pierwszeństwo na zwężeniu

Data: 2013-02-23 22:02:39
Autor: neelix
pierwszeństwo na zwężeniu

Użytkownik "ww" <wokuukow@o2.pl> napisał w wiadomości news:kg9vef$3so$1mx1.internetia.pl...
Witam
Jest sobie mostek, po jednej stronie znak D-5, po drugiej B-31. Most takiej szerokości, że
większość samochód osobowych zmieści się obok siebie bez najmniejszego problemu. Ogólne
warunki (nie pogodowe) są takie, że szybciej niż 30/h się tam nie jeździ i przy tej prędkości
nie ma naprawdę żadnego problemu żeby się wyminąć. Ale ludzie przyzwyczaili się, że ci
z pierwszeństwem sobie jadą środkiem drogi a ci drudzy stoją. Kilka razy pozwoliłem sobie
wjechać i zostałem obtrąbiony.
I kto tu ma rację ? Dla mnie pierwszeństwo ma w tej sytuacji znaczenie dopiero kiedy 2
samochody się nie zmieszczą i taka jazda środkiem drogi (po 2 pasach) jest niedopuszczalna
tak samo jak stanie po drugiej stronie i blokowanie ruchu jeśli spokojnie można jechać. Myle się ?

Znak B-31 umieszcza się tam gdzie nie mogą wyminąć się pojazdy o szer. 2,5m. Jest obowiązek jazdy możliwie blisko krawędzi jezdni.
neelix

pierwszeństwo na zwężeniu