pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto

Data: 2011-07-16 14:16:58
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
Witam,
Crosspostuje na obie grupy.
Sluchajcie, czy naprawde nie moznaby skonczyc z ta fikcja i polaczyc te grupy? Przeciez wiekszosc tematow jest naprawde wspolna. Fotografia to fotografia. Co najwyzej watki specyficzne dla jednej czy czy drugiej grupy moznaby tagowac.
TA

Data: 2011-07-16 12:31:53
Autor: Marek
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
Ale watki (zdrobnienie od waty?) to NTG ;). Chłopie, klawisz Alt masz
po prawej, koło spacji. Dziś już można pisać w sieci po polsku.
Skoro jednak tematy według Ciebie są wspólne, to może ogranicz się do
czytania jednej grupy i problem zniknie?
Według mnie te obszary tylko w zasadniczym aspekcie się pokrywają. Ale
już kwestie technologiczne są bardzo różne. A na dodatek i bez fuzji
jest tu spory ruch. Chyba że ktoś siedzi głównie w sieci, zamiast
używać realnego życia. Wtedy może mu być mało :).

--
Marek

Data: 2011-07-16 12:50:42
Autor: StaM
On 16 Lip, 21:31, Marek <26c...@gmail.com> wrote:
Ale watki (zdrobnienie od waty?) to NTG ;). Chłopie, klawisz Alt masz
po prawej, koło spacji. Dziś już można pisać w sieci po polsku.

Marek

....a jak ma znalezc na klawiaturze te ę, ą  skoro u mnie jest jakiejs
ö, ä, ü
Pozdrawiam
StaM

Data: 2011-07-16 14:45:17
Autor: Marek
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
StaM:

...a jak ma znalezc na klawiaturze te ę, ą  skoro u mnie jest jakiejs
ö, ä, ü

O ile wiem, wątkotwórca klika z Warszawy. Jeśli nie przywiózł
komputera z jakieś egzotycznej podróży, nie powinien mieć z tym
kłopotów. Choć mogę się mylić :).
Do pewnego stopnia (ale nie całkiem) rozumiem piszących na grupę z pl..
w adresie, klikających za granicą w niepolską klawiaturę. Lecz takie
"zarzynanie słów" jest często tylko efektem niechęci do wyrobienia
sobie nawyku przytrzymywania chwilami Alt i Shift. A to przecież nie
boli :).

--
Marek

Data: 2011-07-16 22:26:09
Autor: JA
On 2011-07-16 21:50:42 +0200, StaM <kubaphoto@yahoo.com> said:

...a jak ma znalezc na klawiaturze te ę, ą  skoro u mnie jest jakiejs
ö, ä, ü

Kup se maka. Tam na klawiszach są pl-literki
:)
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam

Data: 2011-07-17 04:17:42
Autor: StaM
On 16 Lip, 22:26, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:
On 2011-07-16 21:50:42 +0200, StaM <kubaph...@yahoo.com> said:

> [...]
> ö, ä, ü

Kup se maka. Tam na klawiszach są pl-literki

Pozdrawim wzajemnie, i nie skorzystam. Nie chce przewracac mego zycia
na samej jego koncowce. :(
StaM

Data: 2011-07-18 11:52:32
Autor: Piotr Adamski
On 2011-07-16 21:50:42 +0200, StaM<kubaph...@yahoo.com>  said:

[...]

Byłoby to jednak przewrócenie w słuszną stronę :)

Data: 2011-07-18 04:31:48
Autor: StaM
On 18 Lip, 11:52, Piotr Adamski <ka3...@TEGOop.pl> wrote:

> Pozdrawim wzajemnie, i nie skorzystam. Nie chce przewracac mego zycia
> na samej jego koncowce. :(
> StaM

Byłoby to jednak przewrócenie w słuszną stronę :)

Dodaj prosze "jedynie" i poradz w ktorym sklepie mam tego maka
z polskimi literkami i Winodowsem 7ultimate kupic w USA,
 w Niemczech, lub (Holandii)...do Polski niestety:) nie zagladam,
poniewz w tych krajach odwiedzam przewaznie szpitale
(ubezpieczenie tak dziala, bo mam niemieckie i amerykanskie only)
Pozdrawiam i zycze owocnej debaty o ogonkach i kropkach:-)
StaM

Data: 2011-07-18 13:22:50
Autor: kamil

On 2011-07-16 21:50:42 +0200, StaM<kubaph...@yahoo.com>    said:

[...]

Czyżby coś się zmieniło odkąd instalowałem mojego Windows 7 ultimate, że nie da się już w nim przestawić klawiatury?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-18 06:44:38
Autor: StaM
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
On 18 Lip, 14:22, kamil <ka...@spam.com> wrote:

Czy by co si zmieni o odk d instalowa em mojego Windows 7 ultimate, e
nie da si ju w nim przestawi klawiatury?
Pozdrawiam,
Kamil

....ale uzywam klawiatury z kraju w ktorym przebywam.
Do tego mam problem z czytaniem Twego tekstu, bo
w miejscach literek polskich sa luki.
Gosciem pl.rec foto, a nastepnie cyfrowa jestem od 12 chyba lat
a moze i wiecej cho, cho!
Pozdrawiam.
StaM

Data: 2011-07-18 14:48:34
Autor: kamil
On 18/07/2011 14:44, StaM wrote:
[...]

Po reinstalacji czytnika zapomniałem przestawić kilka opcji, teraz będzie OK.

Ja też używam klawiatury z kraju, w którym przebywam, od długiego czasu nie jest to polska. Co nie przeszkadza mi ustawić polskie ogonki w systemie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-18 07:00:26
Autor: StaM
On 18 Lip, 15:48, kamil <ka...@spam.com> wrote:

[...]

Więc pozostańmy przy swoim, ponieważ ja gro swych wypocin wysyłam
tylko na te grupę, przestańmy sie spierać i wracajmy do sedna.
Co jest lepsze Canon, czy Nikon? :)
StaM

Data: 2011-07-18 17:40:03
Autor: JA
On 2011-07-18 15:44:38 +0200, StaM <kubaphoto@yahoo.com> said:

...ale uzywam klawiatury z kraju w ktorym przebywam.
Do tego mam problem z czytaniem Twego tekstu, bo
w miejscach literek polskich sa luki.
A co to ma do rzeczy? Ja mam - uzywalem ze cztery rodzaje klawiatur. Byla i szwedzka i francuska. Rozkosza byla rosyjska i chinska. Na wszystkich byly narodowe znaki, co nie zmienia faktu, ze na ekranie byly MOJE narodowe znaki, a nie te z klawiatury.
Ustaw sobie kodowanie i zniknie problem z pustymi miejscami.

Data: 2011-07-18 09:40:04
Autor: StaM
On 18 Lip, 17:40, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

Ustaw sobie kodowanie i zniknie problem z pustymi miejscami.

Pozdrawiam
JAwww.skanowanie-35mm.pl

Wysyłający  Marek, cos poprawił w swoim kodowaniu i problem zniknął.
StaM

Data: 2011-07-18 11:09:18
Autor: StaM
On 18 Lip, 18:40, StaM <kubaph...@yahoo.com> wrote:

Wysyłający  Marek, cos poprawił w swoim kodowaniu i problem zniknął.
StaM

Poprawiam siebie, Kamil, nie Marek.
Przepraszam.
StaM

Data: 2011-07-18 07:19:55
Autor: Marek
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
O kurczę! Zaczęło się od dygresji w wydumanym wątku, a zrobił się z
tego temat główny. Skoro tak, to jeszcze trochę OT.
Chyba nikt nie zakwestionuje faktu, że pisanie w języku polskim bez
polskich znaków diakrytycznych nie jest poprawne. To po prostu
kaleczenie języka. Owszem, można się do tego przyzwyczaić, ale można
się równie dobrze przyzwyczaić do luk w tekście, jakie serwuje Google.
Można też wypracować w głowie filtr odsiewający wulgaryzmy, jakie
zadomowiły się w języku potocznym i powoli przenikają do literackiego.
Itd, itp. "Wolność rządzi!"
Ale jakim prawem titusie... oczekujesz, że ja powinienem się
przyzwyczajać do Twojej nieumiejętności klikania po polsku, zamiast Ty
- wyrabiać sobie nawyk przytrzymywania Alt? Jesteś przecież po ciemnej
stronie Mocy :). Wprawdzie czytanie to proces psychologiczny i wiele
tu można samemu dopowiedzieć. Ale i tak nie wszystko lub nie od razu.
Ot, świeży przykład z sąsiedniego wątku. Łapałem sens, dopóki nie
pojawiła się "wolarka". Zrozumiałem oczywiście o co chodzi, ale
pierwszą interpretacją słowa było pasterka pilnująca wołów. Czasem to
ułomne klikanie prowadzi nawet do nieporozumień. Przykład o "robieniu
łaski" bez Alt pewnie już znasz? W jednym z wątków forum e-gory można
to nawet znaleźć jako przykład z życia, nie anegdotkę.
Netykieta? Wygodna wymówka, ale to ani Biblia, ani gramatyka łacińska..
Można ją zmienić, bo jest dziś anachroniczna. Nie uwzględnia nawet
"internetowej dojrzałości" generacji dzieci Neostrady :). Wygoda?
Daruj sobie. Równie dobrze mógłbyś bronić prawa puszczania bąków w
publicznych miejscach, gdy się tylko gazy w zadzie zbiorą. Bo
trzymanie jest nie tylko niewygodne, ale na dodatek niezdrowe. To, że
Google spartoliło robotę lub niektórzy użytkownicy sieci nie potrafią
ustawić sobie kodowania, też nie jest argumentem do przyjęcia. Powinno
się pisać po polsku WBREW temu. Niestety, to nie jedyny obszar, w
którym garstka sprawnych inaczej określa normę dla wygodnej reszty.
Człowiek im starszy, tym mniej jest elastyczny. Mówiąc wprost -
betonieje. Nie oczekuję zatem, że zmienisz nawyki pisania w sieci. Ani
nawet, że przyznasz mi rację. Ale bądź w tym chociaż uczciwy i nie
dorabiaj filozofii, bo dziś już nie da się jej obronić. O wiele
bardziej fair pisze o tym StaM.
A przy okazji (choć powinienem na priv, ale wygoda...
rozumiesz... ;) )... podobno ktoś Ci tu popsuł zabawę. Dość dziecinną,
ale jednak. Chcesz się bawić moim kosztem? OK. To grupa rec. a mi nie
ubędzie. Ale powinieneś po tym "przybić piątkę" albo M.W. na rowerowym
preclu, albo Kalemu. Tylko mi nie pisz, że "temu drugiemu się nie da i
co teraz?" To taka retoryka :).
Przepraszam wszystkich za długość tej epistoły, ale mam chwilowo
nudny, domowy okres wakacji. A to sprzyja nadmiernemu klikaniu.

--
Marek

Data: 2011-07-18 20:11:39
Autor: JD
W dniu 2011-07-18 16:19, Marek pisze:
Przepraszam wszystkich za długość tej epistoły, ale mam chwilowo
nudny, domowy okres wakacji. A to sprzyja nadmiernemu klikaniu.

Wiesz, jak ktoś pisze z sensem, to długość tekstu nie przeszkadza
w czytaniu. Trudno mi się z Tobą nie zgodzić.

A jak ktoś nie lubi pisać z drugim klawiszem,
to niech pisze bez ogonkĂłw, ale w takim czytniku,
który ma sprawdzanie pisowni i podpowie prawidłową.

JD

Data: 2011-07-18 22:25:27
Autor: Titus Atomicus
In article <j01svr$21rk$1@newsread1.aster.pl>, JD <jacek3d@gmail.com> wrote:

> [...]

w czytaniu. Trudno mi się z Tobą nie zgodzić.

A jak ktoś nie lubi pisać z drugim klawiszem,
to niech pisze bez ogonków, ale w takim czytniku,
który ma sprawdzanie pisowni i podpowie prawidłową.

Ale co z tego? - ja sie pytam, skoro w archiwum postow z ogonkami i tak nie da sie czytac?

TA

Data: 2011-07-18 23:45:09
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <40d290db-8501-456a-b141-dae40859d3b3@y16g2000yqk.googlegroups.com>,
 Marek <26cali@gmail.com> wrote:

[...]

Mam inne zdanie.
Mozna roznie zapisywac 'polski'.
Inaczej sie pisze literature piekna, imaczej teksty prawnicze, inaczej smsy i inaczej posty na usenecie.
Wreszcie - calkiem inaczej sie stenografuje.
I wyobraz sobie - to wszystko jest 'polski'

Owszem, można się do tego przyzwyczaić, ale można
się równie dobrze przyzwyczaić do luk w tekście, jakie serwuje Google.

Z tym sie nie zgodze. Czytajac tekst bezogonkowych w glowie widze tekst po polsku. Czytajac teskt z wybrakowanymi literkami - juz nie.
Zreszta i googlowanie grup newsowych w przypadku slow z lukami nie ma sensu.

Ale jakim prawem titusie... oczekujesz, że ja powinienem się
przyzwyczajać do Twojej nieumiejętności klikania po polsku, zamiast Ty
- wyrabiać sobie nawyk przytrzymywania Alt?

Takim, ze chcesz czy nie chcesz ja pisze zgodnie z netykieta. I z kilku powodow ktore juz tu wymienilem.

[...]

Bzdura. Istnieje jescze cos takiego jak kontekst. Zreszta w jezyku polskim (i innych) istnieja synonimy i pewnie jakos ci to nie przeszkadza.

Netykieta? Wygodna wymówka, ale to ani Biblia, ani gramatyka łacińska.
Można ją zmienić, bo jest dziś anachroniczna.

Ale po pierwsze nikt jej na razie ne zmienil, a po drugie - IMHO nie ma takiej potrzeby.

To, że
Google spartoliło robotę lub niektórzy użytkownicy sieci nie potrafią
ustawić sobie kodowania, też nie jest argumentem do przyjęcia.

Owszem, to jest wlasnie argument.

Powinno
się pisać po polsku WBREW temu.

To sobie pisz. A ja wlasnie z tych  powyzszych powodow nie bede.

A  Niestety, to nie jedyny obszar, w
którym garstka sprawnych inaczej określa normę dla wygodnej reszty.

Nie wiem co chcialbys tu zasugerowac ale z pewnoscia nic madrego.

[...]

Ale ja niczego nie dorabiam. Te wszystkie watpliwe argumenty ktore tu wysuwasz rownie dobrze moglbym uzyc przeciwko tobie.

[...]

Mhm.
Zdaje sie ze poprzednio dales mi ironiczna rade (bedac z siebie dumny, jakie to dowcipne) ze przeciez mam klawisz Alt po prawej stronie itd.
Odpowiedzielem, ze nie mam, nieco burzac twoje wyobrazenia o rzeczywistosci. Bo trafiles ta ironia jak kula w plot.
Tobie wolno byc ironicznym a mi nie?
To jest dopiero moralnosc Kalego.

Przepraszam wszystkich za długość tej epistoły, ale mam chwilowo
nudny, domowy okres wakacji. A to sprzyja nadmiernemu klikaniu.

No wlasnie. IMHO ten post byl dlugi, nudny i niczego nowego nie wnoszacy.

TA

Data: 2011-07-20 12:53:27
Autor: Artur Czeczko
On 18.07.2011 23:45, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Chyba nikt nie zakwestionuje faktu, że pisanie w języku polskim bez
polskich znaków diakrytycznych nie jest poprawne. To po prostu
kaleczenie języka.

Mam inne zdanie.

Oooj... Jeśli rzeczywiście istnieją osoby, które uważają, że pisanie
bez polskich znaków diakrytycznych jest poprawne, to jest to
dowód na to, że pisanie tego rodzaju od samego początku było
szkodliwe. W czasach, gdy tworzone była netykieta, na którą się
powołujesz, chyba nikt nie traktował tego jako pisma poprawnego.
Było to niepoprawne, ale to był kompromis - zyski przewyższały
straty. No ale przecież napisanie "a" zamiast "ą" to jest to
najzwyczajniejszy w świecie błąd ortograficzny (tak, tak,
błędy ortograficzne to nie tylko "ż", "rz", "ó", "u" itp.).

Tak więc - paradoksalnie - próbując wszystkich przekonać
do pisania bez polskich literek, przekonałeś mnie, że to jest
bardzo zły pomysł.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2011-07-29 08:00:47
Autor: Przemek

Użytkownik "Artur Czeczko" <a.czeczko@do.wyciepania.student.uw.edu.pl> napisał w wiadomości news:j06c37$8i6$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

A ja uważam, że to dobry pomysł.
Język ewoluuje i nie tego nie zmieni.
Tak jak nie używa się już staropolskiego (kto mówi do kobiety Waćpanna????) tak nie jest wykluczone, że wszystkie ogonki i inne szlaczki będą znikały.

pozdr
przemek

Data: 2011-07-29 16:50:49
Autor: Piotr Adamski
W dniu 11-07-29 08:00, Przemek pisze:

[...]

Skoro tak uważasz, to czemu piszesz poprawnie?

I to jest właśnie smutne, że coraz mniejszej liczbie osób zależy, żeby zachować jakieś cechy narodowe, coś co nas wyróżnia, co nadaje charakter naszemu językowi. Najlepiej wyburzyć to co stare, zbudować nowe szklano-betonowe...

Data: 2011-07-29 17:34:24
Autor: JA
On 2011-07-29 14:50:49 +0000, Piotr Adamski <ka3BEZ@TEGOop.pl> said:

[...]

Marketowo-korporacyjne.

Data: 2011-07-29 17:49:02
Autor: JA
On 2011-07-29 06:00:47 +0000, "Przemek" <egoist@vp.pl> said:

[...]

No to zacznij tak mówić. Nie pisać. To nie jest ewolucja języka, to o czym piszesz zostało wymuszone przez ułomność technologii, ale nikt nie mówił "zalacznik, ani Lodz" w realu.
I nie prędko zniką z j. polskiego mówionego i pisanego ąśćłóź.

Data: 2011-07-29 23:02:52
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j0ukpe$bnh$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-29 06:00:47 +0000, "Przemek" <egoist@vp.pl> said:

> [...]

I nie prędko zniką z j. polskiego mówionego i pisanego ąśćłóź.

Ale to tylko zapis, znowu sie czepiliscie.
Tak jak w przypadku stenografii, ktora podalem jako jeden z przykladow.
Ja czytajac teksty bez polskich znakow widze te znaki. Widze rowniez bledy ortograficzne w wyrazach pisanych bez polskich znakow.

TA

Data: 2011-07-30 00:00:40
Autor: JA
On 2011-07-29 21:02:52 +0000, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

[...]

Niczego się nie czepiłem.
Po prostu zaprzeczyłem bzdurnej tezie, że zniknięcie ogonków to element ewolucji języka, taki sam jak wyjście z użytku słowa waćpanna.
Więc nie rozumiem co chcesz teraz osiągnąć.

Data: 2011-07-29 19:45:24
Autor: mt
Przemek pisze:

[...]

Bzdura jakaś. Litery diakrytyczne nie znikną (przynajmniej nie w jakiejś przewidywalnej przyszłości), szczególnie te tworzące oddzielną głoskę, gdyż oznaczałoby to niemożliwość rozróżnienia powstałej w ten sposób wieloznaczności. Tak jak Ci napisano, spróbuj mówić w ten sposób i powiedz bądź napisz np. do kumpla, że "zrobisz mu łaskę". Jestem jeszcze skłonny uwierzyć, że może z czasem zostanie np. ujednolicone "ó" i "u" bądź "rz" i "ż" ale reszta zostanie.

--
marcin

Data: 2011-07-29 21:22:54
Autor: Michał Kwiatkowski
W dniu 2011-07-29 19:45, mt pisze:
[...]

Dokładnie. Dla przykładu: masz zaglowki na tylnych siedzeniach samochodu? Zrob mi laske i napisz :)

--
pozdrawiam;
Michał

Data: 2011-07-29 23:32:31
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j0v1aa$np1$1@news.onet.pl>,
 Michał Kwiatkowski <mikeskil@wstawka.op.pl> wrote:

> [...]
> wieloznaczności.

Dokładnie. Dla przykładu: masz zaglowki na tylnych siedzeniach samochodu? Zrob mi laske i napisz :)

Ha, ha, ha.
Bardzo smieszne.
Tylko ze juz w tej sprawie odpowiadalem. Wlasnie znikneliscie istnienie synonimow.
TA

Data: 2011-07-29 23:47:23
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <Titus_Atomicus-E41DF8.23323129072011@newsfeed.onet.pl>,

> [...]

Bardzo smieszne.
Tylko ze juz w tej sprawie odpowiadalem. Wlasnie znikneliscie istnienie synonimow.
Przepraszam, mialo byc - homonimow.

I jeszcze jedno - jezyk polski i tak jest ubogi w homonimy w stosunku dajmy na to - angielskiego. A tam jakos ludzi sie ze soba bezproblemowo komunikuja.

TA

Data: 2011-07-30 00:04:51
Autor: JA
On 2011-07-29 21:32:31 +0000, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Wlasnie znikneliscie istnienie
synonimow.

Możesz to rozwinąć? Jakie zniknięcie synonimów. Czy robienie laski, to synonim robienia łaski? Czym różni się jezyk, od jezyka? Wiesz w ogóle co to jest synonim?

Data: 2011-07-17 17:44:43
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <7c7e4d94-a618-4d21-911c-af502a4b6793@h17g2000yqn.googlegroups.com>,
 Marek <26cali@gmail.com> wrote:

Ale watki (zdrobnienie od waty?) to NTG ;). Chłopie, klawisz Alt masz
po prawej, koło spacji.

Po pierwsze po prawej, kolo spacji nie mam Alta, madralo.
I co teraz?

Dziś już można pisać w sieci po polsku.

Mozna, ale netykieta mowi, ze mozna pisac bez polskich znakow, madralo.
Doucz sie.
W praktyce pisanie bez polskich znakow to wciaz bezpieczniejszy sposob.
Chyba bardzo rzadko bywasz w sieci, skoro tego nie widzisz.
Hint - zobacz co z pliterkami robi na przyklad google.

A na przyszlosc - nie tworz sztucznie offtopikow jak nie masz nic madrego do powiedzenia.

Po pie
Skoro jednak tematy według Ciebie są wspólne, to może ogranicz się do
czytania jednej grupy i problem zniknie?

Nie zniknie.
Glupie masz rady.

TA

Data: 2011-07-17 20:18:56
Autor: JA
On 2011-07-17 17:44:43 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Ale watki (zdrobnienie od waty?) to NTG ;). Chłopie, klawisz Alt masz
po prawej, koło spacji.

Po pierwsze po prawej, kolo spacji nie mam Alta, madralo.
I co teraz?

