piasty tylne godne polecenia

Data: 2012-03-08 09:14:10
Autor: ...::QRT::...
piasty tylne godne polecenia
Po przejechaniu chyba grubo ponad 30000km podła mi tylnia piasta. Była to
jakaś tania pozagrupowa piata CL z okolic alivio/deore. Zrobił sie wżer na
bieżni. Znaczy przedtem jeszcze padł bębenek ale miałem jakiś zapasowy wiec
przeszczepiłem i działało bez problemu. Poszukuje teraz jakiejś nowej piasty ale jak poczytałem o np XT z rodziny
775 to mi sie odechciało. Ze nietypowe (i drogie), osie, konusy, bębenki.
Ze sie sypią i że czesci zamiennych brak. Jakie z akutalnie produkowanych piast shimano sa dobrze uszczelnione i mają
ze tak powiem tradycyjną budowę, opartą na standardowych elemetach? Mam przedniego novateca i powiem szczerze iż jej bezobsługowość do mnie
przemawia. Wiec może jakieś tylne novateki sa godne polecenia? Wersję z alu
bębnem odpadają już w przedbiegach.

Data: 2012-03-08 01:20:04
Autor: rzymo
piasty tylne godne polecenia
W dniu czwartek, 8 marca 2012, 09:14:10 UTC+1 użytkownik ...::QRT::... napisał:
(...)
Mam przedniego novateca i powiem szczerze iż jej bezobsługowość do mnie
przemawia. Wiec może jakieś tylne novateki sa godne polecenia? Wersję z alu
bębnem odpadają już w przedbiegach.

Od jakiegoś czasu mam Novateka 812 SB (na próbę, ile wytrzyma), z wymienionym bębenkiem na stalowy (sklep nie robił problemów). Dałem ok.. 200+przesyłka, piasta waży 383g.
Na razie jestem zadowolony - co prawda przebieg nieduży, ale trochę śniegu i błota już zaliczyła ;)

Data: 2012-03-08 10:43:49
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 09:14, ...::QRT::... pisze:
[...]

Tez jestem na etapie poszukiwania piasty i z Novateca znalazłem taki model:
http://centrumrowerowe.pl/Novatec-F062-SB-piasta-tylna-srebrna-32H/015607/Product.aspx

Ale ma właśnie alu bębenek.

> Wersję z alu bębnem odpadają już w przedbiegach.

Możesz napisać dokładniej dlaczego?

Data: 2012-03-08 11:10:04
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 08 Mar 2012 10:43:49 +0100, Piotr P. napisał(a):

> [...]

Ale ma właśnie alu bębenek.

 > Wersję z alu bębnem odpadają już w przedbiegach.

Teoretycznie bębenki alu nadają sie tylko na kasety z pająkiem. Alu bębny są miękkie i kaseta poprostu niszczy te wyżłobienia na których
jest osadzona.

Data: 2012-03-08 11:17:14
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 11:10, ...::QRT::... pisze:

> [...]

Teoretycznie bębenki alu nadają sie tylko na kasety z pająkiem.
Alu bębny są miękkie i kaseta poprostu niszczy te wyżłobienia na których

Rozumiem. Czyli trzeba znalezc piaste na lozyskach maszynowych, ze stalowym bebenkiem i nalepiej > 2 zapadkami :)

Data: 2012-03-08 11:19:56
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 08 Mar 2012 11:17:14 +0100, Piotr P. napisał(a):

> [...]

Rozumiem. Czyli trzeba znalezc piaste na lozyskach maszynowych, ze stalowym bebenkiem i nalepiej > 2 zapadkami :)

ale kolega rzymo powyżej pisał iż wymienili mu w sklepie bęben w novateku
bez problemu wiec zasadniczo chyba też tej opcji będę sie trzymał.

Data: 2012-03-08 11:24:38
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 11:19, ...::QRT::... pisze:
> [...]

ale kolega rzymo powyżej pisał iż wymienili mu w sklepie bęben w novateku
bez problemu wiec zasadniczo chyba też tej opcji będę sie trzymał.

wlasnie googlam na ten temat:
http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=12630

Data: 2012-03-08 12:02:22
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 11:24, Piotr P. pisze:

[...]

I chyba nawet nie bedzie konieczna wymiana, wedlug katalogu 2012 istnieje piasta ktora mnie interesuje: FO62SB w wersji stalowa os i stalowy bebenek (SS). Chociaz z drugiej strony na stronach Novateca jej nie ma :) Napisalem do zaprzyjaznionego sklepu rowerowego i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Data: 2012-03-08 12:18:46
Autor: Ignac
piasty tylne godne polecenia
Piotr P. <p.pankowskiWYTNIJTO@gmail.comTOTEZ> napisał(a):
Ale ma właśnie alu bębenek.

 > Wersję z alu bębnem odpadają już w przedbiegach.

Możesz napisać dokładniej dlaczego?

  Wielu osób da się nabrać na alu bębenek szczególnie jeżli bedą
  kupowane z rowerem jako całość...a odpowiedzi gwarancyjne będą zawsze
  takie same-uszkodzenia mechamiczne nie podlegają gwarancji.
  No i będzie obrót na cześciach i serwisie...no będzie!
  Z tymi nowymi częściami jest tak jak w tym kawale gdzie facet się
  żali i mówi-wiesz mam już czwartą żonę i każda następna jest gorsza
  od poprzedniej...patrz plastikowe osie zintegrowane korb,aluminowe
  tarcze korb,widelce karbonowe..i nie mówicie mi że nie siedzą u   producentów b**e które nami manipulują...a wielu osobom w poczuciu
  własnej winy(bo przydupiłem za mocno)nie przyjdzie nawet do głowy
  domagać się gwarancji...no cóż nowe czasy nadchodzą.      Ignac

Data: 2012-03-08 13:54:55
Autor: Fabian
On 08.03.2012 13:18,  Ignac wrote:
> [...]

   kupowane z rowerem jako całość...a odpowiedzi gwarancyjne będą zawsze
   takie same-uszkodzenia mechamiczne nie podlegają gwarancji.

Jasne. Że niby jak, dałeś sobie taką ciemnotę wcisnąć?

[...]

Co niby jest nie tak z widelcami karbonowymi?

Fabian.

Data: 2012-03-08 10:44:18
Autor: Ignac
piasty tylne godne polecenia
...::QRT::... <nie.m@m.mejla>    A czy szanowni koledzy biorą pod uwagę takie niuanse jak
 rozstaw kołnierzy mocujących szprychy czy choćby średnicę
 rozmieszczenia otworów pod szprychy o szerokości całkowitej
 piasty nie wspomnę...co by geometrycznie pasowała do posiadanych
 obręczy wraz ze szprychami żeby się nie okazało że szprych są
 za długie lub za krótkie...pytam się grzecznie.
 A ja bym wybrał taką jaką miałeś ze względu na bardzo dobry przebieg
 który osiągnęła,cenę jak przypuszczam i kompatybilność.

 Ignac --

Data: 2012-03-08 11:57:30
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 11:44,  Ignac pisze:
[...]

Myslalem o tym ale doszedlem do wniosku, ze sprawie sobie cale nowe kolo, z mysla o kilku wyprawach z sakwami ktore planuje w tym roku. A stare kolo z rozklekotana piasta bedzie w sam raz do dobijania zima.

Data: 2012-03-08 11:58:20
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 8 Mar 2012 10:44:18 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):

[...]

piasta mtb, pod tarcze, 135 mm, standardowa oś na szybkozamykacz - chyba
tutaj jakiś cudów nie ma :)

 A ja bym wybrał taką jaką miałeś ze względu na bardzo dobry przebieg
 który osiągnęła,cenę jak przypuszczam i kompatybilność.

To był model fm-h526 - ale ona nie była dobra dlatego że była dobra, ale
dlatego ze była dobrze wyregulowana, i często konserwowana. Jej
uszczelnienia pozostawiały sporo do zyczenia.

Data: 2012-03-08 11:58:59
Autor: de Fresz
On 2012-03-08 11:44:18 +0100, " Ignac" <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

[...]

Przeplatać koło na szprychach mających ładnych parę kkm? Dość intrygujący pomysł, ale osobiście bym się na to w życiu nie poważył.

de Fresz

Data: 2012-03-08 14:22:47
Autor: PeJot
[...]

Przeplatanie koła na długo i ciężko eksploatowanych szprychach przeciętnej jakości to fałszywa oszczędność, która zemści się w przyszłości. Mimo to, wymiary o których mówisz są dosyć typowe, w związku z czym przy ewentualnej przekładce piasty stare szprychy powinny pasować, aczkolwiek policzyć nie zawadzi.

Przy Novatecu zastanawiał bym się nad dostępnością samych sprzęgieł, jako części zamienne ( novatec ich raczej nie robi ). Stare modele miewały kłopoty z uszczelnieniami, z przykrymi skutkami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-03-08 15:34:43
Autor: Ignac
piasty tylne godne polecenia
PeJot <PeJot@o2.pl>  Piotr kiedyś podawałeś taki sprytny sposób wylicznia ERB obręczy  no name podałbyś go jeszcze raz bo mnie gdzieś się zawieruszył,a
 myślę że wart jest przypomnienia...a propos doboru długości szprych.

 Ignac  --

Data: 2012-03-08 21:01:32
Autor: PeJot
W dniu 2012-03-08 16:34,  Ignac pisze:
[...]

Bierzesz felgę, metrówkę, suwmiarkę i jednego nypla. Mierzysz metrówką zewnętrzną średnicę felgi w 2-3 miejscach i wyciągasz średnią. Od tego odejmujesz 2 głębokości, mierzone od tej średnicy, do główki nypla wsadzonego w dziurę. Zaokrąglasz do pełnej wartości. I to jest ER_D_.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-03-10 21:00:07
Autor: Wojtek Paszkowski
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:zlyuhwbskm1f.6uiwtu3n805q.dlg40tude.net...

[...]

Model 756 łączy ze sobą typowe, tanie konusy i bębenki z dobrym uszczelnieniem i niewysoką wagą. Produkowane to pewnie już nie są, ale dostepne w sklepach raczej bez problemu.

775 to rzeczywiście jakieś nieporozumienie - praktycznie jednorazówka.

pozdr

piasty tylne godne polecenia