pit x2 w grudniu za listopad

Data: 2010-12-18 13:53:27
Autor: skippy
pit x2 w grudniu za listopad
To chory system, który wymyślił jakiś debil albo sabotażysta.

Efekt jest taki, że opóźnia się wszelkie przychody z XI na XII, a robi wszelkie wydatki w XII.
W rezultacie bez absolutnie żadnych przekrętów można mieć kredyt z PIT na 4 miesiące bez odsetek, przesuwając sprzedaż o jeden dzień.

Ponieważ największe zakupy są robione XI/XII, to jasne że na 2xPIT w grudniu łapią się tylko frajerzy sprzedający co mogą w listopadzie i kupujący co się da w grudniu (zamiast w listopadzie albo ostatecznie w styczniu).

Podziwiam, że ten bezsens trwa nadal.
Niestey świadczy to o indolencji rządu.
(każdego jaki był od wprowadzenia tego chorego wałka)

Pozdrawiam

Data: 2010-12-18 14:00:28
Autor: skippy
pit x2 w grudniu za listopad

errata:
jest
" robi wszelkie wydatki w XII."
powinno być:
" robi wszelkie wydatki w XI."

Data: 2010-12-18 14:06:32
Autor: skippy
pit x2 w grudniu za listopad
Swoją drogą nie wykluczam, iż z rozlicznia kwietniowego budżet więcej dostaje, niż musi zwrócić.

Jeśli tak jest, to pewnie chodzi o korporacje  i pensje urzędników ergo pieniądz podatnika płacony samemu sobie z lewej kieszeni do prawej.
Nie mam jak spawdzić.

Nie zmienia to jednak nic z pierwszego posta.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-18 15:14:32
Autor: totus
pit x2 w grudniu za listopad
skippy wrote:

[...]

Rozwiązanie by w grudniu płacić podwójny podatek dochodowy za listopad jest z przed 1989. Prawdę mówiąc istnieje odkąd pamiętam. Przed 1989 dotyczyło głównie prywatnych przedsiębiorców zwanych eufemistycznie rzemieślnikami, a postrzeganych jako grupa złodziei i oszustów. Dziś też jest popularny pogląd, obstawiam, że to pogląd większości, że prywatny przedsiębiorca to oszust i krwiopijca, tuczący się na pracy prawdziwych Polaków. A taki przedsiębiorca, który jeszcze odniósł widoczny sukces gospodarczy to pewny złodziej, do tego agent, sprzedawczyk i zdrajca narodu. Prawdziwie moralnie słuszne przedsięwzięcie to firma państwowa. Ideałem jest firma państwowa deficytowa. Szczytem moralności jest strategiczna państwowa firma deficytowa.

Data: 2010-12-19 12:16:57
Autor: skippy
pit x2 w grudniu za listopad
Użytkownik "totus" >

Szczytem moralności jest strategiczna państwowa firma deficytowa.

Sprzedana (sprywatyzowana:))) przy tym w taki sposób, aby sprzedawca nadal miał nad nią pełną kontrole.
To jest ideał, w dodatku osiągnięty.

Data: 2010-12-19 13:00:59
Autor: totus
pit x2 w grudniu za listopad
skippy wrote:

Użytkownik "totus" >

Szczytem moralności jest strategiczna państwowa firma deficytowa.

Sprzedana (sprywatyzowana:))) przy tym w taki sposób, aby sprzedawca nadal
miał nad nią pełną kontrole.
To jest ideał, w dodatku osiągnięty.

Eeee. Jeżeli ja Ci sprzedam rower, a Ty potem nie możesz go sprzedać dalej to znaczy, że roweru Ci nie sprzedałem. To, że polityk nazwie jakąś czynność sprzedażą nie staje się sprzedażą od tego, że on tak powie. Dla mnie są jasne kryteria własności. Ja jestem właścicielem czegokolwiek jeżeli mogę to sprzedać. Mówi się, że PKP czy Poczta Polska są państwowe czyli częściowo moje. Ja wiem, że PKP może sprzedać minister skarbu. Dla mnie właścicielem PKP jest polityk, który aktualnie jest ministrem skarbu. Podobnie sprawa ma się z Pocztą Polską i wszystkimi spółkami państwowymi. Absolutnie w najmniejszym stopniu nie czuję się właścicielem PKP.

Data: 2010-12-19 13:09:22
Autor: Delfino Delphis
pit x2 w grudniu za listopad
totus wrote:

Ja wiem, że PKP może sprzedać minister skarbu. Dla
mnie właścicielem PKP jest polityk, który aktualnie jest ministrem skarbu.

Przecież on nie bierze pieniędzy ze sprzedaży. Jest tylko zarządzającym cudzym majątkiem.

Data: 2010-12-19 13:33:20
Autor: totus
pit x2 w grudniu za listopad
Delfino Delphis wrote:

totus wrote:

[...]

To kto bierze pieniądze jest dla mnie drugorzędne. Istotna jest moc decyzyjna. On w prawdzie nie bierze pieniędzy ale decyduje kto je bierze kiedy i ile. Patrzę na to w ten sposób.

Data: 2010-12-19 16:30:35
Autor: skippy
pit x2 w grudniu za listopad
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:ieksli$p5c$1news.onet.pl...
totus wrote:

[...]

nie bierze???
to co, jest wolontariuszem?
:))))))))))))))))

Data: 2010-12-20 10:13:51
Autor: \\n
pit x2 w grudniu za listopad
W dniu 18-12-2010 13:53, skippy pisze:

[...]

Po pierwsze nie wszyscy mogą tylko kupować w listopadzie i tylko sprzedawać w grudniu. Chyba tylko firmy w teczce, które w listopadzie zaopatrują się w tesko w roczny zapas spinaczy i druków.
Po drugie nie zawsze się da przychody przesunąć o miesiąc (to że niektórym się wydaje, że wystarczy zmienić datę wystawienia faktury jest bez znaczenia)
Po trzecie zmiany w przepisach już są (co prawda wejście w życie zostało przesunięte dwa czy trzy lata)

--
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

pit x2 w grudniu za listopad