płacenie telefonem

Data: 2018-06-01 15:05:39
Autor: Big Jack
płacenie telefonem
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/pep2d8$e8t$1@dont-email.me
*ToMasz* napisał(-a):

witam
zastanawiam się nad tym, jak działa "płacenie" telefonem. Na stronie
banku wyczytałem ze muszę sobie zainstalować android pay. bezpieczne
to? Będę musiał "googlowi" podać na stałe numer karty i zaufać, czy
mogę to zrobić na zasadzie skarbonki/prepaida? Czy Lineage os /Root
nie wyklucza płacenia telefonem?

Korzystam z płatności zbliżeniowych telefonem z aplikacji iKO, czyli banku PKO BP i chwalę sobie. Po odpowiedniej konfiguracji nawet nie trzeba uruchamiać aplikacji, tylko na moment płatności włączyć NFC. Kartę nie zawsze mam przy sobie, ale telefon rzadko zdarza mi się "porzucić". Root może być problem dla płatności.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-06-02 15:31:28
Autor: jerzu.xyz
płacenie telefonem
On Fri, 1 Jun 2018 15:05:39 +0200, "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

Root może być problem dla płatności.

Nie tylko root. W przypadku Xiaomi płatność (AndroidPay) NFC działa
tylko na romach Global. Na miuipolska nie. Nie działa też podobno przy
odblokowanym bootloaderze.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-06-02 15:55:00
Autor: Borneq
płacenie telefonem
W dniu 02.06.2018 o 15:31, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Nie rozumiem idei płacenia telefonem. Przecież można płacić bezdotykowo kartą bankomatową. I jest dużo mniejsza od telefonu.

Data: 2018-06-02 16:00:18
Autor: mrvtktjv
płacenie telefonem
On 02.06.2018 15:55, Borneq wrote:
[...]

Dzięki temu można płacić nie mając portfela przy sobie (zakładając, że kartę trzymamy w portfelu).
Poza tym oprócz płatności zbliżeniowej jest jeszcze BLIK.

Data: 2018-06-02 16:04:21
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 15:55, Borneq pisze:
[...]

Ale trzeba ją mieć, a płacąc telefonem można jej nie mieć.

A jeśli mam wybierać, czy wziąć telefon, czy kartę, to zwykle weźmie się telefon.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-02 16:17:53
Autor: Borneq
płacenie telefonem
W dniu 02.06.2018 o 16:04, Liwiusz pisze:
Ale trzeba ją mieć, a płacąc telefonem można jej nie mieć.

A jeśli mam wybierać, czy wziąć telefon, czy kartę, to zwykle weźmie się telefon.

Mając kartę nie trzeba telefonu.
Łatwiej jest gdy się ma telefon, wziąć jeszcze kartę, niż odwrotnie.

Data: 2018-06-02 16:52:26
Autor: RadoslawF
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 16:04, Liwiusz pisze:

[...]

Dlaczego wybierać?
Kartę wsuniesz w etui większości dzisiejszych telefonów.
Jak bardzo nie chcesz to skoro do kieszeni wejdzie telefon
do zmieści się tam sporo mniejsza karta.

Pozdrawiam

Data: 2018-06-02 18:50:56
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 16:52, RadoslawF pisze:
[...]

Nie mam etui, tylko kondoma. Poza tym kart w telefonie może być kilka.

Jak bardzo nie chcesz to skoro do kieszeni wejdzie telefon
do zmieści się tam sporo mniejsza karta.

Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-02 18:52:50
Autor: Borneq
płacenie telefonem
W dniu 02.06.2018 o 18:50, Liwiusz pisze:
Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

Nie, płacenie kartą zamiast telefonem jest o wiele wygodniejsze.

Data: 2018-06-02 19:02:30
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-02 o 18:52, Borneq pisze:
[...]

Pod warunkiem, że kartę masz.

Ale nawet jak masz, to łatwiej mi sięgnąć po telefon, niż po kartę do portfela.

Rozumiem, że komuś może być łatwiej odwrotnie, dlatego niech każdy wybiera to, co mu aktualnie pasuje. Ja lubię mieć wybór.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-02 23:49:55
Autor: Big Jack
płacenie telefonem
W wiadomości
*Borneq* napisał(-a):

płacenie kartą zamiast telefonem jest o wiele wygodniejsze.

Bezapelacyjnie, ale ja telefon przy sobie mam zdecydowanie częściej niż kartę wraz ze wszystkimi dokumentami.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-06-04 11:04:06
Autor: radekp@konto.pl
płacenie telefonem
Sat, 2 Jun 2018 18:50:56 +0200, w <peuhth$ktu$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

Słusznie -- ale zawsze można przykleić kartę do telefonu albo nawet pod tylną
klapkę.
Ale nie wiem jak tam z dostępnością takich kart (tj. czy są powszechnie
dostępne).