Używaj lewego. Albo jeszcze lepiej przestaw se po prostu na klawiaturę maszynistki i alt stanie się zbędny.
To tylko taka dygresja na boku off topa :)

Z całą resztą, tą niżej co ją wyciąłem się zgadzam. Ja osobiście u pliterek nie zrezygnuję. Dzięki nim nie sadzę takich byków, że niektórych by paznokcie u nóg rozbolały.
:)

Data: 2011-07-17 20:58:54
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <ivv92g$lml$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-17 17:44:43 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

> I co teraz?

Używaj lewego.
 Oj, wiem przeciez. Zepsules mi zabawe.
:-(

Albo jeszcze lepiej przestaw se po prostu na klawiaturę maszynistki i alt stanie się zbędny.

E tam, latwo ci mowic przestaw sie.
:-(

Z całą resztą, tą niżej co ją wyciąłem się zgadzam. Ja osobiście u pliterek nie zrezygnuję. Dzięki nim nie sadzę takich byków, że niektórych by paznokcie u nóg rozbolały.
:)

Ale widzisz - przeciez ja nikogo nie zmuszam do rezygnacji z pliterek.
Poza tytulami. A ten madrala nie pozwala mi robic tego, co jest zgodne z netykieta i ma uzasadnienie praktyczne.
Mnie paznokcie u nog bola jak widze brak literek w miejscu pliterek.
Albo jak sie watek krzaczy.
A normalny tekst pisany bez pliterek pisze/czytam bezproblemowo. Kwestia przyzwyczajenia.

TA

Data: 2011-07-17 22:37:20
Autor: JD
W dniu 2011-07-17 17:44, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

A może czas zaktualizować archaiczną netykietę?

JD

Data: 2011-07-17 23:30:19
Autor: Titus Atomicus
In article <ivvh53$2fg5$1@newsread1.aster.pl>, JD <jacek3d@gmail.com> wrote:

> [...]
> Doucz sie.

A może czas zaktualizować archaiczną netykietę?

1. Dlaczego?
2. Jak juz napisalem poprzednio - pisanie bez pliterek ma swoje uzasadnienie. Czy czegos nie zrozumiales?
3. Jak juz zaaktualizujesz archaiczna netykiete, to wtedy sie czepiaj
4. Zacznij tez moze rozmowy z googlem i reszta swiata zeby zaczeli wieksza uwage zwracac na polskie standardy

TA

Data: 2011-07-18 20:22:59
Autor: JD
wrote:

[...]

By przestała być archaiczna. Ci co ją pisali są już pewnie dawno na emeryturach.

2. Jak juz napisalem poprzednio - pisanie bez pliterek ma swoje
uzasadnienie. Czy czegos nie zrozumiales?

Zrozumiałem, ale Twoje argumenty mnie nie przekonują.

3. Jak juz zaaktualizujesz archaiczna netykiete, to wtedy sie czepiaj.

Nie ja ją pisałem i nie ja ją powinienem poprawić,
jeśli są jeszcze tacy, co ją za biblię uważają.

Część jej zasad zwyczajnie się zdezaktualizowała,
jak właśnie nie używanie ogonków w usenecie.

4. Zacznij tez moze rozmowy z googlem i reszta swiata zeby zaczeli
wieksza uwage zwracac na polskie standardy

Ty masz problem z googlem, Ty z nimi gadaj.

JD

Data: 2011-07-18 02:05:29
Autor: de Fresz
On 2011-07-17 17:44:43 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Ale watki (zdrobnienie od waty?) to NTG ;). Chłopie, klawisz Alt masz
po prawej, koło spacji.

Po pierwsze po prawej, kolo spacji nie mam Alta, madralo.
I co teraz?

Masz za Commandem. I po lewej też. Więc masz 2 razy wygodniej niż użytkownicy Windy.

Dziś już można pisać w sieci po polsku.

Mozna, ale netykieta mowi, ze mozna pisac bez polskich znakow, madralo.
Doucz sie.

Bo była pisana z 15 lat temu i nie było od tego czasu zbyt wielu apdejtów.

W praktyce pisanie bez polskich znakow to wciaz bezpieczniejszy sposob.
Chyba bardzo rzadko bywasz w sieci, skoro tego nie widzisz.

Taaaa, biorąc pod uwagę, że gdzieś 3/4 postów na grupach obecnie jest pl-literkami, to Twoje pisanie bez niezwykle podniesie czytelność. Lenistwo i tyle.

Hint - zobacz co z pliterkami robi na przyklad google.

A taki Outlook jak potrafi nakaszanić, ho ho! Hint - jest wiele lepszych czytników niż Out-of-luck czy Google, nie musisz być dumny z używania badziewiewnego.

A na przyszlosc - nie tworz sztucznie offtopikow jak nie masz nic
madrego do powiedzenia.

Jedynym ratunkeim dla tak durnego tematu są jakieś offtopiki. Istnieją 2 grupy (a nawet 3) i już. Jedni czytają tą, inni tamtą, tak się przyzwyczaili i tyle. Biorąc pod uwagę ogólny marazm w usenecie, zupełnym bezsensem jest wdrażać jakieś rewolucje.

Po pie

Tak jak Ty głupie problemy.

de Fresz

Data: 2011-07-18 07:00:15
Autor: Marek Dyjor
de Fresz wrote:
A taki Outlook jak potrafi nakaszanić, ho ho! Hint - jest wiele
lepszych czytników niż Out-of-luck czy Google, nie musisz być dumny z
używania badziewiewnego.

tak całkiem btw to czytając jakie problemy ludzie mają z innymi czytnikami wychodzi mi że jednak OE po skonfigurowaniu jest najlepszym czytnikiem.

Data: 2011-07-18 12:58:37
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <ivvtc9$i6a$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-17 17:44:43 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

> I co teraz?

Masz za Commandem. I po lewej też. Więc masz 2 razy wygodniej niż użytkownicy Windy.

Po lewej owszem. Po prawej nie.

> Doucz sie.

Bo była pisana z 15 lat temu i nie było od tego czasu zbyt wielu apdejtów.

I co z tego? Skoro pisanie bez pliterek ma wciaz uzasadnienie. Moze od razu zamienic usenet na forum onetu?

> [...]

Taaaa, biorąc pod uwagę, że gdzieś 3/4 postów na grupach obecnie jest pl-literkami, to Twoje pisanie bez niezwykle podniesie czytelność. Lenistwo i tyle.

Jestem innego zdania. Uzasadnienie wyzej i nizej.

> Hint - zobacz co z pliterkami robi na przyklad google.

A taki Outlook jak potrafi nakaszanić, ho ho! Hint - jest wiele lepszych czytników niż Out-of-luck czy Google, nie musisz być dumny z używania badziewiewnego.

Przeciez widzisz, ze do pisania nie uzywam ani jednego ani drugiego.
Ale zagladam do archiwum googlegroups. I tam czesto tekstow pisanych z pliterkami po prostu nie da sie czytac. No chyba, ze tobie to nie przeszkadza.
To jeden z przykladow.

Tak jak Ty głupie problemy.

To po co ciagniesz ten watek?

TA

Data: 2011-07-18 23:07:38
Autor: de Fresz
On 2011-07-18 12:58:37 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

[...]

Ma tylko dla ludzi o zesztywniałych rurkach w mózgu. Tak a propos mistrzu netykiety - co się wstawia w temat przy crosspostach?

Moze od razu zamienic usenet na forum onetu?

Jeśli polskie diakrytyki to jedyne co dla Ciebie odróżnia te media, to może lepiej się tam przenieś?

[...]

Aaaa, znaczy możesz się w guglowym archiwum poepatować czytaniem własnych postów bez krzaków? No to faktycznie jest doskonały powód.

To jeden z przykladow.

BTW. specjalnie wszedłem na grupy Gugla i spojrzałem na ten wątek - w ani jednym poście nie ma krzaków. Zajrzałem też do paru sąsiednich, paru archiwalnych - poza posypanymi z rzadka tytuałmi - nic. Fascynujące, nieprawdaż?

Z nudów.

de Fresz

Data: 2011-07-19 00:37:52
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j027aq$lbq$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-18 12:58:37 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Ma tylko dla ludzi o zesztywniałych rurkach w mózgu.

Coz za blyskotliwa i cieta riposta.
Tak a propos mistrzu netykiety - co się wstawia w temat przy crosspostach?

A po co? Co to by zmienilo?
Zreszta, zaznaczylem to w pierwszym poscie.

> Moze od razu zamienic usenet na forum onetu?

Jeśli polskie diakrytyki to jedyne co dla Ciebie odróżnia te media, to może lepiej się tam przenieś?

No, ale moze bysmy jednak wprowadzili kolorowanie watkow, html no i flasza. Nie krepuj sie.

> [...]

Aaaa, znaczy możesz się w guglowym archiwum poepatować czytaniem własnych postów bez krzaków? No to faktycznie jest doskonały powód.

Ale przyznasz ze z tym zgadnieciem, ze uzywam OE to trafiles jak kula w plot? Skad ci to przyszlo do glowy, zwlaszcza ze wiesz ze uzywam makow.

> [...]

BTW. specjalnie wszedłem na grupy Gugla i spojrzałem na ten wątek - w ani jednym poście nie ma krzaków. Zajrzałem też do paru sąsiednich, paru archiwalnych - poza posypanymi z rzadka tytuałmi - nic. Fascynujące, nieprawdaż?

Nie, zupelnie nie zrozumiales.
Czy rzeczywiscie ty jestes ten bystry de Fresz?
Czy to jakis podszywacz?
A teraz, skoro sie nudzisz, przeczytaj ten watek raz jeszcze.

Z nudów.

Aha...
TA

Data: 2011-07-19 01:37:05
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <Titus_Atomicus-6B180F.00375219072011@newsfeed.onet.pl>,

Zapomnialem o top-postingu.
To takie archaiczne.

TA

Data: 2011-07-19 01:58:22
Autor: dominik
On 2011-07-19 01:37, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
No, ale moze bysmy jednak wprowadzili kolorowanie watkow, html no i flasza. Nie krepuj sie.
Zapomnialem o top-postingu.
To takie archaiczne.

Są przypadki w których top-posting ma swoje solidne uzasadnienie,
potrafisz sobie takie coś wyobrazić w oderwaniu od świętości
netykietycznego przykazania?

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-07-19 10:59:27
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j02hbr$h49$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-19 01:37, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]

Są przypadki w których top-posting ma swoje solidne uzasadnienie,
potrafisz sobie takie coś wyobrazić w oderwaniu od świętości

Owszem, sa takie przypadki.
Ale dlaczego 99% uzytkownikow top-postuje zawsze i wszedzie?

TA

Data: 2011-07-19 12:00:47
Autor: de Fresz
On 2011-07-19 00:37:52 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

I co z tego? Skoro pisanie bez pliterek ma wciaz uzasadnienie.

Ma tylko dla ludzi o zesztywniałych rurkach w mózgu.

Coz za blyskotliwa i cieta riposta.

Za to jakaż prawdziwa :-P

Tak a propos
mistrzu netykiety - co się wstawia w temat przy crosspostach?

A po co? Co to by zmienilo?
Zreszta, zaznaczylem to w pierwszym poscie.

No weź, trochę konsekwencji, tak często się zasłaniasz w tym wątku netykietą, że można by oczekiwać stosowania jej na każdym kroku, a nie tylko wybiórczo, gdzie wygodniej...

[...]

Ja? Mnie to zwisa. Ale moderator od kasowania bezsensownych wątków by się czasem przydał.

[...]

A gdzie ja napisałem, że Ty używasz Out-of-lucka, wskażesz palcem? To był przykład kolejnego badziewnego rozwiązania, które przy lamerskim używaniu kaszani kodowanie, więc mogłoby być wydumanym argumentem o nieużywaniu pl-literek, jeśli by podążać Twoim tokiem rozumowania.

[...]

Fakt, zupełnie nie rozumiem Twoich fantazji. I raczej jest mi z tym całkiem dobrze.

de Fresz

Data: 2011-07-19 13:18:12
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j03kkf$bes$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-19 00:37:52 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Za to jakaż prawdziwa :-P

Bynajmniej.

> Zreszta, zaznaczylem to w pierwszym poscie.

No weź, trochę konsekwencji, tak często się zasłaniasz w tym wątku netykietą, że można by oczekiwać stosowania jej na każdym kroku, a nie tylko wybiórczo, gdzie wygodniej...

Po prostu nie rozumiesz idei netykiety. Netykieta jest po to zeby wszystkim bylo latwiej.

> flasza. Nie krepuj sie.

Ja? Mnie to zwisa. Ale moderator od kasowania bezsensownych wątków by się czasem przydał.

To dlaczego sam nie przeniesiesz sie na jakies forum? Najlepiej moderowane. No wez, troche konsekwencji.

> [...]

taki Outlook jak potrafi nakaszanić, ho ho! Hint - jest wiele lepszych czytników niż Out-of-luck czy Google, nie musisz być dumny z używania badziewiewnego.

IMHO byla to sugestia nie wprost, ze uzywam OE. Albo czytnika google.

A, to dobrze. Jak mawial Yossarian.

TA

Data: 2011-07-19 16:27:29
Autor: de Fresz
On 2011-07-19 13:18:12 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Tak a propos
[...]

I dlatego ignorujesz jej zalecenia, kiedy jest Ci tak wygodniej. Jesteś niezwykle wiarygodny.

[...]

Bywam na kilku. Wrodzona wredność za to podpowiada mi, dlaczego Ciebie tam raczej nie spotkam :->

[...]

Nie zrozumiałeś. To była sugestia, że zasłanianie się badziewnością jednego z wielu dostępnych na rynku narzędzi, jest prezentacją indolencji umysłowej. Już nie wspominając o drobnostce, że te narzędzia idzie zmusić do wyświetlania polskich znaków diakrytycznych, ale co tam, Ty i tak masz to gdzieś, wszak netykieta z przed 15 lat pozwala na kaleczenie języka.
Dobra, znudziło mi się, EOT.

de Fresz

Data: 2011-07-19 20:56:27
Autor: JA
On 2011-07-19 13:18:12 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

IMHO byla to sugestia nie wprost, ze uzywam OE. Albo czytnika google.

Titusie. Przestań i powiedz czego używasz. Ja mam Unisona. Mi nie krzaczą się nawet tytuły z pliterkami. Nic mi się nie krzaczy. Chyba, że ktoś jak de Fresz wcześniej napisał, ma źle skonfigurofanego out of fucka, albo inne badziewie, wtedy dostaję już skrzaczone.

Data: 2011-07-19 23:15:27
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j04k0r$ftu$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-19 13:18:12 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

> [...]

Titusie. Przestań i powiedz czego używasz. Ja mam Unisona. Mi nie krzaczą się nawet tytuły z pliterkami. Nic mi się nie krzaczy. Chyba, że ktoś jak de Fresz wcześniej napisał, ma źle skonfigurofanego out of fucka, albo inne badziewie, wtedy dostaję już skrzaczone.

W tym wlasnie sek.
Dostajesz skrzaczone i nic nie jestes w stanie z tym zrobic.
Uzywam tego co wskazuja naglowki - MT NewsWatchera.
Jak widzisz (patrz: cytaty) - tez mi sie nic nie krzaczy.
A dyskusja zaczela sie (i wciaz trwa) od tego ze nie uzywam pliterek.
A nie uzywam, bo tak jest prosciej i nawet jesli ktos ma zle skonfigurowane badziewie, to mnie nie skrzaczy.

Poza tym - przegladam czesto (i to z roznych kompow) archiwa roznych grup na google groups i tam dosc czesto (wbrew temu co tu zeznal de Fresz) zdarza sie sytuacja, ze w miejsce polskich literek sa spacje i jest to totalnie nieczytelne.

Generalna zasada brzmi - jak cos sie ma spieprzyc to sie spieprzy. Dlatego w trosce o to zeby sie nie spieprzylo nalezy uzywac mozlwie prostych rozwian, a nie udawac ze nie ma problemu.

OK, mozesz sobie mowic, ze to przeciez to wina tych co maja zle skonfigurowany newsreader. Albo ze google groups sa winne.
I oczywiscie bedziesz mial racje.
Tylko ze to niczego nie zmienia.
Poniewaz napisalem to juz wiele razy w tym watku, ale jak widze do was to nie trafia - dajcie sobie spokoj. Badzcie nowoczesni, produkujcie (posrednio) te krzaki, ale ja i tak obstaje przy swoim. Bede pisal bez pliterek. Nie chcecie nie czytajcie.

TA

Data: 2011-07-19 13:59:29
Autor: wit
In pl.rec.foto.cyfrowa Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
No, ale moze bysmy jednak wprowadzili kolorowanie watkow, html no i flasza. Nie krepuj sie.

No i tego właśnie staramy się uniknąć: wprowadzenia drugiej, zupełnie
niepotrzebnej wersji pisanego języka polskiego. Czy raczej "polskawego". A
dokładniej, to wreszcie porzucić tą wprowadzoną z przyczyn technicznych
dawno temu.

wit

Data: 2011-07-19 16:13:55
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j042k1$sjr$1@news.onet.pl>,
 wit <wit_usun_to_po_wit@malenstwo.aei.polsl.pl> wrote:

> [...]

dokładniej, to wreszcie porzucić tą wprowadzoną z przyczyn technicznych

Czy ty i tobie podobni macie jakies problemy z czytaniem? To ja juz nic nie poradze.
Nie chce mi sie po raz n-ty przytaczac tych samych argumentow.
Powiem wiec raz jeszcze - te przyczyny techniczne sa wciaz aktualne - w mailach, smsach etc.

TA

Data: 2011-07-19 18:29:39
Autor: JD
W dniu 2011-07-19 16:13, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Nie chce mi sie po raz n-ty przytaczac tych samych argumentow.
Powiem wiec raz jeszcze - te przyczyny techniczne sa wciaz aktualne - w
mailach, smsach etc.

A tu to mnie szczerze zaskoczyłeś.
W mailach i SMSach nie możesz ogonków używać???
To masz pewnie komórkę z czasów powstawania netykiety :D

JD

Data: 2011-07-19 10:01:18
Autor: StaM
On 19 Lip, 18:29, JD <jace...@gmail.com> wrote:

To masz pewnie komórkę z czasów powstawania netykiety :D
Pozdrawiam
JD

Wystarczy ze komorka posiada SIM z innego kraju,
i nie ma polskich literek w opcjach.
StaM

Data: 2011-07-19 19:28:58
Autor: JD
W dniu 2011-07-19 19:01, StaM pisze:
[...]

Piszący z innego kraju zostali wcześniej rozgrzeszeni.

JD

Data: 2011-07-19 21:02:39
Autor: JA
On 2011-07-19 19:01:18 +0200, StaM <kubaphoto@yahoo.com> said:

Wystarczy ze komorka posiada SIM z innego kraju,
i nie ma polskich literek w opcjach.

Nie. SIM nie ma tu nic do rzeczy. System operacyjny na rzeczoną komórkę.

Data: 2011-07-19 12:54:40
Autor: StaM
On 19 Lip, 21:02, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:
On 2011-07-19 19:01:18 +0200, StaM <kubaph...@yahoo.com> said:

> [...]
> i nie ma polskich literek w opcjach.

Nie. SIM nie ma tu nic do rzeczy. System operacyjny na rzeczoną komórkę.

 Moja komurka SonyEricsson w580i
w menu ma francuski, deutsch, angielski, i turecki,
lub opcja wprowadzenia jezyka simkarty
StaM

Data: 2011-07-19 13:53:03
Autor: StaM
[...]

Komorka od komory k..wa. Przepraszam
Niemcy mowia handy, a Ameryknie komorka, czyli cellular phone.

Data: 2011-07-19 23:21:43
Autor: JA
On 2011-07-19 21:54:40 +0200, StaM <kubafhoto@googlemail.com> said:

 Moja komurka SonyEricsson w580i
w menu ma francuski, deutsch, angielski, i turecki,
lub opcja wprowadzenia jezyka simkarty
StaM

Ale widzisz, to jest właśnie problem lokalizacji systemu.
Nie dam sobie obciąć żadnej części ciała za to co napiszę, ale raczej nie przypuszczam, żeby z kartą przychodził odpowiedni zestaw znaków i klawiatur.
Mam iPhona z wysp brytyjskich, syn używa jeszcze starszego i pochodzącego z wprost z USA. Z systemem po polsku, przyszło całe dobrodziejstwo inwentarza. Na innym aparacie tym razem HTC z Androidem, też nie mam problemu z pliterkami, nawet wysyłając SMSy na Nokie, Sony, czy właśnie iP.

Data: 2011-07-19 13:01:00
Autor: StaM
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
On 19 Lip, 21:02, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

Nie. SIM nie ma tu nic do rzeczy. System operacyjny na rzeczoną komórkę.

....acha jeszcze Sesoto, iSizulu, no i te nieszczesny According to SIM.
StaM

Data: 2011-07-20 00:23:19
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Tue, 19 Jul 2011 10:01:18 -0700 (PDT), StaM napisał(a):

[...]

HINT: każdy telefon może porozumiewać się z użytkownikiem w wielu językach.
Trzeba tylko zmienić to w opcjach :P

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"You're not the same as you were before. You were much

Data: 2011-07-20 01:03:18
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <1onfvw4tkpu6c$.1xodxpdwc0dno.dlg@40tude.net>,
 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote:

> i nie ma polskich literek w opcjach.
> StaM

HINT: każdy telefon może porozumiewać się z użytkownikiem w wielu językach.
Trzeba tylko zmienić to w opcjach :P

Ale nie zawsze wsrod tych wielu jest jez. polski.
Wyobraz sobie (wiem, trudne), jest calkiem sporo takich telefonow.

TA

Data: 2011-07-20 10:07:44
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2011-07-20 01:03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Och nie wątpię, chociaż nawet chińskie podróbki polskie znaczki mają.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2011-07-19 19:43:46
Autor: de Fresz
On 2011-07-19 18:29:39 +0200, JD <jacek3d@gmail.com> said:

[...]

W mejlach to pewnie ten sam argument, co przy juznecie, a w SMSach owszem, można, ale w niektórych telefonach pojedyńczy polski znaczek potrafi krótkie zdanie magicznie zmienić w 3 SMSy.

To masz pewnie komórkę z czasów powstawania netykiety :D

To niemal pewne ;-)

de Fresz

Data: 2011-07-19 20:33:56
Autor: Titus Atomicus
In article <j04bch$2vfe$1@newsread1.aster.pl>, JD <jacek3d@gmail.com> wrote:

> [...]
> mailach, smsach etc.

A tu to mnie szczerze zaskoczyłeś.
W mailach i SMSach nie możesz ogonków używać???

Mialem na mysli _posty_ na usenet. I tak, wlasnie SMSy

To masz pewnie komórkę z czasów powstawania netykiety :D

Nie, mam na mysli wygode pisania.

Oraz oszczednosc.
Za sms z ogonkami placisz podwojnie.

Oraz fakt, ze w komorkach bez polskiego menu z reguly nie mozna wybrac polskiej klawiatury.

Czy naprawde tego wszystkiego nie wiecie (zwracam sie frakcji "nowoczesnej") czy po prostu rzniecie glupa?

TA

Data: 2011-07-19 22:47:43
Autor: JD
wrote:

Nie, mam na mysli wygode pisania.

I to wszystko wyjaśnia.

A my tu o wygodzie czytania.

JD

Data: 2011-07-19 22:58:00
Autor: Titus Atomicus
In article <j04qge$ad$1@newsread1.aster.pl>, JD <jacek3d@gmail.com> wrote:

W dniu 2011-07-19 20:33, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]

Nie, nie wszystko.
Bo wyciales kilka istotnych tresci.

A my tu o wygodzie czytania.

Owszem, ja tez.
To mnie nie czytaj.

Pa
TA

Data: 2011-07-19 23:05:59
Autor: JD
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
W dniu 2011-07-19 22:58, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
To mnie nie czytaj.

No dążysz do tego.

JD

Data: 2011-07-20 00:21:31
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Tue, 19 Jul 2011 18:29:39 +0200, JD napisał(a):

[...]

Albo oszczędza, bo przy polskich ogonkach za 70 znaków zapłaci jak za 160.
A trzeba na następnego Maka zaoszczędzić.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2011-07-20 01:01:35
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <199j7vjd316xb$.r9x1f8993q8w$.dlg@40tude.net>,
> [...]

Albo oszczędza, bo przy polskich ogonkach za 70 znaków zapłaci jak za 160.
A trzeba na następnego Maka zaoszczędzić.

Czy tym postem wniosles cos nowego do watku?
Bo ja o aspekcie ekonomicznym juz ze dwa razy wspomnialem.

TA

Data: 2011-07-20 10:08:52
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2011-07-20 01:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Oszczędzanie na SMSach za kilka groszy ma niewątpliwie ogromną przyszłość.

Data: 2011-07-19 21:01:30
Autor: JA
On 2011-07-19 16:13:55 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Czy ty i tobie podobni macie jakies problemy z czytaniem? To ja juz nic
nie poradze.
Od czasu jak Unicode stało się faktem, nie muszę się męczyć.
Nie chce mi sie po raz n-ty przytaczac tych samych argumentow.
Powiem wiec raz jeszcze - te przyczyny techniczne sa wciaz aktualne - w
mailach, smsach etc.
Nie są. Jeżeli ktoś używa wciąż systemów sprzed 15 lat, to jego problem. Brak pl znaków był podyktowany ograniczeniami technicznymi, które już dawno odeszły w przeszłość.

Data: 2011-07-19 23:00:35
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j04kaa$gva$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-07-19 16:13:55 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

> Czy ty i tobie podobni macie jakies problemy z czytaniem? To ja juz nic
> nie poradze.
Od czasu jak Unicode stało się faktem, nie muszę się męczyć.

I dlatego meczysz sie kodujac w Iso8859-2?

> [...]

Nie są. Jeżeli ktoś używa wciąż systemów sprzed 15 lat, to jego problem. Brak pl znaków był podyktowany ograniczeniami technicznymi, które już dawno odeszły w przeszłość.

Masz zdaje sie kiepski kontakt z brutalna rzeczywistoscia.

TA

Data: 2011-07-19 23:32:19
Autor: JA
On 2011-07-19 23:00:35 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world said:

Od czasu jak Unicode stało się faktem, nie muszę się męczyć.

I dlatego meczysz sie kodujac w Iso8859-2?
Bo akurat w tej wiadomości nie ma takiej potrzeby.
И сейчас этот
I niczego nie musiałem przestawiać w kodowaniu - То же самое сделано.

[...]

A może to Ty masz tylko z nią kontakt. Tą brutalną. Bo moja rzeczywistość jest mało brutalna.

Data: 2011-07-20 06:16:33
Autor: wit
[...]

Nie mam nic do Twoich maili ani SMS-ów, nie są do mnie, nie obchodzą mnie.
Usenet jest nieco bardziej "wspólny", i nie ma już żadnych technicznych (czy
innych) powodów, żeby nie używać w nim po prostu języka polskiego.

wit

Data: 2011-07-20 12:02:51
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j05rs1$kvl$1@news.onet.pl>,
 wit <wit_usun_to_po_wit@malenstwo.aei.polsl.pl> wrote:

Usenet jest nieco bardziej "wspólny", i nie ma już żadnych technicznych (czy
innych) powodów, żeby nie używać w nim po prostu języka polskiego.

Naucz sie czytac bez polskich literek.
Wtedy przeczytaj ten watek ze zrozumieniem raz jeszcze.

TA

Data: 2011-07-20 10:34:14
Autor: wit
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In pl.rec.foto.cyfrowa Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Naucz sie czytac bez polskich literek.

Mam swoje lata, ćwierć życia czytałem usenet bez pliterek, więc jakoś sobie
radzę.

Wtedy przeczytaj ten watek ze zrozumieniem raz jeszcze.

Ojej, Pan z pręgierza? Pokaż, czego konkretnie nie zrozumiałem? Tego, że
mnożysz problemy gdzie ich nie ma?

wit

Data: 2011-07-20 20:27:45
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j06av6$sf3$1@news.onet.pl>,
> [...]

> Naucz sie czytac bez polskich literek.

Mam swoje lata, ćwierć życia czytałem usenet bez pliterek, więc jakoś sobie
Byc moze krotko zyjesz.

> Wtedy przeczytaj ten watek ze zrozumieniem raz jeszcze.

Ojej, Pan z pręgierza?

?
Ale ja pana nie znam. Pewnie mam cie tam w kfie.
Nie zacietrzewiaj sie.
Pokaż, czego konkretnie nie zrozumiałem?

Obawiam sie, ze istotnie niewiele rozumiesz.

Tego, że
mnożysz problemy gdzie ich nie ma?

Ja mnoze? Ja zapytalem testowo o mozliwosc ponownego polaczenia grup foto.
A zamiast dyskusji na ten temat offtopikujecie nt pliter. Na dodatek nie przyjmujac do wiadomosci konkretnych argumentow przeciw.

TA

Data: 2011-07-21 07:34:01
Autor: wit
[...]

O co Ci chodzi? Ktoś słusznie zwrócił uwagę, że kaleczysz język, to zacząłeś
snuć jakieś rozważania na temat zamierzchłych problemów i mętnej ideologii
pisania "polskawego". Dziwisz się, że w usenecie ludzie odpisują? A Twoje
argumenty przeciw już dawno straciły na aktualności.

wit

Data: 2011-07-21 10:13:01
Autor: StaM
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
On 21 Lip, 09:34, wit <wit_usun_to_po_...@malenstwo.aei.polsl.pl>
wrote:

O co Ci chodzi? Kto s usznie zwr ci uwag , e kaleczysz j zyk, to zacz e
snu jakie rozwa ania na temat zamierzch ych problem w i m tnej ideologii
pisania "polskawego". Dziwisz si , e w usenecie ludzie odpisuj ? A Twoje
argumenty przeciw ju dawno straci y na aktualno ci.
wit

Ty kaleczysz jezyk obrzydliwie, bo co drugie slowo ma luki. Nie mozna
sie tresci domyslic.

StaM
P.S. Mam Unicode UTF-8

Data: 2011-07-21 20:38:56
Autor: Jakub Roguski
wrote:

[...]

StaM,
W oryginalnym tekście Wita widzę polskie literki w komplecie, a w nagłówku jego tekstu jest Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2.

Natomiast w Twoim tekście z cytatu tekstu Wita zniknęły polskie literki, a w nagłówku Twojego tekstu jest Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1, a nie UTF-8. Być może masz wyłączone automatyczne wykrywanie kodowania i na stałe włączone ISO-8859-1, albo też masz włączone wymuszanie kodowania ISO-8859-1 niezależnie od kodowania tekstu przychodzącego.

Jakub
=====================
Jakub Roguski
http://www.roguski.eu

Data: 2011-07-21 12:46:51
Autor: StaM
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
On 21 Lip, 20:38, Jakub Roguski <ad...@stopka.maila.pl> wrote:

Pozdrawiam
Jakub
=====================
Jakub Roguskihttp://www.roguski.eu

Sprawdzilem. Zanaczone mam Unicode (UTF 8)
Moze ma na to wplyw, ze w niemieckim windowsie uzywam (mam
zainstlowany)
polski windows.

Pozdrawiam.
StaM

Data: 2011-07-21 12:55:53
Autor: StaM
On 21 Lip, 21:46, StaM <kubaph...@yahoo.com> wrote:

Moze ma na to wplyw, ze w niemieckim windowsie uzywam (mam
zainstlowany)

polski język.

Pozdrawiam.
StaM

Data: 2011-07-22 06:01:23
Autor: wit
In pl.rec.foto.cyfrowa StaM <kubaphoto@yahoo.com> wrote:
Ty kaleczysz jezyk obrzydliwie, bo co drugie slowo ma luki. Nie mozna
sie tresci domyslic.

Toś dał ciała. Ok, przeprosiny przyjęte ;)

wit

Data: 2011-07-22 01:18:13
Autor: StaM
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
On 22 Lip, 08:01, wit <wit_usun_to_po_...@malenstwo.aei.polsl.pl>
wrote:

Toś dał ciała. Ok, przeprosiny przyjęte ;)

wit
"Shit hapen"
Za to przyjemniej mi sie teraz czyta wiele innych postow,
i uzyskalem przebaczenie.
StaM

Data: 2011-07-21 11:06:45
Autor: Titus Atomicus
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j08kp9$squ$1@news.onet.pl>,
 wit <wit_usun_to_po_wit@malenstwo.aei.polsl.pl> wrote:

[...]
Nie chce mi sie z toba gadac.

Pa,
TA

Data: 2011-07-21 12:35:11
Autor: wit
pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In pl.rec.foto.cyfrowa Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Nie chce mi sie z toba gadac.

Idź, wypłacz się w poduszkę w tym swoim tobie.

wit

Data: 2011-07-30 01:41:43
Autor: Paweł W.
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
W dniu 2011-07-17 17:44, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Hint - zobacz co z pliterkami robi na przyklad google.

Zrob mi laske i zajrzyj do ponizszego linka, i wyjasnij mi, co takiego google robi z pliterkami?

http://images8.fotosik.pl/2423/908a2ae23b4b9246.jpg

WAIDODAYO!

--
http://www.stopakcyzie.pl/
Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie będziesz miał większy wybór

Data: 2011-07-30 16:08:46
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j0vgeh$bob$1@news.onet.pl>,
 "Paweł W." <pawelek_79@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Zrob mi laske i zajrzyj do ponizszego linka, i wyjasnij mi, co takiego google robi z pliterkami?

Tu akurat nic. I czego to ma dowodzic?
Ale skoro zadales sobie trudu zeby tam zajrzec to poswiec 5 minut wiecej i przyjrzyj sie blizej. Ja zauwazylem, ze nawet w przypadku sygnaturek kol. JA - czasem wyswietlaja sie one w googlach poprawnie, a czasem sa spacje w miejsce pliterek.

TA

Data: 2011-07-17 04:09:12
Autor: marek augustynski
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
Fotografia to fotografia.

Proste rzeczy są najciężej przyswajalne;)

marek

Data: 2011-07-18 12:41:54
Autor: Piotr
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
Dnia Sat, 16 Jul 2011 14:16:58 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

[...]

Jeżeli dobrze pamiętam, to już kiedyś była jedna. Piotr

Data: 2011-07-18 12:52:43
Autor: bofh@nano.pl
napisał(a):

[...]

Tylko wtedy w zasadzie aparaty cyfrowe były ciekawostką, a nie głównym
nurtem.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-07-18 14:04:48
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <j0139s$sc4$1@node2.news.atman.pl>,
 "bofh@nano.pl" <bofh@nano.pl> wrote:

On 18.07.2011 12:41, Piotr wrote:

> Jeżeli dobrze pamiętam, to już kiedyś była jedna. > Piotr

Tylko wtedy w zasadzie aparaty cyfrowe były ciekawostką, a nie głównym
nurtem.

No wlasnie.
Teraz i tak chyba wiekszosc uzywa cyfry i analoga, albo samej cyfry. Tylko, ze jak pada pytanie o statyw, niektore obiektywy (zwlaszcza od wejscie FF) czy cos ogolnego fotograficznego, to przeciez dotyczy to obydwu grup. Po co tworzyc sztuczne podzialy?

TA

Data: 2011-07-18 10:30:42
Autor: marek augustynski
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
Po co tworzyc sztuczne podzialy?

Zeby bylo bezpiecznie, zeby byl spokoj;)
Olej. Swiata nie naprawisz.

marek

Data: 2011-07-18 22:27:36
Autor: Titus Atomicus
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
In article <26e0b86d-a5e2-4459-a107-e0da7de9f9a7@v7g2000vbk.googlegroups.com>,
 marek augustynski <marek.augustynski@gmail.com> wrote:

> Po co tworzyc sztuczne podzialy?

Zeby bylo bezpiecznie, zeby byl spokoj;)
Olej. Swiata nie naprawisz.

OK, ale jak krospostuje to tez zawsze prestensje...

TA

Data: 2011-07-18 13:47:55
Autor: marek augustynski
pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto

> Zeby bylo bezpiecznie, zeby byl spokoj;)
> Olej. Swiata nie naprawisz.

OK, ale jak krospostuje to tez zawsze prestensje...

To jest Zaden problem. Olej tak samo.
Grupa powinna byc jedna ale jesli ktos juz wpadl na ten szlachetny
pomysl o rozdzielnosci trzeba pozwolic mu na trwanie w przekonaniu,
nawet jesli tym kims jest grupa osob. Podzial na foto, art i cyfrowa
byl szkodliwy wylacznie dla dzielacych. Teraz trzebaby podzielic
jeszcze cyfrowa na cyfrowa i cyfrowa.trole ale ten pomysl wydaje sie
niewykonalny;)

marek

Data: 2011-07-19 17:47:16
Autor: Piotr Adamski
W dniu 11-07-18 19:30, marek augustynski pisze:
Po co tworzyc sztuczne podzialy?

Zeby bylo bezpiecznie, zeby byl spokoj;)
Olej. Swiata nie naprawisz.

marek

I żeby nie było 20 postów na dzień "jaki kompakt za 500zł?", mnie się nawet nie chce grzebać w gąszczu tego bagna.

Data: 2011-07-19 09:47:26
Autor: marek augustynski
> [...]

I żeby nie było 20 postów na dzień "jaki kompakt za 500zł?", mnie się
nawet nie chce grzebać w gąszczu tego bagna.

I dlatego wygrzebujesz to co sens ma;)

marek

Data: 2011-07-19 11:39:32
Autor: Piotr

napisał(a):

[...]

A teraz analogi są ciekawostką, a nie głównym nurtem. To w sumie można
połączyć, jeżeli Czaruś się zgodzi. ;)

pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto