piasta z biegami - pytanie

Data: 2010-02-03 19:46:13
Autor: Saurus
piasta z biegami - pytanie
W dniu 2010-02-03 14:07, kleju pisze:
Chodzi mi o to zeby ktos podzielil sie praktrycznymi wrazeniami z
wykorzystania tej ilosci biegow w praktyce. Bo np ja mam rower szosowy z
14 przelozeniami, a w praktyce potrzebne sa mi 4-5.

3 biegowa piasta to mniej więcej tak jak właśnie 4,5,6 biegów kasety (zależy ilu rzędowa i jak zestopniowana). Ja używałem również na dłuższe wycieczki a do miasta uważam że całkowicie wystarczy (ale zależy jakie miasto, Łódź jest jednak raczej płaska).

Zatem co myslice 3-5-7? A jak jest w ogole bez biegow to wiem ;-)

Jeśli już to 3 albo 7/8. 5-biegową głowy sobie nie zawracaj, są problemy z regulacją przerzucania, nawet te nowsze wersje Srama z clickboxem nie są zbyt udane. 7 biegową Sram też kupowałbym ostrożnie, mają toporne i badziewnie wykonane manetki i clickbox (nakładany na oś, przerzuca biegi) chociaż sama piasta bardzo dobra (zwłaszcza jak się wywali hamulec torpedo). Jeśli chodzi o przyjemność z użytkowania to jednak nie umywa się do 8 biegowej Shimano Nexus.

piasta z biegami - pytanie