pierwszenstwo pieszego

Data: 2019-06-25 18:17:07
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego

.... nie bedzie. Tzn bedzie po staremu - na przejsciu, a nie przed

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/pieszy-poczeka-przed-zebrą/ar-AADm4YH

,,Nie wydaje się właściwym bezpośrednie przeniesienie do polskiego systemu prawnego rozwiązań funkcjonujących w innych państwach europejskich" - napisał do sejmowej Komisji do Spraw Petycji wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Niemal identyczne pismo wysłał do rzecznika praw obywatelskich Adama Bodnara.
Negatywnie odniósł się do pomysłu, by w Polsce, jak niemal w całej Europie, kierowcy musieli zatrzymywać się, widząc pieszego zbliżającego się do pasów."

No co - suweren tak chce, i tu sie wyjatkowo zgadzam :-)

J.

Data: 2019-06-25 11:47:50
Autor: Zenek Kapelinder
pierwszenstwo pieszego
Bodnar niech sie zajmie synkiem nozownikiem. Dwa dni temu pokazywali zdarzenie. Jadaca samochodem na dodatek na czerwonym swietle potracila pieciolatke i taka sama glupia jak sama jest matke pieciolatki. Matka jak sie zapalilo zielonen swiatlo nie sprawdzila czy moze z dzieckiem wejsc na jezdnie. Kosztowalo by ja to obrot glowy w prawa strone. Oczywiscie winna jest morderczyni z samochodu, na dodatek tlumaczyla sie ze jej sie spieszylo. Jak bym byl krolem to bym nakazal nie wydawania PJ takim co maja wspolczynnik inteligencji mniejszy niz 95. A piesi z mniejszym niz 90 musieli by chodzic jakos specjalnie ubrani zeby byli z daleka widoczni.

Data: 2019-06-25 20:27:05
Autor: 'TomN'
pierwszenstwo pieszego
J.F. w <news:5d124988$0$530$65785112news.neostrada.pl>:

... nie bedzie. Tzn bedzie po staremu - na przejsciu, a nie przed

W przypadku lemingów nic się nie zmieni -- wystarczy, że jedne wlezie a
reszta będzie lazła do śmierci...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-25 22:04:18
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
Zdaniem Szczerby postawa ministerstwa jest zdumiewająca, biorąc pod uwagę statystyki. W 2018 roku na pasach zginęło 271 pieszych i ta liczba wzrosła trzeci rok z rzędu.

to jest rozumowanie debila pardon ministra: jest chujowo, trupow przybywa ale robmy tak dalej :-)

Data: 2019-06-26 07:18:12
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Tue, 25 Jun 2019 22:04:18 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):
[...]

Bo trzeba dac pieszym jasny przekaz - przed wejsciem na przejscie
nalezy sie zatrzymac, rozejrzec i dopiero wejsc.

Mozna tez zakazac przechodzenia ze smartfonem w reku :-P

J.

Data: 2019-06-25 23:29:52
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
-- Mozna tez zakazac przechodzenia ze smartfonem w reku :-P

mlode pokolenie olewa frajera, musimy liczyc sie ze stratami ale sady coraz czesciej pudluja zombiakow (wyjatek sad w piasecznie i najsztub)

Data: 2019-06-26 18:03:48
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 26.06.2019 o 07:18, J.F. pisze:

to jest rozumowanie debila pardon ministra: jest chujowo, trupow przybywa ale robmy tak dalej :-)

Bo trzeba dac pieszym jasny przekaz - przed wejsciem na przejscie
nalezy sie zatrzymac, rozejrzec i dopiero wejsc.

Jakby chciano dać przekaz, że samochód ma pierwszeństwo to chujowo napisano "pieszy ma pierwszństwo na przejściu". Generalnie wcześniej czy później wyjdzie dyrektywa, bo nie może być na dłuższą metę tak, że wszędzie mają pierwszeńsrtwo, ale gdzieniegdzie mają ale nie mają.

--
Shrek

Data: 2019-06-26 19:52:30
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d139763$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chujowo napisano. Trzeba przerredagowac. Np
"Pieszemu nie wolno wchodzic bezposrednio przed jadacy pojazd nawet na przejsciu.
Pieszy ktory juz znajduje sie na przejsciu ma pierwszenstwo"

A nie jak teraz - w dwoch osobnych punktach.

Generalnie wcześniej czy później wyjdzie dyrektywa, bo nie może być na dłuższą metę tak, że wszędzie mają pierwszeńsrtwo, ale gdzieniegdzie mają ale nie mają.

Ktos biegly w niemieckim i przetlumaczy ?

https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/109-26-fussgaengerueberwege

Bo widze tam tak:
"pojazdy powinny umozliwic przejscie pieszemu, ktory w rozpoznawalny sposob chce skorzystac z przejscia".

Po polsku - stoi na krawezniku ?

I jeszcze cala masa ciekawych zapisow tam jest, ale to chyba w przepisach towarzyszacych ...

J.

Data: 2019-06-26 14:04:47
Autor: sczygiel
pierwszenstwo pieszego
W dniu środa, 26 czerwca 2019 12:54:41 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

"Pieszemu nie wolno wchodzic bezposrednio przed jadacy pojazd nawet na przejsciu.
Pieszy ktory juz znajduje sie na przejsciu ma pierwszenstwo"

Nadal jest kiepsko. Wskocze pod kola jak auto bedzie 2m od przejscia.
Mam pierwszenstwo? Mam.
A ze przed chwila je zlamalem? No i co? Ja zaplace za uszkodzona maske w aucie a kierowce do wiezienia bo mnie przejechal.

Do kitu takie prawo. Jakby go nie bylo to bylo by tak samo kiepsko. Wiec po co one?

Jak to naprawic?
Nie da sie. Znaczy sie da ale albo jedna grupa bedzie miala przekichane albo druga. Zadbac o obie naraz tak zeby to mialo rece i nogi sie nie da. Zawsze bedzie tak ze w jakiejs sytuacji przepisy beda niezyciowe.

Co najwiecej pomoze? Kultura. Ale i ona nie uczyni cudu.

Data: 2019-06-27 21:26:23
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 26.06.2019 o 23:04, sczygiel@gmail.com pisze:

Jak to naprawic?
Nie da sie. Znaczy sie da ale albo jedna grupa bedzie miala przekichane albo druga.
Gdyby dało się tak zobaczyć jak radzą sobie liderzy pod względem bezpieczeństwa...

--
Shrek

Data: 2019-06-26 20:45:29
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 26.06.2019 o 19:52, J.F. pisze:

Chujowo napisano. Trzeba przerredagowac. Np
"Pieszemu nie wolno wchodzic bezposrednio przed jadacy pojazd nawet na przejsciu.
Pieszy ktory juz znajduje sie na przejsciu ma pierwszenstwo"

Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

[...]

No i? Wygląda rozsądnie.

Po polsku - stoi na krawezniku ?

A dlaczego stoi? Jak dla mnie skoro idzie albo już stoi koło przejścia (nie ma powodu żeby stał - poprzedni kierowcy już są zobowiązani ustąpić w myśl niemieckiego prawa), to widać ma w tym jakiś cel. Jak idziesz do kibla, to zwykle się odlać (albo dwójka), do łóżka spać albo uprawiać seks, do knajpy się napić a do przejścia... no przejść.

--
Shrek

Data: 2019-06-26 23:00:34
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Wed, 26 Jun 2019 20:45:29 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Na chodniku.
Bo jak juz jest na przejsciu ... chcialbys stac i czekac na luke przed
kazdym pasem, czy trzeba czekac na luke na wszystkich 4 pasach ?

[...]

Jak idzie chodnikiem wzdluz jezdni, to nie wiadomo czy zechce skrecic
w przejscie czy nie ..
A jak idzie z glebi terenu ... to moze go nie widac. No i jak szeroko
chcesz patrzec ?

Stanie sobie przy krawezniku, to jasno pokaze, czego chce :-)

Data: 2019-06-27 21:12:24
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 26.06.2019 o 23:00, J.F. pisze:

Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd
to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

Na chodniku.

Znaczy, że co? Na chodniku ma ustąpić pierwszeństwa kierowcy? Chodnika w to nie mieszajmy, bo w kwestii pierwszeństwa nie ma nic do rzeczy - nie tam następuje przecinanie kierunków ruchu. Ponadto żadna "nieciągłość krawężnika" tu nie występuje - dopóki pieszy jest na chodniku ma pierwszeństwo przed samochodami na chodniku. Jak jest na przejściu ma pierwszeństwo przed tymi na jezdni. Twierdzenie, że pieszy nie ma pierwszeństwa w którymkolwiek momencie jest tu znacznym uproszeczeniem, które niestety spora część kierowców bierze na serio.

Bo jak juz jest na przejsciu ... chcialbys stac i czekac na luke przed
kazdym pasem, czy trzeba czekac na luke na wszystkich 4 pasach ?

A gdzie tak wyczytałeś? ;)
Jak idzie chodnikiem wzdluz jezdni, to nie wiadomo czy zechce skrecic
w przejscie czy nie ..
A jak idzie z glebi terenu ... to moze go nie widac. No i jak szeroko
chcesz patrzec ?

Odpwiem przewrotnie - czy uważasz Polaków za naród genetycznych debili, którzy nie potrafiliby sobie poradzić z codziennymi sprawami bez problemu ogarnianymi przez zachodnich sąsiadów (nawet jeśli to jest Turek, wyrwany z kultury drogowej podobnej do naszej)? No więc jeśli nie uważasz, że jesteśmy znacząco głupsi, to odpowiem prosto - mamy sobie radzić jak inni.

BTW - tak naprawdę nie chodzi o rzekomo nieodgadnione zamiary pieszych nadciągających do przejścia:P

--
Shrek

Data: 2019-06-30 16:51:06
Autor: Akarm
pierwszenstwo pieszego
W dniu 2019-06-27 o 21:12, Shrek pisze:

Odpwiem przewrotnie - czy uważasz Polaków za naród genetycznych debili,

Poszukujesz dowodów? Przecież trzeba być ślepym, żeby nie zauważyć! Choćby dyskusje tutaj, na grupie samochodowej o takich samochodowych tematach, jak: zmiany klimatyczne, rodzaje ogrzewania w gospodarstwach domowych, wydajność elektrowni, dym z kominów, itd. Debil na debilu i debilem pogania.

Swego czasu dużo jeździłem po wioskach i zaobserwowałem pewną ciekawostkę: na przystankach PKS nie było rozkładów jazdy, a w każdej chałupie taki blaszany rozkład mieli. ;)
Podobne rzeczy zaczęły dziać się i w stolicy, kiedy została odblokowana możliwość zamieszkania w Warszawie. Z przystanków MZK zaczęły ginąć opisy tras z częstotliwością kursowania komunikacji miejskiej. Odnoszę wrażenie, że ma to ze sobą dość widoczny związek.
W przypadku poruszania się wśród ludzi, małorolny też zachowuje się specyficznie.
Zachowanie tzw. małorolnego z dziada-pradziada (czyli, jak to wcześniej się mówiło normalnie - chama z chamów) warunkowane jest genami, brakiem przystosowania do zupełnie nowego środowiska. Chłopi pańszczyźniani, którzy zamiast inteligencji mają w genach służalczość i cwaniactwo, po 1945 uzyskali przywilejów co niemiara, na niespotykana skalę. Zamiast ewolucji, nastąpiła rewolucja - cham z chama od wieków, przez to się rozpanoszył, i mamy, co mamy. :(
Cham musi mieć "swoje" - na przykład miejsce, na którym zwykle trzyma pojazd, zagrodę - grodzone osiedla. Cham ma też we krwi pewne obyczaje, stąd musi pojazdem podjechać (żeby sąsiedzi zobaczyli) najlepiej pod same drzwi. Zaparkować cham też musi jak najbliżej, nie da się przecież przejść piechotą dodatkowych kilkudziesięciu metrów. A że to miejsce dla niepełnosprawnych, czy trawnik, czy skrzyżowanie, czy chodnik? Cham z chamów ma to głęboko w czterech literach.
Kiedy cham z chamów jedzie, to wiadomo - zawsze ma pierwszeństwo. Kiedy dojeżdża do przejścia dla pieszych, to pieszy ma obowiązek czekać, bo inaczej to będzie wtargnięcie. Cham z chamów nie musi włączać kierunkowskazu, bo przecież on wie, gdzie chce skręcić. U niego, w rodzinnej wsi, przecież wszyscy się znają, wiedzą gdzie kto mieszka i nie będą wyprzedzali jeśli ktoś zbliża się do swojej chałupy, albo do chałupy szwagra, czy wuja.

  Pewna część małorolnych, dzięki punktom za pochodzenie załapała się nawet do szkół wyższych! Ale co z tego? Cały czas brakuje im wykształcenia podstawowego. Bydło z furmanek przesiadło się w samochody, które stały się dla nich wyznacznikiem statusu a nie sprzętem do przemieszczania się.
Kwintesencja tępego chama: "Warszawa to nie wieś, żeby po niej rowerem jeździć".

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-06-30 17:28:14
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 16:51:06 +0200, Akarm napisał(a):
[...]

Niemozliwe - na wszystkie chałupy by nie starczylo.

[...]

I co - nadal gina ?

Natomiast ... potrzebuje sie kiedys dostac do Dzierzoniowa.
Wiec tak w ciemno wpisuje "PKS Dzierzoniow" .. no jest.
Rozklad odjazdow jest, ale jak przyjechac to nie ma.

Dzwonie, "nie ma, bo nie ma takiego zwyczaju. Wlasciwy rozklad wisi na
dworcu we Wroclawiu, tam kazdy moze przeczytac". Wroclawski dworzec oczywiscie nic na www nie wystawia ... no kraj
debili. W koncu mnie laczy z dyspozytorem i ten mi podaje nastepny
przystanek, bo wlasnie ten mnie interesuje.

Stoje, czekam, autobus nie podjezdza. Jest rozklad ... ale tej godziny
nie ma. I tak sie zastanawiam co zrobic z dwoma wolnymi godzinami ...
gdy autobus podjezdza. Bo to juz wakacje i inny rozklad obowiazuje.

Minelo z 10 lat ... widze, ze nic sie nie zmienilo. http://pks.dzierzoniow.pl/

wifi, klima, usb ... a rozklad tylko w jedna strone.

https://www.wroclaw.pl/wroclaw-pks-rozklad-jazdy

[...]

Ale pierwsze przywileje to mieli od 1864.

Zamiast ewolucji, nastąpiła rewolucja - cham z chama od wieków, przez to się rozpanoszył, i mamy, co mamy. :(
Cham musi mieć "swoje" - na przykład miejsce, na którym zwykle trzyma pojazd, zagrodę - grodzone osiedla.

No jak - przeciez grodzone osiedla to sa dla jasnie panstwa, zeby im
sie chamstwo po podworku nie pałętało.
I np samochodow nie kradlo.

[...]

A po co ma przechodzic ?

A że to miejsce dla niepełnosprawnych, czy trawnik, czy skrzyżowanie, czy chodnik? Cham z chamów ma to głęboko w czterech literach.

A wystarczy kilkadziesiat metrow ? Bo jak znam sprawe, to raczej "nie ma gdzie zaparkowac". Wiec co za roznica czy trawnik zajedziesz
hen daleko, czy pod brama.
Zreszta demokracje mamy - kto sie pytal czy tu ma byc trawnik, czy
parking ?

A czemu parkingow brakuje ? Bo miastowi tak miasto zaprojektowali.
I jeszcze mowia, ze miastowy nie powinien miec samochodu.
No i slusznie, przeciez moze PKSem jezdzic :-P

J.

Data: 2019-06-30 16:59:52
Autor: Budzik
pierwszenstwo pieszego

[...]

Z moich ulubionych historii o debilizmie urzedników: jakis czas temu miałem koniecznosc skorzystania ze szpitala na granicy województw.
Dzwonie do NFZ zeby sie czegos dowiedziec i tak sie nieszczesliwie złozyło ze akurat do tego drugiego województwa. (nie wiedziałem gdzie najblizsza otwarta placówka medyczna bedzie)
Pani tłumaczy mi jak to znaleźć na www, a ja jej ze mam tu słaby zasieg, ze ich strona jest nieczytelna, ze nie wiem jak to znaleźć i czy moze mi pomoc. Jak pogroziłem ze nagrywam rozmowe to postanowiła pomoc.

I teraz najlepsze - okazało się ze musiała poszukac na stronie NFZ z województwa obok i sama nie mogła sobie dac rady...

Jako ciekawostka - okazało się ze kazdy NFZ ma na swoje województwa własna strone, zrobiona według własnego schematu. No i okazało sie ze tak czytelne sa te strony ze nawet urzednik znajacy temat nie mogł sobie poradzic ze znalezieniem informacji.

Pani oczywiście przestała byc głupio madra jak ją o to zapytałem, na plus ze informacji jednak udzieliła bo po jakichs 20 minutach po prostu dowiedziała się telefonicznie co i jak.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2019-06-26 23:44:33
Autor: WS
pierwszenstwo pieszego
On Wednesday, June 26, 2019 at 8:46:00 PM UTC+2, Shrek wrote:

Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

No nie, bo wejscie gdy pojazd jest "w sensownej odleglosci" czyli moze zatrzymac sie bez zwijania asfaltu jest calkowicie dopuszczalne, a ewidentnie jest  to nie ustapienie pierwszenstwa.

Data: 2019-06-27 00:36:06
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
[...]

w praktyce oznacza to ze pieszy zblizajacy sie do przejscia ma pierwszenstwo, male dzieciaki chodzace samopas uczone sa aby najpierw stanac i wyciagnac reke sygnalizujac chec przejscia, te starsze co maja smartfony wchodza bez patrzenia :-) na przejsciach w Niemczech ginie sladowa ilosc osob, w Bremie (liczba mieszkancow ponad pol miliona) zginelo w zeszlym roku 6 osob w tym na pasach 0 (zero)

https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Rok-2018-na-drogach.-Wypadki-ofiary-ranni-statystyki-KGP

tymczasem Bolanda idzie swoja droga

Mimo to, wypadki na pasach wciąż stanowią aż 40% wszystkich wypadków z udziałem pieszych. Przejście dla pieszych: 285 trupow idacych na konto durni ktorzy zasiadaja w poselskich lawach

Data: 2019-06-27 10:38:54
Autor: SW3
pierwszenstwo pieszego
W dniu 2019-06-27 o 09:36, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Mimo to, wypadki na pasach wciąż stanowią aż 40% wszystkich wypadków z udziałem pieszych.

Chyba już to pisałem w innym wątku: zlikwidować pasy i spadnie do 0%

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-27 12:03:57
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qf1vat$rn1$1@dont-email.me...
[...]

No ba - w tych niemieckich przepisach stoi:
-nie robic przejsc jesli na drodze jest wiecej niz jeden pas w kazda strone,
-nie robic przejsc zbyt czesto
-nie robic przejsc tam, gdzie jest zielona fala

Chyba maja na mysli, ze wtedy trzeba przejcie ze swiatlami ... a moze pieszy ma sie przemykac po jezdni bez przejscia - nie majac ochrony.

Jak pisalem - w Niemczech raczej nie zauwazylem jakiegos wiekszego szacunku kierowcow dla przejscia. Jezdza jak my.
Tyle, ze kulturalnie wpuszczaja pieszego, jak stoi na krawezniku.
No - brak kultury duzo kosztuje :-)

I tych przejsc jakby mniej..

J.

Data: 2019-07-01 11:24:24
Autor: jerzu.xyz
pierwszenstwo pieszego
On Thu, 27 Jun 2019 10:38:54 +0200, SW3
<sw3.spam.stop@poczta.fm.invalid> wrote:

[...]

