piasta pod tarcze i hamulce v-brake'i?

Data: 2009-03-22 17:47:32
Autor: geos
piasta pod tarcze i hamulce v-brake'i?
witam,

czy nie ma przeciwwskazań, aby zapleść koła na obręczach do v-brake i piastach przystosowanych do hamulców tarczowych, tak aby w przyszłości nie inwestować w piasty, a do tego czasu używać hamulców v-brake? czy jest to pomysł egzotyczny, czy też robi się takie rzeczy?

pozdrawiam,
geos

Data: 2009-03-22 10:03:45
Autor: Zip
On 22 Mar, 17:47, geos <g...@nowhere.invalid> wrote:
[...]

To normalne. Nawet chyba mavic sprzedaje takie koła gotowe z niższej
półki.

Data: 2009-03-22 18:25:41
Autor: Solar
Zip pisze:

To normalne. Nawet chyba mavic sprzedaje takie koła gotowe z niższej
półki.

A Spec sprzedawał tańsze modele rowerów właśnie z Vbrake, ale piastami pod tarczę.

"Gdyby trójkąty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki."
                                     Monteskiusz

Data: 2009-03-22 18:19:33
Autor: Adrian S.
geos wrote:

[...]

nie ma najmniejszego problemu żeby tak zrobić, nawet są gotowe rowery w tej
konfiguracji - hamulce v-b oraz piasty pod tarcze. Kona miała kilka modeli
złożonych w ten sposób. A teraz, kiedy Shimano ma piasty pod mocowanie
CenterLock to nawet wygląda dość estetycznie, bo na mocowanie CL dają taką
ładną gumową osłonkę.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-23 11:52:33
Autor: Tomasz Minkiewicz
piasta pod tarcze i hamulce v-brake'i?
On Sun, 22 Mar 2009 18:19:33 +0100
"Adrian S." <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> wrote:

geos wrote:

> [...]

złożonych w ten sposób. A teraz, kiedy Shimano ma piasty pod mocowanie
CenterLock to nawet wygląda dość estetycznie, bo na mocowanie CL dają taką

A właśnie. Nie wie ktoś, gdzie w Łodzi można kupić samą taką gumową
osłonkę? Bo mam rower z v-brake'ami i piasty na CL, ale one przyszły
bez osłonek.
Znalazłem w jednym miejscu w sieci, ale nie będę kupował zdalnie
takich dupereli i płacił za transport więcej niż one są warte.
Pytałem w sklepach, ale albo nie mają i mieć nie będą, albo nie wiedzą,
o co mi chodzi.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-03-23 18:25:46
Autor: Adrian S.
Tomasz Minkiewicz wrote:

A właśnie. Nie wie ktoś, gdzie w Łodzi można kupić samą taką gumową
osłonkę? Bo mam rower z v-brake'ami i piasty na CL, ale one przyszły
bez osłonek.

 Odpowiem trochę z boku: może masz jakiś zaprzyjaźniony sklep, który będzie
chciał dla Ciebie ten duperel ściągnąć od RP Pawlaka. Ja mam w Wawie taki
sklep (a dokładnie Cyklop) i na życzenie ściągają i z Pawlaka i od Velo co
się chce i to bez zaliczki. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-23 19:12:13
Autor: Solar
Tomasz Minkiewicz pisze:

A właśnie. Nie wie ktoś, gdzie w Łodzi można kupić samą taką gumową
osłonkę? Bo mam rower z v-brake'ami i piasty na CL, ale one przyszły
bez osłonek.

Zagadaj w http://www.frshop.pl/index.htm
Przy następnej swojej dostawie od Pawlaka powinni Ci ściągnąć.

"Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej czarownicę z kotem. Leszek wziął do domu czarownicę, a Jarek kota."
                                         Andrzej Rodan

Data: 2009-03-24 10:38:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
piasta pod tarcze i hamulce v-brake'i?
On Mon, 23 Mar 2009 19:12:13 +0100
Solar <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz pisze:

> [...]
> bez osłonek.

Zagadaj w http://www.frshop.pl/index.htm
Przy następnej swojej dostawie od Pawlaka powinni Ci ściągnąć.

Ha, to jest pomysł.
Wprawdzie już tam pytałem i nie mieli, ale za moment będę u nich
rower składał i zostawię trochę pieniędzy, więc niech mi spróbują
nie ściągnąć przy okazji drobiazgu za 5 zyla. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-03-24 18:08:05
Autor: Solar
Tomasz Minkiewicz pisze:

Ha, to jest pomysł.
Wprawdzie już tam pytałem i nie mieli, ale za moment będę u nich
rower składał i zostawię trochę pieniędzy, więc niech mi spróbują
nie ściągnąć przy okazji drobiazgu za 5 zyla. :)

To powinno dać radę. Ja w ten sposób kupuję dość dużo rzeczy od nich. :)

"W ogóle teologia jest nauką niedorzeczną, a jej dogmaty są albo śmieszne, albo podejrzane."
                                       Giordano Bruno

Data: 2009-03-22 21:34:05
Autor: urwis
geos pisze:
[...]

sam tak zrobiłem...
a teraz gdy już mam tarcze planuje zatarcie śladów po V-kach.
Czyli pomalowanie obręczy na czarno (a konkretnie powierzchni styku hamulca z obręczą)
Ktoś może robił cos takiego bez rozbierania koła?
Jak zrobić równe odcięcie i nie pomalować za dużo? Jakiś podkład do aluminium? czy od razu kolor?

Data: 2009-03-22 21:42:52
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Rower ma "nie wyglądać", ma jeździć i się nie psuć.

zyga

Data: 2009-03-22 23:05:56
Autor: kosik

Użytkownik "urwis" <siwru@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq67bv$5ie$1inews.gazeta.pl...
Jak zrobić równe odcięcie i nie pomalować za dużo? Jakiś podkład do aluminium? czy od razu kolor?

Może czarnym markerem "olejnym"?

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-03-22 23:43:44
Autor: szaman
piasta pod tarcze i hamulce v-brake'i?
urwis wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Jak zrobić równe odcięcie i nie pomalować za dużo? Jakiś podkład do aluminium? czy od razu kolor?

a wiesz Ty ile ten lakier będzie ważył?!
masakra!

p.s.
ja wyznaję filozofię - rower ma jeździć, wygląð mało istotny jest.
sz

Data: 2009-03-23 07:23:04
Autor: urwis
szaman pisze:
[...]

Gdybyś zobaczył ten rower i jego skład kolorystyczny stwierdził byś że też wyznaje taką zasadę (może znajdę zdęcie).

Ale jeśli jest jakiś szczegół który niewielkim kosztem można poprawić i wpłynie to na estetykę to czemu nie?

//urwis//

Data: 2009-03-23 07:25:12
Autor: Adrian S.
urwis wrote:

a teraz gdy już mam tarcze planuje zatarcie śladów po V-kach.
Czyli pomalowanie obręczy na czarno (a konkretnie powierzchni styku
hamulca z obręczą)
Jak zrobić równe odcięcie i nie pomalować za dużo?

no musisz zasłonić szprychy i nyple, najlepiej gazetami, przyciętymi w
kółko, i przyklej taśmą.
Jakiś podkład do aluminium? czy od razu kolor?

Hmm ja malowałem Mavicki D521 na biało, prawie że się dobrze trzyma bez
podkładu, to już 5 lat, złazi miejscami albo tam gdzie się wylał płyn
hamulcowy. Także jeśli chcesz efekt to pobaw się jakimś podkładem, a jeśli
chcesz i tak obręcze zmienić za kilka lat to możesz bez podkładu.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-22 23:21:13
Autor: geos
piasta pod tarcze i hamulce v-brake'i?
dzięki za wszystkie odpowiedzi w tym wątku. mam jeszcze pytanie czy taki hybrydowy zestaw koł nie wiąże się z zmianami w doborze innych części np. gdybym chcial wykorzystać istniejący amortyzator przedni pod Vbrake to dałoby się to zrobić czy też musiałbym kupować nowy amorek z szerszą osią? to taka wątpliwość, ale będę wdzięczny za ich nakreślenie tego, co może mi zaprzątnąć głowę jeśli zdecyduję się na takie coś. o czymś szczególnie warto pamiętać planując taką hybrydę?

pozdrawiam
geos

Data: 2009-03-23 08:08:24
Autor: Krees
geos <geos@nowhere.invalid> napisał(a):

np. gdybym chcial wykorzystać istniejący amortyzator przedni pod Vbrake to dałoby się to zrobić czy też musiałbym kupować nowy amorek z szerszą osią?

Będzie pasować, bez obaw :).

--   Pozdrawiam,
Krees

--