Data: 2011-09-26 17:14:43 | |
Autor: Gabriel'wilk' | |
piątkowo w poniedziałek :-) | |
http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/48023/zemsty_na_samochodach_auc/
http://www.smog.pl/wideo/48014/zatrzasnal_kluczyki_w_aucie/ http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2011-09-26 19:12:40 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
piątkowo w poniedziałek :-) | |
Gabriel'wilk' wrote:
co za matoł... -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2011-09-26 21:19:38 | |
Autor: DoQ | |
piątkowo w poniedziałek :-) | |
W dniu 26-09-2011 17:14, Gabriel'wilk' pisze:
http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/48023/zemsty_na_samochodach_auc/ Lubię to! :-) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-09-27 11:29:50 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
piątkowo w poniedziałek :-) | |
On Mon, 26 Sep 2011 17:14:43 +0200, Gabriel'wilk'
<gglab@poczta.onet.pl> wrote: http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html a to przypomina ostatniego "szybkiego bezpiecznego w BMW" w Piasecznie: przeżył tylko ten, który wypadł z auta. |
|
Data: 2011-09-27 13:01:26 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
piątkowo w poniedziałek :-) | |
On Tue, 27 Sep 2011, Jarek Andrzejewski wrote:
On Mon, 26 Sep 2011 17:14:43 +0200, Gabriel'wilk' Patrząc na filmik: z czterech jeden został (raczej zabójczo) przygnieciony pojazdem. Pozostali trzej spadają z jakichś 3-4 metrów (no, pierwszy wylatujący wyżej, niech będzie, jest chwilę poza kadrem). Fakt, bez panowania nad lotem :>, ale pewnie odruch ochrony głowy by działał. 3m to niżej niż z parapetu 1 piętra. Na pytanie co z potencjalnymi przypiętymi pasami odpowiedzi nie znamy. No to nie wiem co miało z filmiku wyjść... 2:2? Teza: "wylot bez pasów nie musi być aż tak oczywiście śmiertelny jak to się opisuje"? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-09-27 17:18:48 | |
Autor: Bydlę | |
piÄ tkowo w poniedziaĹek :-) | |
On 2011-09-27 13:01:26 +0200, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:
Patrząc na filmik: z czterech jeden został (raczej A gdzie składowa pozioma? :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-09-28 16:12:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
piÄ tkowo w poniedziaĹek :-) | |
On Tue, 27 Sep 2011, Bydlę wrote:
On 2011-09-27 13:01:26 +0200, Gotfryd Smolik[...] 3m to niżej niż z parapetu 1 piętra. Ja się nie znam, ale ona się raczej w impulsie nie wytraca :), więc problem IMVHO stanowi (nie)trafienie w słupek czy krawężnik. Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa", to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc składowej poziomej nie zostało za wiele. A o resztę pytać motocyklistów którzy zaliczyli szlify :] pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-09-29 15:55:18 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
piÄ tkowo w poniedziaĹek :-) | |
On 2011-09-28, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
Ja się nie znam, ale ona się raczej w impulsie nie Oj, chyba zaszalałeś z tym wnioskowaniem. Pzdr, krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-09-30 01:05:32 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
piÄ tkowo w poniedziaĹek :-) | |
On Thu, 29 Sep 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-09-28, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote: Obstawiam że nie. Ale grupa jest w końcu dyskusyjna :) Cała energia wypadku z wirującym samochodem bierze się z energii kinetycznej, nikt niczego nie dokłada. Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu w momencie utraty kontroli, to zaś przełoży się na składową wyrzucającą petentów przez okno. A ów wylot będzie już obarczony sporymi stratami energii względem "teoretycznego maks" - popatrz, ile niby samochód się jeszcze przetoczył do zatrzymania? Niby zgoda - że "ledwo" 20kmph w pionie to mało i należy oczekiwać więcej. Ale właśnie manekiny nie wypadają na samym początku i nie bezstratnie. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-09-30 01:17:22 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
piÄ tkowo w poniedziaĹek :-) | |
On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa", Całkowita zgoda. Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia A tutaj już nie. Jak rzucisz płasko coś ciężkiego (i w miarę owalnego) to po paru uderzeniach/otarciach o ziemię zacznie się krecić, nie? Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie duża, zwłaszcza wzlędem ziemi. to zaś przełoży się na składową Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu) oraz kąta przy którym nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu. Wylot w górę mało zależy od prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami". Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-01 00:17:28 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
piÄ tkowo w poniedziaĹek :-) | |
On Fri, 30 Sep 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote: Ano będzie. Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie Patrz wyżej: sugerujesz że prędkość postępowa obwodu w ruchu obrotowym będzie większa niż prędkość postępowa całego pojazdu przed "akcją"? zwłaszcza wzlędem ziemi. Nie bardzo, względem ziemi to ona była maksymalna w momencie rozpoczęcia "akcji" i później tylko maleje, w miarę jak ruch posuwisty jest zastępowany przez toczenie. Do tego sporo energii "rozchodzi się" niesprężyście po otoczeniu. to zaś przełoży się na składową Ale nieprawdą jest jakoby owa prędkość postępowa nie spadała lub spadała niewiele. Po pierwsze energia ruchu obrotowego musi się "skądś" wziąć, po drugie patrz straty, po trzecie patrz w jakim czasie wrak zatrzymuje się CAŁKOWICIE. oraz kąta przy którym To prawda, z braku filmiku robionego z góry ocena "na oko" może być mocno zafałszowana. Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów jak to jest ze szlifami? ;) Wylot w górę mało zależy od ??? Zasadniczo - nie ma innego źródła składowej pionowej niż przekształcenie prędkości początkowej! Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by 20kmph 100% skierowane *bezstratnie* w górę, włącznie z odliczeniemstrat wypychania przez okno. A tych strat trochę w okolicy widać (po czasie zatrzymania wraku szczególnie). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-10-01 02:02:40 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
piÄ tkowo w poniedziaĹek :-) | |
On 2011-09-30, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
Oczywiście. Zwróć uwagę na prędkość postępową obwodu toczącego się koła. zwłaszcza wzlędem ziemi. Zgoda, maleje. Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy Oczywiście, że prędkość spada, a energia nie bierze się z kapelusza. oraz kąta przy którym Z boku by wystarczyło. Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów Przy szlifie nie masz obrotów. Wylot w górę mało zależy od Tutaj znowu mieszasz energię z prędkościami. Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by A 20km/h obwodu koła to przy jakiej prędkości osi będzie? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|