Ale tak jest właśnie w Niemczech. Kolega Przemek już tego nie napisał.
A szkoda. Tam oznakowanych przejść dla pieszych praktycznie nie ma.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-07-01 03:32:43
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
-- Tam oznakowanych przejść dla pieszych praktycznie nie ma.

praktycznie to wyglada tak:

https://www.google.de/maps/@53.4644352,9.9653095,3a,63.8y,106.63h,88.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBVw382ElNT1o0kHJ_Pyrlg!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.de/maps/@53.4671073,9.9660616,3a,75y,310.06h,76.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1s143UMJQ7zVBjtpNBz48o-A!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.de/maps/@53.460965,9.9576114,3a,75y,215.19h,75.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJuy6tb8RK3xgxzQv2FwaEg!2e0!7i13312!8i6656

w wielu miejscach po prostu nie maluje sie przejsc bo nie ma takiej potrzeby, przepis jest jasny, kierowca jest ogarniety wie ze trzeba przepuscic pieszych czy rowerzystow -> nie ma wypadkow

https://www.google.de/maps/@53.4623484,9.9748356,3a,75y,329.34h,81.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1s45cM-m-bA9MxuWDTciZNww!2e0!7i13312!8i6656

PS dwa przejscia znajduja sie w bezposrednim sasiedztwie szkoly (strefa 30 pon-sob) ale o zgrozo nie posiadaja sygnalizacji w swietlnej :-)

Data: 2019-07-01 17:48:02
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.07.2019 o 11:24, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Chyba już to pisałem w innym wątku: zlikwidować pasy i spadnie do 0%

Ale tak jest właśnie w Niemczech. Kolega Przemek już tego nie napisał.
A szkoda. Tam oznakowanych przejść dla pieszych praktycznie nie ma.

Trochę jednak jest. Zresztą pomijając główne dwu i więcej pasmowe ulice (gdzie przejścia są podobnie jak u nas - co skrzyżowanie) to i tak piesi są w lepszej sytuacji niż u nas - przejście w naszym rozumieniu (czyli możesz przejść jak nic nie jedzie) mają... wszędzie. A tam gdzie jest wyznaczone mają normalne pierwszeństwo a nie "pierwszeństwo jak nic nie jedzie". Dodając, że łażą sobie "na legalu" na czrwonym to jednak mają o wiele lepiej. No i przy tej "anarchii"... dwa razy mniejsza szanse na rozjechanie. Więc w którym konkretnie punkcie mają gorzej, skoro w każdym mają lepiej?

--
Shrek

Data: 2019-07-01 17:58:24
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d1a2b31$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ze swiatlami

to i tak piesi są w lepszej sytuacji niż u nas - przejście w naszym rozumieniu (czyli możesz przejść jak nic nie jedzie) mają... wszędzie.

Ale nie maja wtedy tej ochrony co u nas.
I nie moga sobie wchodzic na ulice bez rozgladania, bo odszkodowanie beda musieli zaplacic.

I taki system to ja popieram :-)

A tam gdzie jest wyznaczone mają normalne pierwszeństwo a nie "pierwszeństwo jak nic nie jedzie".

Nie takie calkiem normalne, bo jednak nie pierwszenstwo, tylko umozliwic przejscie, erkennbar.

[...]

No to wprowadzmy tak samo, jak tych przejsc bedzie niewielka ilosc, to ja to zniose :-)

J.

Data: 2019-07-01 21:28:39
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.07.2019 o 17:58, J.F. pisze:

Trochę jednak jest. Zresztą pomijając główne dwu i więcej pasmowe ulice (gdzie przejścia są podobnie jak u nas - co skrzyżowanie)

Ze swiatlami

No i ok. Zwłaszcza, że wolno łazić na czerownym.

to i tak piesi są w lepszej sytuacji niż u nas - przejście w naszym rozumieniu (czyli możesz przejść jak nic nie jedzie) mają... wszędzie.

Ale nie maja wtedy tej ochrony co u nas.

Ale kiedy chodzi właśnie o to, że u nas nie mają w praktyce żadnej ochrony. Jeśli nawet tylko co szósty kierowca wyznaje zasadę "pierwszeństwo pierszeństwem, ale skoro jebłem to wtargnął, zresztą kto to widział, żeby fura przed kmiotem stawała" to masz równie dobrą ochronę jaK przy grze w rosyjską ruletkę.

A tam gdzie jest wyznaczone mają normalne pierwszeństwo a nie "pierwszeństwo jak nic nie jedzie".

Nie takie calkiem normalne, bo jednak nie pierwszenstwo, tylko umozliwic przejscie, erkennbar.

Idz tłumacz przed niemieckim sadem, że to nie normalne pierwszeństwo tylko pojebane i dlatego gościa zdjąłeś, to zobaczysz jakie to pierwszeństwo.

No to wprowadzmy tak samo, jak tych przejsc bedzie niewielka ilosc, to ja to zniose :-)

To wprowadzajcie.

--
Shrek

Data: 2019-06-27 12:24:20
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7ffcd7d5-4a65-41fb-b48d-1c56d796c998@googlegroups.com...
[...]

No - i to popieram.

te starsze co maja smartfony wchodza bez patrzenia :-)
na przejsciach w Niemczech ginie sladowa ilosc osob, w Bremie (liczba mieszkancow ponad pol miliona) zginelo w zeszlym roku 6 osob w tym na pasach 0 (zero)

Ale ... ile w Bremie jest przejsc bez swiatel ?

[...]

Oraz na konto pieszych, ktorzy weszli bez patrzenia ... choc pewnie czesc to na konto kierowcow, co wyprzedzali na przejsciu.

J.

Data: 2019-06-27 21:13:52
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.06.2019 o 08:44, WS pisze:

No nie, bo wejscie gdy pojazd jest "w sensownej odleglosci" czyli moze zatrzymac sie bez zwijania asfaltu jest calkowicie dopuszczalne, a ewidentnie jest  to nie ustapienie pierwszenstwa.

Niestety nie dla wszystkich ten zapis jest jasny. Dla sporej części "zakaz wtargiwania" oznacza "ustąp pierwszeństwa" a konieczność zdjęcia nogi z gazu "wtargnięcie, a w zasadzie wymuszenie".

--
Shrek

Data: 2019-06-28 14:32:10
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d151570$0$17350$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Bo w sumie tak to trzeba traktowac.

a konieczność zdjęcia nogi z gazu "wtargnięcie, a w zasadzie wymuszenie".

Nikt do pieszego nie bedzie mial pretensji jesli wymusi zdjecie nogi z gazu.
A nawet ostre hamowanie.

Tylko pieszy musi sobie zdawac sprawe, ze takie wchodzenie kiedys zle sie dla niego skonczy :-)

I statystyki zamiast sie polepszyc, to sie pogorsza :-)

J.

Data: 2019-06-28 05:53:52
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
Statystyki już się pogorszyły i będą jeszcze gorsze:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24943586,sosnowiec-39-letnia-matka-w-ostatniej-chwili-odepchnela-na.html#s=BoxOpLink
Suweren nie rokuje, PiS się przeliczył chowając głowę w piasek. Kolejny wypadek na pasach z dzieciakami i dni Adamczyka są policzone.

Data: 2019-06-28 16:28:26
Autor: SW3
pierwszenstwo pieszego
W dniu 2019-06-28 o 14:53, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

I sądzisz, że gdyby pieszy miał mocniejsze pierwszeństwo to by wcześniej zauważył motocyklistę który miał w nosie przepisy? Albo, że motocyklista który złamał już kilka innych przepisów, tym nowym przepisem bardzo by się przejął?

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-28 16:36:18
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f96a9e29-22dc-437a-922c-1aa12423d184@googlegroups.com...
[...]

I myslisz, ze suwerenowi tak na tym zalezy ?
Najwyzej Ziobro pokaze motocykliste w gaciach i kajdankach, oraz zarzada wyzszych kar ...

J.

Data: 2019-06-29 07:03:48
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.06.2019 o 14:32, J.F. pisze:

Niestety nie dla wszystkich ten zapis jest jasny. Dla sporej części "zakaz wtargiwania" oznacza "ustąp pierwszeństwa"

Bo w sumie tak to trzeba traktowac.

Naprawdę twierdzisz, że prawodawca chciał napisać "pieszy jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa" a wyszło mu "pieszy ma pierwszeństwo na przejściu"?

a konieczność zdjęcia nogi z gazu "wtargnięcie, a w zasadzie wymuszenie".

Nikt do pieszego nie bedzie mial pretensji jesli wymusi zdjecie nogi z gazu.
A nawet ostre hamowanie.

Zdzwiwiłbyś się.

Tylko pieszy musi sobie zdawac sprawe, ze takie wchodzenie kiedys zle sie dla niego skonczy :-)

I statystyki zamiast sie polepszyc, to sie pogorsza :-)

To czemu wszędzie gdzie jest normalnie są lepsze?

--
Shrek

Data: 2019-06-29 10:18:46
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sat, 29 Jun 2019 07:03:48 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Chyba sie nie rozumiemy - "wchodzac na jezdnie" to nie jest "na
przejsciu".

[...]

https://www.youtube.com/watch?v=KE4shtUOEk8

-no naprawde nie wiem, czemu lepsze ... predkosc maja mniejsza, wiec
nie umieraja ?

-wydech trzeba miec glosny lub klakson szybki :-)

-widzisz tam szacunek dla pieszego ? Raz

-to oni nie wiedza, ze mimo zielonego nalezy umozliwic pieszym
opuszczenie przejscia -ile zebr naliczyles ? na pozostalych sa swiatla, wiec piesi nie
wchodza na slepo (ha, ha, ROTFL)

https://www.youtube.com/watch?v=BaYeMPgg5sY

to mlode pokolenie chyba juz naprawde mysli, ze maja pierwszenstwo :-)

https://www.youtube.com/watch?v=z3eaGWCbkRU

P.S. o rowerach
https://www.youtube.com/watch?v=gohSeOYheXg

J.

