Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   [']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]

[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]

Data: 2013-06-22 13:23:42
Autor: mcmlxxi.xi.xi
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]
Data: 2013-06-22 13:29:50
Autor: mcmlxxi.xi.xi
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]
W dniu sobota, 22 czerwca 2013 22:23:42 UTC+2 użytkownik mcmlxx...@gmail.com napisał:
W locie odwróconym...

...albo blad pilota,

samobójstwo kochankow?



http://www.youtube.com/watch?v=Ij4mNCxbsPY&feature=player_embedded

http://www.sfora.pl/Katastrofa-na-Air-Show-Smierc-w-plomieniach-g57003

https://www.google.pl/search?q=jane+wicker

Data: 2013-06-22 13:32:40
Autor: mcmlxxi.xi.xi
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]
W dniu sobota, 22 czerwca 2013 22:29:50 UTC+2 użytkownik mcmlxx...@gmail.com napisał:
W dniu sobota, 22 czerwca 2013 22:23:42 UTC+2 użytkownik mcmlxx...@gmail.com napisał:

> W locie odwróconym...

> > ...albo blad pilota,

> > samobójstwo kochankow?

> > > > http://www.youtube.com/watch?v=Ij4mNCxbsPY&feature=player_embedded

> > http://www.sfora.pl/Katastrofa-na-Air-Show-Smierc-w-plomieniach-g57003



https://www.google.pl/search?q=jane+wicker

http://www.wdtn.com/dpp/news/local/montgomery/jane-wicker-a-life-on-the-wing#.UcYI8FLwG00

Data: 2013-06-23 00:12:36
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]
W dniu 2013-06-22 22:23, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
W locie odwrĂłconym...
...albo blad pilota,
samobĂłjstwo kochankow?

Mnie to wygląda na podmuch od tyłu. W locie odwróconym pilot dodaje gazu, ale samolot niespodziewanie spada. To jest właśnie skutek popisywania się lataniem na granicy przeciągnięcia.

Data: 2013-06-23 20:33:58
Autor: Tomek
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomości news:kq57gk$ul4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-22 22:23, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
W locie odwrĂłconym...
...albo blad pilota,
samobĂłjstwo kochankow?

Mnie to wygląda na podmuch od tyłu. W locie odwróconym pilot dodaje gazu, ale samolot niespodziewanie spada. To jest właśnie skutek popisywania się lataniem na granicy przeciągnięcia.

Mnie to wygląda na utratę siły nośnej w półbeczce nisko
nad ziemią i zwalenie się maszyny na skrzydło.
Tomek.

Data: 2013-06-23 21:57:54
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]
W dniu 2013-06-23 20:33, Tomek pisze:

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomości
news:kq57gk$ul4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-22 22:23, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
W locie odwrĂłconym...
...albo blad pilota,
samobĂłjstwo kochankow?

Mnie to wygląda na podmuch od tyłu. W locie odwróconym pilot dodaje
gazu, ale samolot niespodziewanie spada. To jest właśnie skutek
popisywania się lataniem na granicy przeciągnięcia.

Mnie to wygląda na utratę siły nośnej w półbeczce nisko
nad ziemią i zwalenie się maszyny na skrzydło.

Właściwe sam miałem napisać, że to jednak nie podmuch, tylko błąd pilotażu, który doprowadził do przeciągnięcia. Wszystko skutkiem latania ze zbyt małą prędkością. Gdyby tak leciał 20m/s szybciej, problemu by nie było, tylko pewnie wtedy ta akrobatka na skrzydle nie dawałaby rady.

Data: 2013-06-24 10:53:24
Autor: Tomek
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomości news:kq7k01$7i5$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-23 20:33, Tomek pisze:
Mnie to wygląda na utratę siły nośnej w półbeczce nisko
nad ziemią i zwalenie się maszyny na skrzydło.

Właściwe sam miałem napisać, że to jednak nie podmuch, tylko błąd pilotażu, który doprowadził do przeciągnięcia. Wszystko skutkiem latania ze zbyt małą prędkością. Gdyby tak leciał 20m/s szybciej, problemu by nie było, tylko pewnie wtedy ta akrobatka na skrzydle nie dawałaby rady.

Ja bym nie utożsamiał kwestii utraty siły nośnej do przeciągnięcia.
Jak ktoĹ›, w locie na ĹĽyletkÄ™ nie wdepnie steru kierunkowego
w locie po prostej to też się zwali z braku siły nośnej, choć
prędkość będzie wystarczajaca, a kąty natarcia płata będą
poniĹĽej krytycznego.
Tomek.

Data: 2013-06-24 22:23:20
Autor: Dariusz K. Ładziak
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]
Użytkownik Tomek napisał:

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomo¶ci
news:kq7k01$7i5$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-23 20:33, Tomek pisze:
Mnie to wygl±da na utratę siły no¶nej w półbeczce nisko
nad ziemi± i zwalenie się maszyny na skrzydło.

Wła¶ciwe sam miałem napisać, że to jednak nie podmuch, tylko bł±d
pilotażu, który doprowadził do przeci±gnięcia. Wszystko skutkiem
latania ze zbyt mał± prędko¶ci±. Gdyby tak leciał 20m/s szybciej,
problemu by nie było, tylko pewnie wtedy ta akrobatka na skrzydle nie
dawałaby rady.

Ja bym nie utożsamiał kwestii utraty siły no¶nej do przeci±gnięcia.
Jak kto¶, w locie na żyletkę nie wdepnie steru kierunkowego
w locie po prostej to też się zwali z braku siły no¶nej, choć
prędko¶ć będzie wystarczajaca, a k±ty natarcia płata będ±
poniżej krytycznego.

W locie nożowym czasem można sobie ten ster kierunku deptać do woli - i tak się zwali... Bo tylko niektóre samoloty s± przystosowane do lotu nozowego (patrz Fairchild)

--
Darek

Data: 2013-06-26 16:54:58
Autor: Tomek
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51c8aaa9$0$1252$65785112news.neostrada.pl...

W locie nożowym czasem można sobie ten ster kierunku deptać do woli - i
tak się zwali... Bo tylko niektóre samoloty s± przystosowane do lotu
nozowego (patrz Fairchild)

--
Darek

Nie wiem jakie jest k±t zaklinowania płatów względem kadłuba i jaki krytyczny k±t natarcia
tej maszyny na plecach. Ale z tego co ja widziałem na pokazach, to w przypadku
tego filmiku ogon samolotu na plecach był do¶ć wysoko, nie wygl±da to
na to, aby maszyna była na krytycznych k±tach natarcia.
Widać też, że w końcowce lotu na plecach (tuż przed rotacj±) maszyn± podłużnie
trochę "wachnęło", a same manewry były "leniwe"- nie wiem czy celowo z
uwagi na akrobatkę na płacie, czy z uwagi na słab± sterowno¶ć w wyniku małej prędko¶ci.
Ale za przeci±gnięciem na plecach przemawia niewidoczno¶ć wychylenia lotek
oraz to, że nos poszedł w dół w momencie rozpocz±cie rotacji, co by mogło
¶wiadczyć o autorotacji w wyniku przeci±gniecia (pocz±tek korkoci±gu plecowego?),
a nie celowym sterowaniu lotkami.
Trzebaby było znać parametry tego samolotu, aby być pewnym.

Tomek.

[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona