Data: 2015-05-18 18:20:42 | |
Autor: Shrek | |
pieszy vs osobówka | |
On 2015-05-18 17:52, Icek wrote:
Czasem tak... Wydaje mi się, że danie bezwzględnego prawa pieszym doprowadzi do Ale oni w zasadzie mają bezwzględne pierwszeństwo (zakaz "wtargnięcia" pierwszeństwa nie cofa, a określanie pierwszeństwa pieszy/samochód na chodniku jest jakby... bezcelowe). Jest po prostu jakaś dziwna linia orzecznictwa i należy to wyprostować. Ja bym zaczął od zabierania prawka na 6 miesięcy za ewidentne wyprzedzanie/ omijanie na pasach i jebać. Po roku się nauczą. A potem wyprostować kwestię pierwszeństwa, żeby nie było wątpliwości. Tu pieszego uratowała tylko własna ostrożność. Ano... Shrek. |
|
Data: 2015-05-18 22:18:23 | |
Autor: Shrek | |
pieszy vs osobówka | |
On 2015-05-18 18:20, Shrek wrote:
On 2015-05-18 17:52, Icek wrote: W sumie to w przypadku wyprzedzania/omijania na pasach nie można nawet pisać o "wtargnięciu" na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd - nie da się k... wejść bezpośrednio z prawego krawężnika na lewy pas. Shrek. |
|
Data: 2015-05-18 22:23:48 | |
Autor: Liwiusz | |
pieszy vs osobówka | |
W dniu 2015-05-18 o 22:18, Shrek pisze:
W sumie to w przypadku wyprzedzania/omijania na pasach nie można nawet Niekoniecznie; można wyprzedzać prawą stroną. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-05-18 22:36:18 | |
Autor: Shrek | |
pieszy vs osobówka | |
On 2015-05-18 22:23, Liwiusz wrote:
W dniu 2015-05-18 o 22:18, Shrek pisze: Racja - ale to się raczej rzadko zdarza. Tak czy inaczej - "wtargnięcie" teoretycznie pierwszeństwa ni zmienia. Można się powoływać na "niemożność" zauważenienia pieszego, ale oni zwykle z nieba nie spadają... A z prawego pasa zwykle pieszego przy prawym krawężniku widać. Shrek |
|
Data: 2015-05-21 07:16:41 | |
Autor: tᴏ | |
pieszy vs osobwka | |
Shrek wrote:
Racja - ale to się raczej rzadko zdarza. Tak czy inaczej - "wtargnięcie" No właśnie w pewnym sensie zmienia. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2015-05-21 14:04:16 | |
Autor: Shrek | |
pieszy vs osobówka | |
On 2015-05-21 09:16, tᴏ wrote:
Shrek wrote: No ale w jakim? Na skrzyżowaniu np zabrania się wyprzedzać, ale jak ktoś wyprzedzi to generalnie pierwszeństwo dalej ma. Jak jedzie TIRem na zakazie, to pierwszeństwo dalej ma. Jak przekroczy prędkość to pierwszeństwo dalej ma, Jak nie ma prawka, jak nie ma dowodu rejestracyjnego, jak ma przyciemniane szyby... itd. W którym dokładnie miejscu "wtargnięcie" odbiera pierwszeństwo? Zwłaszcza wtargnięcie polegające na normalnym dojściu do jezdni, takim że pieszego powiedzmy z 20 czy 50 metrów widać. Pomińmy na razie wybieganie zza płota, bo tutaj rzeczywiście można się tłumaczyć niemożliwością dostrzerzenia wcześniej pieszego, choć nie do końca, bo jednak na przejściu masz się spodziewać. Shrek. |
|
Data: 2015-05-20 20:06:19 | |
Autor: the_foe | |
pieszy vs osobówka | |
W dniu 2015-05-18 o 18:20, Shrek pisze:
Ja bym zaczął od zabierania prawka na 6 miesięcy za ewidentne zabierałbym zupelnie - niech robią nowe. Od czasu kiedy widziałem jak dwie laski w ostatniej chwili się cofnęły ratując swoje zycie a mi spokojny sen to uznaje to za najbardziej niebezpieczne zachowanie jakie moze zrobić tzrezwy kierowca. -- @foe_pl |
|
Data: 2015-05-25 20:58:49 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
pieszy vs osobówka | |
On Wed, 20 May 2015, the_foe wrote:
W dniu 2015-05-18 o 18:20, Shrek pisze:[...]
Problem ley obok - jakby taki przepis wprowadzono, to pewnie byaby "wersja polska". Czyli tak jak ze wszystkim, od przekroczenia prdkoci (ktre karane jest "samoistnie", a nie w zwizku ze stworzonym, *rwnie potencjalnym* ale jednak istniejcym) zagroeniem, po "promile". A do tu byo flejmw m.in. o wyprzedzaniu przed pasami, pokazanymi na policyjnych filmach "za 10 punktw", w ktrych potencjalne zagroenie (mona przyzna, e niezerowe, bo *teoretycznie* np. dziecka zza innej osobwki moe nie by wida, ale - take z powodu "rwnej" jazdy pojazdu wyprzedzanego - rwnie nieprawdopodone jak sawne zniszczenie przystanku penego ludzi rowerem), istotnie rniy si od przejedania "w obecnoci" (pieszych, innych pojazdw itp) czy choby obok nieprzezroczystej ciarwki. A tym bardziej pojazdu ktry zwalnia. Od czasu kiedy widziaem jak dwie laski w ostatniej chwili si cofny ratujc swoje zycie a mi spokojny sen to uznaje to za najbardziej niebezpieczne zachowanie jakie moze zrobi tzrezwy kierowca. Z powszechnych. Bo z mniej powszechnych, to bywa jeszcze cofanie bez widocznoci - to po wyroku SN, streszczenie sentencji wyroku wpisano do ustawy. Tak, eby byo jasne, e "szczeglna ostrono" obejmuje RWNIE konieczno zapewnienia sobie pomocy "osb trzecich", jeli kierowca nie widzi w co zaraz wjedzie. Albo komu. Przypomn: wyrok w takiej sprawie zapad ZANIM taka tre pojawia si w ustawie. A nie zostaa wpisana do "treci oglnej" (tylko do samego cofania), bo wida wszyscy czekaj, a w warunkach wymogu "szczeglnej ostronoci" kto spowoduje katastrof z innej przyczyny ni cofanie. pzdr, Gotfryd |
|