piasta wielobiegowa

Data: 2011-10-21 17:03:28
Autor: Sebastian Pawłowski
piasta wielobiegowa
A w jaki sposób chcesz rozwi±zać problem podkładek fiksacyjnych:
http://www.rowerystylowe.pl/podkladka-fiksacyjna-shimano-nexus-p-5078.html

Do pionowych haków pasuj± tylko te od piasty Alfine. Niestety nie ma ich w
Polskich sklepach.

Data: 2011-10-21 17:11:07
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
=?ISO-8859-2?Q?Sebastian__Paw=B3owski?= <pitagor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

A wlasciwie to na czym polega ten problem?

--
rmikke

Data: 2011-10-21 17:33:22
Autor: Sebastian Pawłowski
piasta wielobiegowa
A wlasciwie to na czym polega ten problem?

Pisz±c obrazowo piasty wielobiegowe maj± osie o profilu spłaszczonego pręta
widać to na zdjęciu podkładek:

http://www.holenderki.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/o/podkladka_fiksacyjna_do_sram_i9.jpg

W podkładkach s± również wystaj±ce elementy, które zależnie od rodzaju haków
do których piasty maj± być wstawione s± w różnym ustawieniu względem tych
elementów. Wg mojej oceny podkładki s± po to, aby blokować możliwo¶ć obrotu piast.

Data: 2011-10-21 17:40:27
Autor: Ryszard Mikke
piasta wielobiegowa
> [...]

elementów. Wg mojej oceny podkładki s± po to, aby blokować możliwo¶ć obrotu piast.

W sumie racja.

Z drugiej strony - jakos to ludzie robia, wiec rozwiazanie musi byc...
Albo po prostu dobrze przykrecona os i tak sie nie obraca, tylko trzeba
dodatkowo recznie ja ustawic przy zakladaniu.

Ale i tak dobrze, ze skombinowalem rame ze skosnymi hakami, jeden problem mniej :D

--
rmikke

Data: 2011-10-23 19:11:08
Autor: Jaroslaw Berezowski
piasta wielobiegowa
Dnia Fri, 21 Oct 2011 17:40:27 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

Ale i tak dobrze, ze skombinowalem rame ze skosnymi hakami, jeden
problem mniej :D
Najlepsze rozwiązanie to dorobić sobie ramię takie jak do hamulca w piaście z owalem do osi. Pasuje do każdej ramy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-23 19:35:13
Autor: Sebastian Pawłowski
piasta wielobiegowa
Jakie¶ zdjęcie pogl±dowe? :) --

Data: 2011-10-23 23:22:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
piasta wielobiegowa
Dnia Sun, 23 Oct 2011 19:35:13 +0000, Sebastian  PawĹ‚owski napisaĹ‚(a):

Jakieś zdjęcie poglądowe? :)
Z Wikipedii:
The hub axle of a hub-gear (unlike that of a derailleur system) will carry torque in all gears except direct drive, and so must be securely braced against rotation. While anti-rotation washers between the dropout and axle nut have often proved adequate , wider-ranging modern systems use a reaction arm affixed to the chain stay. Rear wheels with drum brakes (another feature of better quality commuter bicycles) require a reaction arm anyway.

Rohloffy to majÄ….

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-21 19:31:16
Autor: Krzyś Cierpiętnik
piasta wielobiegowa
Ryszard Mikke wrote:
Sebastian Pawłowski <pitagor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
A w jaki sposób chcesz rozwiązać problem podkładek fiksacyjnych:
http://www.rowerystylowe.pl/podkladka-fiksacyjna-shimano-nexus-p-5078.html

Do pionowych hakĂłw pasujÄ… tylko te od piasty Alfine. Niestety nie ma
ich w Polskich sklepach.

A wlasciwie to na czym polega ten problem?

Na tym, że przyłącze kasety będzie skierowane w jakimś dziwnym kierunku,
np. pionowo do gĂłry zamiast poziomo.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-10-21 19:19:50
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
piasta wielobiegowa
Do pionowych haków pasuj± tylko te od piasty Alfine. Niestety nie ma ich w
Polskich sklepach.

To do ramy z hakami pionowymi nie podejdzie mi piasta wielobiegowa?

piasta wielobiegowa