pierwsza działalność, jak to je st z podatkami?

Data: 2009-04-20 21:14:08
Autor: thaz [xpt]
pierwsza działalność, jak to je st z podatkami?
javier pisze:

Liczę, tak: 2000 + podatki (22% vat + 19% dochodowy) = 2820
dobrze rozumuję?

2000 netto to 2440 brutto;
Oddajesz VAT, czyli 440 pln oraz dochodowy 19% od kwoty netto, czyli 380;
Twój zarobek "na czysto" to 1620 pln.

2. Rozumiem, że dodatkowo będę mógł wrzucać np. kupiony sprzęt
komputerowy (potrzebny do wykonywania działalności) w koszty. I tu
kolejne pytanie

a) powiedzmy, że miałem przychód o wartości 2820 zł, koszty zaś to
4820 zł czyli jestem na minusie -2000 i w takim wypadku nie płacę ani
vatu ani dochodowego tylko ZUS? (czy może zusu też nie?)
Czy te -2000 przechodzi na kolejny miesiąc jako koszt?

Płacisz normalnie ZUS, ubezpieczenia społeczne nie są uzależnione
od uzyskanego dochodu - ale SĄ KOSZTEM prowadzonej działalności.
Twoje -2000 idzie na następny miesiąc.

b) powiedzmy, przychód wyniósł 2820 zł, nie poniosłem żadnych kosztów,
a zatem jestem na plusie. I od tej kwoty muszę odprowadzić vat + zus +
dochodowy?

VAT i dochodowy, w/g tego co napisałem w odpowiedzi na pierwsze pytanie.

Data: 2009-04-20 21:14:40
Autor: thaz [xpt]
[...]

a! no i ten Twój ZUS to Twój koszt.

Data: 2009-04-21 15:18:41
Autor: SDD

Użytkownik "thaz [xpt]" <thaz@NOSPM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsihll$dik$2news.onet.pl...

a! no i ten Twój ZUS to Twój koszt.

Oczywiscie tylko spoleczne i fundusz pracy.
Zdrowotne ni ejest kosztem, ale za to jeszcze korzystniej sie je rozlicza, bo ponad 86% jego wartosci odlicza sie od podatku.

Pozdrawiam
SDD

pierwsza działalność, jak to je st z podatkami?