klima non stop włączona (dwu strefowa) Jazda w miescie (co chwile start stop) o 70% Jazda poza miastem >120 30% |