piasta wielobiegowa

Data: 2011-10-17 18:11:15
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
kasuj <kasuj@chello.pl> napisał(a):
Zamieniając przerzutkę na piastę wielobiegową, bez możliwości zmiany pionowych haków na poziome (skośne), muszę znaleźć sposób na napięcie łańcucha. To wiem. Nie odpowiada mi jednak t.zw. napinacz łańcucha, bo chcę aby piasta wielobiegowa była piastą typu "torpedo", a to podobno wyklucza możliwość hamowania pedałami, jeżeli łańcuch przechodzi przez napinacz. To może inny wynalazek: "półogniwo" by tu pomogło?  Rower, którego to ma dotyczyć, to "Dahon -Black Jack" z pojedynczą zębatką (tarczą?) suportu i  z łańcuchem KMC Z50 (cokolwiek by to nie znaczyło). Może mnie ktoś z Was oświecić?

Pologniwo Ci nie naciagnie lancucha.

Mozesz sobie uzywac napinacza z torpedo, tylko to musi byc sztywny napinacz,
tj. napinasz srubka przy zakladaniu kola i jest napiete na stale. Albo suport z mimosrodem, spelnia te sama funkcje.

--
rmikke

Data: 2011-10-21 19:13:22
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
piasta wielobiegowa
[...]

A taki napinacz?

http://ujeb.pl?tyjGS8ZBRW

Bądź inny przedni? Oczywisicie z przodu byłby tylko blat. Da radę czy jest jakieś przeciwskazanie? Tylne są na sprężynie więc odpadają.

Data: 2011-10-21 17:19:52
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
Kuba \inimicus\ Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a):
> [...]

Bądź inny przedni? Oczywisicie z przodu byłby tylko blat. Da radę czy jest jakieś przeciwskazanie? Tylne są na sprężynie więc odpadają.

Wydaje sie dobry, wlasnie m.in. o czyms takim pisalem przedwczoraj w tymze watku.

--
rmikke

--

piasta wielobiegowa