pionowzlot

Data: 2013-08-06 12:33:03
Autor: myszek
pionowzlot
Użytkownik J.F. napisał:

http://www.youtube.com/watch?v=qvxfo5oGaPA

Ze to stabilnie lata ... jestem pod wrazeniem.

Tutaj:
http://www.hiller.org/flying-platform.shtml
troche wyjasniaja mechanizm statecznosci takich zabawek.
Zasadniczo samo urzadzenie ma statecznosc obojetna (wirnik nosny _nie_
jest balonem!), natomiast stojacy czlowiek w naturalny sposob stara sie
utrzymac w pionie. Razem, jak widac, potrafi latac (aczkolwiek mysle,
ze dodanie tunelowej obudowy smigla poprawiloby statecznosc - wyobraz
sobie interferencje wiru wokol takiej obudowy z ruchem postepowym,
wywolanym lekkim przechylem).

Za mna prawde mowiac od paru lat chodzi idea zbudowania latajacego
quada: szkielet z aluminiowych rurek, 4 silniki po 6KM kazdy (takie
zupelnie tanie, od kosiarek), 4 smigla osloniete pneumatycznymi
"detkami", wyposazonymi na dole w odpowiednie fartuszki odrywajace
oplyw, do tego automatyka, nie pozwalajaca na wznoszenie powyzej,
powiedzmy, 1.5m. To wazne, bo najdrobniejszy defekt ktoregokolwiek
z silnikow oznacza spadniecie na ziemie, wiec lepiej nie miec do niej
zbyt daleko. Przy okazji automatyka moze wspomagac sterowanie
(mam w pracy kolege, ktory podjalby sie zrobienia tej czesci ustrojstwa)

Zabawka moglaby byc przyjemna :)

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\      /

Data: 2013-08-06 08:19:58
Autor: TJ_Blues
pionowzlot
On Tuesday, August 6, 2013 6:33:03 AM UTC-4, myszek wrote:

Za mna prawde mowiac od paru lat chodzi idea zbudowania latajacego
quada: szkielet z aluminiowych rurek, 4 silniki po 6KM kazdy (takie

Na dwoch silniczkach
http://www.youtube.com/watch?v=vCqC1mYyOtM

I na wielu elektrycznych:
http://www.youtube.com/watch?v=L75ESD9PBOw