Data: 2019-06-29 13:00:42
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 29.06.2019 o 10:18, J.F. pisze:

[...]

Chyba się nie rozumiemy - gdy prawodawca chciał żeby pieszy miał pierwszeństwa ustępować to nie napisałby "pieszy ma pierwszeństwo".

[...]

Ale to jest zupełnie inna inszość. Na tej zasadzie nadpierwszeńtwo mają tiry.

To czemu wszędzie gdzie jest normalnie są lepsze?

https://www.youtube.com/watch?v=KE4shtUOEk8

-no naprawde nie wiem, czemu lepsze ...

Tak naprawdę nie jest to ważne ale odpowiem. Bo kierowcy spodziewają się pieszych - nie tylko na przejściach, ale wogóle na jezdni.

--
Shrek

Data: 2019-06-29 22:11:03
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sat, 29 Jun 2019 13:00:42 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Ale przeciez od dawna tlumaczymy - chcial, zeby mial na przejsciu, i
to zapisal. Ale nie chcial, zeby mial na chodniku przed przejsciem, i
to tez zapisal.

[...]

I szwagier.

[...]

Spodziewaja sie ... i daja po garach, zeby ich wystraszyc i zawrocic z
przejscia :-)

J.

Data: 2019-06-29 22:58:55
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 29.06.2019 o 22:11, J.F. pisze:

[...]

Powyższe nie jest prawdą. Przecież z analogicznego przepisu, że na skrzyżowaniu równorzędnym masz ustąpić temu z prawej nie wynika, że możesz na nim wymuszać pierwszeństwo dopóki nie wjedzie na skrzyżowanie. Co więcej on też musi ci umożliwić zjazd ze skrzyżowania. Ustawodawca napisał, że ma pierwszeństwo, bo musiał.

[...]

Jeszcze raz powtórzę - nie ma znaczenia dlaczego - faktem jest że tam gdzie jest jasne pierwszeńtwo tam jest mniej trupów. W ogóle idea pierwszeństwa nieokreślonego jest pojebana sama w sobie.

--
Shrek

Data: 2019-06-27 09:38:20
Autor: T.
pierwszenstwo pieszego
W dniu 2019-06-26 o 20:45, Shrek pisze:
[...]

Pieszy powinien mieć coś w rodzaju stopu dla aut - nie ma prawa wejść na przejście bez zatrzymania się. Bo jeśli wchodzi z marszu to często ginie.
T.

Data: 2019-06-27 00:44:49
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
-- Bo jeśli wchodzi z marszu to często ginie.

Tylko na Węgrzech i w Rumunii jest tak samo. W innych krajach UE piesi są zdecydowanie bardziej uprzywilejowani. W Niemczech, Austrii czy Belgii pieszy ma pierwszeństwo już na chodniku, jeśli wyraźnie daje sygnały, że ma zamiar z niego skorzystać. W Norwegii i we Francji prawo jest jeszcze bardziej restrykcyjne i nakazuje zatrzymanie samochodu przed przejściem, nawet jeśli stojący przy nim pieszy nie wygląda na zainteresowanego wejściem na zebrę.. Trudno wyobrazić sobie takie rozwiązanie w Polsce, gdzie kultura jazdy jest zupełnie inna.

cytujac pis ministra "niedasie"

Data: 2019-06-27 01:12:54
Autor: WS
pierwszenstwo pieszego
On Thursday, June 27, 2019 at 9:44:50 AM UTC+2, przemek.j...@gmail.com wrote:
Trudno wyobrazić sobie takie rozwiązanie w Polsce, gdzie kultura jazdy jest zupełnie inna.
cytujac pis ministra "niedasie"

Juz kiedys o tym mysleli i (o ile pamietam) glownym problemem bylo to, co bedzie tuz po zmianie, tzn. spodziewaja sie wzrostu wypadkow na przejsciach (raczej slusznie) i nikt nie chce brac za to odpowiedzialnosci. Jak zmienia, to sporo pieszych bedzie wlaziolo jak barany na pasy (bo im wolno, choc teraz niby nie, ale tez sporo takich...), a kierowcy jeszcze sie nie dostosuja/przyzwyczaja/nie beda wiedziec...

Data: 2019-06-27 01:28:07
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
[...]

znaczy chcialbys w magiczny sposob przejsc do etapu kiedy piesi i kierowcy beda w 100% ogarniac temat ? a w Sw. Mikolaja tez wierzysz ? wiadomo ze bez odpowiedniej kampanii informacyjnej slupki moga pojsc w gore ale chowanie glowy w piasek nic nie da (poza kolejnymi ofiarami)

Data: 2019-06-27 02:14:36
Autor: WS
pierwszenstwo pieszego
On Thursday, June 27, 2019 at 10:28:09 AM UTC+2, przemek.j...@gmail.com wrote:

[...]

nikt nie chce byc tym, ktory cos tam zmienil i wzrosla ilosc zabitych => zle wyglada w CV ;) a politycy nie patrza dalej niz termin kolejnych wyborow :(

Data: 2019-06-27 02:22:28
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
-- nikt nie chce byc tym, ktory cos tam zmienil i wzrosla ilosc zabitych => zle wyglada w CV ;) a politycy nie patrza dalej niz termin kolejnych wyborow :(

liczba zabitych na polskich drogach wlasnie wzrosla

https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/w-2018-roku-wzrosla-liczba-ofiar-wypadkow-ale-sejm-nie-znalazl-czasu-by-zajac-sie/65cyxjt

https://finanse.wp.pl/wypadki-drogowe-liczba-ofiar-w-polsce-rosnie-ale-rzad-ukrywa-statystyki-6368817993685121a

https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1392500,wypadki-samochodowe-w-polsce-liczba-zabitych.html

https://innpoland.pl/151607,za-pis-czesciej-giniemy-na-drogach-rzad-zataja-fatalne-statystyki

to jest metoda chowania glowy w piasek, poprzednio medialna kotwica PiS byl niejaki Szyszko teraz juz go nie ma ale koziol ofiarny musi byc wiec proponuje tego kandydata:

https://www.gov.pl/web/infrastruktura/andrzej-adamczyk

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk był przeciwny przyznaniu pieszym większych praw jeszcze jako poseł opozycji - przypomina Michał Szczerba.

Data: 2019-06-27 11:58:06
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f2c1f960-a265-4e2e-ba32-914733ed272b@googlegroups.com...
[...]

Ale suweren tak chce.
Tzn ja tak chce - w ramach poprawy bezpieczenstwa zrobcie nowe autostrady, reszta mi sie podoba - nie zmieniac :-P

A tu niestety robia i w innych obszarach

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/polacy-masowo-przekraczają-prędkość-111-nowych-fotoradarów-ma-zmniejszyć-liczbę-wypadków/ar-AAAXTlS
111 nowych FR ... no dobra, na 4 lata zniose ... ale pod warunkiem ze Unia dofinansuje. Unia chce, Unia musi dac :-)

-kampania "ustap pierwszenstwa" ... o, bardzo dobra, niech robia. Dosc czepiania sie predkosci :-)
  Tylko jeszcze podkresla, ze do wyprzedzania na autostradzie tez sie stosuje :-)

-o, laserki mogliby sprawdzic ... i do zwrotu do dostawcy
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/poseł-piętnuje-wady-laserowych-mierników-policji-zawodne-i-podatne-na-zakwestionowanie-jest-odpowiedź-ministerstwa/ar-AABCrx6

-swiatla na przejsciach dla pieszych mogliby zrobic, tam gdzie potrzebne, w ramach dbania o pieszych

J.

Data: 2019-06-27 12:07:13
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d361f15-a594-4dc4-a96e-15ac55d81985@googlegroups.com...
[...]

Jest w szkole "wychowanie komunikacyjne".
Tylko trzeba na nim powiedziec "zatrzymujemy sie na chodniku i patrzymy czy nie jedzie jakis samochod", a nie - "macie pierwszenstwo to musza was przepuscic" :-P

I nie pisac w gazetach "Sejm uchwalil pierwszentwo pieszego" :-P

J.

Data: 2019-06-27 05:04:32
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
-- I nie pisac w gazetach "Sejm uchwalil pierwszentwo pieszego" :-P

mlode pokolenie gazet nie czyta, jezdza po swiecie i widza ze mozna inaczej, opor jest bezcelowy, zmiany wprowadzi dobra zmiana albo kolejna zmiana :-)

Data: 2019-06-27 14:43:05
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:096c9387-bd8d-44a4-955f-68674e264569@googlegroups.com...
[...]

Jezdza po swiecie samochodami, i wiedza co ich wk* :-P
Raczej wymien nowe pokolenie warszawiakow "po co samochod, metro lepsze" :-)

Tylko ze przy metrze sa przejscia ze swiatlami, i trzeba poczekac :-P

J.

Data: 2019-06-27 21:19:43
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.06.2019 o 14:43, J.F. pisze:

Jezdza po swiecie samochodami, i wiedza co ich wk* :-P
Raczej wymien nowe pokolenie warszawiakow "po co samochod, metro lepsze" :-)

Eee tam jeśli piejesz do mnie to "najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę":P

--
Shrek

Data: 2019-06-27 21:18:11
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.06.2019 o 12:07, J.F. pisze:

Jest w szkole "wychowanie komunikacyjne".
Tylko trzeba na nim powiedziec "zatrzymujemy sie na chodniku i patrzymy czy nie jedzie jakis samochod", a nie - "macie pierwszenstwo to musza was przepuscic" :-P

Przecież dokładnie to się dzieciom do głowy w szkołach tłucze. Skąd macie takie bzdury że "huuurrra mamy pierwszeństwo to napieramy!" Dalej uczą "lewo, prawo, jeszcze raz lewo"

--
Shrek

Data: 2019-06-27 22:10:15
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d151672$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Skoro sie zatrzymujecie i rozgladacie, to co za problem poczekac jeszcze ze trzy sekundy az samochod przejedzie ?

J.

Data: 2019-06-27 22:20:53
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.06.2019 o 22:10, J.F. pisze:

Skoro sie zatrzymujecie i rozgladacie, to co za problem poczekac jeszcze ze trzy sekundy az samochod przejedzie ?

Pewnie w tym, że za tym jedzie następny. A drugi jest taki, że mamy naprawdę chujowe statystyki i trzeba się za to w końcu wziąć. Nie da się pominąć w tych rozważaniach korelacji między quasipierwszeństwem a trupami. Na koniec - prawo (zwłaszcza w kwestii pierwszeństwa) powinno być jasne - a nie że masz w ułamku sekundy określić kto ma pierwszeństwo, a potem okazuje się, że dwuinstancyjny sąd głowi się nad tym trzy czy cztery lata. Kim jest kierowca czy pieszy, żeby być madrzejszy od sądu który ocenia to potem z perspektywy klimatyzowanej sali bez presji czasu? Więc ma być prosto - albo ma pierwszeństwo albo nie ma - a nie ma chyba że coś jedzie, wtedy to chuj w zasadzie wie. Więc trzeba wybrać między modelem europejskim a azjatyckim i tyle.

--
Shrek

Data: 2019-06-27 22:45:40
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d152524$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 27.06.2019 o 22:10, J.F. pisze:
Skoro sie zatrzymujecie i rozgladacie, to co za problem poczekac jeszcze ze trzy sekundy az samochod przejedzie ?

Pewnie w tym, że za tym jedzie następny.

A to widzisz ... 10 kierowcow ma stanac, zeby 1 pieszego przepuscic ?

Gdzie tu sens, gdzie logika ?

A drugi jest taki, że mamy naprawdę chujowe statystyki i trzeba się za to w końcu wziąć. Nie da się

A po co ? Nie sa te statystyki az tak bardzo złe. Ginie 3 tys ... ale co to jest w 40mln narodzie :-P

Szwedzi tez zastopowali z Vision Zero .. czyzby obywatele nie chcieli az tak wolno jezdzic ?

pominąć w tych rozważaniach korelacji między quasipierwszeństwem a trupami.

o, to mozna przeanalizowac glebiej.

[...]

No, dlatego mamy jasne - pieszy ma stanac na chodniku, rozejrzec sie i poczekac, aby nie wejsc bezposrednio pod pojazd :-P

Więc trzeba wybrać między modelem europejskim a azjatyckim i tyle.

https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4
https://www.youtube.com/watch?v=pG1x1dIEwCo

I nie ma zadnych wypadkow !

J.

Data: 2019-06-28 06:50:27
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.06.2019 o 22:45, J.F. pisze:

A to widzisz ... 10 kierowcow ma stanac, zeby 1 pieszego przepuscic ?

Skoro ma pierwszeństwo - tak.

Gdzie tu sens, gdzie logika ?

Bez sensu to jest jak "ma pierwszeństwo" oznacza w istocie "jest obowiązany ustąpić pierweszeństwa (jeśli akurat coś jedzie)".

A drugi jest taki, że mamy naprawdę chujowe statystyki i trzeba się za to w końcu wziąć. Nie da się

A po co ? Nie sa te statystyki az tak bardzo złe.

Są tragiczne w porównaniu do sąsiadów.

pominąć w tych rozważaniach korelacji między quasipierwszeństwem a trupami.

o, to mozna przeanalizowac glebiej.

No to analizuj.

Więc trzeba wybrać między modelem europejskim a azjatyckim i tyle.

https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4
https://www.youtube.com/watch?v=pG1x1dIEwCo

I nie ma zadnych wypadkow !
Wiki twierdzi, że ponad 2,5 raza więcej niż u nas.

--
Shrek

Data: 2019-06-27 01:22:09
Autor: Zenek Kapelinder
pierwszenstwo pieszego
Nie dziwie sie ze musza tam gdzie jak twierdzisz jest wysoka cywilizacja walczyc ze smogiem itp. Jeden pieszy zatrzyma od jednego do nieskonczonosci pojazdow ktore do ruszenia zuzyja kilkadziesiat razy wiecej paliwa niz by jechaly. Jesli chcemy miec czyste powietrze w miastach to piesi na jezdnie moga wchodzic dopiero jak przepuszcza jadace samochody. W miejscach szczegolnego ryzyka dopuscil bym stosowanie sygnalizacji swietlnej na zadanie ale z podstawowym cyklem nie krotszym niz dwie minuty.

Data: 2019-06-27 12:14:22
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:453a16db-b948-4304-a61a-faff4ca2a563@googlegroups.com...
[...]

W miejscach duzego natezenia ruchu.

dopuscil bym stosowanie sygnalizacji swietlnej na zadanie ale z podstawowym cyklem nie krotszym niz dwie minuty.

W sumie to:
-czas od nacisniecia przycisku do zapalenia zielonego ... z jednej strony powinien byc krotki, a z drugiej ... jak bedzie dluzszy, to sie wiecej pieszych moze uzbierac i przejda razem,
-mozna zsynchronizowac z zielona fala czy uzyc czujnikow ruchu.

P.S. We Wroclawiu na Grabiszynskiej blisko Hallera zrobili przed laty "inteligentne swiatla dla pieszych".
Na czym ta inteligencja polegala to juz nie napisali, a mnie sie jakos nie udalo zgadnac.
Czas oczekiwania wydal mi sie losowy :-)

No i jeszcze mozna zbudowac kladki na jezdnia lub pod jezdnia.
Niestety - w opinii mojego UM "piesi nie lubia schodzic pod ziemie".
I wymalowali pasy.

Bo ze nie lubia wchodzic na kladki to rozumiem - tez nie lubie :-)

J.

Data: 2019-06-27 20:13:00
Autor: kk
pierwszenstwo pieszego
On 2019-06-27 12:14, J.F. wrote:
[...]

CHodnik na innym poziomie niż ulica to taki duży problem?

Data: 2019-06-27 12:21:25
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1418946b-8219-47c1-ba44-a5165b1c7507@googlegroups.com...
[...]

Daje wyrazne ...

W Norwegii i we Francji prawo jest jeszcze bardziej restrykcyjne i nakazuje zatrzymanie samochodu przed przejściem, nawet jeśli stojący przy nim pieszy nie wygląda na zainteresowanego wejściem na zebrę.

i tego wlasnie chcemy uniknac.

Trudno wyobrazić sobie takie rozwiązanie w Polsce, gdzie kultura jazdy jest zupełnie inna.
cytujac pis ministra "niedasie"

Ale ... "stoi" ? a nie "wchodzi z marszu" ?

Bo wprowadzic bardzo latwo, wprowadzi sie i da zadanie drogowce.
Tylko ilu pieszych zginie, zanim kierowcy sie naucza ?
A moze trzeba sobie i pieszym wyraznie powiedziec - pieszy ma sie zatrzymac na krawezniku i poczekac az samochody sie zatrzymaja i go przepuszcza.
Powinien to zrobic pierwszy czy drugi.

J.

Data: 2019-06-28 06:16:52
Autor: ddddddddddddd
pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.06.2019 o 08:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Bo jeśli wchodzi z marszu to często ginie.

Tylko na Węgrzech i w Rumunii jest tak samo.

No i jeszcze w Wielkiej Brytanii ;)

[...]

A w UK jako pieszy musisz chwilę poczekać nawet jak jesteś 'na przejściu dla pieszych', ale jako pieszemu w ogóle nie utrudniało mi to przejścia, a jako kierowcy... na początku przeżyłem szok, bo nagle zauważyłem pieszych którzy się rozglądają przed wejściem na drogę ;)
Chociaż może też żyję w dziwnej części wyspy, bo tu jak pojawia się ograniczenie np. z 70 do 50mph na autostradzie, to nikt nie zwalnia nie widząc realnej przyczyny (a fotoradarów na czas ograniczeń też w tej części nie widuję)

Lukasz

Data: 2019-06-28 01:01:02
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
Data: 2019-06-28 10:13:00
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dda659d0-b6d6-498a-9cc8-e836c3bc5885@googlegroups.com...
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24942419,prezydent-sieradza-potracil-na-parkingu-79-latke-i-odjechal.html#a=66&c=159&s=BoxNewsLink
podobno prawy i sprawiedliwy :-)

A film jest ?
Bez filmu nie ma co oceniac :-)

Ale ... skoro skonczylo sie na mandacie, to staruszka nie odniosla obrazen, wiec potracenie bylo minimalne.

J.

Data: 2019-06-28 10:42:59
Autor: SW3
pierwszenstwo pieszego
W dniu 2019-06-28 o 10:13, J.F. pisze:
A film jest ?
Bez filmu nie ma co oceniac :-)

A miał prawo jazdy, OC, ważne badania techniczne? Jak by nie miał to wiadomo, że niewinny... BPNMSP

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-28 12:32:04
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qf4jul$f1g$1@dont-email.me...
W dniu 2019-06-28 o 10:13, J.F. pisze:
A film jest ?
Bez filmu nie ma co oceniac :-)

A miał prawo jazdy, OC, ważne badania techniczne? Jak by nie miał to wiadomo, że niewinny... BPNMSP

Z tym Najsztubem to ponoc ciekawiej - punkty zlapal, policja mu PJ zabrala, staroste powiadomila ... a starosta decyzji nie podjal.

Wiec ma i nie ma PJ. A raczej ma. Tylko nie w kieszeni.

J.

Data: 2019-06-28 12:54:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
pierwszenstwo pieszego
Hello J.F.,

Friday, June 28, 2019, 10:13:00 AM, you wrote:

[...]

Jest ale niedostępny. Gdyby to był ktoś z PO...

Ale ... skoro skonczylo sie na mandacie, to staruszka nie odniosla obrazen, wiec potracenie bylo minimalne.

Ucieczka jest przestępstwem - bez względu na obrażenia ofiary.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-06-28 12:59:24
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7974961040$20190628125416@squadack.com...
[...]

Na jakiej podstawie prawnej ?

Ale ja do czego innego zmierzam - skoro minimalne, to moze i mogl nie zauwazyc.

