płacenie telefonem

Data: 2018-05-31 16:55:34
Autor: ToMasz
płacenie telefonem
witam
zastanawiam się nad tym, jak działa "płacenie" telefonem. Na stronie banku wyczytałem ze muszę sobie zainstalować android pay. bezpieczne to? Będę musiał "googlowi" podać na stałe numer karty i zaufać, czy mogę to zrobić na zasadzie skarbonki/prepaida? Czy Lineage os /Root nie wyklucza płacenia telefonem?
Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2018-05-31 18:49:27
Autor: mrvtktjv
płacenie telefonem
On 31.05.2018 16:55, ToMasz wrote:
[...]
Root zazwyczaj kłóci się z płatnościami zbliżeniowymi i nie jest to problem natury technicznej, a prawnej - firma VISA nie chce, aby ta funkcja działała na smartfonach, na których "złamano zabezpieczenia producenta".
Płatności zbliżeniowe wykorzystują technologię NFC, więc smartfon musi być w nią wyposażony, aby móc z tej funkcji korzystać.
Informacji na temat płatności zbliżenowych można poszukać w sieci np. pod hasłem "NFC HCE".
Jeśli chodzi o same płatności zbliżeniowe to umożliwia je też wiele aplikacji banków, nie musi to być Android Pay.

Data: 2018-05-31 20:04:31
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-05-31 o 16:55, ToMasz pisze:
[...]

Musisz podać. Telefon musi obsługiwać NFC. Bezpieczne tak samo jak normalne płacenie zbliżeniowe przy użyciu karty (tylko nie musisz mieć karty).

--
Liwiusz

Data: 2018-06-01 15:05:39
Autor: Big Jack
płacenie telefonem
W wiadomości
*ToMasz* napisał(-a):

[...]

Korzystam z płatności zbliżeniowych telefonem z aplikacji iKO, czyli banku PKO BP i chwalę sobie. Po odpowiedniej konfiguracji nawet nie trzeba uruchamiać aplikacji, tylko na moment płatności włączyć NFC. Kartę nie zawsze mam przy sobie, ale telefon rzadko zdarza mi się "porzucić". Root może być problem dla płatności.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-06-02 15:31:28
Autor: jerzu.xyz
płacenie telefonem
On Fri, 1 Jun 2018 15:05:39 +0200, "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

Root może być problem dla płatności.

Nie tylko root. W przypadku Xiaomi płatność (AndroidPay) NFC działa
tylko na romach Global. Na miuipolska nie. Nie działa też podobno przy
odblokowanym bootloaderze.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-06-02 15:55:00
Autor: Borneq
płacenie telefonem
W dniu 02.06.2018 o 15:31, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Nie rozumiem idei płacenia telefonem. Przecież można płacić bezdotykowo kartą bankomatową. I jest dużo mniejsza od telefonu.

Data: 2018-06-02 16:00:18
Autor: mrvtktjv
płacenie telefonem
On 02.06.2018 15:55, Borneq wrote:
[...]

Dzięki temu można płacić nie mając portfela przy sobie (zakładając, że kartę trzymamy w portfelu).
Poza tym oprócz płatności zbliżeniowej jest jeszcze BLIK.

Data: 2018-06-02 16:04:21
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 15:55, Borneq pisze:
[...]

Ale trzeba ją mieć, a płacąc telefonem można jej nie mieć.

A jeśli mam wybierać, czy wziąć telefon, czy kartę, to zwykle weźmie się telefon.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-02 16:17:53
Autor: Borneq
płacenie telefonem
W dniu 02.06.2018 o 16:04, Liwiusz pisze:
Ale trzeba ją mieć, a płacąc telefonem można jej nie mieć.

A jeśli mam wybierać, czy wziąć telefon, czy kartę, to zwykle weźmie się telefon.

Mając kartę nie trzeba telefonu.
Łatwiej jest gdy się ma telefon, wziąć jeszcze kartę, niż odwrotnie.

Data: 2018-06-02 16:52:26
Autor: RadoslawF
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 16:04, Liwiusz pisze:

[...]

Dlaczego wybierać?
Kartę wsuniesz w etui większości dzisiejszych telefonów.
Jak bardzo nie chcesz to skoro do kieszeni wejdzie telefon
do zmieści się tam sporo mniejsza karta.

Pozdrawiam

Data: 2018-06-02 18:50:56
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 16:52, RadoslawF pisze:
[...]

Nie mam etui, tylko kondoma. Poza tym kart w telefonie może być kilka.

Jak bardzo nie chcesz to skoro do kieszeni wejdzie telefon
do zmieści się tam sporo mniejsza karta.

Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-02 18:52:50
Autor: Borneq
płacenie telefonem
W dniu 02.06.2018 o 18:50, Liwiusz pisze:
Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

Nie, płacenie kartą zamiast telefonem jest o wiele wygodniejsze.

Data: 2018-06-02 19:02:30
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 18:52, Borneq pisze:
[...]

Pod warunkiem, że kartę masz.

Ale nawet jak masz, to łatwiej mi sięgnąć po telefon, niż po kartę do portfela.

Rozumiem, że komuś może być łatwiej odwrotnie, dlatego niech każdy wybiera to, co mu aktualnie pasuje. Ja lubię mieć wybór.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-02 23:49:55
Autor: Big Jack
płacenie telefonem
W wiadomości
*Borneq* napisał(-a):

płacenie kartą zamiast telefonem jest o wiele wygodniejsze.

Bezapelacyjnie, ale ja telefon przy sobie mam zdecydowanie częściej niż kartę wraz ze wszystkimi dokumentami.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-06-04 11:04:06
Autor: radekp@konto.pl
płacenie telefonem
Sat, 2 Jun 2018 18:50:56 +0200, w <peuhth$ktu$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

Słusznie -- ale zawsze można przykleić kartę do telefonu albo nawet pod tylną
klapkę.
Ale nie wiem jak tam z dostępnością takich kart (tj. czy są powszechnie
dostępne).

Data: 2018-06-04 11:51:53
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-04 o 11:04, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC. Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Ale nie wiem jak tam z dostępnością takich kart (tj. czy są powszechnie
dostępne).

Chodzi ci o jakieś specjalne naklejki? Jest to jakieś rozwiązanie w sytuacji, kiedy ktoś telefonu z NFC nie ma. W przeciwnym przypadku - nie widzę żadnych zalet, a wielu bankach takie naklejki są chyba nawet ekstrapłatne.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-04 13:55:15
Autor: radekp@konto.pl
płacenie telefonem
Mon, 4 Jun 2018 11:51:53 +0200, w <pf323r$jpv$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC. Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Samych naklejek to i 10 się zmieści.

Data: 2018-06-04 14:20:31
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b3aahdt185i1dskgmv9b78909qlh3074c6@4ax.com...
> [...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC.
Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Ale ktora uzyjesz ?

J.

Data: 2018-06-04 14:29:36
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-04 o 13:55, radekp@konto.pl pisze:
Samych naklejek to i 10 się zmieści.

I co, będą się losowo odbijać w pikaczu, czy będą zawieszać terminal nieśmiertelnym komunikatem "tylko jedna karta"?

--
Liwiusz

Data: 2018-06-04 14:53:11
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
płacenie telefonem
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 04 Jun 2018 13:55:15 +0200  doszła do mnie wiadomość <b3aahdt185i1dskgmv9b78909qlh3074c6@4ax.com>
 od "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>  :
> [...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC. Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Nie zmieści się, poza tym zebrane w kupie nie będą się odczytywać w
czytniku.
Już z jedną będą kłopoty ze względu na bliskość akumulatora.

Data: 2018-06-05 09:21:18
Autor: radekp@konto.pl
płacenie telefonem
Mon, 04 Jun 2018 14:53:11 +0200, w
<7edahdp5l6ntk142eimt6vrb5g72bqffcq@4ax.com>, Olaf Frikiov Skiorvensen
<Belzebub@invalid.invalid> napisał(-a):

Nie zmieści się, poza tym zebrane w kupie nie będą się odczytywać w
czytniku.

Heh, racje :)

Już z jedną będą kłopoty ze względu na bliskość akumulatora.

Nigdy nie miałem z jedną żadnych kłopotów.

Data: 2018-06-03 22:42:41
Autor: AL
płacenie telefonem
On 2018-06-02 15:55, Borneq wrote:
[...]

ale musisz ją mieć przy sobie - zazwyczaj jest w portfelu a bez telefonu się nie ruszasz (np. jadąc gdzies na rowerze).

Telefon jest bezpieczniejszy od niezabezpieczonej karty - nikt Ci telefonu nie zeskanuje, a kartę już może.

Ja sobie chwalę płacenie telefonem - od ponad roku z tego korzystam.

Przynajmniej widzę to zdziwienie kolegów mających iPhony i ich pytanie "co ty zrobieś?"  ;) :P

Data: 2018-06-03 12:27:41
Autor: ToMasz
płacenie telefonem
[...]

hehe, ja mam lineage os i rota. jest szansa na płacenie telefonem zbliżeniowo? Obojętnie jaka metoda android pay, aplikacja z banku, blik czy przedpłacone cośtam?
ToMasz

Data: 2018-06-03 13:08:35
Autor: mrvtktjv
płacenie telefonem
On 03.06.2018 12:27, ToMasz wrote:
[...]

Podobno tak. Podobno przy użyciu Magisk Hide ukrywanie roota działa, a obecność custom ROM-a nie ma na płatności zbliżeniowe wpływu. O ile oczywiście NFC działa w danym ROM-ie.
Chociaż mi z IKO (PKO BP) się nie udało, ale może to dlatego, że nie mam zainstalowanych gapps-ów (Google Play, Google Services, itp.).
OmniROM 8.1, Sony Xperia X Compact.

Data: 2018-06-03 15:16:05
Autor: Czarek
płacenie telefonem

W dniu 03.06.2018 o 12:27, ToMasz pisze:
[...]

Blik nie jest płatnością zbliżeniową, jest powiązana z aplikacją banku, w którym masz konto a te (chyba) wszystkie nie mają ograniczenia z powodu rota. Zainstaluj aplikację swojego banku i sprawdź czy ma Blika (lub sprawdź to na stronie banku)

Natomiast jeśli chcesz sprawdzić czy będzie działał Google Pay to zainstaluj aplikację do tego - wcześniej sprawdź czy twój bank umożliwia płatności tego typu (np. większość, jeśli nie wszystkie Banki Spółdzielcze togo nie umożliwiają)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.walletnfcrel

--
Czarek

Data: 2018-06-03 11:15:05
Autor: 2late
płacenie telefonem
On 31/05/2018 03:55 PM, ToMasz wrote:
[...]

Google pay - normalnie, jak karta, nie musisz wpisywac zadnych kodow, dotykasz i juz. Gdziekolwiek sa platnosci zblizeniowe visa lub mastercard, mozesz placic telefonem i nawet nie pytac, bo musi zadzialac, no i wlasciwie na calym swiecie. Do tego dodasz ile kart chcesz, ustawiajac domyslna. Karta z google pay dostaje virtualny numer inny od numeru na fizycznej karcie, co podnosie (podobno - bo ekspertem nie jestem) bezpieczenstwo. Tak ze, jesli tylko twoj bank i kraj wspolpracuje z google pay instaluj i uzywaj. ;)
Mam jeden zrootowany telefon i mimo ze jest tam w zainstalowany czysty android - google pay nie dziala. Ale czytalem na xda-developers, ze sa romy ktore daja rade, tak ze jak masz czas i ochote, to czytaj/szukaj.

Data: 2018-06-03 17:44:11
Autor: pueblo
płacenie telefonem
Witaj 2late, 03 cze 2018 w news:pf0ijp.8t8.1outspace.org
napisałeś/aś:

Google pay - normalnie, jak karta, nie musisz wpisywac zadnych
kodow, dotykasz i juz. Gdziekolwiek sa platnosci zblizeniowe visa
lub mastercard, mozesz placic telefonem i nawet nie pytac, bo musi
Czyli zasadniczo, jeśli zgubię telefon, to tak jakbym zgubił kartę. No, plus wszytkie możliwe dane właściciela jakie można znaleść w jego smartfonie. Można płacić bez odblokowywania telefonu?
Limity są takie jak dla zwykłych płatności zbliżeniowych?

Data: 2018-06-03 19:47:00
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 19:44, pueblo pisze:
Można płacić bez odblokowywania telefonu?

W moim można, aczkolwiek domyślnie mam wyłączony moduł NFC, więc w przypadku zgubienia zablokowanego telefonu płatność by nie przeszła.

Limity są takie jak dla zwykłych płatności zbliżeniowych?

Nawet nie sprawdzałem :) Granica żądania PIN jest 50zł, więc pewnie limity są takie jak przy płatnościach zbliżeniowych.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-03 20:02:51
Autor: Czarek
płacenie telefonem

W dniu 03.06.2018 o 19:47, Liwiusz pisze:
W dniu 2018-06-03 o 19:44, pueblo pisze:
Można płacić bez odblokowywania telefonu?

W moim można,

To ciekawe. Jaki to telefon i korzystasz z Google Pay?

[...]

Wszelkie limity są takie jak na danej aktywnej karcie przypisanej do Google Pay.

--
Czarek

Data: 2018-06-03 20:04:25
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 20:02, Czarek pisze:

W dniu 03.06.2018 o 19:47, Liwiusz pisze:
W dniu 2018-06-03 o 19:44, pueblo pisze:
Można płacić bez odblokowywania telefonu?

W moim można,

To ciekawe. Jaki to telefon

Samsung S5 Neo.

 i korzystasz z Google Pay?

Tak.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-03 20:13:16
Autor: Czarek
płacenie telefonem

W dniu 03.06.2018 o 20:04, Liwiusz pisze:
[...]

U mnie pełny Galaxy S5 (bez Neo), wcześniej 2 różne LG, u brata i jego rodziny Galaxy S7/S8/Note3 - w każdym przypadku wymagane odblokowanie oraz Google Pay się awanturuje po dezaktywacji blokady.

Przed chwilą sprawdziłem jak to teraz wygląda i po dezaktywacji blokady momentalnie wyskoczyło powiadomienie o wymaganej aktywnej blokadzie i jeśli jej nie ustawię wciągu 5 minut, to wszelkie karty przypisane do Google Pay zostaną usunięte.

--
Czarek

Data: 2018-06-03 20:16:26
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 20:13, Czarek pisze:

[...]

Być może piszemy o różnych rzeczach.

Jeśli zlikwiduję blokowanie ekranu, to rzeczywiście aplikacja burzy się o tych 5 minutach.

Ale mając zablokowany ekran i włączony NFC, mogę zapłacić takim telefonem w sklepie (przy ekranie wybudzonym do narysowania kodu).

--
Liwiusz

Data: 2018-06-03 20:21:50
Autor: Czarek
płacenie telefonem

W dniu 03.06.2018 o 20:16, Liwiusz pisze:
[...]

Czyli możesz mieć zablokowany/wygaszony ekran natomiast telefon musisz mieć odblokowany. To u mnie jest tak samo (mam ustawione wyłączanie ekranu przez dwukrotne w niego puknięcie) i mogę płacić przy podświetlonym lub wygaszonym jednak telefon przez pewien czas nie jest zablokowany a to jest wymagane do płatności.

--
Czarek

Data: 2018-06-04 01:12:28
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 20:21, Czarek pisze:
Czyli możesz mieć zablokowany/wygaszony ekran natomiast telefon musisz mieć odblokowany.

Nie. Telefon może się domagać kodu odblokowującego ekran, a mimo to płatność przechodzi.

[...]

To nie to.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-03 20:00:03
Autor: Czarek
płacenie telefonem

napisałeś/aś:

[...]

Nie skonfigurujesz płatności Google Pay jeśli nie masz w telefonie aktywnej blokady symbolem/kodem/odciskiem palca.
Zdezaktywujesz później blokadę to Google Pay będzie "krzyczeć" że należy ją uaktywnić.

Płacić możesz *tylko za pomocą odblokowanego telefonu* czyli jest to dodatkowe zabezpieczenie, którego nie ma w przypadku karty.

Wszelkie limity płatności są takie jak na przypisanej karcie

--
Czarek

Data: 2018-06-03 20:03:49
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 20:00, Czarek pisze:

Płacić możesz *tylko za pomocą odblokowanego telefonu*

Nieprawda, testowałem na swoim telefonie i przechodzi płatność przy zablokowanym ekranie.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-07 14:30:37
Autor: Kamil 'Model'
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 20:03, Liwiusz pisze:
W dniu 2018-06-03 o 20:00, Czarek pisze:

Płacić możesz *tylko za pomocą odblokowanego telefonu*

Nieprawda, testowałem na swoim telefonie i przechodzi płatność przy zablokowanym ekranie.

Ustawienia apki, albo coś spierdzielone w andku.
Jaki telefon i wersja Andka.

Na Galaxy S7 (android 7 oraz 8) jak i Galaxy S8 nie zapłacę zbliżeniowo bez odblokowania telefonu (czy to kodem czy odciskiem palca).

A karta?? Zgubisz i kilka transakcji paypasem bez problemu.

A tak zgubię telefon to ni chugona nie zakosi mi nikt kasy, chyba, że złamie zabezpieczenie telefonu...

Data: 2018-06-03 22:37:47
Autor: P.B.
płacenie telefonem
Dnia 03 Jun 2018 17:44:11 GMT, pueblo napisał(a):

[...]

Warunkiem działania Google Pay jest posiadanie w telefonie blokady ekranu
(PIN, hasło, linie papilarne). W momencie płacenia telefon musi być
odblokowany.
Obowiązuje limit 50PLN, po którym trzeba podać PIN na pinpadzie jak w
zwykłej karcie. Zgubienie zablokowanego, zaszyfrowanego telefonu jest znacznie mniej
bolesne niż portfela z kilkoma kartami. Sprzedawca nie poznaje numeru karty
płatniczej (Google Pay tworzy kartę wirtualną z nowym numerem do
płatności), kodu CVV ani daty ważności nie ma jak spisać, zablokowanego
hasłem telefonu nie można zeskanować jak karty zbliżeniowej w tłoku.
Wygląda to na dużo bezpieczniejsze niż karta. Choćby taka sytuacja: własny
dzieciak może mi wyciągnąć kartę z portfela i kupić sobie chipsy w Żabce, a
z telefonem ten numer nie przejdzie!  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-06-03 23:26:02
Autor: Alf/red/
płacenie telefonem
W dniu 03.06.2018 o 22:37, P.B. pisze:
nie można zeskanować jak karty zbliżeniowej w tłoku.

Udowodniono teoretycznie i praktycznie, że taki scenariusz jest nieopłacalny. Najkrótszy dowód: jakby to było opłacalne, to byśmy mieli jakieś takie przypadki, a może nawet masę. A nie mamy.

--
Alf/red/

Data: 2018-06-04 12:33:18
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pf1mda$naa$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Moze po prostu wymaga to pewnej wiedzy, ktora na razie sie nie rozpowszechnila.

Ja tam jednak ciekaw jestem kiedy nasi studenci opanuja sztuke robienia zakupow na cudza karte.
Mowisz ze sie nie da ?

A przy odrobinie szczescia poszkodowany moze nawet nie zauwazy.

J.

Data: 2018-06-04 19:36:29
Autor: Alf/red/
płacenie telefonem
W dniu 04.06.2018 o 12:33, J.F. pisze:
Ja tam jednak ciekaw jestem kiedy nasi studenci opanuja sztuke robienia zakupow na cudza karte.
Mowisz ze sie nie da ?

Mówię, że się nie opłaca.
Trudne.
Karta zbliżeniowa gada z terminalem w obu kierunkach.
Załóżmy, że dwie osoby mają coś, co potrafi jakby przekazywać sygnały od terminala do karty na dowolną odległość - po GSM na przykład.

Scenariusz 1: jedna osoba w sklepie zaczyna transakcję i dostaje sygnał z terminala "karto obudź się, ja mam taki numer, a Ty jaki? itd." i przekazuje do autobusu, druga osoba dostaje to pytanie i w tłoku kogoś skanuje (wierci się i macha rękami!), a odpowiedź wysyła do sklepu, i pierwsza osoba karmi tą odpowiedzią terminal. To trochę trwa (pomijam czy terminal wytrzyma te 5-10 sekund między zapytaniem a odpowiedzią - nie powinien), ludzie zauważają że koleś stoi przy terminalu i coś długo trzyma co niekoniecznie jest kartą, przychodzi ochroniarz, woła policję...

Scenariusz 2: jak wyżej, ale terminal nie jest w ogólnym sklepie, ale własny albo znajomego, i operacja jest bez świadków. Po pierwszej-drugiej-trzeciej reklamacji operator wszczyna śledztwo, znajduje co się dzieje, woła policję...

--
Alf/red/

Data: 2018-06-05 20:50:15
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Dnia Mon, 4 Jun 2018 19:36:29 +0200, Alf/red/ napisał(a):
[...]

Trzyma torbe obok kieszeni, albo stoi blisko, jak to w tloku.

a odpowiedź wysyła do sklepu, i pierwsza osoba karmi tą odpowiedzią terminal. To trochę trwa (pomijam czy terminal wytrzyma te 5-10 sekund między zapytaniem a odpowiedzią - nie powinien),

Ale moze byc odwrotnie - najpierw skanujemy, a jak trafimy, to
wysylamy sygnal - idz do kasy. Wtedy opoznienie moze byc 100ms
powiedzmy.

ludzie zauważają że koleś stoi przy terminalu i coś długo trzyma co niekoniecznie jest kartą, przychodzi ochroniarz, woła policję...

Telefon trzyma. I nikogo to nie dziwi, bo przeciez telefonem placi sie
wygodniej.
I nawet nikogo nie zdziwi, ze 5-10s to trwa, bo wiadomo jakie te
telefony szybkie :-)

[...]

Dlatego w tym nie widze zagrozenia. Ale zwykly supermarket jak najbardziej.

J.

Data: 2018-06-06 19:00:24
Autor: Alf/red/
płacenie telefonem
W dniu 05.06.2018 o 20:50, J.F. pisze:
Ale moze byc odwrotnie - najpierw skanujemy, a jak trafimy, to
wysylamy sygnal - idz do kasy.

Ale sygnał z karty nie jest stały, to nie jest pasek magnetyczny. To jest rozmowa. Nie da się zeskanować na zapas i wykorzystać (wysłać do terminala) za minutę.

I nawet nikogo nie zdziwi, ze 5-10s to trwa, bo wiadomo jakie te
telefony szybkie :-)

OK, przekonałeś mnie, czekajmy na doniesienia prasowe. Na pewno będą.

--
Alf/red/

Data: 2018-06-07 21:27:59
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Dnia Wed, 6 Jun 2018 19:00:24 +0200, Alf/red/ napisał(a):
[...]

Mam na mysli ze szukamy ofiare, a potem szybko wysylamy info do
wspolnika "kasuj, bo mamy 30s do przystanku"

Data: 2018-06-04 01:13:34
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 22:37, P.B. pisze:
W momencie płacenia telefon musi być
odblokowany.

Cytujesz jakieś teoretyczne wymagania. W praktyce nie każdy telefon musi być odblokowany przy płatności, co zresztą potwierdzają inni internauci w swoich testimonialsach w internecie.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-04 22:00:29
Autor: P.B.
płacenie telefonem
Dnia Mon, 4 Jun 2018 01:13:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

A wiesz, że masz rację. Dziś zrobiłem eksperyment i można zapłacić
wybudzonym, ale wciąż zablokowanym telefonem. Czyli trochę lipa - to nie
jest tak, że mając czytnik palucha w telefonie, każdą transakcję
potwierdzam biometrycznie. I można płacić kradzionym telefonem, tylko nie
dać mu się rozładować i pilnować limitu 50PLN. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-06-04 22:52:34
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-04 o 22:00, P.B. pisze:
[...]

Można się łatwo zabezpieczyć, wyłączając NFC, a włączając tylko na czas płacenia. Z drugiej strony - o telefon dbam znacznie lepiej niż o kartę, częściej mam telefon przy sobie, gdy karta zostaje gdzieś w domu, szybciej się zorientuję, że zgubiłem telefon, niż kartę - tak więc w tym porównaniu telefon daje mi o niebo większe bezpieczeństwo.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-06 20:44:14
Autor: ToMasz
płacenie telefonem
W dniu 04.06.2018 o 22:52, Liwiusz pisze:
 I można płacić kradzionym telefonem, tylko nie
dać mu się rozładować i pilnować limitu 50PLN.

Można się łatwo zabezpieczyć,teoria panowie. w praktyce, każdy kto pracuje na kasie, może sfilmować
Wasze karty. potrzebny jest numer karty i ten drugi cvv z odwrotu. po pół roku kupuje bitcoiny (albo coś co niema postaci fizycznej) i... niema szans na namierzenie gościa. PRzyznać się kto zakleił cvv?
ToMasz

Data: 2018-06-06 21:01:43
Autor: Uncle Pete
płacenie telefonem
[...]

Czym będzie filmował, śp. okularami Googla? I jak często opisany przez Ciebie proceder ma miejsce?

MSPANC

Data: 2018-06-06 21:06:51
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-06 o 21:01, Uncle Pete pisze:
[...]

Po pół roku zbierania kart z dokładnością do jednego sklepu będzie można ustalić, skąd był wyciek.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-07 18:58:53
Autor: ToMasz
płacenie telefonem
W dniu 06.06.2018 o 21:06, Liwiusz pisze:
[...]

jeśli oszust może w swojej ręce kręcić kartą, to wystarczy jego kamera "ochrony". ta sama która potwierdza wydanie reszty i paragonu.
Po pół roku zbierania kart z dokładnością do jednego sklepu będzie można ustalić, skąd był wyciek.
nie. To wszystko rachunek prawdopodobieństwa. im więcej przypadków, tym precyzyjniej namierzysz. przy jednym przypadku szansa namierzenia równa się zero. przy małych kwotach, policja dość szybko zamyka postępowanie. przy zgłoszeniu w kilku komisariatach - niema przepływu informacji.
jedynie gdy przypadków będzie setki i zajmie się nimi jedna jednostka policji, dostanie wyciągi z adresami od setek osób, na których jest tysiące płatności - wtedy znajdą sklep. i co dalej? Kasjerów jest dwóch. którego skazać?

ToMasz

Data: 2018-06-04 10:01:01
Autor: Ignacy
płacenie telefonem
W dniu 03.06.2018 o 22:37, P.B. pisze:
Zgubienie zablokowanego, zaszyfrowanego telefonu jest znacznie mniej
bolesne niż portfela z kilkoma kartami. Sprzedawca nie poznaje numeru karty

A aplikacja zainstalowana do tego w telefonie nie ukradnie środków?
JA nic nie chce instalować bankowego w telefonie.

Data: 2018-06-04 11:54:02
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-04 o 10:01, Ignacy pisze:
[...]

Pewnie ryzyko jest o wiele mniejsze niż to, że te dane będą nieuprawnienie użyte przez jakiegoś sprzedawcę, któremu dane karty podajesz w internecie. Zresztą są procedury reklamacyjne. Ja się czuję bezpiecznie, przy założeniu, że nikomu nie udostępniam mojego PINu.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-04 12:43:50
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Użytkownik "P.B."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l1pki95hcu9t.vczvytw03e3u.dlg@40tude.net...
[...]

Zakladajac, ze nie zna pinu/hasla.
A ja bym sie nie zakladal - dzieci cwane sa :-)

A jak mu kolega poda aplikacje, dzieki ktorej bedzie mogl placic twoim telefonem, ale za posrednictwem swojego ? :-)

J.

Data: 2018-06-04 22:08:53
Autor: P.B.
płacenie telefonem
Dnia Mon, 4 Jun 2018 12:43:50 +0200, J.F. napisał(a):

Zakladajac, ze nie zna pinu/hasla.
A ja bym sie nie zakladal - dzieci cwane sa :-)

Oczywiście, że nie zna. Po to zmieniłem telefon, na taki z czytnikiem linii
papilarnych, żeby mi gnojki kodu blokady nie podglądały.

A jak mu kolega poda aplikacje, dzieki ktorej bedzie mogl placic twoim telefonem, ale za posrednictwem swojego ? :-)

Uda im się coś zrobić bez odblokowania mojego telefonu? Coś jak kradzież
samochodu bezkluczykowego metodą "na walizkę" ale po NFC? Bo na moim
telefonie nic nie zainstalują. Ja robię dużo usług dla banków, w tym
jednego, w którym mają bardzo wysokie standardy bezpieczeństwa informacji,
i już odruchowo blokuję telefon, nawet jak go odkładam tylko na chwilę.   --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-06-05 20:42:07
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Dnia Mon, 4 Jun 2018 22:08:53 +0200, P.B. napisał(a):
[...]

A palec gdzie chowasz ? :-)

[...]

Tylko ze z odblokowaniem. Jednorazowym - tatusiu, daj pograc :-)

[...]

Ale palcem, a nie pinem. A odciskow zostawiasz pelno.

Zreszta kto tam wie ile dziur ma Android - moze nie trzeba wcale
odblokowywac.

J.

Data: 2018-06-05 22:31:01
Autor: P.B.
płacenie telefonem
Dnia Tue, 5 Jun 2018 20:42:07 +0200, J.F. napisał(a):

Oczywiście, że nie zna. Po to zmieniłem telefon, na taki z czytnikiem linii
papilarnych, żeby mi gnojki kodu blokady nie podglądały.

A palec gdzie chowasz ? :-)

Nie mam tyle kasy, żeby komukolwiek opłacało się biegać do sklepu z moim
uciętym palcem :)

[...]

Nie ma takiej opcji. Mój telefon to narzędzie pracy, a nie zabawka dla
dzieci.
Ale palcem, a nie pinem. A odciskow zostawiasz pelno.

Koszt wyprodukowania palucha z moimi liniami papilarnymi byłby chyba
większy, niż suma limitów na wszystkich kartach. Ekonomicznie
nieuzasadnione.

Data: 2018-06-05 23:34:58
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Dnia Tue, 5 Jun 2018 22:31:01 +0200, P.B. napisał(a):
[...]

Sekator to ze 20 zl kosztuje :-)

I cos mowilesz, ze twoj palec daje dostep do danych banku ? :-(

[...]

Tatusiu, daj porozmawiac z mama :-)

[...]

Przeciez to mozna latami ciagnac.

A nowe technnologie obnizaja koszty :-)

Mozesz sprobowac:
https://www.youtube.com/watch?v=YxgWM2VmKP8

Wyglada mi to na fake, ale kto wie ...

https://www.youtube.com/watch?v=j1b_DmZO9X0
https://www.youtube.com/watch?v=5eAdY5I8CTU
https://www.youtube.com/watch?v=2u4ZLGsw1zo

https://www.youtube.com/watch?v=3Hji3kp_i9k

J.

Data: 2018-06-03 19:16:58
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-03 o 12:15, 2late pisze:
Gdziekolwiek sa platnosci zblizeniowe visa lub mastercard, mozesz placic telefonem i nawet nie pytac, bo musi zadzialac, no i wlasciwie na calym swiecie.

To nie jest prawda nawet chyba teoretycznie, a na pewno nie jest prawda praktycznie (czasem tam gdzie są płatności zbliżeniowe nie działa mi płacenie telefonem).

--
Liwiusz

Data: 2018-06-14 20:41:26
Autor: mybox
płacenie telefonem
[...]

A jak z reklamacjami? Czy przy płatności telefonem mogę skorzystać z Chargeback?

Pozdrawiam
DanW

płacenie telefonem