Data: 2017-11-17 23:52:25 | |
Autor: Maciek | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Thu, 16 Nov 2017 19:59:41 +0100, J.F. napisał(a):
Po co jest ten miś ? Ty się chyba dla zasady czepiasz. Przecież do miejskiego transportu to jest ideał. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-11-18 00:11:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Fri, 17 Nov 2017 23:52:25 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 16 Nov 2017 19:59:41 +0100, J.F. napisał(a): A jak będzie kosztował pół miliona to też? ;) |
|
Data: 2017-11-18 14:29:03 | |
Autor: Maciek | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Sat, 18 Nov 2017 00:11:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
A jak będzie kosztował pół miliona to też? ;) Nie, ale nic nie uzasadnia takiej ceny. Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym. Kosztowna jest na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia, wyposażenie - to wszystko jest (lublin). Poza tym skoro to jest flagowy, strategiczny program naszej ukochanej socjalistycznej władzy, to chyba jasne, że na początku muszą być jakieś subwencje. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-11-18 21:38:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Sat, 18 Nov 2017 14:29:03 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Sat, 18 Nov 2017 00:11:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Pożyjemy, zobaczymy. Póki co trwa to jednak dość długo, a efekty takie sobie. Tak jak mówisz - samochód elektryczny, to obecnie głównie bateria i całkiem możliwe że w tą stronę trzeba cisnąć, bo "samochód zrobić każdy potrafi", a problemem jest technologia przechowywania energii elektrycznej. Co do wielkich budów socjalizmu i subwencji, to jakoś takie mam uczulenie i przeczucie, że dzięki subwencji produkt nie będzie tańszy, a jedynie ktoś zarobi więcej. |
|
Data: 2017-11-20 12:45:26 | |
Autor: robot | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze:
Dnia Sat, 18 Nov 2017 00:11:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek i drucikiem połączyć. Myliłem się jednak głęboko. Optymalny system chłodzenia baterii, sterownik silnika, itp, to są poważne wyzwania. A najnowsze rozwiązania głównych graczy, to są właśnie małe cuda techniki. Przykładowo, taki inverter tesli/mercedesa https://youtu.be/FPSOIdn8IZc długo musiało trwać jego tworzenie i optymalizowanie. |
|
Data: 2017-11-20 13:20:19 | |
Autor: J.F. | |
pierwszy polski elektryczny | |
Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuf8m$k95$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze: Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek i drucikiem połączyć. Dlugo i wiadro spalonych tranzystorow. Z tym ze - to jest na 250kW. Nasze fabryki robia 25kW. I pewnie nie robia, tylko kupily gotowe od kogos, kto potrafi, np od Siemensa. Falowniki do silnikow sa ogolnie rzecz biorac opanowane przez wiele firm na swiecie ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych warunkach :-) J. |
|
Data: 2017-11-20 14:06:29 | |
Autor: T. | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:
Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuf8m$k95$1@node2.news.atman.pl... W Ursusie Elvi jest silnik z Cegielskiego. Chwalą się, że jest lepszy od konkurencji: - Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy - jest o 15 % większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne warunki dla rozwoju technologii elektromobilności w Polsce - powiedział Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/04/27/hannover-messe-2017-ursus-h-cegielski-poznan-lacza-sily/ T. |
|
Data: 2017-11-20 14:08:40 | |
Autor: robot | |
pierwszy polski elektryczny | |
W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:
Nasze fabryki robia 25kW. Aaaa, to oni taki samochód dla dzieci robią. Teraz wszystko rozumiem. No, to ma sens. Ano tu pewnie leży pies pogrzebany. |
|
Data: 2017-11-20 06:07:01 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
pierwszy polski elektryczny | |
126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak jechal stowke to potrzebowal ok 20kW. 25kW z elektrycznego to uzytkowo duzo wiecej niz 25kW ze spalinowego bo inaczej moment obrotowy sie w nim robi. Tylko gimbaza ocenia o tabliczkach firmowych co lepsze. Trabant mial cztery razy mniej mocy niz 125p i niewiele mniej wazyl. I ze startu pod swiatlami zostawial 125p w tyle. Bo mial silnik dwusuwowy.
|
|
Data: 2017-11-20 16:30:26 | |
Autor: J.F. | |
pierwszy polski elektryczny | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ab42f73-5085-4faf-9797-9ab672b1ad4f@googlegroups.com...
126p mial 20kW i stowke jechal. 21KM nawet, z czego pewnie ze 2 w wentylatorze :-) Wiec kW to jakies 15. Ale prawde mowiac ... w dobrych czasach na lewy pas wroclawskich arterii to mu troche mocy brakowalo - czuc bylo ten nacisk na zderzak przy ruszaniu spod swiatel :-) J. |
|
Data: 2017-11-21 10:26:50 | |
Autor: robot | |
pierwszy polski elektryczny | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ab42f73-5085-4faf-9797-9ab672b1ad4f@googlegroups.com...Trafna uwaga. Ale ja mam jeszcze bardziej trafną. Mój czajnik ma 1,5 kW. A herbatka pyszna wychodzi. |
|
Data: 2017-11-21 17:44:54 | |
Autor: Marek | |
pierwszy polski elektryczny | |
On Mon, 20 Nov 2017 06:07:01 -0800 (PST), Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak jechal stow Teraz nie jest ważne czy może jechać tą stowke ale w ile ms ją osiągnie. Za to chcą płacić klienci. -- Marek |
|
Data: 2017-11-19 20:41:51 | |
Autor: J.F. | |
pierwszy polski elektryczny | |
Dnia Fri, 17 Nov 2017 23:52:25 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 16 Nov 2017 19:59:41 +0100, J.F. napisał(a): Jesli taki ideal, to czemu rzad rzad spuszcza i robi sobie drugi :-) J. |