Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   pije olej jak smok - czym to grozi ?

pije olej jak smok - czym to grozi ?

Data: 2009-05-17 12:25:04
Autor: vivaldivw
pije olej jak smok - czym to grozi ?
On 17 Maj, 20:52, ttomek <ttajch...@gmail.com> wrote:
Witam,

Po pierwszych doświadczeniach na polecanej w "najlepszych praktykach"
500 postanowiłem nabyć coś do dalszych podróży. Ponieważ ceny nowych
są jakie są, poszedłem w kompletnie drugą stronę i nabyłem moto ....
13 letnie - Yamahe TDM 850.  Ślicznotka (tak ją nazwał wczoraj typ na
stacji benzynowej - byłem w szoku) wydaje się w dobrym stanie - pali
bez problemów, silnik suchy, hamulce ok, opony prawie nowe - zrobiłem
1 kkm bez najmniejszych problemów. I tylko szczęka mi opadła jak
sprawdzałem olej. Po przyprowadzeniu dolałem 1,5 l. - ok. - nie
wiadomo kiedy poprzedni właściciel dolewał. Przejechałem 600 km -
dolałem 400 ml - i mało .....!!!!! Więcej nie miałem, a w oczku nadal
nic !!!. Ponoć norma to ok. 300 ml/1kkm - ale tu wychodzi ponad 1
litr !

I tu rodzi się moje pytanie - w pierwszej kolejności na pewno zmienię
na bardziej gęsty olej mineralny (przebieg licznikowy to 52 kkm,
poprzedni właściciel lał 10W40 ) ale co jeżeli to nie pomoże ? Jestem
w stanie pogodzić się z tym że mam 2T - tankowanie i buteleczka oleju
- ale ile tak można ?? Czy powiedzmy mogę założyć że dam radę tak
przejechać kolejnych 30kkm czy taka olejożerność wskazuje na
natychmiastową konieczność naprawy ?

Pozdrawiam,
Tomek.
witam. ztego co piszesz to moto niezle pije olej a to wskazuje na
pierscienie tlok cylinder  duze zuzycie. lub uszczelniacze .
brak oleju to zatarcie silnika . czy motor puszcza dymka? .moze gdzies
cieknie olej?
pzdr vivaldi bmw k 100

Data: 2009-05-17 21:36:28
Autor: Eskimos
pije olej jak smok - czym to grozi ?
On Sun, 17 May 2009 12:25:04 -0700 (PDT), vivaldivw@poczta.onet.pl
wrote:

witam. ztego co piszesz to moto niezle pije olej a to wskazuje na
pierscienie tlok cylinder  duze zuzycie. lub uszczelniacze .

Takie zużycie przez same uszczelniacze? Bardzo mało prawdopodobne.
Najpewniej prowadnice zaworowe, w drugiej kolejności pierścienie.
Pomiar sprężania z próbą olejową nie da 100% pewności ale coś tam
powie. Jeżeli okaże się, że pierścienie, to ja bym je najpierw popłukał z
nagaru i odblokował. Najpierw nafta do cylindrów, a później najtańszy
syntetyk z larssona i jazda. Zmien po 2-3kkm znowu na synta i
obserwuj. Może sie pierścienie odblokują i przestanie.

Ale na 90% obstawiam górę.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

pije olej jak smok - czym to grozi ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona