pieszy id±cy poboczem

Data: 2010-12-02 19:52:39
Autor: newsy
pieszy id±cy poboczem
Szed³em ostatnio poboczem poza miastem prowadzac rower, ciemno by³o, wiêc ¿eby byæ lepiej widocznym zapali³em lampkê. Tylko zacz±³em siê zastanawiaæ, czy to bia³e ¶wiat³o nie zmyli troche kierowców. Jak my¶licie, lepiej bez ¶wiat³a, bia³e, a mo¿e czerwone?

Data: 2010-12-02 19:07:47
Autor: to
pieszy id±cy poboczem
begin newsy
[...]

Najlepiej załóż sobie hełm poniemiecki z przyspawaną doń lampą naftową.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-02 20:05:49
Autor: Tata
pieszy id�cy poboczem
Dziwne pytanie. Tego światełka po prostu nie widać, szczególnie, gdy z przeciwka jedzie inny samochód z zapalonymi światłami mijania. Powinien być wprowadzony OBOWIĄZEK dla rowerzystów i pieszych, ubierania kamizelek odblaskowych, poza miejscami oświetlonymi w miastach z chodnikami. Uważam, że najbardziej widoczne są kamizelki odblaskowe w kolorze żółtym.

Z kamizelkowym pozdrowieniem
MJ

Data: 2010-12-02 20:15:59
Autor: newsy
pieszy id?cy poboczem
U¿ytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:id8qmc$c7i$1news.dialog.net.pl...
Dziwne pytanie. Tego ¶wiate³ka po prostu nie widaæ, szczególnie, gdy z przeciwka jedzie inny samochód z zapalonymi ¶wiat³ami mijania.

Uwierz mi, ¿e widaæ :-)

Powinien byæ wprowadzony OBOWI¡ZEK dla rowerzystów i pieszych, ubierania kamizelek odblaskowych, poza miejscami o¶wietlonymi w miastach z chodnikami.

A ja uwa¿am, ¿e policja powinna lepiej egzekfowaæ przepisy dotycz±ce o¶wietlenia rowerzystów. Niby jest obowi±zek ¶wiecenia, ale wielu rowerzystów ma to gdzie¶. Wiêc wyt³umacz mi, co da kolejny obowi±zek, którego nikt nie bêdzie przestrzega³ i nikt nie bêdzie egzekfowa³?

Data: 2010-12-02 20:17:34
Autor: newsy
pieszy id?cy poboczem
egzekwowa³
egzekwowa³
egzekwowa³
:-)

Data: 2010-12-03 11:34:11
Autor: Yans van Horn
pieszy id?cy poboczem
On 2010-12-02 20:15, newsy wrote:
[...]

Podaj przepis, gdzie jest napisane, że "rowerzysta ma obowiązek świecić" ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-12-02 20:57:05
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
pieszy id�cy poboczem
Tata pisze:
[...]

Jest obowiązek używania lampek przez rowerzystów i co? I dupa, masa batmanów się szlaja nocami po wsiach. Po co dowalać kolejny przepis? Wystarczy egzekwować obowiązek świecenia lampkami - świecące lampki wystarczą aby dojrzeć rowerzystę.

Seco

Data: 2010-12-03 09:15:43
Autor: Kazimierz Uromski
pieszy idÄ…cy poboczem
On 02.12.2010 20:57, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
Tata pisze:
[...]

No i dokładnie, zwłaszcza ze większość świateł tylnych to migające czerwone diody elektroluminescencyjne - miganie jasno wskazuje rowerzystę, łatwo go odróżnić od otoczenia.

Zanim wprowadzi się kolejny przepis, którego przestrzegać będzie jeszcze mniej osób, warto zmusić? zachęcić? zmotywować? policję żeby zamiast wciskać kolejne kamizelki i opaski zaczęła od elementów wymaganych prawnie, których wielu nie posiada... Metodą kijko-marchewkową, tj. akcja uświadamiająca (wraz z rozdawaniem które policja wielbi) i mandaty.
Choć wiem, że bardziej medialna jest kamizelka z napisem w stylu "buziaczki dla cudnej policji" to umówmy się - oświetlenie jest jednak ważniejsze i wymagane!

No ale jeśli ostatnio przedstawicielka policji rozpatrując wypadek w którym brałem udział zadała mi błyskotliwe pytanie "a nie mógł Pan jechać chodnikiem?" to nie wiem czy mogę wymagać czegokolwiek od tej instytucji...

Data: 2010-12-02 21:08:32
Autor: MadMan
pieszy id�cy poboczem
Dnia Thu, 02 Dec 2010 20:05:49 +0100, Tata napisa³(a):

Powinien byæ wprowadzony OBOWI¡ZEK dla rowerzystów i pieszych, ubierania kamizelek odblaskowych, poza miejscami o¶wietlonymi w miastach z chodnikami. Uwa¿am, ¿e najbardziej widoczne s± kamizelki odblaskowe w kolorze ¿ó³tym.

A ja uwa¿am ¿e mimo obowi±zku jazdy z w³±czonymi ¶wiat³ami samochody s±
niewystarczaj±co dobrze widoczne. Dlatego moim zdaniem powinien byæ
OBOWI¡ZEK przemalowania wszystkich samochodów na jaskrawe kolory -
¿ó³ty, pomarañczowy, czy jaskrawozielony. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-03 11:41:43
Autor: Artur\(m\)
pieszy id?cy poboczem

U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci > A ja uwa¿am ¿e mimo

[...]

Taaaak.
Ca³kiem ¶mieszne.

Data: 2010-12-02 20:06:13
Autor: J.F.
pieszy id±cy poboczem
U¿ytkownik "newsy" <sch30@WYTNIJWSTAWKEANTYSPAMOWAop.pl>
[...]

Najlepiej czerwone migajace, ale lepsze biale niz zadne.

J.

pieszy id±cy poboczem