Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pierwszy polski elektryczny

pierwszy polski elektryczny

Data: 2017-11-17 23:52:25
Autor: Maciek
pierwszy polski elektryczny
Dnia Thu, 16 Nov 2017 19:59:41 +0100, J.F. napisał(a):

Po co jest ten miś ?
On odpowiada zywotnym potzebom calego spoleczenstwa.
To jest mis na skale naszych mozliwosci.
Tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom - to jest nasz mis, przez nas wykonany, i to nie jest nasze ostatnie slowo.

I nikt nie ma prawa sie przyczepic, bo to jest mis spoleczny, w oparciu o szesc instytucji.

Ty się chyba dla zasady czepiasz. Przecież do miejskiego transportu to jest
ideał.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-11-18 00:11:30
Autor: Tomasz Pyra
pierwszy polski elektryczny
Dnia Fri, 17 Nov 2017 23:52:25 +0100, Maciek napisał(a):

Dnia Thu, 16 Nov 2017 19:59:41 +0100, J.F. napisał(a):

Po co jest ten miś ?
On odpowiada zywotnym potzebom calego spoleczenstwa.
To jest mis na skale naszych mozliwosci.
Tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom - to jest nasz mis, przez nas wykonany, i to nie jest nasze ostatnie slowo.

I nikt nie ma prawa sie przyczepic, bo to jest mis spoleczny, w oparciu o szesc instytucji.

Ty się chyba dla zasady czepiasz. Przecież do miejskiego transportu to jest
ideał.

A jak będzie kosztował pół miliona to też? ;)

Data: 2017-11-18 14:29:03
Autor: Maciek
pierwszy polski elektryczny
Dnia Sat, 18 Nov 2017 00:11:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

A jak będzie kosztował pół miliona to też? ;)

Nie, ale nic nie uzasadnia takiej ceny. Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość
prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym. Kosztowna jest
na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia,
wyposażenie - to wszystko jest (lublin).

Poza tym skoro to jest flagowy, strategiczny program naszej ukochanej
socjalistycznej władzy, to chyba jasne, że na początku muszą być jakieś
subwencje.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-11-18 21:38:16
Autor: Tomasz Pyra
pierwszy polski elektryczny
Dnia Sat, 18 Nov 2017 14:29:03 +0100, Maciek napisał(a):

Dnia Sat, 18 Nov 2017 00:11:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

A jak będzie kosztował pół miliona to też? ;)

Nie, ale nic nie uzasadnia takiej ceny. Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość
prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym. Kosztowna jest
na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia,
wyposażenie - to wszystko jest (lublin).

Poza tym skoro to jest flagowy, strategiczny program naszej ukochanej
socjalistycznej władzy, to chyba jasne, że na początku muszą być jakieś
subwencje.

Pożyjemy, zobaczymy.
Póki co trwa to jednak dość długo, a efekty takie sobie.

Tak jak mówisz - samochód elektryczny, to obecnie głównie bateria i całkiem
możliwe że w tą stronę trzeba cisnąć, bo "samochód zrobić każdy potrafi", a
problemem jest technologia przechowywania energii elektrycznej.

Co do wielkich budów socjalizmu i subwencji, to jakoś takie mam uczulenie i
przeczucie, że dzięki subwencji produkt nie będzie tańszy, a jedynie ktoś
zarobi więcej.

Data: 2017-11-20 12:45:26
Autor: robot
pierwszy polski elektryczny
W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze:
Dnia Sat, 18 Nov 2017 00:11:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

A jak będzie kosztował pół miliona to też? ;)

Nie, ale nic nie uzasadnia takiej ceny.

Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość
prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym. Kosztowna jest
na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia,
wyposażenie - to wszystko jest (lublin).

No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek i drucikiem połączyć.
Myliłem się jednak głęboko.
Optymalny system chłodzenia baterii, sterownik silnika, itp, to są poważne wyzwania.
A najnowsze rozwiązania głównych graczy, to są właśnie małe cuda techniki.
Przykładowo, taki inverter tesli/mercedesa https://youtu.be/FPSOIdn8IZc
długo musiało trwać jego tworzenie i optymalizowanie.

Data: 2017-11-20 13:20:19
Autor: J.F.
pierwszy polski elektryczny
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuf8m$k95$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze:
Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość
prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym. Kosztowna jest
na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia,
wyposażenie - to wszystko jest (lublin).

No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek i drucikiem połączyć.
Myliłem się jednak głęboko.
Optymalny system chłodzenia baterii, sterownik silnika, itp, to są poważne wyzwania.
A najnowsze rozwiązania głównych graczy, to są właśnie małe cuda techniki.
Przykładowo, taki inverter tesli/mercedesa https://youtu.be/FPSOIdn8IZc
długo musiało trwać jego tworzenie i optymalizowanie.

Dlugo i wiadro spalonych tranzystorow.

Z tym ze - to jest na 250kW.
Nasze fabryki robia 25kW.

I pewnie nie robia, tylko kupily gotowe od kogos, kto potrafi, np od Siemensa.

Falowniki do silnikow sa ogolnie rzecz biorac opanowane przez wiele firm na swiecie ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych warunkach :-)

J.

Data: 2017-11-20 14:06:29
Autor: T.
pierwszy polski elektryczny
W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuf8m$k95$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze:
Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość
prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym. Kosztowna jest
na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia,
wyposażenie - to wszystko jest (lublin).

No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek i drucikiem połączyć.
Myliłem się jednak głęboko.
Optymalny system chłodzenia baterii, sterownik silnika, itp, to są poważne wyzwania.
A najnowsze rozwiązania głównych graczy, to są właśnie małe cuda techniki.
Przykładowo, taki inverter tesli/mercedesa https://youtu.be/FPSOIdn8IZc
długo musiało trwać jego tworzenie i optymalizowanie.

Dlugo i wiadro spalonych tranzystorow.

Z tym ze - to jest na 250kW.
Nasze fabryki robia 25kW.

I pewnie nie robia, tylko kupily gotowe od kogos, kto potrafi, np od Siemensa.

Falowniki do silnikow sa ogolnie rzecz biorac opanowane przez wiele firm na swiecie ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych warunkach :-)

J.


W Ursusie Elvi jest silnik z Cegielskiego. Chwalą się, że  jest lepszy od konkurencji:

- Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy - jest o 15 % większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne warunki dla rozwoju technologii elektromobilności w Polsce - powiedział Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.

Więcej:
http://glowny-mechanik.pl/2017/04/27/hannover-messe-2017-ursus-h-cegielski-poznan-lacza-sily/

T.

Data: 2017-11-20 14:08:40
Autor: robot
pierwszy polski elektryczny
W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:

Nasze fabryki robia 25kW.

Aaaa, to oni taki samochód dla dzieci robią.
Teraz wszystko rozumiem.
No, to ma sens.


... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych warunkach :-)

Ano tu pewnie leży pies pogrzebany.

Data: 2017-11-20 06:07:01
Autor: Zenek Kapelinder
pierwszy polski elektryczny
126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak jechal stowke to potrzebowal ok 20kW. 25kW z elektrycznego to uzytkowo duzo wiecej niz 25kW ze spalinowego bo inaczej moment obrotowy sie w nim robi. Tylko gimbaza ocenia o tabliczkach firmowych co lepsze. Trabant mial cztery razy mniej mocy niz 125p i niewiele mniej wazyl. I ze startu pod swiatlami zostawial 125p w tyle. Bo mial silnik dwusuwowy.

Data: 2017-11-20 16:30:26
Autor: J.F.
pierwszy polski elektryczny
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ab42f73-5085-4faf-9797-9ab672b1ad4f@googlegroups.com...
126p mial 20kW i stowke jechal.

21KM nawet, z czego pewnie ze 2 w wentylatorze :-)

Wiec kW to jakies 15.

Ale prawde mowiac ... w dobrych czasach na lewy pas wroclawskich arterii to mu troche mocy brakowalo - czuc bylo ten nacisk na zderzak przy ruszaniu spod swiatel :-)

J.

Data: 2017-11-21 10:26:50
Autor: robot
pierwszy polski elektryczny

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ab42f73-5085-4faf-9797-9ab672b1ad4f@googlegroups.com...
126p mial 20kW i stowke jechal.

Trafna uwaga.
Ale ja mam jeszcze bardziej trafną.
Mój czajnik ma 1,5 kW. A herbatka pyszna wychodzi.

Data: 2017-11-21 17:44:54
Autor: Marek
pierwszy polski elektryczny
On Mon, 20 Nov 2017 06:07:01 -0800 (PST), Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak jechal stow

Teraz nie jest ważne czy może jechać tą stowke ale w ile ms ją osiągnie. Za to chcą płacić klienci.

--
Marek

Data: 2017-11-19 20:41:51
Autor: J.F.
pierwszy polski elektryczny
Dnia Fri, 17 Nov 2017 23:52:25 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 16 Nov 2017 19:59:41 +0100, J.F. napisał(a):
Po co jest ten miś ?
On odpowiada zywotnym potzebom calego spoleczenstwa.
To jest mis na skale naszych mozliwosci.
Tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom - to jest nasz mis, przez nas wykonany, i to nie jest nasze ostatnie slowo.

I nikt nie ma prawa sie przyczepic, bo to jest mis spoleczny, w oparciu o szesc instytucji.

Ty się chyba dla zasady czepiasz. Przecież do miejskiego transportu to jest
ideał.

Jesli taki ideal, to czemu rzad rzad spuszcza i robi sobie drugi :-)

J.

pierwszy polski elektryczny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona