pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie

Data: 2010-05-11 16:04:28
Autor: Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn
pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie
Z poltorej godziny temu. Wracalem, niestety chyba zbyt malo spokojnie
do domu. Z retrospekcji wynika (malo pamietam z samego lotu) ze
zaliczylem shimmy na wlazie sciekowym na srodku dlugiego progu
zwalniajacego, na ktory byc moze wlecialem ciut za szybko. Efekt high-
side + spory szlif po asfalcie. Tex dal rade prawie do konca. Kurtka,
kask do zlomu, motocykl sie jutro okaze w jakim dokladnie stanie, na
pewno poszly obie klamki, manetki (sterownik grzania), reflektor -
ktory juz nie patrzy tam gdzie mial ale nadal caly (zrysowany), gmole
mocno uratowaly silnik ktory wydaje sie ok. Lekko w dupe dostaly
plastiki. Poszla plyta top case'a (wyglada na to ladowalem na ogonie).
Ogolnie motocykl wyglada nienajgorzej. Ja jak kretyn na typowa jazde
dookola komina polecialem w spodniach, w ktorych chwile wczesniej
wrocilem z pracy - efektem jest dosc mocno poobcierane ale nadal cale
kolano (kolana), ze spodni juz raczej nikt niczego sensownego nie
uszyje.

Tyle o stratach. Mojego kretynizmu latania w zwyklych portkach nic nie
usprawiedliwia, tym bardziej ze zawsze bylem oredownikiem latania w
pelnych 'ciuchach', ale to byla 'taka krotka traska'... Tak czy
inaczej mialem kupe szczescia, czego Wam przede wszystkim zycze, ale w
pierwszej kolejnosci - ROZWAGI ! Na uwage zasluguje fakt ze lecialem
razem z laptopem zinkubowanym w plecaku axio. Plecak juz sie do
niczego nie nada - ale laptop jest caly, rowniez w mocnym stopniu
zamortyzowal moj upadek. Przydal sie :)

Tak czy inaczej - dalem dupy.
Wiem jak to jest z tymi apelami :) ale prosze, uwazajcie na siebie. To
byl zajebiscie zwyczajny dzien, pusta droga, normalny powrot do domu.

--
Jadu
ER-5 Blau(sponiewierana)

Data: 2010-05-11 22:42:58
Autor: Mad
pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie
wielka przykrość Ci się stała. wracaj do formy, wyklep sprzęta i w
drogę !

Data: 2010-05-12 08:01:31
Autor: km
pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie
Zdarza się,kto się nie przewróci-ten się nie nauczy.

Data: 2010-05-12 08:42:56
Autor: Pawel_sm
pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie
Tak z ciekawosci przeczytalem sobie recenzje ER-5...

i tam:

Kawasaki ER5  (http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ER5,w,uzytku,955.html)
"Od strony technicznej motocykl jest wrażliwy na jakość ogumienia i zadane w nim ciśnienie. W skrajnych przypadkach przednie zawieszenie, jako że samo w sobie jest delikatne, może zdradzać skłonności do shimmy."

Szybkiego powrotu na droge :)

Pozdrawiam

Data: 2010-05-12 19:32:22
Autor: marider
Pawel_sm pisze:
[...]

Powraca pytanie - co na pierwsze moto ;)

Sprzeta wyklepiesz i jestes przytym bogatszy o jedno wiecej doswiadczenie, tym razem na wlasnej skorze :)

Zdrowka zycze.
Pzdr
--
marider
Wsciekla (ex) R1 + dodatki

Data: 2010-05-12 14:40:12
Autor: Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn
On 12 Maj, 19:32, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:
Pawel_sm pisze:

> [...]

Powraca pytanie - co na pierwsze moto ;)

Sprzeta wyklepiesz i jestes przytym bogatszy o jedno wiecej
doswiadczenie, tym razem na wlasnej skorze :)

Dzięki za wszystkie dobre słowa, dodają otuchy patrząc na zwłoki kawy
w garażu. Powłócząc nogą mam trochę problemy z pokonywaniem schodow,
ale jest już całkiem dobrze. Obite żebra powoli dają spokojnie
oddychać (poranek był pełen nowych doznań) Lekcja pokory została
odrobiona.
Oględziny sprzęta sprzed wizyty rzeczoznawcy wyglądają raczej na
szkodę całkowitą, kupa drogich elementów które poszły w mak. Nie tak
sobie wyobrażałem przesiadkę na z750, ale rzeczywistość lubi
zaskakiwać.
Z perspektywy czasu najbardziej żałuję że nie poświeciłem tej minuty
na zmianę spodni na dedykowane (w szafie wiszą trzy sztuki), czego
efektem są sponiewierane nogi. Czystej wody głupota.

