pianki

Data: 2011-02-08 10:09:11
Autor: centaur000
pianki
Witam kolegów. Nurkuje obecnie w piance Bare Arktic 7 mm z dociepleniem,ale nie do końca jestem zadowolony. (cały czas niej jest zimno, tak że uzywam ją jedynie w Egipcie) Biorąc poduwagę że się kończy, zamierzam kupić nową. I tutaj pytanie: Jaka najlepiej kupić. Na pewno dwie "7" ale jakiej firmy żeby być zadowolony. Pozdrawiam

Data: 2011-02-08 10:33:48
Autor: Daniel Kowalski
pianki
W dniu 2011-02-08 10:09, centaur000 pisze:
[...]

No to bez dwóch zdań - suchar ;-)
Kupowanie kolejnej pianki to IMO ślepy zaułek i kasa w błoto. Możesz jeszcze doraźnie  zaopatrzyć się w żyletę i neoprenowe skarpety. Znacznie podnoszą komfort termiczny w piance.

Data: 2011-02-08 10:38:04
Autor: centaur000
pianki
> [...]

jeszcze doraźnie  zaopatrzyć się w żyletę i neoprenowe skarpety.

Znacznie podnoszą komfort termiczny w piance.

Suchara mam (tez Bare) i jestem z niego z kolei bardzo zadowolony. Natomiast w letnich okresach lubie ponurkować w mokrym...

Data: 2011-02-08 12:11:36
Autor: Sysek
pianki
No niestety w naszych wodach występuje zjawisko tzw. termoliny.
I generalnie poniżej tych kilu metrów w każdej piance zmarzniesz.
A jeśli w lato zapragniesz ponurkować płytko oglądać rybki w szuwarach, jakieś płytki nocne nurki. To mi wystarcza długa pianka 7mm bez ocieplacza. Albo suchacz bez ocieplacza, na samą bieliznę.
Daruj sobie 2x7mm szkoda kasy.
Kup porządne 5mm na wyjazdy w ciepłe wody i ciesz się suchaczem.

--
Sysek

Data: 2011-02-08 14:26:47
Autor: ZibiT
pianki
Największym problemem pianek są "przeloty" wody wynikające z jej niedopasowania. Zatem nie powinna mieć luzów. Jako skafandra mokrego używam od lat Aqualunga Hudson http://www.okazje.info.pl/okazja/sport-i-hobby/aqualung-hudson-7mm.html i wydaje mi się ok. Pzdr.

Data: 2011-02-08 20:57:32
Autor: Haw
pianki
W dniu 2011-02-08 10:38, centaur000@poczta.onet.pl pisze:
Suchara mam (tez Bare) i jestem z niego z kolei bardzo zadowolony. Natomiast w
letnich okresach lubie ponurkować w mokrym...

no co, to ty nie wiesz ze mokry zabija? ;>
chyba szycie na miare, jesli jestes w stanie utrzymac staly wymiar...

pzd,
Haw

Data: 2011-02-09 14:32:41
Autor: 666
pianki
Jakiego rozmiaru pianki szukasz?

Dobra dla Ciebie może być tzw. półsucha.

-- -- -

Data: 2011-02-09 14:41:39
Autor: news-gazeta
pianki

Dobra dla Ciebie może być tzw. półsucha.

Własnie chciałem napisać, że pływam w Camaro Genesis semi dry 7mm
i komfor w porownaniu do mokrych pianek jest nieporównywalny :)

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-02-09 14:44:37
Autor: Zakrzówek Kraken
pianki

Użytkownik " 666" <666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iiu5a6$2cl$1inews.gazeta.pl...
Jakiego rozmiaru pianki szukasz?

Dobra dla Ciebie może być tzw. półsucha.

Dokładnie tak, półsucha to idealne dopełnienie suchacza i cienkiej pianki

MSC

Data: 2011-02-09 16:23:40
Autor: jacekplacek
pianki
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Dobra dla Ciebie może być tzw. półsucha.

Dokładnie tak, półsucha to idealne dopełnienie suchacza i cienkiej pianki

Brzmi trochę niejasno. W jakim sensie "dopełnieniem"? Czyli jak ktoś posiada suchacz i cienką piankę, to idealnym dopełnieniem będzie skafander tzw. półsuchy? Swoją drogą moja mokra pianka(Coltri) była po nurkowaniu suchsza od każdej "półsuchej" z jakimi się spotkałem. I jeszcze takie małe spostrzeżenie. Nurkuję z osobami stawiającymi bezpieczeństwo na pierwszym miejscu i nikt z nich nie używa pianki grubszej niż cieniutkie żylety. Wszelkie nurkowania wymagające lepszej osłony termicznej, są wykonywane w suchych skafadnrach. Tym bardziej, że cieniutka powłoka jest znacznie lżejsza i łatwiejsza w transporcie od każdej pianki.

Data: 2011-02-09 16:57:11
Autor:
pianki
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Dokładnie tak, półsucha to idealne dopełnienie suchacza i cienkiej pianki

Rozwiązaniem jest "sucha pianka", zawsze ocieplacz można dołożyć.
Jak coś strzeli to pozostaje funkcja pianki.

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-09 17:35:06
Autor: yacenty
pianki
W dniu 2011-02-09 14:32,  666 pisze:

Dobra dla Ciebie może być tzw. półsucha.

Używałem kiedyś skafandra Bare SEMI DRY (chyba długo wymyślali tą nazwę)
Na plecach był metalowy zamek gazoszczelny, krótszy niż w suchaczu, kaptur był osobno, a skafander miał neoprenową kryzę dosyć wysoką, ale nie na tyle aby ją można było wywijać. Na polskie warunki ta pianka była w sam raz, nurkowałem w niej nawet pod lodem :). Nie wiem czy ten model jest gdzies nadal dostępny, bo nigdy go nie widziałem w katalogach, być może była to jakas krótka seria.

pzdr

Data: 2011-02-09 17:51:10
Autor: yacenty
pianki
Oto i ten skafander:

http://tinyurl.com/5t4l3km

Dziwne, bo jak go uzywałem - około 6 lat temu - za cholere nie mogłem go znaleźć w necie...

pzdr

pianki