piasta wielobiegowa

Data: 2011-10-17 20:00:44
Autor: kasuj
piasta wielobiegowa
Zamieniając przerzutkę na piastę wielobiegową, bez możliwości zmiany pionowych haków na poziome (skośne), muszę znaleźć sposób na napięcie łańcucha. To wiem. Nie odpowiada mi jednak t.zw. napinacz łańcucha, bo chcę aby piasta wielobiegowa była piastą typu "torpedo", a to podobno wyklucza możliwość hamowania pedałami, jeżeli łańcuch przechodzi przez napinacz. To może inny wynalazek: "półogniwo" by tu pomogło?  Rower, którego to ma dotyczyć, to "Dahon -Black Jack" z pojedynczą zębatką (tarczą?) suportu i  z łańcuchem KMC Z50 (cokolwiek by to nie znaczyło). Może mnie ktoś z Was oświecić?

- pzdr

Data: 2011-10-17 18:11:15
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
kasuj <kasuj@chello.pl> napisał(a):
[...]

Pologniwo Ci nie naciagnie lancucha.

Mozesz sobie uzywac napinacza z torpedo, tylko to musi byc sztywny napinacz,
tj. napinasz srubka przy zakladaniu kola i jest napiete na stale. Albo suport z mimosrodem, spelnia te sama funkcje.

--
rmikke

Data: 2011-10-21 19:13:22
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
piasta wielobiegowa
[...]

A taki napinacz?

http://ujeb.pl?tyjGS8ZBRW

Bądź inny przedni? Oczywisicie z przodu byłby tylko blat. Da radę czy jest jakieś przeciwskazanie? Tylne są na sprężynie więc odpadają.

Data: 2011-10-21 17:19:52
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
Kuba \inimicus\ Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a):
> [...]

Bądź inny przedni? Oczywisicie z przodu byłby tylko blat. Da radę czy jest jakieś przeciwskazanie? Tylne są na sprężynie więc odpadają.

Wydaje sie dobry, wlasnie m.in. o czyms takim pisalem przedwczoraj w tymze watku.

--
rmikke

Data: 2011-10-18 12:51:27
Autor: pawlin
piasta wielobiegowa
W dniu 2011-10-17 20:00, kasuj pisze:
[...]

poprzedni sezon zimowy przejezdzilem z napinaczem jednokolkowym. dzialalo ale bylo malo eleganckie. w tym sezonie chce wyprobowac taki wynalazek http://goo.gl/TPJQp

pawlin

Data: 2011-10-18 14:12:05
Autor: kasuj
piasta wielobiegowa

Użytkownik "pawlin" <pawlin@fromru.com> napisał w wiadomości news:4E9D5A2F.1090803fromru.com...
w tym sezonie chce wyprobowac taki wynalazek http://goo.gl/TPJQp

Pokażesz jak to wygląda zamontowane na rowerze?

- pzdr

Data: 2011-10-18 12:37:11
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
> [...]

>w tym sezonie chce wyprobowac taki wynalazek http://goo.gl/TPJQp

Pokażesz jak to wygląda zamontowane na rowerze?

Ale z opisow wynika, ze to jest na sprezynie, wiec watpie, zeby sie nadawalo
do torpedo.

--
rmikke

Data: 2011-10-18 17:54:49
Autor: Tomasso
piasta wielobiegowa
Użytkownik "Ryszard Mikke" napisał:

Ale z opisow wynika, ze to jest na sprezynie, wiec watpie, zeby sie nadawalo
do torpedo.

Z tego obrazka to nie wynika:
http://www.cyklotur.com/home/530/ftp/user/html/CT-S510.pdf

Data: 2011-10-18 17:05:27
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
Tomasso <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "Ryszard Mikke" napisał:

> Ale z opisow wynika, ze to jest na sprezynie, wiec watpie, zeby sie > nadawalo
> [...]

No niby nie. Z drugiej strony - nie wiem, czy np. czesc o nazwie "Casette
Joint" nie ma czegos w srodku, ani nie widze zadnej srubki do napinania...

Halo, nie wie ktos przypadkiem, czy ten napinacz sie uginaj ak w przerzutce,
czy tez jest sztywny?

--
rmikke

Data: 2011-10-18 20:56:50
Autor: Saurus
piasta wielobiegowa
W dniu 2011-10-18 19:05, Ryszard Mikke pisze:
Halo, nie wie ktos przypadkiem, czy ten napinacz sie uginaj ak w przerzutce,
czy tez jest sztywny?

Wygląda na sztywny, ale dedykowany do Alfine (ale z tego co widzę do reszty piast Nexus powinien pasować, bo mają taką samą oś i jej zakończenie od strony napędu).

Data: 2011-10-18 23:47:21
Autor: rzymo
piasta wielobiegowa
On 18 Paź, 20:56, Saurus <jakub.salataUSUN...@o2.pl> wrote:
Wygląda na sztywny, ale dedykowany do Alfine (ale z tego co widzę do
reszty piast Nexus powinien pasować, bo mają taką samą oś i jej
zakończenie od strony napędu).

Jest sztywny, dodatkowo położenie kółka jest regulowane: http://ujeb.pl?CgYdwVV3I4
(techdocs).

Rzeczywiście wygląda na proste i eleganckie rozwiązanie problemu
torpedo+pionowe haki.

Data: 2011-10-19 19:38:20
Autor: kasuj
piasta wielobiegowa

Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:e9efd2c5-e198-4556-9494-877b2030a122s14g2000vbj.googlegroups.com...
On 18 Paź, 20:56, Saurus <jakub.salataUSUN...@o2.pl> wrote:
Rzeczywiście wygląda na proste i eleganckie rozwiązanie problemu torpedo+pionowe haki.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Niemniej aktualne jest pytanie kolejne: Czy napinacz CT-S510 można zastosować do piast o mniejszej ilości przełożeń (starszych modeli)? Instrukcja montażu tego napinacza, zaleca stosowanie go do piast 7-8 biegowych (http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alfine/SI_50F0A_001/SI-50F0A-002-POL_v1_m56577569830685235.pdf). Problem chyba ogranicza się do identyczności zakończenia "odzębatkowego" zakończenia osi piast. Czy bywają (są) identyczne? Trzeba chyba będzie pomierzyć.

- pzdr

Data: 2011-10-19 19:44:56
Autor: kasuj
piasta wielobiegowa

Użytkownik "kasuj" <kasuj@chello.pl> napisał w wiadomości news:j7mspd$mvh$1news.icm.edu.pl...
Problem chyba ogranicza się do identyczności zakończenia "odzębatkowego" zakończenia osi piast. >

O, kurczę! Teraz się dopiero doczytałem,  że: "tego produktu nie można stosować z produktami z hamulcem wewnętrznym". No i co z tym fantem zrobić?

- pzdr

Data: 2011-10-19 18:31:51
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
> [...]

O, kurczę! Teraz się dopiero doczytałem,  że: "tego produktu nie można stosować z produktami z hamulcem wewnętrznym". No i co z tym fantem zrobić?

Napinacz. Kolko, oska, zawias, srubka do regulacji, mocowanie do ramy.

Albo nabyc suport z mimosrodem.

Albo zainteresowac sie napinaczami od rowerow do skakania. One, zdaje sie, sa
sztywne. Ale tez nie wiem, czy sie nadaja do torpedo.

Albo kupic rame ze skosnymi hakami, preclowicze pisali o zakupach ponizej
stowy. Ja za 150 kupilem caly rower i z tego sobie zrobilem zimowke.

--
rmikke

Data: 2011-10-27 18:53:36
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
piasta wielobiegowa
O, kurczę! Teraz się dopiero doczytałem,  że: "tego produktu nie można stosować z produktami z hamulcem wewnętrznym". No >i co z tym fantem zrobić?

Olać? Wiem czemu producent tak napisał. Przy bardzo mocnym hamowaniu (naciskaniu pedałami w tył) duża siła działa na sztywny napinacz, co może prowadzić do jego złamania. Jeśli jednak będziesz hamował z głową to rower hamuje z bardzo dobrą modulacją i hamulec sprawuje się świetnie. Właśnie nabyłem ten napinacz i zamontowałem na próbę do nexusa z torpedo swojej narzeczonej. Działa.

W internecie wszędzie piszą, ze nie można. Udało mi się jednak znaleźć jedną maszyne z takim rozwiązaniem (napinacz surly)

http://ujeb.pl?SefSmfjf8z

Rower jeżdżony a z napinaczem nic sie nie dzieje. A sam producent (Surly) pisze, ze można przy takim rozwiązaniu stracić nawet życie.

Czekam teraz na obręcz składam koło do kupy i z czasem napisze jak to działa. Na razie jestem pełen optymizmu.

Data: 2011-10-28 11:36:10
Autor: kasuj
piasta wielobiegowa

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:j8c2aj$5p9$1news.onet.pl...
Właśnie nabyłem ten napinacz i zamontowałem na próbę do nexusa z torpedo swojej narzeczonej. Działa.

No, nareszcie! Coś prawie niespotykanego (a jakże poszukiwanego) w internecie - wyczerpująca odpowiedź na podstawie własnego doświadczenia. Dziękuję serdecznie!

- pzdr

P.S. Piastę z hamulcem torpedo chcę mieć tylko na sytuacje awaryjne - na "po deszczu", kiedy normalne hamulce się ślizgają. Hamulce tarczowe zaś, to moim zdaniem przesada i źrodło większych kłopotów niż klasyczne. Rower ma mi służyć do turystyki.