J.

Data: 2019-06-28 22:44:16
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.06.2019 o 12:59, J.F. pisze:

Ale ... skoro skonczylo sie na mandacie, to staruszka nie odniosla
obrazen, wiec potracenie bylo minimalne.
Ucieczka jest przestępstwem - bez względu na obrażenia ofiary.

Na jakiej podstawie prawnej ?

poważnie?

Ale ja do czego innego zmierzam - skoro minimalne, to moze i mogl nie zauwazyc.

Przewiózł ją na masce, że się zdziwiłem, skąd ona się tam wzięła...

--
Shrek

Data: 2019-06-29 10:31:06
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Fri, 28 Jun 2019 22:44:16 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Bardzo powaznie. Skoro przestepstwo, to powinno byc w KK.

I jest
§ 3. W razie skazania sprawcy za przestępstwo określone w art. 173,
art. 174, art. 177 lub w art. 355, jeżeli sprawca był w stanie
nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca
zdarzenia, sąd orzeka nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego[...]

Ale do skazania nie doszlo, bo i zdarzenia odpowiedniego nie bylo.
Jeszcze jest art 162 o udzielaniu pomocy, ale znow sie nie stosuje.

W PoRD jest odpowieni zapis ... ale nie mowi, ze to przestepstwo.

Natomiast uwaga - ucieczka, nawet nieswiadoma, skutkuje regresem z OC.

Ale ja do czego innego zmierzam - skoro minimalne, to moze i mogl nie zauwazyc.

Przewiózł ją na masce, że się zdziwiłem, skąd ona się tam wzięła...

A przewiozl ? Film poprosze.

J.

Data: 2019-06-29 13:06:44
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 29.06.2019 o 10:31, J.F. pisze:

[...]

Zakładam, że masz rację, bo nie chce mi się przeglądać tych wszyskich paragrafów.

Ale ja do czego innego zmierzam - skoro minimalne, to moze i mogl nie
zauwazyc.

Przewiózł ją na masce, że się zdziwiłem, skąd ona się tam wzięła...

A przewiozl ? Film poprosze.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24946542,prezydent-sieradza-potracil-79-latke-nie-widzialem-jak-sie.html

Dopiero jak strzałkami pokazali to wychodzi że nie przewiózł. Ale też nie ma szansy że nie zauważył - a jak nie zauważył to tym gorzej dla niego - dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów - widocznie się nie nadaje i nie rokuje poprawy.

--
Shrek

Data: 2019-06-29 06:20:34
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
Babcia miała niewidzialna pelerynę którą pożyczyła od Harrego Pottera ;-) kulsony po obejrzeniu tego nagrania powinny zatrzymać mu prawo jazdy a jednak tego nie zrobili pewnie Jojo zabronił ;-)

Data: 2019-06-30 10:12:07
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sat, 29 Jun 2019 13:06:44 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

lepszy poprosze a nie taki, gdzie akcja za slupem :-)

Dopiero jak strzałkami pokazali to wychodzi że nie przewiózł. Ale też nie ma szansy że nie zauważył

Byc moze patrzyl sie juz w lewo, a babcia np cofnela.

- a jak nie zauważył to tym gorzej dla niego - dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów - widocznie się nie nadaje i nie rokuje poprawy.

Ale nie zakaz, tylko skierowanie na powtorne sprawdzenie kwalifikacji.

J.

Data: 2019-06-30 16:32:12
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 10:12, J.F. pisze:

Dopiero jak strzałkami pokazali to wychodzi że nie przewiózł. Ale też
nie ma szansy że nie zauważył

Byc moze patrzyl sie juz w lewo, a babcia np cofnela.

Ta - jebnął i nie poczuł/usłyszał?

- a jak nie zauważył to tym gorzej dla
niego - dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów - widocznie się nie nadaje
i nie rokuje poprawy.

Ale nie zakaz, tylko skierowanie na powtorne sprawdzenie kwalifikacji.

Jakie kwalifikacje? Przecież nawet nie chodzi o to, że jebnął, co że "nie zauważył". Można jebnać jak ktoś nie ogarnia. NIe zauważyć, to już znaczy że nie ma predyspozycji fizycznych do prowadzenia. No trudno.

--
Shrek

Data: 2019-06-30 16:53:56
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 16:32:12 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Znowu nie tak jebnal, skoro babci sie nic nie stalo.
A jak na parkingu jeszcze progi zwalniajace sa ...

Babcie niby zdrowo przewiozl ... ale przydalby sie lepszy film.

[...]

Ale tryb postepowania jest taki, ze policja powiadamia staroste,
starosta podejmuje uzasadnione podejrzenia i kieruje kierowce na
egzamin sprawdzajacy.

I dopiero gdy nie zda egzaminu, to mu sie odbiera PJ/uprawnenia.

Dobrze, ze w tym przypadku prezydent nie jest starostą :-)

J.

Data: 2019-06-30 08:19:26
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego

Cytowany przepis dopuszcza też zatrzymanie przez policjanta prawa jazdy za pokwitowaniem w razie uzasadnionego podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.

Tu jest potrącenie i ucieczka z miejsca zdarzenia czyli podpada pod paragraf. Ps na dole jest dopisek Nie dotyczy członków PiS ;-)

Data: 2019-06-30 17:29:59
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 16:53, J.F. pisze:

Byc moze patrzyl sie juz w lewo, a babcia np cofnela.

Ta - jebnął i nie poczuł/usłyszał?

Znowu nie tak jebnal, skoro babci sie nic nie stalo.
A jak na parkingu jeszcze progi zwalniajace sa ...

To zapytam inaczej - zdarzyło ci się w coś jebnąć - słupek, murek, kosz na śmieci, inny samochód, dzik balon meteorologiczny? I co nie zauważyłeś?

[...]

Wiem jaki jest tryb. Oficjalny, bo jest jeszcze mniej oficjalny jak piotr n. albo jeszcze bardziej spektakularny jak kierowcy sopu. Piszę o tym jak powinno wyglądać - jak ktoś jebnął pieszego i twierdzi że nie zauważył to powinien stracić uprawnienia dożywotnio.

--
Shrek

Data: 2019-06-30 18:08:09
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 17:29:59 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Slupek, murek, samochod stawiaja duzy opor.

Wiec raczej taki wolnostojacy kosz.
Dzik przy malej predkosci, dziecko ... i dziecko sie czasem zdarza
niestety.

[...]

A nie uwazasz, ze najpierw sad powinien film zobaczyc i ocenic jak to
bylo ?

P.S. Wyludzenie odszkodowania ?
https://youtu.be/kf2o8MLwNQ0?t=25

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=vl2IeqBby08

J.

Data: 2019-06-30 16:59:52
Autor: Budzik
pierwszenstwo pieszego

[...]

Walnałem kiedys w wolnostojący kosz na smieci. Predkosc absolutnie minimalna, bo cofałem, w miedzyczasie ktos podstawił i cofajac - pyk.

Moj wniosek - nie idzie czegoś takiego nie zauwazyc.

Ale ja nawet czuje jak cofajac do kraweznika delikatnie opre auto o znak  wiec moze to ja jestem inny... ;-)

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-06-30 19:29:52
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia 30 Jun 2019 16:59:52 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Plastykowy, metalowy ?
Oba troche sztywne, pieszy miekki.

Ale ja nawet czuje jak cofajac do kraweznika delikatnie opre auto o znak  wiec moze to ja jestem inny... ;-)

Bo sie spodziewasz. J.

Data: 2019-06-30 19:33:23
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 19:29, J.F. pisze:

Plastykowy, metalowy ?
Oba troche sztywne, pieszy miekki.

Tak jak pisałem - rzucimy ci worek cementu na maskę - nie zauważysz?

--
Shrek

Data: 2019-07-01 10:59:58
Autor: Budzik
pierwszenstwo pieszego

[...]

Plastikowy. Taki na kolkach, jezdzacy, duzy.

Ale ja nawet czuje jak cofajac do kraweznika delikatnie opre auto o
znak  wiec moze to ja jestem inny... ;-)

Bo sie spodziewasz.
Ale gdzie tam.
Pierwsze oparcie było w stylu: czyzbym cos dotknał. A potem juz wiedziałem.

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2019-06-30 19:02:01
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 18:08, J.F. pisze:

To zapytam inaczej - zdarzyło ci się w coś jebnąć - słupek, murek, kosz
na śmieci, inny samochód, dzik balon meteorologiczny? I co nie zauważyłeś?

Slupek, murek, samochod stawiaja duzy opor.

Dobra - ptak, plastikowa butelka... Naprawdę sądzisz, że da się nie zauważyć, że przewiozłeś parę metrów pieszego na masce?

[...]

Ale wolno mi mieć własne zdanie?

Co do sądów mam do nich obecnie takie samo zaufanie jak do kurwizji, prokuratury czy kulsonów - czyli żadne - jest to kolejna instytucja publiczna, która została obsadzona partyjnymi i działa na rozkaz partii.

P.S. Wyludzenie odszkodowania ?
https://youtu.be/kf2o8MLwNQ0?t=25

Raczej za nagrywającym jechał autobus na który się spieszyła.

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=vl2IeqBby08

No dobra - i co z tego?

--
Shrek

Data: 2019-06-30 19:24:37
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 19:02:01 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Dawaj poproujemy - bedziesz pieszym :-)

[...]

Wolno, ale z takim zdaniem stoisz tam, gdzie stal Ziobro :-)

P.S. Wyludzenie odszkodowania ?
https://youtu.be/kf2o8MLwNQ0?t=25

Raczej za nagrywającym jechał autobus na który się spieszyła.

To by spokojnie zdazyla za ...

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=vl2IeqBby08

No dobra - i co z tego?

Niektorzy to nie mysla.

I troche lepszych ... prawie jak w Londynie https://www.youtube.com/watch?v=UgrZR3MuHIk

Zobacz szczegolnie 2:17 ... i 3:12.
Nie zauwazyl ?

J.

