Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pieszy vs osobówka

pieszy vs osobówka

Data: 2015-05-18 18:20:42
Autor: Shrek
pieszy vs osobówka
On 2015-05-18 17:52, Icek wrote:

https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8


Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
jest dla niego wilcza przysługa.

Czasem tak...

Wydaje mi się, że danie bezwzględnego prawa pieszym doprowadzi do
sytuacji, że będą się oni bardziej pchali na pasy i przynajmniej w
pieszym okresie będzie dochodziło do większej ilości kolizji.

Ale oni w zasadzie mają bezwzględne pierwszeństwo (zakaz "wtargnięcia" pierwszeństwa nie cofa, a określanie pierwszeństwa pieszy/samochód na chodniku jest jakby... bezcelowe). Jest po prostu jakaś dziwna linia orzecznictwa i należy to wyprostować. Ja bym zaczął od zabierania prawka na 6 miesięcy za ewidentne wyprzedzanie/ omijanie na pasach i jebać. Po roku się nauczą. A potem wyprostować kwestię pierwszeństwa, żeby nie było wątpliwości.

Tu pieszego uratowała tylko własna ostrożność.

Ano...

Shrek.

Data: 2015-05-18 22:18:23
Autor: Shrek
pieszy vs osobówka
On 2015-05-18 18:20, Shrek wrote:
On 2015-05-18 17:52, Icek wrote:

https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8


Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
jest dla niego wilcza przysługa.

Czasem tak...

Wydaje mi się, że danie bezwzględnego prawa pieszym doprowadzi do
sytuacji, że będą się oni bardziej pchali na pasy i przynajmniej w
pieszym okresie będzie dochodziło do większej ilości kolizji.

Ale oni w zasadzie mają bezwzględne pierwszeństwo (zakaz "wtargnięcia"
pierwszeństwa nie cofa, a określanie pierwszeństwa pieszy/samochód na
chodniku jest jakby... bezcelowe).

W sumie to w przypadku wyprzedzania/omijania na pasach nie można nawet pisać o "wtargnięciu" na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd - nie da się k... wejść bezpośrednio z prawego krawężnika na lewy pas.


Shrek.

Data: 2015-05-18 22:23:48
Autor: Liwiusz
pieszy vs osobówka
W dniu 2015-05-18 o 22:18, Shrek pisze:
W sumie to w przypadku wyprzedzania/omijania na pasach nie można nawet
pisać o "wtargnięciu" na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd - nie
da się k... wejść bezpośrednio z prawego krawężnika na lewy pas.

Niekoniecznie; można wyprzedzać prawą stroną.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-18 22:36:18
Autor: Shrek
pieszy vs osobówka
On 2015-05-18 22:23, Liwiusz wrote:
W dniu 2015-05-18 o 22:18, Shrek pisze:
W sumie to w przypadku wyprzedzania/omijania na pasach nie można nawet
pisać o "wtargnięciu" na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd - nie
da się k... wejść bezpośrednio z prawego krawężnika na lewy pas.

Niekoniecznie; można wyprzedzać prawą stroną.

Racja - ale to się raczej rzadko zdarza. Tak czy inaczej - "wtargnięcie" teoretycznie pierwszeństwa ni zmienia. Można się powoływać na "niemożność" zauważenienia pieszego, ale oni zwykle z nieba nie spadają... A z prawego pasa zwykle pieszego przy prawym krawężniku widać.

Shrek

Data: 2015-05-21 07:16:41
Autor: tᴏ
pieszy vs osobwka
Shrek wrote:

Racja - ale to się raczej rzadko zdarza. Tak czy inaczej - "wtargnięcie"
teoretycznie pierwszeństwa ni zmienia.

No właśnie w pewnym sensie zmienia.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2015-05-21 14:04:16
Autor: Shrek
pieszy vs osobówka
On 2015-05-21 09:16, tᴏ wrote:
Shrek wrote:

Racja - ale to się raczej rzadko zdarza. Tak czy inaczej - "wtargnięcie"
teoretycznie pierwszeństwa ni zmienia.

No właśnie w pewnym sensie zmienia.

No ale w jakim? Na skrzyżowaniu np zabrania się wyprzedzać, ale jak ktoś wyprzedzi to generalnie pierwszeństwo dalej ma. Jak jedzie TIRem na zakazie, to pierwszeństwo dalej ma. Jak przekroczy prędkość to pierwszeństwo dalej ma, Jak nie ma prawka, jak nie ma dowodu rejestracyjnego, jak ma przyciemniane szyby... itd. W którym dokładnie miejscu "wtargnięcie" odbiera pierwszeństwo? Zwłaszcza wtargnięcie polegające na normalnym dojściu do jezdni, takim że pieszego powiedzmy z 20 czy 50 metrów widać. Pomińmy na razie wybieganie zza płota, bo tutaj rzeczywiście można się tłumaczyć niemożliwością dostrzerzenia wcześniej pieszego, choć nie do końca, bo jednak na przejściu masz się spodziewać.

Shrek.

Data: 2015-05-20 20:06:19
Autor: the_foe
pieszy vs osobówka
W dniu 2015-05-18 o 18:20, Shrek pisze:
Ja bym zaczął od zabierania prawka na 6 miesięcy za ewidentne
wyprzedzanie/ omijanie na pasach i jebać. Po roku się nauczą. A potem
wyprostować kwestię pierwszeństwa, żeby nie było wątpliwości.

zabierałbym zupelnie - niech robią nowe. Od czasu kiedy widziałem jak dwie laski w ostatniej chwili się cofnęły ratując swoje zycie a mi spokojny sen to uznaje to za najbardziej niebezpieczne zachowanie jakie moze zrobić tzrezwy kierowca.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-25 20:58:49
Autor: Gotfryd Smolik news
pieszy vs osobówka
On Wed, 20 May 2015, the_foe wrote:

W dniu 2015-05-18 o 18:20, Shrek pisze:
Ja bym zacz od zabierania prawka na 6 miesicy za ewidentne
wyprzedzanie/ omijanie na pasach
[...]

zabierabym zupelnie - niech robi nowe.

  Problem ley obok - jakby taki przepis wprowadzono, to pewnie
byaby "wersja polska".
  Czyli tak jak ze wszystkim, od przekroczenia prdkoci (ktre
karane jest "samoistnie", a nie w zwizku ze stworzonym,
*rwnie potencjalnym* ale jednak istniejcym) zagroeniem,
po "promile".
  A do tu byo flejmw m.in. o wyprzedzaniu przed pasami,
pokazanymi na policyjnych filmach "za 10 punktw", w ktrych
potencjalne zagroenie (mona przyzna, e niezerowe, bo
*teoretycznie* np. dziecka zza innej osobwki moe nie by
wida, ale - take z powodu "rwnej" jazdy pojazdu wyprzedzanego
- rwnie nieprawdopodone jak sawne zniszczenie przystanku
penego ludzi rowerem), istotnie rniy si od przejedania
"w obecnoci" (pieszych, innych pojazdw itp) czy choby
obok nieprzezroczystej ciarwki.
  A tym bardziej pojazdu ktry zwalnia.

Od czasu kiedy widziaem jak dwie laski w ostatniej chwili si cofny ratujc swoje zycie a mi spokojny sen to uznaje to za najbardziej niebezpieczne zachowanie jakie moze zrobi tzrezwy kierowca.

  Z powszechnych.
  Bo z mniej powszechnych, to bywa jeszcze cofanie bez
widocznoci - to po wyroku SN, streszczenie sentencji wyroku
wpisano do ustawy.
  Tak, eby byo jasne, e "szczeglna ostrono" obejmuje
RWNIE konieczno zapewnienia sobie pomocy "osb trzecich",
jeli kierowca nie widzi w co zaraz wjedzie. Albo komu.
  Przypomn: wyrok w takiej sprawie zapad ZANIM taka tre
pojawia si w ustawie. A nie zostaa wpisana do "treci
oglnej" (tylko do samego cofania), bo wida wszyscy czekaj,
a w warunkach wymogu "szczeglnej ostronoci" kto
spowoduje katastrof z innej przyczyny ni cofanie.

pzdr, Gotfryd

pieszy vs osobówka

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona