pin do lancucha [tech]

Data: 2011-05-08 22:21:13
Autor: Ryszard Mikke
pin do lancucha [tech]
Tak czytam precla i wpadl mi w oko watek msprzed jakiegos nczasu o spinkach i pinach.
A konkretnie - ktos pisal, ze trzyma stare piny w szufladzie... Zaraz, to co, za kazdym rozkuciem nowy pin? Ja zakulem z powrotem stary, to bardzo zle?

rmikke

Data: 2011-05-09 08:20:20
Autor: kamil/Endurorider.pl
pin do lancucha [tech]

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iq750p$7au$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie. Długie piny są łatwiejsze w aplikacji bo nie wymagają skuwacza i dlatego idą na pierwszy montaż dla użytkownika.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-09 04:50:09
Autor: Pr0NET
pin do lancucha [tech]
On May 9, 8:20 am, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.WYT...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:iq750p$7au$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Nie. Długie piny są łatwiejsze w aplikacji bo nie wymagają skuwacza i
dlatego idą na pierwszy montaż dla użytkownika.

odkąd mi się oryginalny pin końcowy (początkowy?) shimano 'rozkuł'
podczas jazdy używam tylko spinek.

Data: 2011-05-10 18:41:35
Autor: tms
pin do lancucha [tech]
On 2011-05-09 08:20, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

E? Przecież piny do skuwania są lekko nadwymiarowe aby połączenie było lepsze. ZTCW producent zaleca aby rozkuwać tylko zwykłe piny i zakuwać tymi połączeniowymi.

Data: 2011-05-10 20:04:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
pin do lancucha [tech]

Użytkownik "tms" <tms@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:iqbps2$5pk$1news2.ipartners.pl...

[...]

Wiesz o czym jest mowa w ogóle?

Data: 2011-05-10 21:39:41
Autor: tms
pin do lancucha [tech]
On 2011-05-10 20:04, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Jeśli przez "długie piny" miałeś na myśli takie odłamywalne jak tu:
<http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_sztyfty-SHIMANO.html?PT=53021381&PZTA=8&HNT=T&PD=53010549&WSZDZ=T>

to może byś zerknął łaskawie do dokumentacji producenta:
<http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Chain/SI_0450H_001/SI-0450H-002_en_du_ge_fr_v1_m56577569830686193.pdf>

Ten kawałek o "reinforced pins" i jak powinny być stosowane.

Data: 2011-05-10 21:52:55
Autor: kamil/Endurorider.pl
pin do lancucha [tech]

Użytkownik "tms" <tms@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:iqc4a0$apa$1news2.ipartners.pl...

[...]

Tak jak zawsze czyli wyłamywane kombinerkami. Ja pisałem o metodzie aplikacji i nie kwestionowałem Twojej opinii, która jest zgodna z prawdą. Nie bardzo rozumiem czemu tak kurczowo trzymasz się tego manuala, jak zerwałem łańcuch to skułem tym co miałem i było ok. Różnicy w działaniu żadnej sobie nie przypominam - ani negatywnej, ani pozytywnej.

Data: 2011-05-10 22:29:20
Autor: tms
pin do lancucha [tech]
On 2011-05-10 21:52, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Hmm, jeśli przez "Wiesz o czym jest mowa w ogóle?" nie rozumiesz negowania opinii to mamy trochę inne nawyki lingwistyczne ;-)

Z tego co pamiętam (nie mam pod ręką źródeł niestety) średnica tych pinów (przynajmniej w punkcie styku z blaszką) jest odrobinę większa niż standardowych żeby skompensować wyrobienie materiału w blaszce przy wypychaniu pinu.
Dla mnie brzmi to sensownie i dlatego raczej trzymałbym się tego. Oczywiście to nie znaczy że jak skujesz tym pinem którego wybiłeś to na pewno łańcuch się rozepnie ale tylko że połączenie tym dłuższym pinem jest mocniejsze a więc _prawdopodobieństwo_ awarii jest mniejsze.
BTW. Nie skuwam łańcuchy tylko stosuję "złote" spinki SRAM-a. Przynajmniej to im wyszło nieźle...

Pozdrawiam
tms

Data: 2011-05-11 07:42:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
pin do lancucha [tech]

Użytkownik "tms" <tms@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:iqc773$cej$1news2.ipartners.pl...

[...]

Jeżeli ktoś wypchnie całkowicie stary pin z łańcucha to są małe szanse, że będzie go dalej używać bo jest ciężko go wsadzić w ogniwo :) Piny serwisowy jest wygodny, ale spinka i tak rządzi :)

Data: 2011-05-11 06:51:00
Autor: Ryszard Mikke
pin do lancucha [tech]
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

Jeżeli ktoś wypchnie całkowicie stary pin z łańcucha to są małe szanse, że będzie go dalej używać bo jest ciężko go wsadzić w ogniwo :) Piny serwisowy jest wygodny, ale spinka i tak rządzi :)

Jest ciezko, ale czego to nie zrobi czlowiek, jak nie wie, ze sie nie da.
Tak, wyciagnalem caly i wstawilem z powrotem...

rmikke

Data: 2011-05-11 09:22:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
pin do lancucha [tech]

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

Jest ciezko, ale czego to nie zrobi czlowiek, jak nie wie, ze sie nie da.
Tak, wyciagnalem caly i wstawilem z powrotem...

Nie napisałem, że się nie da :) Da się też tak kiedyś zrobiłem, ale jest to wybitnie upierdliwa sprawa :P