Data: 2012-03-08 10:44:18 | |
Autor: Ignac | |
piasty tylne godne polecenia | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> A czy szanowni koledzy biorą pod uwagę takie niuanse jak
rozstaw kołnierzy mocujących szprychy czy choćby średnicę rozmieszczenia otworów pod szprychy o szerokości całkowitej piasty nie wspomnę...co by geometrycznie pasowała do posiadanych obręczy wraz ze szprychami żeby się nie okazało że szprych są za długie lub za krótkie...pytam się grzecznie. A ja bym wybrał taką jaką miałeś ze względu na bardzo dobry przebieg który osiągnęła,cenę jak przypuszczam i kompatybilność. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-08 11:57:30 | |
Autor: Piotr P. | |
piasty tylne godne polecenia | |
W dniu 2012-03-08 11:44, Ignac pisze:
..::QRT::...<nie.m@m.mejla> Myslalem o tym ale doszedlem do wniosku, ze sprawie sobie cale nowe kolo, z mysla o kilku wyprawach z sakwami ktore planuje w tym roku. A stare kolo z rozklekotana piasta bedzie w sam raz do dobijania zima. |
|
Data: 2012-03-08 11:58:20 | |
Autor: ...::QRT::... | |
piasty tylne godne polecenia | |
Dnia Thu, 8 Mar 2012 10:44:18 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):
..::QRT::... <nie.m@m.mejla> A czy szanowni koledzy biorą pod uwagę takie niuanse jak piasta mtb, pod tarcze, 135 mm, standardowa oś na szybkozamykacz - chyba tutaj jakiś cudów nie ma :) A ja bym wybrał taką jaką miałeś ze względu na bardzo dobry przebieg To był model fm-h526 - ale ona nie była dobra dlatego że była dobra, ale dlatego ze była dobrze wyregulowana, i często konserwowana. Jej uszczelnienia pozostawiały sporo do zyczenia. |
|
Data: 2012-03-08 11:58:59 | |
Autor: de Fresz | |
piasty tylne godne polecenia | |
On 2012-03-08 11:44:18 +0100, " Ignac" <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> said:
A czy szanowni koledzy biorą pod uwagę takie niuanse jak Przeplatać koło na szprychach mających ładnych parę kkm? Dość intrygujący pomysł, ale osobiście bym się na to w życiu nie poważył. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-03-08 14:22:47 | |
Autor: PeJot | |
piasty tylne godne polecenia | |
W dniu 2012-03-08 11:44, Ignac pisze:
A czy szanowni koledzy biorą pod uwagę takie niuanse jak Przeplatanie koła na długo i ciężko eksploatowanych szprychach przeciętnej jakości to fałszywa oszczędność, która zemści się w przyszłości. Mimo to, wymiary o których mówisz są dosyć typowe, w związku z czym przy ewentualnej przekładce piasty stare szprychy powinny pasować, aczkolwiek policzyć nie zawadzi. Przy Novatecu zastanawiał bym się nad dostępnością samych sprzęgieł, jako części zamienne ( novatec ich raczej nie robi ). Stare modele miewały kłopoty z uszczelnieniami, z przykrymi skutkami. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-03-08 15:34:43 | |
Autor: Ignac | |
piasty tylne godne polecenia | |
PeJot <PeJot@o2.pl> Piotr kiedyś podawałeś taki sprytny sposób wylicznia ERB obręczy no name podałbyś go jeszcze raz bo mnie gdzieś się zawieruszył,a
myślę że wart jest przypomnienia...a propos doboru długości szprych. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-08 21:01:32 | |
Autor: PeJot | |
piasty tylne godne polecenia | |
W dniu 2012-03-08 16:34, Ignac pisze:
PeJot<PeJot@o2.pl> Bierzesz felgę, metrówkę, suwmiarkę i jednego nypla. Mierzysz metrówką zewnętrzną średnicę felgi w 2-3 miejscach i wyciągasz średnią. Od tego odejmujesz 2 głębokości, mierzone od tej średnicy, do główki nypla wsadzonego w dziurę. Zaokrąglasz do pełnej wartości. I to jest ER_D_. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|