Data: 2012-03-09 09:49:34 | |
Autor: geos | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym", przeznaczonym zarówno do dłuższych wycieczek jak i w codziennym użytkowaniu typu dojazd do pracy, krótkie jednodniowe (do 100km) wypady poza miasto w lasy, na szosę, na szutry gdzie lubię pościgać się sam z sobą itp?
czy może lepiej od razu wymienić na "klasyczny" przerzutkowy napęd? nie znam zupełnie tej grupy a pasuje mi geometria ramy roweru, w którym taka piasta tylna jest. poczytałem jakieś ogólniki na temat zalet i wad piast z przekładnią typu mniej do czyszczenia, możliwość zmiany biegów podczas przestoju, trudniejsze do serwisowania, cięższe, podobno nexus awaryjne itp. "cięższe i awaryjne" mnie zniechęca, ale z chęcią poznam Wasze opinie dotyczące doświadczenia i użytkowania w ww. warunkach, może nie taki diabeł straszny? pozdrawiam, geos |
|
Data: 2012-03-09 10:46:33 | |
Autor: Piotr Skrzynkowski | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
czy piasta nexus sprawdzi siÄ w rowerze "uniwersalnym"... Po dĹuĹźszym uĹźytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. JeĹźeli ma to byÄ Nexus, to wolaĹbym klasyczne rozwiÄ zania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady: wagÄ i skomplikowanÄ konstrukcjÄ. JeĹźeli to nie jest problemem, nazbieraĹbym na twoim miejscu kasÄ na Alfine 11 (szerszy zakres, niĹźsza waga i lepsze uszczelnienia). NiĹźsze klasy sÄ praktycznie pozbawione zalet, ktĂłre przekonujÄ mnie do Alfine, czyli: bezawaryjnoĹÄ, komfort obsĹugi (nie da rady zmieniaÄ biegĂłw pod obciÄ Ĺźeniem), kultura pracy itp. Po roku uĹźytkowania S7 (okoĹo 500 km przebiegu) musiaĹem jÄ juĹź 3 razy przesmarowywaÄ, wymieniÄ dwa ĹoĹźyska, wymieniÄ poĹamane plastikowe czÄĹci. Z Alfine po rĂłwnieĹź roku uĹźytkowania i 2000 km przebiegu (w tym z 1000 w zimie) zero problemĂłw. Wszystko jednak zaleĹźy od iloĹci km do przejechania, z postu wynika Ĺźe nie bÄdzie to bardzo maĹo, wiÄc od razu sugerujÄ Alfine. P.S. |
|
Data: 2012-03-09 10:55:49 | |
Autor: pawlin | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
W dniu 2012-03-09 10:46, Piotr Skrzynkowski pisze:
W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze: uzywam od 3 lat alfine 8. przebieg 27.5 tys km. 2 serwisy na przesmarowanie po 10tys prziebiegu kazdy. zadnych awarii. jak dla mnie piasta idealna, ekonomiczna i bezobslugowa. chociaz dla wiekszego komfortu wolalbym alfine 11 ze wzgledu na szerszy zakres przelozen. alfine 8 zupelnie wystarczajacy na teren plaski i lekko pofaldowany. w gory trzeba dobrac odpowiedni stosunek blat przod, koronka tyl. pawlin |
|
Data: 2012-03-09 11:05:52 | |
Autor: pawlin | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
W dniu 2012-03-09 10:55, pawlin pisze:
W dniu 2012-03-09 10:46, Piotr Skrzynkowski pisze: jeszcze zapomnialem wspomniec w rowerze zony Nexus 7 przebieg okolo 5 tys. rowniez bez problemow. jeden serwis na przesmarowanie i regulacje.