Data: 2018-06-04 11:51:53
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-04 o 11:04, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC. Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Ale nie wiem jak tam z dostępnością takich kart (tj. czy są powszechnie
dostępne).

Chodzi ci o jakieś specjalne naklejki? Jest to jakieś rozwiązanie w sytuacji, kiedy ktoś telefonu z NFC nie ma. W przeciwnym przypadku - nie widzę żadnych zalet, a wielu bankach takie naklejki są chyba nawet ekstrapłatne.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-04 13:55:15
Autor: radekp@konto.pl
płacenie telefonem
Mon, 4 Jun 2018 11:51:53 +0200, w <pf323r$jpv$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC. Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Samych naklejek to i 10 się zmieści.

Data: 2018-06-04 14:20:31
Autor: J.F.
płacenie telefonem
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b3aahdt185i1dskgmv9b78909qlh3074c6@4ax.com...
> [...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC.
Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Ale ktora uzyjesz ?

J.

Data: 2018-06-04 14:29:36
Autor: Liwiusz
płacenie telefonem
W dniu 2018-06-04 o 13:55, radekp@konto.pl pisze:
Samych naklejek to i 10 się zmieści.

I co, będą się losowo odbijać w pikaczu, czy będą zawieszać terminal nieśmiertelnym komunikatem "tylko jedna karta"?

--
Liwiusz

Data: 2018-06-04 14:53:11
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
płacenie telefonem
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 04 Jun 2018 13:55:15 +0200  doszła do mnie wiadomość <b3aahdt185i1dskgmv9b78909qlh3074c6@4ax.com>
 od "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>  :
> [...]

Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC. Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

Nie zmieści się, poza tym zebrane w kupie nie będą się odczytywać w
czytniku.
Już z jedną będą kłopoty ze względu na bliskość akumulatora.

Data: 2018-06-05 09:21:18
Autor: radekp@konto.pl
płacenie telefonem
Mon, 04 Jun 2018 14:53:11 +0200, w
<7edahdp5l6ntk142eimt6vrb5g72bqffcq@4ax.com>, Olaf Frikiov Skiorvensen
<Belzebub@invalid.invalid> napisał(-a):

Nie zmieści się, poza tym zebrane w kupie nie będą się odczytywać w
czytniku.

Heh, racje :)

Już z jedną będą kłopoty ze względu na bliskość akumulatora.

Nigdy nie miałem z jedną żadnych kłopotów.

Data: 2018-06-03 22:42:41
Autor: AL
płacenie telefonem
On 2018-06-02 15:55, Borneq wrote:
[...]

ale musisz ją mieć przy sobie - zazwyczaj jest w portfelu a bez telefonu się nie ruszasz (np. jadąc gdzies na rowerze).

Telefon jest bezpieczniejszy od niezabezpieczonej karty - nikt Ci telefonu nie zeskanuje, a kartę już może.

Ja sobie chwalę płacenie telefonem - od ponad roku z tego korzystam.

Przynajmniej widzę to zdziwienie kolegów mających iPhony i ich pytanie "co ty zrobieś?"  ;) :P

Data: 2018-06-03 12:27:41
Autor: ToMasz
płacenie telefonem
[...]

hehe, ja mam lineage os i rota. jest szansa na płacenie telefonem zbliżeniowo? Obojętnie jaka metoda android pay, aplikacja z banku, blik czy przedpłacone cośtam?
ToMasz

Data: 2018-06-03 13:08:35
Autor: mrvtktjv
płacenie telefonem
On 03.06.2018 12:27, ToMasz wrote:
[...]

Podobno tak. Podobno przy użyciu Magisk Hide ukrywanie roota działa, a obecność custom ROM-a nie ma na płatności zbliżeniowe wpływu. O ile oczywiście NFC działa w danym ROM-ie.
Chociaż mi z IKO (PKO BP) się nie udało, ale może to dlatego, że nie mam zainstalowanych gapps-ów (Google Play, Google Services, itp.).
OmniROM 8.1, Sony Xperia X Compact.

Data: 2018-06-03 15:16:05
Autor: Czarek
płacenie telefonem

W dniu 03.06.2018 o 12:27, ToMasz pisze:
[...]

Blik nie jest płatnością zbliżeniową, jest powiązana z aplikacją banku, w którym masz konto a te (chyba) wszystkie nie mają ograniczenia z powodu rota. Zainstaluj aplikację swojego banku i sprawdź czy ma Blika (lub sprawdź to na stronie banku)

Natomiast jeśli chcesz sprawdzić czy będzie działał Google Pay to zainstaluj aplikację do tego - wcześniej sprawdź czy twój bank umożliwia płatności tego typu (np. większość, jeśli nie wszystkie Banki Spółdzielcze togo nie umożliwiają)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.walletnfcrel

--
Czarek

płacenie telefonem