Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   piasta nexus i rower "uniwersalny"?

piasta nexus i rower "uniwersalny"?

Data: 2012-03-09 10:46:33
Autor: Piotr Skrzynkowski
piasta nexus i rower "uniwersalny"?
W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
czy piasta nexus sprawdzi siÄ™ w rowerze "uniwersalnym"...

Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus, to wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady: wagę i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem, nazbierałbym na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres, niższa waga i lepsze uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie pozbawione zalet, które przekonują mnie do Alfine, czyli: bezawaryjność, komfort obsługi (nie da rady zmieniać biegów pod obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku użytkowania S7 (około 500 km przebiegu) musiałem ją już 3 razy przesmarowywać, wymienić dwa łożyska, wymienić połamane plastikowe części. Z Alfine po również roku użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym z 1000 w zimie) zero problemów.

Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.

P.S.

Data: 2012-03-09 10:55:49
Autor: pawlin
piasta nexus i rower "uniwersalny"?
W dniu 2012-03-09 10:46, Piotr Skrzynkowski pisze:
W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
czy piasta nexus sprawdzi siÄ™ w rowerze "uniwersalnym"...

Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie
polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus, to
wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady: wagę
i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem, nazbierałbym
na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres, niższa waga i lepsze
uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie pozbawione zalet, które
przekonują mnie do Alfine, czyli: bezawaryjność, komfort obsługi (nie da
rady zmieniać biegów pod obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku
użytkowania S7 (około 500 km przebiegu) musiałem ją już 3 razy
przesmarowywać, wymienić dwa łożyska, wymienić połamane plastikowe
części. Z Alfine po również roku użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym
z 1000 w zimie) zero problemów.

Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że
nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.


uzywam od 3 lat alfine 8. przebieg 27.5 tys km. 2 serwisy na przesmarowanie po 10tys prziebiegu kazdy. zadnych awarii. jak dla mnie piasta idealna, ekonomiczna i bezobslugowa. chociaz dla wiekszego komfortu wolalbym alfine 11 ze wzgledu na szerszy zakres przelozen. alfine 8 zupelnie wystarczajacy na teren plaski i lekko pofaldowany. w gory trzeba dobrac odpowiedni stosunek blat przod, koronka tyl.

pawlin

Data: 2012-03-09 11:05:52
Autor: pawlin
piasta nexus i rower "uniwersalny"?
W dniu 2012-03-09 10:55, pawlin pisze:
W dniu 2012-03-09 10:46, Piotr Skrzynkowski pisze:
W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
czy piasta nexus sprawdzi siÄ™ w rowerze "uniwersalnym"...

Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie
polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus, to
wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady: wagę
i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem, nazbierałbym
na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres, niższa waga i lepsze
uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie pozbawione zalet, które
przekonują mnie do Alfine, czyli: bezawaryjność, komfort obsługi (nie da
rady zmieniać biegów pod obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku
użytkowania S7 (około 500 km przebiegu) musiałem ją już 3 razy
przesmarowywać, wymienić dwa łożyska, wymienić połamane plastikowe
części. Z Alfine po również roku użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym
z 1000 w zimie) zero problemów.

Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że
nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.


uzywam od 3 lat alfine 8. przebieg 27.5 tys km. 2 serwisy na
przesmarowanie po 10tys prziebiegu kazdy. zadnych awarii. jak dla mnie
piasta idealna, ekonomiczna i bezobslugowa. chociaz dla wiekszego
komfortu wolalbym alfine 11 ze wzgledu na szerszy zakres przelozen.
alfine 8 zupelnie wystarczajacy na teren plaski i lekko pofaldowany. w
gory trzeba dobrac odpowiedni stosunek blat przod, koronka tyl.

jeszcze zapomnialem wspomniec w rowerze zony Nexus 7 przebieg okolo 5 tys. rowniez bez problemow. jeden serwis na przesmarowanie i regulacje.


pawlin

Data: 2012-03-10 14:35:06
Autor: Krzyś Cierpiętnik
piasta nexus i rower "uniwersalny"?
Piotr Skrzynkowski wrote:

W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
czy piasta nexus sprawdzi siÄ™ w rowerze "uniwersalnym"...

Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie
polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus,
to wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady:
wagę i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem,
nazbierałbym na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres,
niższa waga i lepsze uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie
pozbawione zalet, które przekonują mnie do Alfine, czyli:
bezawaryjność, komfort obsługi (nie da rady zmieniać biegów pod
obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku użytkowania S7 (około 500 km
przebiegu) musiałem ją już 3 razy przesmarowywać, wymienić dwa
łożyska, wymienić połamane plastikowe części. Z Alfine po również roku
użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym z 1000 w zimie) zero problemów.

Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że
nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.

Tak jakby co, to taki nexus 8R36 (premium) to piasta "klasy alfine 8", w
dodatku o nowszej/lepszej konstrukcji niż pierwsze Alfine
(SG-500). Jeśli ktoś nie chce tarczy, to nie ma żadnego sensu
dopłacać. No chyba, że do Alfine 11, które jest zupełnie nową
konstrukcjÄ….

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

piasta nexus i rower "uniwersalny"?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona