pionowzlot

Data: 2013-05-12 14:22:15
Autor: J.F.
pionowzlot

http://www.youtube.com/watch?v=qvxfo5oGaPA

Ze to stabilnie lata ... jestem pod wrazeniem.

J.

Data: 2013-05-12 05:47:26
Autor: TJ_Blues
pionowzlot
On Sunday, May 12, 2013 8:22:15 AM UTC-4, J.F. wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=qvxfo5oGaPA

Ze to stabilnie lata ... jestem pod wrazeniem.

O jakiej stabilnosci mowisz? Gosciu buja sie jak po wyplacie. Bez jakiejs
gyroskopowej / inercyjnej stabilizacji to nie widze innego zastosowania
dla tego urzadzenia jak zamiatanie lisci...

cheers

Data: 2013-05-12 15:36:19
Autor: no9
pionowzlot
W dniu 2013-05-12 14:47, TJ_Blues pisze:
[...]

Jak u nas wygląda sprawa z przepisami odnośnie poruszania się takimi wynalazkami?

Data: 2013-05-12 08:02:49
Autor: TJ_Blues
pionowzlot
On Sunday, May 12, 2013 9:36:19 AM UTC-4, no9 wrote:

Jak u nas wygl±da sprawa z przepisami odno¶nie poruszania się takimi wynalazkami?

U nas, to znaczy gdzie?
U nas w Kanadzie istnieje kategoria "experimental". Poprzegladaj:
http://www.tc.gc.ca/eng/civilaviation/certification/menu.htm

Na upartego mozna zamontowac do tego latadelka plywaki i zarejestrowac
jako lodz motorowa. Wowczas potrzebny ci bedzie wylacznie "permit",
ktory uzyskasz online. Dokladnie tak samo jak:UH-19XRW

http://www.youtube.com/watch?v=qqxygnJIQVo

cheers

Data: 2013-05-12 16:11:11
Autor: J.F.
pionowzlot
Dnia Sun, 12 May 2013 05:47:26 -0700 (PDT), TJ_Blues napisał(a):
On Sunday, May 12, 2013 8:22:15 AM UTC-4, J.F. wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=qvxfo5oGaPA
Ze to stabilnie lata ... jestem pod wrazeniem.

O jakiej stabilnosci mowisz? Gosciu buja sie jak po wyplacie.

Ale zebow na betonie nie zbiera :-)

Bez jakiejs
gyroskopowej / inercyjnej stabilizacji to nie widze innego zastosowania
dla tego urzadzenia jak zamiatanie lisci...

Nie mowie nie, ale czy w stanie takim jak jest odwazylbys sie wzniesc
na 2m ? J.

Data: 2013-05-12 08:08:04
Autor: TJ_Blues
pionowzlot
On Sunday, May 12, 2013 10:11:11 AM UTC-4, J.F. wrote:
> O jakiej stabilnosci mowisz? Gosciu buja sie jak po wyplacie.

Ale zebow na betonie nie zbiera :-)

W kazdym razie nie na tym wideo:-)

> dla tego urzadzenia jak zamiatanie lisci...

Nie mowie nie, ale czy w stanie takim jak jest odwazylbys sie wzniesc
na 2m ?

Wcale bym sie nie odwazyl. Nie widze potrzeby dac zarobic chirurgom.
Tym czyms, jak widac na klipie, steruje sie baansujac cialem. Czyli trzeba gapic sie na ziemie. gapienie sie na horyzont moze nie wystarczyc a na bledniku bym nie polegal :-)

cheers

Data: 2013-05-12 19:41:56
Autor: Dariusz K. Ładziak
pionowzlot
Użytkownik J.F. napisał:

http://www.youtube.com/watch?v=qvxfo5oGaPA

Ze to stabilnie lata ... jestem pod wrazeniem.

Nie pionowzlot a poduszkowiec bez fartucha.

--
Darek

Data: 2013-05-12 11:29:22
Autor: TJ_Blues
pionowzlot
On Sunday, May 12, 2013 1:41:56 PM UTC-4, Dariusz K. Ładziak wrote:

Nie pionowzlot a poduszkowiec bez fartucha.

To nie jest poduszkowiec. Poduszkowiec ma ograniczona wysokosc lotu sama konstrukcja a nie moca jednostki napedowej. Chodzi o tworzenie sie filmu powietrznego miedzy podlozem a poduszkowcem. Tutaj nic takiego nie ma miejsca,
nawet jesli brac pod uwage wplyw gruntu. Nawet ekranoplan, bedacy rodzajem
poduszkowca nie jest w stanie stabilnie latac powyzej swojej max wysokosci
lotu (ok. rozpietosc skrzydel) bo np. nie posiada steru glebokosc a
zadko lotki.

Wiki:
"Poduszkowiec (ang. hovercraft) - pojazd poruszaj±cy się na poduszce powietrznej. Poduszka ta powstaje gdy wentylator zasysa powietrze z otoczenia i wtłacza je pod spód pojazdu. Powietrze sprężane jest wewn±trz komory powstałej pomiędzy dnem maszyny, gruntem i elastycznym fartuchem.. Gdy komora wypełni się powietrzem i poduszkowiec uniesie się na odpowiedni± wysoko¶ć, nadmiar powietrza wydostaje się na zewn±trz. Wentylator musi mieć wystarczaj±c± wydajno¶ć aby uzupełniał ubytek powietrza. Dzięki temu wysoko¶ć poduszki powietrznej pozostaje stała."

cheers

Data: 2013-05-13 01:25:53
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
pionowzlot
W dniu 2013-05-12 14:22, J.F. pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=qvxfo5oGaPA

Ze to stabilnie lata ... jestem pod wrazeniem.

Wiele lat temu myślałem o podobnym pionowzlocie tylko bez pilota. Coś w rodzaju latawca z napędem. Miał latać na uwięzi, a silnik miał być od pralki polar. Niestety, okazało się, że taki silnik obroty wirowania wytrzymuje tylko przez kilka minut (obciążenie termiczne), a nie chciało mi się inwestować w porządny silnik i pomysł upadł.

Data: 2013-08-06 12:33:03
Autor: myszek
pionowzlot
Użytkownik J.F. napisał:

http://www.youtube.com/watch?v=qvxfo5oGaPA

Ze to stabilnie lata ... jestem pod wrazeniem.

Tutaj:
http://www.hiller.org/flying-platform.shtml
troche wyjasniaja mechanizm statecznosci takich zabawek.
Zasadniczo samo urzadzenie ma statecznosc obojetna (wirnik nosny _nie_
jest balonem!), natomiast stojacy czlowiek w naturalny sposob stara sie
utrzymac w pionie. Razem, jak widac, potrafi latac (aczkolwiek mysle,
ze dodanie tunelowej obudowy smigla poprawiloby statecznosc - wyobraz
sobie interferencje wiru wokol takiej obudowy z ruchem postepowym,
wywolanym lekkim przechylem).

Za mna prawde mowiac od paru lat chodzi idea zbudowania latajacego
quada: szkielet z aluminiowych rurek, 4 silniki po 6KM kazdy (takie
zupelnie tanie, od kosiarek), 4 smigla osloniete pneumatycznymi
"detkami", wyposazonymi na dole w odpowiednie fartuszki odrywajace
oplyw, do tego automatyka, nie pozwalajaca na wznoszenie powyzej,
powiedzmy, 1.5m. To wazne, bo najdrobniejszy defekt ktoregokolwiek
z silnikow oznacza spadniecie na ziemie, wiec lepiej nie miec do niej
zbyt daleko. Przy okazji automatyka moze wspomagac sterowanie
(mam w pracy kolege, ktory podjalby sie zrobienia tej czesci ustrojstwa)

Zabawka moglaby byc przyjemna :)

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\      /

Data: 2013-08-06 08:19:58
Autor: TJ_Blues
pionowzlot
On Tuesday, August 6, 2013 6:33:03 AM UTC-4, myszek wrote:

Za mna prawde mowiac od paru lat chodzi idea zbudowania latajacego
quada: szkielet z aluminiowych rurek, 4 silniki po 6KM kazdy (takie

Na dwoch silniczkach
http://www.youtube.com/watch?v=vCqC1mYyOtM

I na wielu elektrycznych:
http://www.youtube.com/watch?v=L75ESD9PBOw