pin offline w mBanku?

Data: 2010-03-01 15:51:25
Autor: Valdi
pin offline w mBanku?
czytam sobie komunikat na blogu mBanku, o planowanie przerwie w działaniu
systemu: http://www.mbank.pl/blog/artykul,595.html i co widzę w
komentarzach? - że w mBanku jest pin offline. Z tego co się orientuję to
taki bajer miały chyba niektóre (albo wszystkie) MC w mBanku, czy zatem może
ktoś potwierdzić, że delfin i inne Visy ww. banku mają ten użyteczny bajer
już "uruchomiony"?

Data: 2010-03-01 19:20:30
Autor: cos
pin offline w mBanku?
W dniu 2010-03-01 15:51, Valdi pisze:
[...]

male pytanko jak taka karta wie czy pin jest prawidlowy?

Data: 2010-03-01 19:37:00
Autor: Valdi
pin offline w mBanku?
"cos" news:hmh0hg$q11$1news2.ipartners.pl

male pytanko jak taka karta wie czy pin jest prawidlowy?

to pytanie nie do mnie :) technicznych aspektów z cyklu "czym to się je"
itp. niestety nie znam w kwestiach pinu offline.

Data: 2010-03-01 20:38:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pin offline w mBanku?

"Valdi" hmh0ge$jqg$2@news.interia.pl

> male pytanko jak taka karta wie czy pin jest prawidlowy?

to pytanie nie do mnie :) technicznych aspektów z cyklu "czym to się je"
itp. niestety nie znam w kwestiach pinu offline.

Karta nie zna swego PINu. :) Choćby po tym można to sprawdzić,
że bez merdania kartą można zmienić jej PIN. Ale przecież nie
zawsze ;) musi wiedzieć, czy podany PIN jest prawidłowy.

Data: 2010-03-02 14:52:56
Autor: corner
pin offline w mBanku?

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hmh61c$h29$2inews.gazeta.pl...

Karta nie zna swego PINu. :) Choćby po tym można to sprawdzić,
że bez merdania kartą można zmienić jej PIN. Ale przecież nie
zawsze ;) musi wiedzieć, czy podany PIN jest prawidłowy.

Wiesz, że dzwoni, ale to nie w tym kościele.

Data: 2010-03-02 16:36:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pin offline w mBanku?

"corner" hmj57t$m3e$1@mx1.internetia.pl

> [...]
> zawsze ;) musi wiedzieć, czy podany PIN jest prawidłowy.

Wiesz, że dzwoni, ale to nie w tym kościele.

A w którym? W pobliżu nie ma innego!

Data: 2010-03-01 20:05:32
Autor: Krzysztof Halasa
pin offline w mBanku?
cos <cos@gdzies.pl> writes:

male pytanko jak taka karta wie czy pin jest prawidlowy?

Nie wiem jak to jest w kartach mBanku, ale normalnie karta zna swoj PIN
i moze stwierdzic czy to, co dostaje z terminala, ma sens.

Taki np. mBank (zapewne, przynajmniej normalnie tak jest) moze zdalnie
zmienic PIN, moze odblokowac ilosc prob itp. - oczywiscie wymaga to
dokonania transakcji EMV.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-01 20:35:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pin offline w mBanku?

"Krzysztof Halasa" m3iq9fn9qb.fsf@intrepid.localdomain

Nie wiem jak to jest w kartach mBanku, ale normalnie karta zna swoj PIN
i moze stwierdzic czy to, co dostaje z terminala, ma sens.

Paskowa/magnetyczna karta nie zna swego PINu.
Nie wiem, jak chipowa, ale chyba też ,,nie do końca'' zna swój PIN.

Data: 2010-03-01 20:47:26
Autor: Seba
pin offline w mBanku?
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):
Paskowa/magnetyczna karta nie zna swego PINu.

zgadza sie

Nie wiem, jak chipowa, ale chyba też ,,nie do końca'' zna swój PIN.

jesli karta ma funkcjonalnosc PIN offline (czli licznik blednych prob PIN offline >0) to musi "znac PIN", zeby z tej funcjonalnosci korzystac...

po aktywacji karty i nadaniu PINu przy pierwszej platnosci online na karte pobierany jest skrypt z PINem, ktory jest wrzucany na procesor (w postaci zaszyfrowanej oczywiscie) i juz mozna dzialac offline

Data: 2010-03-01 22:55:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pin offline w mBanku?

"Seba" hmh94u$mi$1@inews.gazeta.pl

> [...]

pobierany jest skrypt z PINem, ktory jest wrzucany na procesor (w postaci
zaszyfrowanej oczywiscie) i juz mozna dzialac offline

Co wówczas, gdy zmieniamy PIN, ale nie mówimy o tym karcie w chwili zmieniania?
Czy karta w czasie najbliższej randki z systemem zostanie zagadana starym PINEm,
przechowywanym tymczasowo gdzieś w odległym systemie do czasu najbliższej
(w czasie najbliższej, nie w przestrzeni) randki?

Jeśli tak -- zmiana PINu jest zabezpieczeniem takim sobie. :)
Trzeba by zmienić PIN co najmniej dwa razy, aby zmiana dała
podwyższenie bezpieczeństwa. Pomiędzy tymi zmianami karta
powinna pogadać z ,,systemem''. :) Dobrze kombinerkuję? :)

A może po takiej zmianie ,,systemowej'' możliwa jest jedynie
taka randka karty z ,,systemem'', która daje zmianę PINu w karcie?.

Czyli taka niczego (niczego, czyli żadnej zmiany PINu ,,systemowego'')
nieświadoma karta podchodzi (łasi się?)  do systemu i prosi go o szmal,
a ten jej na to -- najpierw ci podam nowy PIN, maleńka, a dopiero
później przejdziemy do pieszczot? ;)

Czyż nie łatwiejszy jest ten stan, gdy karta ma dwa PINy?
Albo raczej -- kilka PINów? System gada z kartą PINem, którego
żaden białkowy nie zna, więc i nie podrobi. Natomiast PIN
stukany przez białkowego na klawiaturze jest zaszyty
w systemie niezależnie od tego, czy jest on także podany
karcie, czy nie jest. :) W przypadku magnesów -- nie ma tego
PINu na karcie, a w przypadku chipków może być, ale nie jest
potrzebny do szczerej rozmowy karty z systemem o jej intymnych sprawach. ;)

-=-

Karta będąc w offline nijak nie policzy, ile razy ktoś podał zły PIN,
gdyż nie wie, czy PIN nie został zmieniony w ,,systemie'' bez jej wiedzy.

Data: 2010-03-01 22:39:25
Autor: Seba
pin offline w mBanku?
> [...]

> zaszyfrowanej oczywiscie) i juz mozna dzialac offline

Co wówczas, gdy zmieniamy PIN, ale nie mówimy o tym karcie w chwili
[....]

PIN na karcie EMV jest zasadniczo jeden (w określonych przypadakch mogą byc dwa przez pewien czas) ale przechowywany jest w dwóch miejscach - na hoście banku (tzw PIN online) oraz na karcie (chip - PIN offline). Wymiana informacji miedzy hostem a chipem nastepuje podczas transakcji online - wtedy moze dojsc do np. zerowania licznikow (kwotowego/ilosciowego) na karcie, pobierania skryptow (chocby wlasnie z aktualizacją PINu). Pierwsze nadanie PINu opisałem wczesniej, zmiana PINu wygląda tak samo - po nadaniu PINu jest on zapisywany na serwerach bankowych i wystawiany jest skrypt który przy piewrszej mozliwej okazji (czyli transakcji online) pobierany jest na karte i wrzucany do pamieci procesora w miejsce starego PINu. Do momentu pobrania nowego PINu na karcie jest PIN stary (to własnie ta sytuacja gdy są 2 rózne PINy), i jesli dojdzie do tarnsakcji offline - nieswiadomy niczego klient bedzie sie niestety mylił wpisując nowy PIN w czasie, gdy na karcie jest jeszcze stary - do momentu zablokowania PINu offline i wymuszenia połączenia online - wtedy powinno nastąpic pobranie skryptu z nowym PINem i odblokowanie licznika PIN offline (choc nie działa to na wszystkich chipach). Jesli natomiast bedzie transakcja online - zmiana PINu przebiegnie dla posiadacza karty niezauważona. Problem moze sie pojawic na zachodzie europy (UK w szczegolnosci, Belgia, Francja) gdzie bardzo duzo terminali nie idzie w online (wbrew zaleceniom organizacji) - tam po zablokowaniu PINu offline są duże problemy z korzystaniem z karty.

Data: 2010-03-02 00:12:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pin offline w mBanku?

"Seba" hmhfmt$nrc$1@inews.gazeta.pl

[...]

Zaś zmiana PINu przez prawowitego użytkownika karty nie zabezpiecza
go przed pobieraniem pieniędzy przez kogoś, kto zna stary PIN. :)

Data: 2010-03-02 13:34:41
Autor: kashmiri
pin offline w mBanku?
Eneuel Leszek Ciszewski (<prosze@czytac.fontem.lucida.console>) ma odwage
pisac:

[...]

