pierwsza prawdziwa komorka

Data: 2012-04-17 01:50:51
Autor: J.F.
pierwsza prawdziwa komorka

Czyli taka ktora da sie w rece trzymac

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113841,11549086,Pierwszy_naprawde_mobilny_telefon_komorkowy_ma_juz.html

To naprawde ma 25 lat, czy dziennikarze nie potrafia juz dwoch prostych
liczb odjac ?  J.

Data: 2012-04-17 07:01:28
Autor: Marek Dyjor
J.F. wrote:
[...]

pamietam jakies targi poznanskie i ludzie z przenosmymi radiostacjami motorola :) szczególnei zabawnei bylo w hotelu przy sniadaniu czy obiedzie jak kazdy stawial telefon polowy na stole  :)

Data: 2012-04-17 10:24:35
Autor: Maciej Bebenek
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tak, tak, czas zap.....

http://conversations.nokia.com/2012/04/16/back-to-the-1980s-the-legendary-nokia-mobira-cityman-25-yrs-on/

Data: 2012-04-17 12:32:42
Autor: J.F
UĹźytkownik "Maciej Bebenek"  napisał w wiadomości
[...]

Hm, a u nas Centertel pare lat pozniej oferowal motorolki "kaloryfer" .... Mobira byla za droga, czy lepiej ciezkie rzeczy miec na pasku, a w reku tylko lekki mikrotelefon ?

A moze zasieg i czas pracy byly mocno ograniczone ?

J.

Data: 2012-04-17 11:37:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 17 Apr 2012 12:32:42 +0200, J.F napisał(a):

[...]

Kaloryfer miał większą moc, dzięki temu miał zasięg nie tylko w ogródku
knajpy "Golonko", niedaleko nadajnika. W czasach, gdy na cały kraj było
kilkanaście stacji bazowych było to nie do pogardzenia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2012-04-17 11:11:20
Autor: Michal Jankowski
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Mobira Cityman 150 ma 25 lat, więc odejmować umieją. Natomiast
oczywiście nie był to telefon GSM, tylko NMT.

GSM jako taki 25 lat jeszcze nie ma.

  MJ

Data: 2012-04-17 12:37:36
Autor: J.F
pierwsza prawdziwa komorka
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w
[...]

Ale co - jesli ja centertel reklamowal w 1996 ... to przez 9 lat zadnego postepu nie bylo ?

J.

Data: 2012-04-17 13:45:40
Autor: Amir
pierwsza prawdziwa komorka
 http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113841,11549086,Pierwszy_naprawde_mobilny_telefon_komorkowy_ma_juz.html>> To naprawde ma 25 lat, czy dziennikarze nie potrafia juz dwoch prostych> liczb odjac ?Cos przesadzaja z ta reklama z 1996r, w 97 mialem z ery alcatela calkiemzgrabnegoz taryfa o ile pamietam biala za ok 50zl

Data: 2012-04-17 13:58:28
Autor: J.F
pierwsza prawdziwa komorka
Użytkownik "Amir"  napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:jmjl52$193$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Pod tym wzgledem nie przesadzaja - Era to GSM, Centertel to jeszcze NMT.

Telefoniki GSM mogly byc male, zgrabne, a centertele zahaczaly o cegly.

No i chyba jeszcze przez pewien czas zasieg GSM byl mniejszy.

J.

Data: 2012-04-17 14:12:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
pierwsza prawdziwa komorka
Dnia 2012-04-17, o godz. 13:58:28
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Użytkownik "Amir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmjl52$193$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

Pod tym wzgledem nie przesadzaja - Era to GSM, Centertel to jeszcze NMT.

Telefoniki GSM mogly byc male, zgrabne, a centertele zahaczaly o cegly.

Nokia 450 którą miałem nie była cegłowata - Nokia 1610 którą miałem
potem była ciut większa.

Zdrówko

Data: 2012-04-17 14:13:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
pierwsza prawdziwa komorka
Dnia 2012-04-17, o godz. 14:12:13
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

Nokia 450 którą miałem nie była cegłowata - Nokia 1610 którą miałem
potem była ciut większa.

Autoprawka bo palce się omsknął - Nokia 550.

Zdrówko

Data: 2012-04-17 22:39:23
Autor: J.F.
Dnia Tue, 17 Apr 2012 14:13:50 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
Nokia 450 którą miałem nie była cegłowata - Nokia 1610 którą miałem
potem była ciut większa.

Autoprawka bo palce się omsknął - Nokia 550.

450 tez przyjemna ... ale to juz zglupialem - 450 ponoc rok 1996, to po
cholere Centertel reklamuje takie cegly ?

J.

Data: 2012-04-17 23:05:42
Autor: Michal Jankowski
pierwsza prawdziwa komorka
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

450 tez przyjemna ... ale to juz zglupialem - 450 ponoc rok 1996, to po
cholere Centertel reklamuje takie cegly ?

Ta reklama jest po prostu starsza - komentarze na YT podają 1992 i to
by się zgadzało, bo Centek jako taki działał od 1992. Z samej treści
reklamy widać, że reklamowana jest nowa nowinka :), a nie coś obecne
na rynku (chociaż drogie) już 4 lata.

  MJ

Data: 2012-04-17 15:01:41
Autor: frank drebin
pierwsza prawdziwa komorka
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:19vmqrvhk6143.1hoxgok6kqatn$.dlg40tude.net...
[...]

za wiki:
W roku 1987 firma Nokia wprowadzila pierwszy naprawde poreczny telefon przenosny - Mobira Cityman

--
Nigdy nie klóc sie z glupcem, ludzie moga nie dostrzec róznicy.

pierwsza prawdziwa komorka