Próg zrobiłem chyba 50, być może 60km/h, jego konstrukcja odbiega od
tego co znamy z większości dróg. Zachowuje się jak katapulta,
nieoznaczona (znakiem owszem, ale nie na asfalcie) katapulta.
Weryfikowałem dziś doznania przejazdu przez niego z okolicznymi
znajomymi, wyszło, że każdy z nich zaliczył na tym odcinku strzał
podwoziem samochodu o asfalt po pokonaniu w/w. Trochę zaskakujące,
jakkolwiek nie usprawiedliwiające.

Reasumując, ER to wdzięczny sprzęt, z dość kiepskim zawieszeniem i
hamplami które stają się ciut bardziej akceptowalne w wersji z
oplotem. Być może na z1000 z abs wyglądałoby to inaczej, a może
identycznie, trudno mi oceniać nie posiadając ani doświadczenia ani
wiedzy. Mam świadomość że moja pula szczęścia została wczoraj zubożona
o dość pokaźną jego porcję.

P.S. Tak szybko jak się tylko da - wsiadam z powrotem na siodło :)

--
Jadu
ER5 Blau(sponiewierana)

Data: 2010-05-13 07:17:49
Autor: gildor
Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn pisze:
Próg zrobiłem chyba 50, być może 60km/h, jego konstrukcja odbiega od
tego co znamy z większości dróg. Zachowuje się jak katapulta,
nieoznaczona (znakiem owszem, ale nie na asfalcie) katapulta.

o, to możesz choć skarge zgłosić, bo progi zwalniające są opisane przepisami. znaczy ich kształt regulują przepisy.

[...]

na osiedlu kiedyś mieliśmy to samo, ale po rzuceniu przepisami zostało przebudowane. tylko ktoś się musi ruszyć, samo się nie zrobi.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-05-13 09:06:43
Autor: Grzybol
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
na osiedlu kiedyś mieliśmy to samo, ale po rzuceniu przepisami zostało przebudowane. tylko ktoś się musi ruszyć, samo się nie zrobi.

Podepnę się do moje go serdecznego kumpla gildorka:-)
Kiedyś byłem u znajomego w Szwajcarii. Na ich osiedlu zrobili próg zwalniający. Jednemu gościowi się to bardzo nie spodobało i wytoczył drogowcom sprawę w sądzie. Uzasadnienie było takie, że ulica ma być równa i on nie zamierza podskakiwać, niszczyć sobie zawieszenia w samochodzie. Na ulicy jest znak ograniczenia prędkości i to według obywatela wystarcza. Jeśli ktoś jeździ tam szybciej niż pozwala znak, to sprawa policji, żeby go schwytać i ukarać. Jeśli takie zdarzenia mają miejsce częściej to niech policja tak pilnuje, żeby kierowcy przestrzegali znaków. Tyle. Sąd uznał rację obywatela i nakazał w trybie pilnym rozpierzenie wszystkich progów zwalniających na tym osiedlu, co też natychmiast uczyniono. Fajne?

--
Grzybol

Data: 2010-05-13 08:33:44
Autor: Marcin N

Użytkownik "Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn" <inextechnology@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:693b8ca3-9c4d-478f-adf0-459be4dcd93c@h39g2000yqn.googlegroups.com...

Próg zrobiłem chyba 50, być może 60km/h, jego konstrukcja odbiega od
tego co znamy z większości dróg. Zachowuje się jak katapulta,
nieoznaczona (znakiem owszem, ale nie na asfalcie) katapulta.

A jakie ograniczenie prędkości jest przed progiem?

Data: 2010-05-13 02:34:29
Autor: Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn
On 13 Maj, 08:33, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Użytkownik "Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn" <inextechnol...@gmail.com>
napisał w wiadomości grup

> [...]
> nieoznaczona (znakiem owszem, ale nie na asfalcie) katapulta.

A jakie ograniczenie prędkości jest przed progiem?

Do 40.

--
Jadu
ER5 Blau(sponiewierana)

Data: 2010-05-12 10:33:21
Autor: KJ Siła Słów
pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie
Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn pisze:
na ktory byc moze wlecialem ciut za szybko.

jakies liczby do tego "ciut" ?

Bo progi powyzej 40-50-60-itd zalezy od progu daja conajwyzej efekt oderwania tylu na zjezdzie z progu, ale jak prosto wjechales to prosto zjedzasz.
> ze spodni juz raczej nikt niczego sensownego nie
uszyje.

moze jednak male szorty na czopera by wykroil ?
:-)

Tak czy inaczej - dalem dupy.

sie zdarza. Trzym sie.

KJ

Data: 2010-05-12 03:14:58
Autor: doktorski
On 12 Maj, 10:33, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:

Bo progi powyzej 40-50-60-itd zalezy od progu daja conajwyzej efekt
oderwania tylu na zjezdzie z progu, ale jak prosto wjechales to prosto
zjedzasz.
No chyba, ze zakres przodu wyczerpal sie na progu a studzienka
dokonala dziela zniszczenia poprzez zmiane toru lotu. ER ma raczej
mientki przod.

> Tak czy inaczej - dalem dupy.
sie zdarza. Trzym sie.
No. I brawo za samokrytyke.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-05-12 12:16:34
Autor: de Fresz
On 2010-05-12 10:33:21 +0200, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> said:

Bo progi powyzej 40-50-60-itd zalezy od progu daja conajwyzej efekt oderwania tylu na zjezdzie z progu, ale jak prosto wjechales to prosto zjedzasz.

Ale Gixxerem czy Setką? Bo tym pierwszym to trudno mi uwierzyć w pokonywanie progów przy 60, tym drugim to można i szybciej.

de Fresz

Data: 2010-05-12 12:38:11
Autor: KJ Siła Słów
de Fresz pisze:

Ale Gixxerem czy Setką? Bo tym pierwszym to trudno mi uwierzyć w pokonywanie progów przy 60, tym drugim to można i szybciej.

Zalezy od progu, ale co do km/h 3 miejsce po przecinku to  pytaj Adama Malysza.

KJ

Data: 2010-05-12 12:46:27
Autor: de Fresz
On 2010-05-12 12:38:11 +0200, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> said:

Ale Gixxerem czy Setką? Bo tym pierwszym to trudno mi uwierzyć w pokonywanie progów przy 60, tym drugim to można i szybciej.

Zalezy od progu, ale co do km/h 3 miejsce po przecinku to  pytaj Adama Malysza.

Czekaj, ale Ty pisałeś o motocyklach czy skokach narciarskich? A może motocyklem po skoczni? Się chyba pogubiłem.

Są różne progi, ale pokonywanie większości tych jakie znam szosówką z prędkością powyżej 40, to IMHO hardkor, który bardzo chciałbym zobaczyć na żywo. Bo endurakiem to na tych większych powyżej 80 można fajnie wyskoczyć...

de Fresz

Data: 2010-05-12 07:59:40
Autor: Nikanor
On 12 Maj, 12:46, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
Są różne progi, ale pokonywanie większości tych jakie znam szosówką z
prędkością powyżej 40, to IMHO hardkor, który bardzo chciałbym zobaczyć na żywo.

Nie, nie. Pomyliło ci się. To, takie długie, wybrzuszone, czego nie
należy pokonywać szosówką szybciej niż 40 to się nazywa nasyp
kolejowy.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2010-05-12 12:50:34
Autor: Kamil Nowak 'Amil'

Uwaga! Gryze sie w jezyk! Slychac tam w Stolycy?? Nic nie odpisze :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-05-12 12:52:24
Autor: gildor
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
de Fresz napisał(a):
prędkością powyżej 40, to IMHO hardkor

Uwaga! Gryze sie w jezyk! Slychac tam w Stolycy??

nie, tylko jakieś mlaskanie.

Data: 2010-05-12 12:53:13
Autor: KJ Siła Słów
de Fresz pisze:

Są różne progi, ale pokonywanie większości tych jakie znam szosówką z prędkością powyżej 40
> to IMHO hardkor, który bardzo chciałbym zobaczyć
na żywo.

Wpadnij do mnie jutro 8.30 z rana na tadzycka do Miedzylesia z radarem.
:-)

KJ

Data: 2010-05-12 07:46:10
Autor: zuzka600f
pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie
  Czesc :)

On 12 Maj, 12:53, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:

Wpadnij do mnie jutro 8.30 z rana na tadzycka do Miedzylesia z radarem.
:-)

Johny - nie rzucaj slow na wiatr. Skad wiesz, gdzie pracuje ;D

  Pozdrawiam :)
  Tomek

pierwsza powazniejsza gleba - uwazajcie