|
|
Data: 2012-03-10 14:35:06 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
Piotr Skrzynkowski wrote:
W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze: Tak jakby co, to taki nexus 8R36 (premium) to piasta "klasy alfine 8", w dodatku o nowszej/lepszej konstrukcji niĹź pierwsze Alfine (SG-500). JeĹli ktoĹ nie chce tarczy, to nie ma Ĺźadnego sensu dopĹacaÄ. No chyba, Ĺźe do Alfine 11, ktĂłre jest zupeĹnie nowÄ konstrukcjÄ . -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2012-03-09 12:42:06 | |
Autor: rmikke | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
Dnia Fri, 09 Mar 2012 09:49:34 +0100, geos naskrobał/a:
Sie nada. Serwisowac ciezko, ale o duzej awaryjnosci pierwszr slysze. Raz do roku oddac do przesmarowania. Dla mnie jej glowna zaleta jest pogodoodpornosc, uzywam tego w rowerze zimowym. Na razie przejezdzilem dwie zimy w wysokozasolonym miescie (znaczy, DC ;) ). -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-03-09 13:06:23 | |
Autor: mt | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
geos pisze:
czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym", przeznaczonym zarówno do dłuższych wycieczek jak i w codziennym użytkowaniu typu dojazd do pracy, krótkie jednodniowe (do 100km) wypady poza miasto w lasy, na szosę, na szutry gdzie lubię pościgać się sam z sobą itp? Nie wiem jakiego konkretnie Nexusa posiadasz czy chcesz posiadać, ale jeżeli jego zakres przełożeń Ci odpowiada, to moim zdaniem jak najbardziej tak. Jeśli chodzi o masę, to sumaryczna różnica względem klasycznego napędu z przednią i tylną przerzutką nie jest wcale taka duża, biorąc pod uwagę elementy, które piasta planetarna pozwala wyeliminować, natomiast faktem jest, że jest inny rozkład masy, dla jednych to ma znaczenie, dla innych nie. Co do awaryjności, to jakoś nie słychać, aby nowe Nexusy czy Alfine masowo padały, oczywiście jakieś pojedyncze przypadki się zdarzają, ale to jak ze wszystkim. Natomiast bezobsługowość i wygoda użytkowania, zwłaszcza w warunkach miejskich na zdecydowanie wyższym poziomie niż napęd klasyczny. -- marcin |
|
Data: 2012-03-09 21:13:39 | |
Autor: Remigiusz Zukowski | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
W dniu 2012-03-09 13:06, mt pisze:
Natomiast Trochę popolemizuję z tą legendarną bezobsługowością. Mowa o napędzie jako całości. Kilka już lat tłukłem się dzień w dzień średnio po 16 km na klasycznym rowerze z napędem 3 x 8. Większość trasy to miasto, kawałek to park i dzika ścieżka po łące. Obsługa to cotygodniowe czyszczenie i smarowanie łańcucha, w razie brzydkiej pogody bardziej dokładne oraz błyskawiczne przelecenie kawałkiem szmaty po wszystkich zębatkach. Co sezon wymiana kasety i łańcucha, przednia tarcza do wymiany pi razy drzwi co dwa lata. Gdy jest ładna pogoda (brak opadów) to można olewać cotygodniowe czyszczenie i tylko dosmarować łańcuch gdy zaczynają "ćwierkać ptaszki Od grudnia jeżdżę na składaku z piastą Nexus 8. Mam za sobą najgorszy pogodowo sezon w roku. No i wciąż co tydzień muszę przeczyszczać i przesmarowywać łańcuch oraz przelecieć szmatą po zębatkach, co zajmuje mi praktycznie tyle czasu ile poprzednio. Szansę na zmniejszenie obsługi upatruję w całkowitym zabudowaniu łańcucha w osłonie, co mam nadzieję że uda mi się niebawem zrobić. pozdrawiam Remigiusz |
|
Data: 2012-03-10 14:07:29 | |
Autor: rmikke | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
Dnia Fri, 09 Mar 2012 21:13:39 +0100, Remigiusz Zukowski naskrobał/a:
[...] Od grudnia jeżdżę na składaku z piastą Nexus 8. Mam za sobą najgorszy pogodowo sezon w roku. No i wciąż co tydzień muszę przeczyszczać i przesmarowywać łańcuch oraz przelecieć szmatą po zębatkach, co zajmuje mi praktycznie tyle czasu ile poprzednio. Szansę na zmniejszenie obsługi upatruję w całkowitym zabudowaniu łańcucha w osłonie, co mam nadzieję że uda mi się niebawem zrobić. A co tu sie ma udawac, chainglider istnieje :D -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-03-11 17:30:54 | |
Autor: Lukasz Czarnowski | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
On 10 Mar 2012 06:07:29 -0800
rmikke <Rot13.Elfmneq.Zvxxr@tznvy.pbz> wrote: A co tu sie ma udawac, chainglider istnieje :D MoĹźe podzielisz siÄ opiniÄ odnoĹnie "kultury pracy" tego rozwiÄ zania - tj. czy i na ile sĹychaÄ obcieranie ĹaĹcucha itp.? Pozdrawiam -- Ĺukasz Czarnowski |
|
Data: 2012-03-12 09:55:51 | |
Autor: rmikke | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 17:30:54 +0100, Lukasz Czarnowski naskrobał/a:
Troche szumi. Mi tam nie przeszkadza, ja po miescie z z tym jezdze. -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-03-12 11:38:24 | |
Autor: Remigiusz Zukowski | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
W dniu 2012-03-10 15:07, rmikke pisze:
A co tu sie ma udawac, chainglider istnieje :D Wiem o istnieniu chainglidera ale nie ma go w wersji na korbÄ 52 oraz napinacz Alfine. WiÄc niestety pozostaje mi samemu coĹ ulepiÄ. pozdrawiam Remigiusz |
|
Data: 2012-03-09 16:23:29 | |
Autor: Marcin J. | |
piasta nexus i rower "uniwersalny"? | |
Odnośnie serwisowania: jeśli wystarczy wyczyścić (płukanie w benzynie extrakcyjnej) i przesmarować (smar półpłynny, może być własnej produkcji) to nie ma problemu, czaso- i pracochłonność porównywalna do serwisu normalnej piasty, a jeśli dorzucisz do tego serwis wolnobiegu to nawet niższa. Gorzej gdy trzeba sprzęta rozebrać na części pierwsze, dokładniej - poskładać, choć też się da. Ostatnio uratowałem przepuszczającą 3CC (przodek Nexusa 3) :).
-- Pozdrowionka marcin |