piasta do singla MTB

Data: 2012-03-14 12:51:27
Autor: Olgierd
piasta do singla MTB
Naszło mnie jakoś na zrobienie sobie porządnego singla MTB. Doszedłem do momentu wyboru piasty tylnej, której założenia sobie zarysowałem mniej-
więcej tak

- na kasetę (singiel), w komplecie najchętniej 16-t.
- na zwykłą oś z szybkozamykaczem,
- na 32 szprychy (ostatnio schudłem, więc styknie),
- tarcze na 6 śrubek.

Rynek, oględnie mówiąc, raczej nie obfituje w tego rodzaju propozycje. Ale może P.T. Grupowiczom przyszłoby do głowy coś, co można tu podpowiedzieć?

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-03-14 14:06:44
Autor: Tomasz Minkiewicz
piasta do singla MTB
On Wed, 14 Mar 2012 12:51:27 +0000 (UTC)
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

[...]

No to przecież bierzesz zwykłą piastę, dokupujesz do tego zębatkę bez
frezowań i tuleje dystansowe (zakrętkę znajdziesz w szufladzie),
składasz to do kupy i masz.

Sam tak chciałem zrobić na zimę, ale okazało się, że tuleje i zębatka
kosztują tyle co cała kaseta, więc stwierdziłem że po prostu skrócę
łańcuch i na stałe obłożę na wybranej zębatce. A potem mi się nie
chciało pitolić ze zdejmowaniem przerzutki, linki itd., więc jeździłem
na normalnej konfiguracji. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-14 13:18:30
Autor: Olgierd
piasta do singla MTB
On Wed, 14 Mar 2012 14:06:44 +0100, Tomasz Minkiewicz wrote:

No to przecież bierzesz zwykłą piastę, dokupujesz do tego zębatkę bez
frezowań i tuleje dystansowe (zakrętkę znajdziesz w szufladzie),
składasz to do kupy i masz.

Jakbym miał wolną piastę, to może bym bawił się w redukcję. Ale nie mam, więc nie będę kupował piasty i redukcji ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-03-14 15:44:33
Autor: Tomasz Minkiewicz
piasta do singla MTB
On Wed, 14 Mar 2012 13:18:30 +0000 (UTC)
> [...]

Jakbym miał wolną piastę, to może bym bawił się w redukcję. Ale nie mam, więc nie będę kupował piasty i redukcji ;-)

A, to już jak szan panowny uważa. Masz pełną swobodę decydowania czy
nie kupisz wymarzonej piasty, bo jest niedostępna, czy nie kupisz
dostępnej piasty, bo to nie ta wymarzona. Praktycznej różnicy to nie
czyni – tak czy tak będziesz bez piasty. ;>

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-14 14:47:50
Autor: Olgierd
piasta do singla MTB
On Wed, 14 Mar 2012 15:44:33 +0100, Tomasz Minkiewicz wrote:

A, to już jak szan panowny uważa. Masz pełną swobodę decydowania czy nie
kupisz wymarzonej piasty, bo jest niedostępna,

Znalazłem coś takiego jak Octane One Orbital SS, spełnia wymogi prócz tego, że oś nie jest na szybkozamykacz, lecz na zwykłe śruby (w sumie OK) -- no ale może ktoś mógłby podpowiedzieć coś innego :)

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-03-14 15:54:38
Autor: Tomasz Minkiewicz
piasta do singla MTB
On Wed, 14 Mar 2012 14:47:50 +0000 (UTC)
> [...]

Znalazłem coś takiego jak Octane One Orbital SS, spełnia wymogi prócz tego, że oś nie jest na szybkozamykacz, lecz na zwykłe śruby (w sumie OK) -- no ale może ktoś mógłby podpowiedzieć coś innego :)

Phil Wood zdaje się takie robi. I w tym wypadku wydaje mi się że nie
będzie problemu z dostępnością – biorąc pod uwagę ceny, prawdopodobnie
przynoszą w zębach pod same drzwi, gdziekolwiek by one nie były. ;)

Surly robi na pewno, ale ich sprzęt jest w Europie cholernie drogi
(z dostępnością nie jest idealnie, ale i nie najtragiczniej).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-17 16:22:55
Autor: Olgierd
piasta do singla MTB [spam ;-)]
[...]

Stanęło na Twoim: będzie Deore XT :) A mój "stary" singiel idzie pod topór, err... na Allegro: http://allegro.pl/i2212755582.html

dla P.T. Grupowiczów 3% zniżki (5% przy "Kup teraz"), na hasło "pl.rec.rowery" ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

piasta do singla MTB