Data: 2011-11-06 20:21:49
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
piasta wielobiegowa
No, nareszcie! Coś prawie niespotykanego (a jakże poszukiwanego) w internecie - wyczerpująca odpowiedź na podstawie własnego doświadczenia. Dziękuję serdecznie!

Udało się temat wdrożyć w życie:

http://inimicus.bikestats.pl/609888,Komunikacja-miejska-test-zimowki-final.html

Data: 2011-10-18 22:29:33
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
piasta wielobiegowa
poprzedni sezon zimowy przejezdzilem z napinaczem jednokolkowym. dzialalo ale bylo malo eleganckie. w tym sezonie chce wyprobowac taki wynalazek http://goo.gl/TPJQp

Hmm. Wygląda interesująco. Mozliwe, że to uniwersalne rozwiązanie problemu piast wielobiegowych przy pionowych hakach. Jak będziesz już miał koniecznie daj fotki i kilka zdań jak to działa. Dzięki.

Data: 2011-10-21 17:03:28
Autor: Sebastian Pawłowski
piasta wielobiegowa
A w jaki sposób chcesz rozwiązać problem podkładek fiksacyjnych:
http://www.rowerystylowe.pl/podkladka-fiksacyjna-shimano-nexus-p-5078.html

Do pionowych haków pasują tylko te od piasty Alfine. Niestety nie ma ich w
Polskich sklepach.

Data: 2011-10-21 17:11:07
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
=?ISO-8859-2?Q?Sebastian__Paw=B3owski?= <pitagor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

A wlasciwie to na czym polega ten problem?

--
rmikke

Data: 2011-10-21 17:33:22
Autor: Sebastian Pawłowski
piasta wielobiegowa
A wlasciwie to na czym polega ten problem?

Pisząc obrazowo piasty wielobiegowe mają osie o profilu spłaszczonego pręta
widać to na zdjęciu podkładek:

http://www.holenderki.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/o/podkladka_fiksacyjna_do_sram_i9.jpg

W podkładkach są również wystające elementy, które zależnie od rodzaju haków
do których piasty mają być wstawione są w różnym ustawieniu względem tych
elementów. Wg mojej oceny podkładki są po to, aby blokować możliwość obrotu piast.

Data: 2011-10-21 17:40:27
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
> [...]

elementów. Wg mojej oceny podkładki są po to, aby blokować możliwość obrotu piast.

W sumie racja.

Z drugiej strony - jakos to ludzie robia, wiec rozwiazanie musi byc...
Albo po prostu dobrze przykrecona os i tak sie nie obraca, tylko trzeba
dodatkowo recznie ja ustawic przy zakladaniu.

Ale i tak dobrze, ze skombinowalem rame ze skosnymi hakami, jeden problem mniej :D

--
rmikke

Data: 2011-10-23 19:11:08
Autor: Jaroslaw Berezowski
piasta wielobiegowa
Dnia Fri, 21 Oct 2011 17:40:27 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

Ale i tak dobrze, ze skombinowalem rame ze skosnymi hakami, jeden
problem mniej :D
Najlepsze rozwiązanie to dorobić sobie ramię takie jak do hamulca w piaście z owalem do osi. Pasuje do każdej ramy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-23 19:35:13
Autor: Sebastian Pawłowski
piasta wielobiegowa
Jakieś zdjęcie poglądowe? :) --

Data: 2011-10-23 23:22:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
piasta wielobiegowa
Dnia Sun, 23 Oct 2011 19:35:13 +0000, Sebastian  Pawłowski napisał(a):

Jakieś zdjęcie poglądowe? :)
Z Wikipedii:
The hub axle of a hub-gear (unlike that of a derailleur system) will carry torque in all gears except direct drive, and so must be securely braced against rotation. While anti-rotation washers between the dropout and axle nut have often proved adequate , wider-ranging modern systems use a reaction arm affixed to the chain stay. Rear wheels with drum brakes (another feature of better quality commuter bicycles) require a reaction arm anyway.

Rohloffy to mają.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-21 19:31:16
Autor: Krzyś Cierpiętnik
piasta wielobiegowa
Ryszard Mikke wrote:
Sebastian Pawłowski <pitagor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Na tym, że przyłącze kasety będzie skierowane w jakimś dziwnym kierunku,
np. pionowo do gĂłry zamiast poziomo.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-10-21 19:19:50
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
piasta wielobiegowa
Do pionowych haków pasują tylko te od piasty Alfine. Niestety nie ma ich w
Polskich sklepach.

To do ramy z hakami pionowymi nie podejdzie mi piasta wielobiegowa?

piasta wielobiegowa