Data: 2009-08-13 10:33:48 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
pięciosuwowy silnik | |
http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23
było? Nie widzialem <> W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy! (...) Najprawdopodobniej będzie montowany w miejskich samochodach. Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 165 Nm. </> -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-08-13 10:56:23 | |
Autor: Darek. | |
pięciosuwowy silnik | |
http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 Gówno prawda, przeciez to zwykly silnik czterosuwowy do którego dołożono dodatkowy cylinder. I jakie 5 suwów? Przeciez w normalnym silniku jest to: ssanie, sprezanie, praca, wydech... Jak dla mnie to chwyt marketingowy. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2009-08-13 10:58:53 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
pięciosuwowy silnik | |
Darek. wydusił z siebie te słowy:
http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 co nie zmienia faktu, ze jest to _inne_ rozwiązanie a wartości mocy, momentu i spalania podane w artykule są całkiem przyzwoite.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-08-13 03:36:04 | |
Autor: rzymo | |
pięciosuwowy silnik | |
On 13 Sie, 10:58, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
(...) Hmm... 20% większa wydajność od obecnych silników to cały czas nie jest wiele. W artykule nie ma nic o doładowaniu - jeśli będzie to turbo o zmiennej geometrii (żeby uzyskać te 130KM/165Nm z 0,7 litra) to do jazdy miejskiej jednak średnio się będzie nadawać (zapiekanie). Chyba że będzie to silnik wielce wysokoobrotowy ;) |
|
Data: 2009-08-13 12:40:58 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
pięciosuwowy silnik | |
rzymo wydusił z siebie te słowy:
On 13 Sie, 10:58, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote: no z tego co rozumiem to bez turbo .. a wolnossący silnik o wydajności większej o 20% to IMO już całkiem sporo. Z turbo to żadna rewelacja.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-08-13 11:47:06 | |
Autor: kamil | |
pięciosuwowy silnik | |
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h60qjt$9kb$1inews.gazeta.pl... rzymo wydusił z siebie te słowy: o 20%? Patrzac na dostepne na rynku silniki, to o dobre 100% wydajnosc skoczyla, chyba ze znasz jakies seryjnie produkowane auto bez turbo, w ktorym 0.7 daje troche ponad 100KM? Nie liczac wankla. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-08-13 11:03:19 | |
Autor: nom | |
pięciosuwowy silnik | |
Użytkownik "Darek." <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h60kfp$bcn$1inews.gazeta.pl... http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 Przeciez w normalnym silniku jest to: ssanie, sprezanie, praca, wydech... .... no i dopalanie przed wydechem - 5 suw. :-) |
|
Data: 2009-08-13 10:53:54 | |
Autor: Piotr Czyż | |
pięciosuwowy silnik | |
nom pisze:
Przeciez w normalnym silniku jest to: ssanie, sprezanie, praca, ale to już jest w dodatkowym cylindrze, więc nijak nie widać 5tego suwu. -- Piotr Czyż |
|
Data: 2009-08-13 11:06:26 | |
Autor: nom | |
pięciosuwowy silnik | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h60j5f$5bi$1inews.gazeta.pl... http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 w maluchu w silniku 650cm3 można powiedzieć, że było 5 suwów, bo iskra występowała jednocześnie na 2 cylindrach na raz. Na jednym z cylindrów w suwie pracy na drugim cylindrze w suwie wydechu, a więc jak mieszanka była jeszcze palna to dopalało to co zostało w spalinach (oczywiście to w silniku z cewką dwubiegunową). :-) |
|
Data: 2009-08-13 03:26:47 | |
Autor: choczsz | |
pięciosuwowy silnik | |
On 13 Sie, 11:06, "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> wrote:
w maluchu w silniku 650cm3 można powiedzieć, że było 5 suwów, bo iskra W maluchu obydwa tloki pracuja wspolbieznie O ile prawda jest, ze ta niepotrzebna iskra wystepuje w suwie wydechu (pod sam koniec), to nieprawda jest ze ta istotna iskra wystepuje w suwie pracy. Wystepuje przed suwem pracy, pod koniec sprezania (wyprzedzenie zaplonu) |
|
Data: 2009-08-13 12:15:21 | |
Autor: michal | |
pięciosuwowy silnik | |
"Kuba (aka cita)"
