Data: 2017-11-16 20:38:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Thu, 16 Nov 2017 19:59:41 +0100, J.F. napisał(a):
czyli ELV001 z Mielca Czy to nasze nie ostatnie słowo, nie jest jakieś mocno podobne do "pierwszego szwajcarskiego elektryka"? https://ecomento.com/2015/12/07/swatch-says-it-has-a-better-electric-car-battery/ |
|
Data: 2017-11-16 20:59:50 | |
Autor: Jawi | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-16 o 20:38, Tomasz Pyra pisze:
Czy to nasze nie ostatnie słowo, nie jest jakieś mocno podobne doPrzecież to identyczne auto :) No dobra, zamiast lusterek to polskie ma kamerki. -- "Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka, że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią" |
|
Data: 2017-11-16 22:14:31 | |
Autor: T. | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-16 o 20:59, Jawi pisze:
W dniu 2017-11-16 o 20:38, Tomasz Pyra pisze:A czytali, o czym jest ten tekst? O bateriach. Pewnie zdjęcie ukradzione i tyle - szkoda że nie znalazłem namiarów, bo bym dał znać właścicielom marki. T. Ps. Jest ciekawostka - to auto, wcale nie brzydkie i w dodatku z niezłymi parametrami, kosztowało 8 mln zł... To może jednak ten Morawiecki wie co robi? |
|
Data: 2017-11-16 23:13:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Thu, 16 Nov 2017 22:14:31 +0100, T. napisał(a):
W dniu 2017-11-16 o 20:59, Jawi pisze: A tu też ukradzione? https://electriccarsreport.com/2012/03/swatch-announces-plans-for-fuel-cell-car/ Tekst o ogniwach paliwowych, ale auto to samo (te same numery rejestracyjne - szwajcarskie), ale już inne lusterka. Tzn. pewnie nie jest niemożliwe że Szwajcarzy kupili nawet prototyp od polskiej firmy żeby testować swoje baterie. Ale pomysł dziwny - ja bym testował w jakimś produkcyjnym aucie z dostępem do części zamiennych itp. No chyba że planowana była współpraca. T. Wejście na rynek masowy jest chyba bardzo trudne. I to nawet nie ze względów technicznych, bo opracowanie napędu elektrycznego czy nadwozia z resztą samochodu jest jak najbardziej wykonalne - ludzie robią takie rzeczy po garażach wieczorami z niezłym skutkiem. Problem to chyba jednak nadal zrobić to tak żeby było w efekcie konkurencyjne cenowo przy wymaganej jakości i w ten sposób przyciąnąć klienta masowego. A póki co wszystkie "Syrenki z Kutna" okazują się przedsięwzięciem technicznie do zrealizowania, ale gotowe auto musiałoby kosztować po prostu więcej niż konkurencja. |
|
Data: 2017-11-17 11:26:31 | |
Autor: T. | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-16 o 23:13, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 16 Nov 2017 22:14:31 +0100, T. napisał(a): Sprawa warta zainteresowania. W wolnej chwili prześledzę, co było pierwsze w necie (które zdjęcia). Auto Swatcha miało się nazywać Belenos ELV2, nasze ma oznaczenie ELV01. Podobno autorem nadwozia jest p. Kracik z ASP. Może wysłał do obu firm projekt? Logo na masce jest to logo BELENOS. Co śmieszne - na ich stronie jest to auto z innym logiem :-) Tu: https://www.icpt.pl/projects.aspx#0 napisano, że "Elektryczny samochód wyprodukowany w firmie Leopard z Mielca, wyposażony przez szwajcarską firmę Belenos w ogniwo paliwowe PEM o mocy 30 kW." - stąd pasowałoby oznaczenie Belenos ELV. To był prototyp i każda strona mogła go sobie nazwać - może Szwajcarzy dostali egzemplarz do testów? Tu sugerują: http://www.motofakty.pl/artykul/elv001-elektryczny-samochod-z-mielca-czeka-na-inwestora.html, że mogło tak być. Piszą: "Na razie to tylko prototyp, służący do badań firmom zaangażowanym w projekt. " A od Belenos dostali akumulatory, więc mogli im wypożyczyć. Belenos jest właśnie własnością Swatcha. I tu ciekawostka: Oprócz rodziny Hayek, która posiada 51%, do Belenos dołączyli celebrytowie tacy jak były prezes Deutsche Bank Josef Ackermann i aktor George Clooney, podobnie jak ETH Zurich i spółka zależna Deutsche Bank. (automatyczne tłumaczenie z niemieckiego). T. |
|
Data: 2017-11-17 02:32:01 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
pierwszy polski elektryczny | |
-- aktor George Clooney, podobnie jak ETH Zurich i spółka zależna Deutsche Bank. (automatyczne tłumaczenie z niemieckiego).
no jak Clooney w to wszedl to musi byc interes zycia, lece do banku :-) |
|
Data: 2017-11-17 12:15:19 | |
Autor: cef | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-17 o 11:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- aktor George Clooney, podobnie jak ETH Zurich i spółka zależna Deutsche Bank. (automatyczne tłumaczenie z niemieckiego). Clooney to raczej będzie obrabiał :-) |
|
Data: 2017-11-17 22:15:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Fri, 17 Nov 2017 02:32:01 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): -- aktor George Clooney, podobnie jak ETH Zurich i spółka zależna Deutsche Bank. (automatyczne tłumaczenie z niemieckiego). Ja bym bardzo kibicował tym wszystkim pomysłom, ale mam silne wrażenie że te projekty nie powstają z myślą o zawojowaniu tym samochodem rynku, a z myślą o wkręceniu inwestorów w biznes z którego nic nie będzie. Skoro w 2011 roku był prototyp, a do dziś nie ma salonu z tymi samochodami w każdym większym mieście, to znaczy że się nie udało. |
|
Data: 2017-11-16 22:14:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Thu, 16 Nov 2017 20:59:50 +0100, Jawi napisał(a):
W dniu 2017-11-16 o 20:38, Tomasz Pyra pisze: No to właśnie... Co to za historia? Ktoś sprzedawał "pierwsze <<tu wstaw dowolny kraj>> auto elektryczne - starter pack", czy co? |
|
Data: 2017-11-17 00:38:22 | |
Autor: Marcin N | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-16 o 20:59, Jawi pisze:
Przecież to identyczne auto :) No dobra, zamiast lusterek to polskie ma kamerki "Zamiast tradycyjnych lusterek wstecznych zastosowano kamery, które przekazują widok zza auta na monitory w kabinie. Takie rozwiązanie zmniejsza też opory powietrza, co przekłada się na zasięg pojazdu." Hmm. Oszczędzenie na lusterkach o ile zwiększy zasięg? A podłączenie zamiast nich elektroniki i ekranu - o ile skróci zasięg? Na oko wcale nie musi być lepiej... -- MN |
|
Data: 2017-11-16 23:11:11 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
pierwszy polski elektryczny | |
-- Hmm. Oszczędzenie na lusterkach o ile zwiększy zasięg?
0,0005% -- A podłączenie zamiast nich elektroniki i ekranu - o ile skróci zasięg? na zdjeciach nie ma ekranu a nawet gdyby byl to zastanow sie gdzie ? na konsoli srodkowej ? I tam kierowca ma patrzec zamiast w lusterko ? jakis debil to wymyslil :-) poza tym te patyki beda sie lamac jak zapalki :-) -- Na oko wcale nie musi być lepiej... nie odmawiajmy gamoniom geniuszu :-) |
|