piasty tylne godne polecenia

Data: 2012-03-08 10:43:49
Autor: Piotr P.
piasty tylne godne polecenia
W dniu 2012-03-08 09:14, ...::QRT::... pisze:
Po przejechaniu chyba grubo ponad 30000km podła mi tylnia piasta. Była to
jakaś tania pozagrupowa piata CL z okolic alivio/deore. Zrobił sie wżer na
bieżni. Znaczy przedtem jeszcze padł bębenek ale miałem jakiś zapasowy wiec
przeszczepiłem i działało bez problemu.

Poszukuje teraz jakiejś nowej piasty ale jak poczytałem o np XT z rodziny
775 to mi sie odechciało. Ze nietypowe (i drogie), osie, konusy, bębenki.
Ze sie sypią i że czesci zamiennych brak.
Jakie z akutalnie produkowanych piast shimano sa dobrze uszczelnione i mają
ze tak powiem tradycyjną budowę, opartą na standardowych elemetach?

Mam przedniego novateca i powiem szczerze iż jej bezobsługowość do mnie
przemawia. Wiec może jakieś tylne novateki sa godne polecenia?

Tez jestem na etapie poszukiwania piasty i z Novateca znalazłem taki model:
http://centrumrowerowe.pl/Novatec-F062-SB-piasta-tylna-srebrna-32H/015607/Product.aspx

Ale ma właśnie alu bębenek.

> Wersję z alu bębnem odpadają już w przedbiegach.

Możesz napisać dokładniej dlaczego?

Data: 2012-03-08 11:10:04
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 08 Mar 2012 10:43:49 +0100, Piotr P. napisał(a):

> [...]

Ale ma właśnie alu bębenek.

 > Wersję z alu bębnem odpadają już w przedbiegach.

Teoretycznie bębenki alu nadają sie tylko na kasety z pająkiem. Alu bębny są miękkie i kaseta poprostu niszczy te wyżłobienia na których
jest osadzona.

Data: 2012-03-08 11:17:14
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 11:10, ...::QRT::... pisze:

> [...]

Teoretycznie bębenki alu nadają sie tylko na kasety z pająkiem.
Alu bębny są miękkie i kaseta poprostu niszczy te wyżłobienia na których

Rozumiem. Czyli trzeba znalezc piaste na lozyskach maszynowych, ze stalowym bebenkiem i nalepiej > 2 zapadkami :)

Data: 2012-03-08 11:19:56
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 08 Mar 2012 11:17:14 +0100, Piotr P. napisał(a):

> [...]

Rozumiem. Czyli trzeba znalezc piaste na lozyskach maszynowych, ze stalowym bebenkiem i nalepiej > 2 zapadkami :)

ale kolega rzymo powyżej pisał iż wymienili mu w sklepie bęben w novateku
bez problemu wiec zasadniczo chyba też tej opcji będę sie trzymał.

Data: 2012-03-08 11:24:38
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 11:19, ...::QRT::... pisze:
> [...]

ale kolega rzymo powyżej pisał iż wymienili mu w sklepie bęben w novateku
bez problemu wiec zasadniczo chyba też tej opcji będę sie trzymał.

wlasnie googlam na ten temat:
http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=12630

Data: 2012-03-08 12:02:22
Autor: Piotr P.
W dniu 2012-03-08 11:24, Piotr P. pisze:

[...]

I chyba nawet nie bedzie konieczna wymiana, wedlug katalogu 2012 istnieje piasta ktora mnie interesuje: FO62SB w wersji stalowa os i stalowy bebenek (SS). Chociaz z drugiej strony na stronach Novateca jej nie ma :) Napisalem do zaprzyjaznionego sklepu rowerowego i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Data: 2012-03-08 12:18:46
Autor: Ignac
Piotr P. <p.pankowskiWYTNIJTO@gmail.comTOTEZ> napisał(a):
Ale ma właśnie alu bębenek.

 > Wersję z alu bębnem odpadają już w przedbiegach.

Możesz napisać dokładniej dlaczego?

  Wielu osób da się nabrać na alu bębenek szczególnie jeżli bedą
  kupowane z rowerem jako całość...a odpowiedzi gwarancyjne będą zawsze
  takie same-uszkodzenia mechamiczne nie podlegają gwarancji.
  No i będzie obrót na cześciach i serwisie...no będzie!
  Z tymi nowymi częściami jest tak jak w tym kawale gdzie facet się
  żali i mówi-wiesz mam już czwartą żonę i każda następna jest gorsza
  od poprzedniej...patrz plastikowe osie zintegrowane korb,aluminowe
  tarcze korb,widelce karbonowe..i nie mówicie mi że nie siedzą u   producentów b**e które nami manipulują...a wielu osobom w poczuciu
  własnej winy(bo przydupiłem za mocno)nie przyjdzie nawet do głowy
  domagać się gwarancji...no cóż nowe czasy nadchodzą.      Ignac

Data: 2012-03-08 13:54:55
Autor: Fabian
On 08.03.2012 13:18,  Ignac wrote:
> [...]

   kupowane z rowerem jako całość...a odpowiedzi gwarancyjne będą zawsze
   takie same-uszkodzenia mechamiczne nie podlegają gwarancji.

Jasne. Że niby jak, dałeś sobie taką ciemnotę wcisnąć?

[...]

Co niby jest nie tak z widelcami karbonowymi?

Fabian.

piasty tylne godne polecenia