W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy! Tan silnik to jeszcze jedna kupa. Chca zaadresowac problem nekajacy wszyskie tradycyjne silniki (z wanklem wlacznie) polegajacy na tym ze ta sama przestrzen jest uzywana do sprezania i rozprezania (w uproszczeniu: droga tloka przy sprezaniu jest taka sama jak przy pracy) Dzisiajszy silnik musi miec olej, bo tlok uzywa scianki cylindra do rownowazenia sily bocznej korbowodu i musi miec chlodzenie aby utrzymac parametry oleju. A przeciez mozna inaczej: http://www.osaka-gu.ac.jp/php/nakagawa/TRIZ/eTRIZ/epapers/e2007Papers/ePernaETRIA2006/ePernaETRIA2006-070804.html Jest to srubowy sprezarko-silnik. Zalety: Sprezanie nastepuje w innej czesci silnika niz rozprezanie co umozliwia calkowite rozprezenie gazow i odebranie (teoretycznie 100%) dostepnej energii. Transfer energii z sekcji pracy do sekcji sprezania dokonuje sie w sposob ciagly. W kazdym momencie 10 do 12 sekcji realizuje cykl pracy - pulsacje mocy ~10%. Nie zawiera oleju ani uszczelnenia - przedmuchy minimalizuje sie dokladnoscia wykonania wirnika. Brak oleju (i jego max temperatury pracy) umozliwia wprowadzenie izolacji cieplnej, zapobiegajacej ucieczce ciepla. W tradycyjnych silnikach ~30% energii ucieka przez chlodzenie. Ciagly charakter pracy i wydluzony ksztalt 'sekcji' sruby umozliwia ciagle podawanie paliwa na calej dlugosci, przez wieksza czesc odcinka pracy. Eliminuje sie eksplozyjny tryb pracy. Brak eksplozji i jej niszczacego dzialania umozliwia stosowanie bardzo 'ubogich' mieszanek, i uzyskanie takich samych temperatur z mniejszej ilosci paliwa. Bezwibracyjna praca - sruby sa wywazone z samej swojej geometrii . Brak rozrzadu - oszczednosc kilku % energii normalnie zuzywanej na rozrzad Poniewaz jest to maszyna wyporowa pracujaca w cyklu Otto, wydaje sie ze zakres regulacji obrotow bedzie bardzo duzy, inaczej niz w turbinach gdzie optimum pracy istnieje w waskim przedziale predkosci. Wady : Obrobka srub/wirnikow bedzie droga. Nie moj pomysl :-) -- Michal FJS600 |
|
Data: 2009-08-14 00:57:38 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
pięciosuwowy silnik | |
Dnia Thu, 13 Aug 2009 12:15:21 +0100, michal napisaĹ(a):
"Kuba (aka cita)"ePernaETRIA2006/ePernaETRIA2006-070804.html W zwyklym silniku tez mozna rozprzegnac stopien sprezania od stopnia rozprezania. Wystarczy z opoznieniem zamykac zawory ssace i mamy silnik realizujacy cykl Atkinsona-Mullera, z rozprezaniem wiekszym od sprezania Ciagly charakter pracy i wydluzony ksztalt 'sekcji' sruby umozliwiaA ta sruba rozprezna to dlugo pozyje? Moze i tak, ale pewnie problem niedlugo nie bedzie taki krytyczny. Hybrydyzacja pozwoli na prace w obszarze waskich charakterystyk. Dla porownania - Ford z mikroturbina Capstone C30 HEV: http://www.capstoneturbine.com/news/story.asp?id=512 Turbinka tez nie ma zadnego oleju. No i najwazniejsze - to nie jest vapourware, to mozna kupic tu i teraz. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-08-13 12:48:34 | |
Autor: Agent | |
pięciosuwowy silnik | |
"Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM
Firma zapowiada, że w przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności." To nie ma już teraz? |
|
Data: 2009-08-13 10:51:28 | |
Autor: maryjan | |
pięciosuwowy silnik | |
Agent napisał(a):
"Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM w ssaku chyba nie... |
|
Data: 2009-08-13 13:00:51 | |
Autor: Agent | |
pięciosuwowy silnik | |
Użytkownik "maryjan" <no@where.com> napisał w wiadomości news:d1icluprst2h.dlgjakistammid.com... Agent napisał(a): 130/700x1000=185 KM |
|
Data: 2009-08-13 15:39:03 | |
Autor: scob | |
pięciosuwowy silnik | |
http://www.zgapa.pl/zgapedia/Silnik_pięciosuwowy.html - 1992?? ;-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Millera - o ile wiem - to przez lata było nazywane silnikiem "pięciosuwowym" |
|
Data: 2009-08-13 15:45:49 | |
Autor: White Power | |
pięciosuwowy silnik | |
Trochę to reklamą wali, lepiej by sie ktoś zainteresował ile energji cieplnej ucieka przez wychech i chłodnice.
Albo pobawić się w udoskonalenie czegoś takiego: http://ujeb.pl/23756/ -- |
|
Data: 2009-08-13 20:23:46 | |
Autor: Marynarz | |
pięciosuwowy silnik | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h60j5f$5bi$1inews.gazeta.pl... http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 Lipa poczytajcie o silnikach mężyka. |