Data: 2019-06-30 19:32:46
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 19:24, J.F. pisze:

Dobra - ptak, plastikowa butelka... Naprawdę sądzisz, że da się nie
zauważyć, że przewiozłeś parę metrów pieszego na masce?

Dawaj poproujemy - bedziesz pieszym :-)

Mam lepszy pomysł. Rzucimy ci 50 kilowy wirek cementu na maskę - zobaczymy czy się zorientujesz;)

Ale wolno mi mieć własne zdanie?

Wolno, ale z takim zdaniem stoisz tam, gdzie stal Ziobro :-)

Skoro tak twierdzisz. Mi się wydaje, że wrecz przeciwnie - wierząc sądom wierzę zeru. A problem jest taki, że nikt o inteligencji większej od myszoskoczka mu nie wierzy;)

P.S. Wyludzenie odszkodowania ?
https://youtu.be/kf2o8MLwNQ0?t=25

Raczej za nagrywającym jechał autobus na który się spieszyła.

To by spokojnie zdazyla za ...

No jak jechał mu na zderzaku to raczej niekoniecznie.

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=vl2IeqBby08

No dobra - i co z tego?

Niektorzy to nie mysla.

A gdzieś pisałem, że debile się nie zdarzają. W jutubie znajdziesz debili pieszych, na dwóch kółkach z silnikiem i bez, na 4 kółkach, 12 kółkach, deili za sterami samlotów czy statków wycieczkowych. Czego to ma dowodzić?

I troche lepszych ... prawie jak w Londynie
https://www.youtube.com/watch?v=UgrZR3MuHIk

Zobacz szczegolnie 2:17 ... i 3:12.
Nie zauwazyl ?

No dobra - ale co koknretnie chcesz powiedzieć?

--
Shrek

Data: 2019-06-30 19:51:41
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 19:32:46 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Nie ma "rzucimy" - mozliwie delikatnie.

[...]

Zero odejdzie, a problem pozostanie. A ty bys tylko karal
bezwzglegnie, tak jak zero :-)

[...]

To i tak by zjechal na przystanek, zatrzymal, drzwi otworzyl.

No i filmujacy zjechal na chodnik, a autobus sie nie objawil.

I troche lepszych ... prawie jak w Londynie
https://www.youtube.com/watch?v=UgrZR3MuHIk

Zobacz szczegolnie 2:17 ... i 3:12.
Nie zauwazyl ?

No dobra - ale co koknretnie chcesz powiedzieć?

W 2:17 jak bedzie wygladalo pierwszenstwo pieszego w praktyce.
Najpierw trzeba krzaczory zlikwidowac.

A 3:12 to widzisz jak zauwazyl ...

No i wszystkie inne ... powiedzialby ze poczekac, niektorzy wymra,
statystyki sie poprawia :-)

Ale ... patrzac na ten Londyn mam wattpliwosci :-)

J.

Data: 2019-06-30 20:17:23
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 19:51, J.F. pisze:

Mam lepszy pomysł. Rzucimy ci 50 kilowy wirek cementu na maskę -
zobaczymy czy się zorientujesz;)

Nie ma "rzucimy" - mozliwie delikatnie.

No z małą prędkością powiedzmy 20 na godzinę - mocniej raczej nie damy rady;)

Skoro tak twierdzisz. Mi się wydaje, że wrecz przeciwnie - wierząc sądom
wierzę zeru. A problem jest taki, że nikt o inteligencji większej od
myszoskoczka mu nie wierzy;)

Zero odejdzie, a problem pozostanie.

Rzeczywiście - problem ze zdemolowaniem zaufania obywateli do państwa jest głęboki i pozostanie długo. NIe moja wina, ale przyznasz, że musiałbym się z chujem na łby pozamieniać, żeby w obecnej sytyacji wierzyć w niezawisłość sądów jeśli chodzi o polityków lub ich chore projekcie. No cóż - we didn't start the fire.

A ty bys tylko karal
bezwzglegnie, tak jak zero :-)

Za niezawuważenie przejechania pieszej tak, za koszulki ze słowem na k nie.

No jak jechał mu na zderzaku to raczej niekoniecznie.

To i tak by zjechal na przystanek, zatrzymal, drzwi otworzyl.

Za autobusem też mogli jechać następni. Pan Ockham mówi, zeby nie mnożyć bytów ponad potrzebę. Więc jak mam wybierać między spieszeniem się nad autobusem a próbą samobóójczą w celu wymuszenie odszkodowania to intuica podpowia mi pierwsze.

W 2:17 jak bedzie wygladalo pierwszenstwo pieszego w praktyce.
Najpierw trzeba krzaczory zlikwidowac.

I tak należy - jedno z drugim ma niewiele wspólnego. A ten poprzedni - wtargnął? A ten omijający na przejściu?

--
Shrek

Data: 2019-06-30 20:27:43
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 20:17:23 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 30.06.2019 o 19:51, J.F. pisze:
No jak jechał mu na zderzaku to raczej niekoniecznie.

To i tak by zjechal na przystanek, zatrzymal, drzwi otworzyl.

Za autobusem też mogli jechać następni.

A z przeciwka nikt nie jechal za pojazdem. Wystarczylo go przepuscic, wejsc na przejsce i juz by miala
pierwszenstwo.

Pan Ockham mówi, zeby nie mnożyć bytów ponad potrzebę.Więc jak mam wybierać między spieszeniem się nad autobusem a próbą samobóójczą w celu wymuszenie odszkodowania to intuica podpowia mi pierwsze.

Ale dziwnie to wyglada - jakby specjalnie przyspieszyla, zeby dac sie
trafic.

W 2:17 jak bedzie wygladalo pierwszenstwo pieszego w praktyce.
Najpierw trzeba krzaczory zlikwidowac.

I tak należy - jedno z drugim ma niewiele wspólnego.

Jakby piesi sie rozgladali, to by nie bylo takiej potrzeby :-P

A ten poprzedni - wtargnął? A ten omijający na przejściu?

Jedno z drugim nie ma nic wspolnego :-)
Na kierowcow sa mandaty i wyroki, my tu o pieszych.

J.

Data: 2019-06-30 20:41:40
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 20:27, J.F. pisze:

Za autobusem też mogli jechać następni.

A z przeciwka nikt nie jechal za pojazdem.
Wystarczylo go przepuscic, wejsc na przejsce i juz by miala
pierwszenstwo.

To byś znalazł taki filmik, gdzie pierdolneliby ją na drugim pasie. Mało takich w sieci - pieszego zdejmą na drugim albo wręcz trzecim pasie, a pod spodem komentarze, że wtargnął, że mógł nie wchodzić, że mogł z domu nie wychodzić.

Ale dziwnie to wyglada - jakby specjalnie przyspieszyla, zeby dac sie
trafic.

Dziwnie czy nie, jest na 100% bardziej racjonalne uzasadnienie niż wymuszenie odszkodowania.

Jakby piesi sie rozgladali, to by nie bylo takiej potrzeby :-P

Piesi co do zasady się rozglądają. Jakby się nie rozglądali to mielibyśmy carmagedon.

A ten poprzedni - wtargnął? A ten omijający na przejściu?

Jedno z drugim nie ma nic wspolnego :-)
Na kierowcow sa mandaty i wyroki, my tu o pieszych.

A to nie zauważyłem. Myślałem że rozmawiamy o interakcji pieszych z pojazdami, a nie pieszych z pieszymi:P)

--
Shrek

Data: 2019-06-30 20:57:56
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 20:41:40 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Ale jakby powoli przechodzila, to bym nie pisal, ze jej wina.

Choc pisalby, ze widzac szybko nadjezdzajace pojazdy moglaby sie
zatrzymac, nawet jak miala pierwszenstwo, bo by jej na zdrowie wyszlo
:-)

Jakby piesi sie rozgladali, to by nie bylo takiej potrzeby :-P

Piesi co do zasady się rozglądają. Jakby się nie rozglądali to mielibyśmy carmagedon.

Ale nie wszyscy jak widac :-)

J.

Data: 2019-06-30 21:02:40
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 20:57, J.F. pisze:

[...]

NIe ty to kto inny. Nawet w tamtej kompilacji wtargnięć część wcale wtargnięciami nie było.

--
Shrek

Data: 2019-07-01 13:33:34
Autor: Zenek Kapelinder
pierwszenstwo pieszego
Chyba Cie pojebalo ze sie rozgladaja. Zapierdalaja jak lemingi przed przepascia. Niedawno byl wszedzie filmik jak baranica potracila dziecko i matke. Matka druga baranica wlazla bez rozgladania sie. Pomimo pokwadratowanej jej durnej glowy widac ze sie nie spojrzala w prawo, jak by ja to jeszcze cos kosztowalo. Z drugiej strony tez lazla samica leminga. Tez widac ze nie patrzyla. Na filmie jaki sie pojawia w tym temacie policja z telewizja kabaret sobie zrobila. Jak by na mnie trafilo to by w pierwszych slowach listu dostali informacje ze jak wroce do domu to pisze do prokuratury o sprawdzenie czy nastapilo wykroczenie czy przestepstwo w zwiazku z sytuacja na przejsciu. I o ustalenie kto jest winny sytuacji. Oczywiscie by umorzyli ale co by sie napisali to ich. Przy okazji prokurator zwrocil by uwage komendantowi posterunku zeby wiecej szopek nie robil. Na fragmencie filmu widac ze jedna przechodzaca osoba zatrzymala osiem samochodow. Kazdy z nich bedzie ruszal od zera. Kazdy bedzie mial chwilowe zuzycie paliwa od 35 litrow wzwyz. Gorna granica praktycznie nie istnieje bo kilkunasto tonowym samochodzie ciezarowym to i z 200 litrow na wskazniku chwilowego spalania sie pojawi. Silnik spalinowy przy ruszaniu pracuje w najchujowszym miejscu charakterystyki. Wali z rury nie spalonym i czesciowo spalonym paliwem. Ma sprawnosc ze 3%. Zatrzymywanie sie nie idzie w parze z czystym powietrzem. A do tego projekt zmiany ze leming przed przejsciem ma pierwszenstwo nie zostal przez wladze przyjety. Najwiecej ludzi zginelo nie przez kierowcow a przez telewizje. Dlaczego moga mnie trzy razy dziennie informowac ze co trzecia kobieta popuszcza i ze po smierci bede zadowolony jak wykupie polise na zycie. A nie moga informowac wszystkich jak nalezy przechodzic przez jezdnie i co trzeba zrobic zeby zawsze znalezc sie zywym i w dobrej kondycji po drugiej stronie.

