Data: 2013-06-23 00:12:36 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video] | |
W dniu 2013-06-22 22:23, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
W locie odwróconym... Mnie to wygląda na podmuch od tyłu. W locie odwróconym pilot dodaje gazu, ale samolot niespodziewanie spada. To jest właśnie skutek popisywania się lataniem na granicy przeciągnięcia. |
|
Data: 2013-06-23 20:33:58 | |
Autor: Tomek | |
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video] | |
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomości news:kq57gk$ul4$1node2.news.atman.pl... W dniu 2013-06-22 22:23, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze: Mnie to wygląda na utratę siły nośnej w półbeczce nisko nad ziemią i zwalenie się maszyny na skrzydło. Tomek. |
|
Data: 2013-06-23 21:57:54 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video] | |
W dniu 2013-06-23 20:33, Tomek pisze:
Właściwe sam miałem napisać, że to jednak nie podmuch, tylko błąd pilotażu, który doprowadził do przeciągnięcia. Wszystko skutkiem latania ze zbyt małą prędkością. Gdyby tak leciał 20m/s szybciej, problemu by nie było, tylko pewnie wtedy ta akrobatka na skrzydle nie dawałaby rady. |
|
Data: 2013-06-24 10:53:24 | |
Autor: Tomek | |
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video] | |
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomości news:kq7k01$7i5$1node2.news.atman.pl... W dniu 2013-06-23 20:33, Tomek pisze: Ja bym nie utożsamiał kwestii utraty siły nośnej do przeciągnięcia. Jak ktoś, w locie na żyletkę nie wdepnie steru kierunkowego w locie po prostej to też się zwali z braku siły nośnej, choć prędkość będzie wystarczajaca, a kąty natarcia płata będą poniżej krytycznego. Tomek. |
|
Data: 2013-06-24 22:23:20 | |
Autor: Dariusz K. £adziak | |
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video] | |
U¿ytkownik Tomek napisa³:
W locie no¿owym czasem mo¿na sobie ten ster kierunku deptaæ do woli - i tak siê zwali... Bo tylko niektóre samoloty s± przystosowane do lotu nozowego (patrz Fairchild) -- Darek |
|
Data: 2013-06-26 16:54:58 | |
Autor: Tomek | |
[']['] piknik w Dayton-dostali podmuch do ziemi? [video] | |
U¿ytkownik ""Dariusz K. £adziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:51c8aaa9$0$1252$65785112news.neostrada.pl... W locie no¿owym czasem mo¿na sobie ten ster kierunku deptaæ do woli - i tak siê zwali... Bo tylko niektóre samoloty s± przystosowane do lotu nozowego (patrz Fairchild) -- Darek Nie wiem jakie jest k±t zaklinowania p³atów wzglêdem kad³uba i jaki krytyczny k±t natarcia tej maszyny na plecach. Ale z tego co ja widzia³em na pokazach, to w przypadku tego filmiku ogon samolotu na plecach by³ do¶æ wysoko, nie wygl±da to na to, aby maszyna by³a na krytycznych k±tach natarcia. Widaæ te¿, ¿e w koñcowce lotu na plecach (tu¿ przed rotacj±) maszyn± pod³u¿nie trochê "wachnê³o", a same manewry by³y "leniwe"- nie wiem czy celowo z uwagi na akrobatkê na p³acie, czy z uwagi na s³ab± sterowno¶æ w wyniku ma³ej prêdko¶ci. Ale za przeci±gniêciem na plecach przemawia niewidoczno¶æ wychylenia lotek oraz to, ¿e nos poszed³ w dó³ w momencie rozpocz±cie rotacji, co by mog³o ¶wiadczyæ o autorotacji w wyniku przeci±gniecia (pocz±tek korkoci±gu plecowego?), a nie celowym sterowaniu lotkami. Trzebaby by³o znaæ parametry tego samolotu, aby byæ pewnym. Tomek. |
|