pirackie oprogramowanie, paragrafy

Data: 2009-11-14 03:58:45
Autor: Jacek
pirackie oprogramowanie, paragrafy
Jak to jest z pirackim oprogramowaniem. Czy można posiadać na własny
użytek?
Wdałem się w dyskusje :
http://prawda2.info/viewtopic.php?p=124765#124765
I koleś chce ode mnie paragrafy za które to jest karane i rzeczywiście
nic nie mogę znaleźć poza wspomnianymi wcześniej korzyściami
majątkowymi.

Art. 115.3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób
niż określony w ust. 1 lub 2 narusza cudze prawa autorskie lub prawa
pokrewne określone w art. 16, art. 17, art. 18, art. 19 ust. 1 lub 2,
art. 20 ust. 1-4, art. 40 ust. 1 lub 2, art. 86, art. 94 ust. 4 i art.
97, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do roku.

Tutaj ( http://prawo.vagla.pl/node/892 ) natomiast:
"Wrocławska policja ujawniła w amerykańskiej firmie projektowej
"piracki" program wart co najmniej 140 tys. zł. Osobom odpowiedzialnym
za nielegalne użytkowanie tego programu grozi od 3 miesięcy do 5 lat
więzienia."

Czyli wydaje się że z tego ich chcą załatwić:
"1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew
jego warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten
przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu, podlega karze pozbawienia
wolności od 3 miesięcy do lat 5."

Czy jeśli ktoś posiada program bez licencji zainstalowany na
komputerze to można postawić mu zarzuty? Zakładamy że program został
pobrany z internetu. Czy jeśli ma płytę dvd (nośnik) (zakładamy że
porał z internetu i sam sobie nagrał) to czy można postawić mu
zarzuty?
Dziobas RAR PLAYER - odtwarzacz filmów pobierający doskonale
dopasowane napisy
http://ds6.ovh.org/drppl.html

Data: 2009-11-14 04:06:44
Autor: BK
pirackie oprogramowanie, paragrafy
On 14 Lis, 12:58, Jacek <turbo...@gmail.com> wrote:

Za orgi soft musisz zaplacic 100 zl, za pirata nic. Jestes 100 zl do
przodu, masz korzysc? ;)

Data: 2009-11-14 13:22:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-11-14 13:06, Użytkownik BK napisał:

Za orgi soft musisz zaplacic 100 zl, za pirata nic. Jestes 100 zl do
przodu, masz korzysc? ;)

Modna ostatnio linia obrony:
Nie ma korzyści. Gdyby nie miał pirata skorzystał by z jakiegoś
darmowego odpowiednika. Korzyść by wystąpiła gdyby za pomocą
tego programu wykonał jakąś pracę.

Zna ktoś możliwe do zweryfikowania przypadki skazania kogoś
za sam fakt posiadania ? jedyne jakie ja znam były za
rozpowszechnianie (osoby prywatne) i opłacona ugoda za
nieuprawnione  korzystanie (firmy).

Pozdrawiam

Data: 2009-11-14 04:25:46
Autor: BK
On 14 Lis, 13:22, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
> [...]

Nie ma korzyści. Gdyby nie miał pirata skorzystał by z jakiegoś
darmowego odpowiednika. Korzyść by wystąpiła gdyby za pomocą

Tak oczywiscie trudno mowic o korzysci jesli sie np. dzieciak z
ogolniaka sciaga jakiegos CAD'a zeby sobie poklikac ;) Co innego jak
robi to biuro projektowe.

Chodzi mi jednak o to, ze korzysc nie musi koniecznie wynikac z faktu
sprzedawania piratow.

[...]

Sa takie przypadki bo w takich sprawach skazuje sie na podstawie KK
[wskazanego wyzej], a nie prawa autorskiego.

Data: 2009-11-14 17:50:39
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-11-14 13:25, Użytkownik BK napisał:

[...]

Ale wedle tej interpretacji korzyść nie zachodzi w momencie
skopiowania sobie nieswojej własności na dysk a w momencie
kiedy z tak pozyskanego programu zaczniemy korzystać.
Udowodnić posiadanie nieznanemu Kowalskiemu jest trudne
bo trzeba zdobyć najpierw zdobyć nakaz przeszukania.
I po znalezieniu okazuje się że jeszcze trzeba udowodnić
że Kowalski tego programu używał.

Sa takie przypadki bo w takich sprawach skazuje sie na podstawie KK
[wskazanego wyzej], a nie prawa autorskiego.

Znasz osobiście lub możesz podać wiarygodne źródło wedle
którego skazano osobę prywatną za samo posiadanie ?

Pozdrawiam

Data: 2009-11-15 17:15:09
Autor: op23
pirackie oprogramowanie, paragrafy

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl>

[...]

Ale o co chodzi ? Przecież możesz być pierwszym, którego skazano na podstawie tego przepisu

Data: 2009-11-17 23:38:44
Autor: SP1 QXL
[...]

6 miesięcy w zawieszeniu na 2 lata + 400zł grzywny. I więcej nie pytaj :(

Data: 2009-11-14 13:06:11
Autor: Rajmund Wrotek
Użytkownik "Jacek" <turbos11@gmail.com> napisał w wiadomości news:1a0216fa-1428-48e9-9aac-34e8afcb62dej4g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

KK
Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,

§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

 § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

 § 4. Jeżeli kradzież popełniono na szkodę osoby najbliższej, ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4606 (20091114) __________

Data: 2009-11-16 15:43:22
Autor: Alojzy Zakalec
On Nov 14, 1:06 pm, "Rajmund Wrotek" <RajmundWro...@interia.pl> wrote:
KK
Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,

 A co to jest "rzecz ruchona"?

§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

Czyli program komputerowy to osobna kategoria?

Data: 2009-11-14 14:45:53
Autor: Papa Smurfs
Órzytkownik "Jacek" napisał:
[...]

prawda żondzi!!!!!!!!!!!!
to ja się przyłączę do wątku, na stronie prawdy jest film gdzie podają że w
usa jest pobierany podatek dochodowy, podczas gdy nie istnieje prawo kture
by na to pozwalało, na dodatek podatek ten jest sprzeczny z ich konstytucją,
w dodatku cały ten podatek idzie w całości na spłatę długo do FEDu a szkołu,
służba zdrowia, rząd i inne wydatki są opłacane w całości z inych podatków
zgodnych z konstytucją

u nas jest podobnie, płaci się ogromne podatki a nie ma pieniędzy na szkoły,
drogi, na nic nie ma bo cała kasa idzie na spłatę jakiegoś wyimaginowanego
długu (haraczu), ale u nas nie można się przyczepić że to niezgodne z prawem
czy konstytucją, bo u nas prawo nie istnieje a konstytucję mamy
żydo-radziecką a nie polską!:O(

p.s. polecam obejrzenie wszystkich filmów ze strony prawdy, naprawdę warto!!!
       nie lękajcie się, prawda was wyzwoli!!!

pirackie oprogramowanie, paragrafy