Data: 2019-07-01 23:55:38
Autor: LordBluzg(R)
pierwszenstwo pieszego
Chyba Cie pojebalo ze sie rozgladaja.

Ja bym Ci codziennie wyjebał na drogę stado dzików, gdzie jeden ważyłby 0,5T w drodze do Biedry i jak wracasz. Może by do Ciebie dotarło że lemingi są jak dziki i tak należy je traktować. Chuj kogo obchodzi twoje paliwo i że Ci się spieszy. Jak będziesz miał godnego przeciwnika, że ci auto rozjebie to może kiedyś zrozumiesz :) Inaczej nie dotrze, że "safety first" a później że ponoć jesteś mądrzejszy od lemingów :]

Mnie nie przeszkadza że mi włażą pod koła. Taka ich natura. Siedzę sobie w ałcie/klimie i się nabijam z niedojebów :] Jak zwierzęta, czysta natura :]

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-07-02 06:35:01
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
Chyba Cie pojebalo ze sie rozgladaja. Zapierdalaja jak lemingi przed przepascia. Niedawno byl wszedzie filmik jak baranica potracila dziecko i matke. Matka druga baranica wlazla bez rozgladania sie.

Ucz sięz jutuba. Jak znajdę ci filmik gdzie koleś tnie samochodem na czerwony, to będzisz uważał, że kierowcy tną na czerwonym i nie zwracają uwagi na światła?

--
Shrek

Data: 2019-07-01 18:48:29
Autor: kk
pierwszenstwo pieszego
On 2019-06-30 20:41, Shrek wrote:

Jakby piesi sie rozgladali, to by nie bylo takiej potrzeby :-P

Piesi co do zasady się rozglądają. Jakby się nie rozglądali to mielibyśmy carmagedon.

Chyba po drogach nie jeździsz. Wchodzą na przejścia zupełnie nie patrząc czy coś jedzie, gadając, patrząc się w komórkę lub po prostu wymuszając pierwszeństwo. Wchodzą tak nawet tam, gdzie przejścia nie ma. Nigdy tak źle jeszcze nie było.

Data: 2019-07-01 21:29:51
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.07.2019 o 18:48, kk pisze:

Piesi co do zasady się rozglądają. Jakby się nie rozglądali to mielibyśmy carmagedon.

Chyba po drogach nie jeździsz.

Jeżdzę.

Wchodzą na przejścia zupełnie nie patrząc czy coś jedzie, gadając, patrząc się w komórkę lub po prostu wymuszając pierwszeństwo.

Wymuszają pierszeństwo... na pasch?

Data: 2019-07-01 22:33:47
Autor: przemek.jedrzejczak
pierwszenstwo pieszego
-- Wchodzą tak nawet tam, gdzie przejścia nie ma. Nigdy tak źle jeszcze nie było.

i to usiluje JF przekazac :-) nawet jak zdmuchnie zombiaka ze smartfonem bezkarnie raz czy dwa to w koncu sad zauwazy pewna prawidlowosc i zapewni dluzsze wakacje na koszt podatnika :-)

Data: 2019-06-30 20:10:01
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 19:32:46 +0200, Shrek napisał(a):

P.S. i kolejne pierwszenstwo pieszego

https://www.youtube.com/watch?v=IXG7WeBRWmA

J.

Data: 2019-06-30 20:18:18
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 20:10, J.F. pisze:

P.S. i kolejne pierwszenstwo pieszego

https://www.youtube.com/watch?v=IXG7WeBRWmA

Chce ci si? Puść sobie polskie drogi, będziesz miał każdego z każdym - co to ma dowodzić?

--
Shrek

Data: 2019-06-30 21:00:32
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 20:18:18 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 30.06.2019 o 20:10, J.F. pisze:
P.S. i kolejne pierwszenstwo pieszego

https://www.youtube.com/watch?v=IXG7WeBRWmA

Chce ci si? Puść sobie polskie drogi, będziesz miał każdego z każdym - co to ma dowodzić?

Ze powinienes potrenowac jazde, gdzie sie upewnisz przed kazdym
przejsciem, czy pieszy ci nie wejdzie.

Pojezdzisz tak tydzien, pogadamy dalej :-)

J.

Data: 2019-06-30 21:05:14
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 21:00, J.F. pisze:

Ze powinienes potrenowac jazde, gdzie sie upewnisz przed kazdym
przejsciem, czy pieszy ci nie wejdzie.

Pojezdzisz tak tydzien, pogadamy dalej :-)

Ale ja na codzień puszczam pieszych. Jak nie wiedzę, to zwalniam do ilu trzeba (w sensie do 20). Choć przyznaję, że ostatnio samochodem mało jeżdzę - za to motocyklem tak. Ale przepuszczam od dawna - w sensie chyba od zawsze.

--
Shrek

Data: 2019-06-30 21:10:05
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Sun, 30 Jun 2019 21:05:14 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Nie chodzi o tych, ktorych widzisz.

Jak nie wiedzę, to zwalniam do ilu trzeba (w sensie do 20).

Dawaj film :-)

Choć przyznaję, że ostatnio samochodem mało jeżdzę - za to motocyklem tak.

A masz glosny wydech ? :-)

J.

Data: 2019-07-01 06:33:22
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 30.06.2019 o 21:10, J.F. pisze:

Pojezdzisz tak tydzien, pogadamy dalej :-)

Ale ja na codzień puszczam pieszych.

Nie chodzi o tych, ktorych widzisz.

Patrz punkt następny.

Jak nie wiedzę, to zwalniam do ilu
trzeba (w sensie do 20).

Dawaj film :-)

A skąd ci wezmę? Naprawdę takie dziwne, że jak nie widzę, że widzę to zwalniam?

Choć przyznaję, że ostatnio samochodem mało
jeżdzę - za to motocyklem tak.

A masz glosny wydech ? :-)

Nie specjalnie - uczciwie przechodzi badania. Jak już chcesz się przywalić, to jeżdzę między pasami w korkach. No omijam wszystkie katamarany i startuje z pole postition. No i licznik mam w milach:P

--
Shrek

Data: 2019-07-01 12:52:00
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d198d10$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

teraz kazda komorka ma kamere :)

Naprawdę takie dziwne, że jak nie widzę, że widzę to zwalniam?

W Polsce dziwne .. w Londynie tez dziwne :-)

[...]

Nie chce przywalic, tylko podobalo mi sie londynskie zastosowanie :-)

J.

Data: 2019-07-01 21:36:37
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.07.2019 o 12:52, J.F. pisze:

Dawaj film :-)

A skąd ci wezmę?

teraz kazda komorka ma kamere :)

Ale do kierownicy trzeba by jakoś przymocować. I chyba ma kąt jakiś wąski w stosunku do normalnych kamer. Już prędzej naprawie gniazdo zapalniczki w katamaranie.

Naprawdę takie dziwne, że jak nie widzę, że widzę to zwalniam?

W Polsce dziwne .. w Londynie tez dziwne :-)

No to widać dziwny jestem.

A masz glosny wydech ? :-)

Nie specjalnie - uczciwie przechodzi badania. Jak już chcesz się przywalić, to jeżdzę między pasami w korkach.

Nie chce przywalic, tylko podobalo mi sie londynskie zastosowanie :-)

Dziecinada. Hałasowanie motocyklem dla sztuki uważam za obwieszczanie przez hałasującego, że ma małego fiuta. Jakby zrobić przygazówkę to pewnie by przepędził... ale patrz punkt poprzrzedni:P

--
Shrek

Data: 2019-07-01 21:49:34
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Dnia Mon, 1 Jul 2019 21:36:37 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Ale wlasnie skutecznie przepedzal - to nie bylo dla sztuki :-)

J.

Data: 2019-07-02 06:36:04
Autor: Shrek
pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.07.2019 o 21:49, J.F. pisze:

[...]

I ma małego:P

--
Shrek

Data: 2019-06-27 10:46:08
Autor: SW3
pierwszenstwo pieszego
W dniu 2019-06-26 o 20:45, Shrek pisze:
Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

Nie "nie wolno wchodzić przed jadący pojazd" tylko "nie wolno wchodzić BEZPOŚREDNIO przed jadący pojazd". Z poprzednich dyskusji wiem, że tego nie ogarniasz ale z łaski swojej chociaż nie zjadaj istotnych fragmentów przepisów.

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-27 11:59:44
Autor: J.F.
pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qf1vog$49o$1@dont-email.me...
[...]

To opisz na czym polega owa istotnosc.

I podaj zrodlo wiedzy.

J.

Data: 2019-07-01 11:20:00
Autor: jerzu.xyz
pierwszenstwo pieszego
On Wed, 26 Jun 2019 19:52:30 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Przede wszytkim w Niemczech nie ma nasrane oznakowanych przejśc dla
pieszych tak jak u nas. W miastach oznakowane są przeważnie przejścia
z sygnalizacją świetlną. Dostosujmy najpierw infrę do tego, a potem
wprowadzajmy przepisy rodem z tego dobrego zachodu.

Data: 2019-06-27 21:11:50
Autor: mk4
pierwszenstwo pieszego
On 2019-06-26 07:18, J.F. wrote:
Mozna tez zakazac przechodzenia ze smartfonem w reku :-P

O - to by bylo dobre!

Skoro mozna rozne nierealizowalne durnoty nakazywac kierowcom to czemu nie pieszym?

--
mk4

pierwszenstwo pieszego