pierwszeństwo umowne

Data: 2015-10-10 12:24:13
Autor: yabba
pierwszeństwo umowne
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA52F60A893664PanElektroniklocalhost.net...
Ponieważ w pewnym niewielkim mieście (kiedyś wielkich Niemiec) władza
stawiająca znaki ma zryty beret, tak się utarło wsród tubylców, że dla
wygody i płynności ruchu długie ulice osiedlowe mają pierwszeństwo
przed gałązkami ignorując zasadę ten z prawej ma pierwszeństwo.

Niestety coraz częściej młodzi kierowcy po kursie, z głowa pełną
przepisów lub zamiejscowi chcą respektować ogólne zasady ruchu i można
się stuknąć.

Czy macie też w swoich miastach podobną sytuację i jak walczyć z władzą
która chce spowalniać, segmentować potok samochodów, jakaś inicjatywa
obywatelska o ustawienie znaków, malowanie w nocy trójkątów? ;)

Jeszcze kilka lat temu widywałem wiele skrzyżowania z pierwszeństwem "zwyczajowym". Droga z pierwszeństwem nie miała żadnego znaku, a podporządkowana miała "Ustąp pierwszeństwo". Mieszkańcy jeździli na pamięć, przyjezdni traktowali to skrzyżowanie jak równorzędne. Słyszałem o przypadku gdy skradziono trójkąt "Ustąp pierwszeństwa" i doszło do kolizji. Nie wiem jakie było rozstrzygnięcie.
Teraz dużo takich skrzyżowań zostało lepiej oznakowanych przy okazji unijnej modernizacji chodników. :)

Nadal jednak trafiam na miejsca, gdzie na dojeździe do skrzyżowania nie ma znaków. I nie wiem czy z prawej dochodzi równorzędna droga (brak znaków), podporządkowana (ktoś ukradł znak), strefa ruchu (nie widać tablic zza drzew), długi dojazd do posesji (to już czasem niczym nie różni się od zwykłej ulicy).

--
Pozdrawiam,

yabba

pierwszeństwo umowne