Bankomaty zawszę są online. Tylko niektóre POS mogą być offline (i to pewnie nie te, które dają cashback). Tak że "pobieranie pieniędzy" to za dużo powiedziane.

Data: 2010-03-02 13:43:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pin offline w mBanku?

"kashmiri" hmim3n$scj$1@news.onet.pl

> [...]

nie te, które dają cashback). Tak że "pobieranie pieniędzy" to za dużo

Miałem na myśli zabranie pieniędzy -- niezależnie od tego czy gotówką, czy bezgotówkowo.

Pobranie szmalu z Euronetu za pomocą debetówki Polbanku a nawet wpłacanie
szmalu do wpłatomatów Polbanku stawia pod znakiem zapytania onlineowość, :)
ale może i jest to w online.

Niczego nie sugeruję -- dociekam ;) tylko.
(ciekawe, czy nie przeziębię się od tego dociekania -- czy wiedza jest płynem?) ;)

Data: 2010-03-02 19:36:11
Autor: Seba
pin offline w mBanku?
[...]

autoryzacja online a czas rozliczenia transakcji to dwie różne bajki :)

Data: 2010-03-02 13:33:25
Autor: kashmiri
pin offline w mBanku?
Seba (<bbastek13@WYTNIJ.gazeta.pl>) ma odwage pisac:
[...]

W UK odgórnym zaleceniem jest właśnie, że transakcje do 10 GBP idą offline. Koszty, koszty ;)

k.

Data: 2010-03-02 10:11:25
Autor: Seba
pin offline w mBanku?
kashmiri <nie.ma@nigdzie.com> napisał(a):
W UK odgórnym zaleceniem jest właśnie, że transakcje do 10 GBP idą
offline.
Koszty, koszty ;)

k.
doskonale to rozumiem i popieram, ale - jesli PIN offline jest zablokowany to terminal wg zalecen organizacji musi isc online aby dokonac transakcji przy uzyciu PINu online (niezaleznie od kwoty), ale tak sie bardzo czesto nie dzieje niestety

Data: 2010-03-01 20:37:03
Autor: Duke
pin offline w mBanku?
Valdi pisze:
czytam sobie komunikat na blogu mBanku, o planowanie przerwie w działaniu
systemu: http://www.mbank.pl/blog/artykul,595.html i co widzę w
komentarzach? - że w mBanku jest pin offline.

Do użytku dla wszystkich ma dopiero być.

Z tego co się orientuję to
taki bajer miały chyba niektóre (albo wszystkie) MC w mBanku,

Chyba chodziło Ci o autoryzacja off-line przy niektórych MC z PayPass-em.

Data: 2010-03-01 23:20:49
Autor: krzysztofsf
pin offline w mBanku?
On 1 Mar, 20:37, Duke <duke.post123usu...@gmail.com> wrote:
Valdi pisze:

> czytam sobie komunikat na blogu mBanku, o planowanie przerwie w dzia aniu
> systemu:http://www.mbank.pl/blog/artykul,595.htmli co widz w
> komentarzach? - e w mBanku jest pin offline.

Do u ytku dla wszystkich ma dopiero by .

> Z tego co si orientuj to
> taki bajer mia y chyba niekt re (albo wszystkie) MC w mBanku,

Chyba chodzi o Ci o autoryzacja off-line przy niekt rych MC z PayPass-em.

chyba raczej o to chodzi.
W przeciwienstwie do prepaid bezstykowych, karty bezstykowe podlaczone
do konta moga dzialac offline, mogac wpedzic wlasciciela w nienalezny
debet  na koncie - jego problem, niech pilnuje salda i karty, jesli
debet zrobi ktos inny podprowadziwszy mu karte.

Data: 2010-03-01 22:04:08
Autor: kashmiri
pin offline w mBanku?
Valdi <Valdi@valdi.pl> had the courage to write:
[...]

A to nie trzeba przeprogramować plastików? Zdawało mi się, że tam licznik offline PIN jest ustawiony na 0...

k.

Data: 2010-03-01 19:20:14
Autor: Valdi
pin offline w mBanku?
"kashmiri" news:hmgvir$qen$1news.onet.pl

A to nie trzeba przeprogramować plastików? Zdawało mi się, że tam licznik
offline PIN jest ustawiony na 0...

jak to działa od strony stricte technicznej niestety nie wiem, dlatego pytam
się mądrzejszych.
Wiem czym się to je z pozycji klienta :)

pin offline w mBanku?