pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych

Data: 2013-02-21 10:24:21
Autor: tor
pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
Meganka 1 ph2 (po liftingu). Sporo tego i jest szansa na auto w dobrym stanie. Najlepiej silnik benzyna 1.416V albo 1.6 16V. Oba dość proste i oszczędne. Ojciec ma megane kombi 1.4 16V i pali mu toto do 7.5l teraz w zimie. Może być też punto. Znajomy ostatnio takie trafił z 2000r z LPG , dał niecałe 5 tys. 1 właściciel, 110 tys przejechane. Inny kupił Nubirę za 2.5 tys i też jedzi a części śmiesznie tanie. Wogóle za tą kwotę to patrz na konkretne egzemplarze auta, a nie na markę. Rozrzut w stanie technicznym poszczególnych egzemplarzy jest spory. Aha. Od razu mówie, żeby wyleczyć sie z tekstów typu: Panie błotnik malowany, albo auto po stłuczce. Za tą kasę patrzysz czy nie trup i czy auto prosto jeździ. Praktycznie każde w tym wieku miało większa czy mniejszą przygodę.
Jak kupowałem megi, odrazu było widać ,że dwa błotniki malowane i do tego w trochę innym odcieniu, ale na to nawet specjalnie nie patrzyłem. Liczyło się to, że auto nie miało żadnego poważnego dzwona i mechanicznie było bardzo zadbane. Jezdzimy już nią 3 lata i poza wymianą klocków i szczęk z tyłu nic kompletnie się nie dzieje. Nie piszę o olejach i filtrach bo to normalne. Inni potencjalni kupujący odrazu kręcili nosem, że malowany i itp. Pozatym sam mam też auto 17 letnie i ostatnio zrobiłem kompletny remont zawieszenia za prawie 1000zł. Znajomi mówili ,że jestem nienormalny , bo tyle kasy w auto i nie odzyskam tego przy sprzedaży. Ja na to , że wole wiedzieć czym jeżdżę i nie mam ochoty zabić sie na jakimś zakręcie, bo coś mi odpadnie.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-21 16:36:34
Autor: Cavallino

Użytkownik "tor" <xy@op6.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kg4pin$lb3$1@mx1.internetia.pl...
Meganka 1 ph2 (po liftingu). Sporo tego i jest szansa na auto w dobrym stanie. Najlepiej silnik benzyna 1.416V albo 1.6 16V. Oba dość proste i oszczędne.

Zwłaszcza jak nie jadą, bo im się cewka popsuła....

Ojciec ma megane kombi 1.4 16V i pali mu toto do 7.5l teraz w zimie.

Jak dodasz ze 2-3 l, albo wyłącznie na trasie.

Data: 2013-02-21 18:42:23
Autor: Irokez
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:51263f01$0$26683$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wolę wymienić cewkę niż turbinę w TDi. W Lagunie II niby też cewki padają, kupiona jedna awaryjnie w bagażniku jeździ.. już 4 lata. Bo nic nie chce paść.
Moje pierwsze auto to była właśnie Meganka z '96 1.6 8V 90KM
Zarąbiste auto na początek. Proste, tanie i wygodne. Miałem RT więc elektryka, ABS a nawet grzana przednia szyba była. 6 lat jeździłem, poprzednik 4, poszła dalej w mieście do innej osoby i jeszcze ze 3 lata ją widywałem.
Największa awaria to było pęknięcie kolektora wydechowego. Po prostu było głośno. Kupiłem na szrocie dobry za 3 stówki. Poza tym czyszczenie krokowego do jałowych i raz termostat do chłodnicy (nie zamykał się).

Ojciec ma megane kombi 1.4 16V i pali mu toto do 7.5l teraz w zimie.
Jak dodasz ze 2-3 l, albo wyłącznie na trasie.

Mi palił po samym mieście 7,5 ale latem. Zimą około 9. W trasie 6- 6,5 (raz trasę Wałbrzych-Wrocław zrobiłem 5,4l/100, ale spowrotem już się nie udało).

A jak nie Meganka, Toyotę Corollę może?

--
Irokez

Data: 2013-02-22 13:42:21
Autor: tor
pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych

Zwłaszcza jak nie jadą, bo im się cewka popsuła....

Ehh.. a ty dalej swoje z klapkami na oczach. To, że kiedyśtrafiłeś na kijowy egzemplarz z megane 2 , to sie wymądrzasz. Taki grupowy przemądrzalski :D . Tutaj ani ja, ani poprzedni właściciel (ojciec jest 3 od nowości) cewek nie ruszał. Z tego co widzę , to siedzą cewki beru i jakichkolwiek problemów brak.

Ojciec ma megane kombi 1.4 16V i pali mu toto do 7.5l teraz w zimie.

Jak dodasz ze 2-3 l, albo wyłącznie na trasie.

Pewnie u ciebie w systemie 0 -1 , to się zgodzę. Jak ja pojeżdże tym  autem 0-1 to 9 weźmie. Jak spokojnie , bo po mieście żadna różnica czy jestem 2 min wcześniej , czy później, to do 7.5l.  Obroty silnika w okolicy maks momentu , są w zupełności wystarczające, aby sprawnie się poruszać i nie być ostatnim w peletonie.
W drugim aucie mam LPG (wiem, dla ciebie to do zapalniczki tylko jest :P ) i tutaj bardziej widać wpływ stylu jazdy na zużycie paliwa. Jak daje w palnik, to spala 14-15l po miescie, jak jeżdżę maks momentem (ok 3 tys obr), to spalanie spada o 2-3litry.

Data: 2013-02-25 12:18:54
Autor: Cavallino

Użytkownik "tor" <xy@op6.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kg7phv$p3n$1@mx1.internetia.pl...

Zwłaszcza jak nie jadą, bo im się cewka popsuła....

Ehh.. a ty dalej swoje

Tak będzie już zawsze, przyzwyczaj się.
Pretensje do Renault, sprzedało badziew, nie wzięło go z powrotem w tej samej cenie, opinia poszła w świat.

 z klapkami na oczach. To, że kiedyśtrafiłeś na kijowy
egzemplarz

Egzemplarz, trafiłeś?
Od razu wychodzi, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Nędzna próba wybielenia producenta - płacą Ci za to?
No to powinieneś się bardziej starać.

Trafić to można było na takiego, któremu wszystkie cewki by działały od nowości przez lata całe.
Ale mało kto miał takie szczęście.

Ojciec ma megane kombi 1.4 16V i pali mu toto do 7.5l teraz w zimie.

Jak dodasz ze 2-3 l, albo wyłącznie na trasie.

Pewnie u ciebie w systemie 0 -1 , to się zgodzę. Jak ja pojeżdże tym autem 0-1 to 9 weźmie.

Wtedy pewnie i 19 weźmie.

Jak spokojnie , bo po mieście żadna różnica czy jestem 2 min wcześniej , czy później, to do 7.5l.

Tak, ale jak auto będzie miało 900 kg i ze 60 KM.
To jest cięższe i mocniejsze, więc się nie da.

[...]

W moim Megane nie było akurat widać większej różnicy, tak czy tak palił 10-11 litrów gazu i mniej nie chciał nawet na trasie przy 70 km/h.

pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych