plamy/rysy z butów na podlodze

Data: 2009-07-27 01:20:30
Autor: Mamut
plamy/rysy z butów na podlodze
Witam
Ostatnio przez glupote kupiłem kapcie na czarnej gumowej podeszwie i
po kilku dniach uzywania zauwazyłem ze strasznie plamią podloge tzn
zostawiają dlugie czarne otarcia, po prostu guma schodzi przy szuraniu
i pozostawia trwale slady. Zarowno na panelach jak i gumolicie. Czym
to mozna usunac? bo zwyklą wodą z płynem nie schodzi, mozna zdrapywac
paznokciem, ale idzie bardzo opornie a takich rys ma pełno w dwoch
pokojach. Myslalem nad jakims rozpuszczalniku albo benzynie ale po
pierwsze zapach w mieszkaniu pozostanie na bardzo dlugo a poza tym
moze odbarwić sie podloga w miejscach gdzie bedę tarł...

Data: 2009-07-27 12:34:50
Autor: SALAMON
Mamut pisze:
[...]

Trampkami/tenisówkami na białej gumowej podeszwie.
Najzwyczajniej w świecie wygumkuj nimi te czarne ślady.

pozdrawiam
SALAMON

Data: 2009-07-29 07:55:29
Autor: BearBag
plamy/rysy z butów na podlodze

Trampkami/tenisówkami na białej gumowej podeszwie.
Najzwyczajniej w świecie wygumkuj nimi te czarne ślady.

metoda ta niestety zupelnie nie dziala, po prostu tworzy sie rysa
bialego koloru, a raczej przezroczysta. Z czarnymi plamami  nic sie
nie dzieje :/

Data: 2009-07-29 17:06:33
Autor: krys
BearBag wrote:

metoda ta niestety zupelnie nie dziala, po prostu tworzy sie rysa
bialego koloru, a raczej przezroczysta. Z czarnymi plamami  nic sie
nie dzieje :/

Ja na panelach takie pamy usuwałam odrobiną zwykłego cifa i wilgotnym zmywakiem. Ale wypróbuj najpierw w mało widocznym miejscu.
Justyna

Data: 2009-07-30 14:01:02
Autor: Jacek
plamy/rysy z butów na podlodze
Masz 3 opcje do wyboru.
1. wygumować gumką taką do mazania ołówka (czasami działa)
2. wyczyścić metodą ścierną  np. drapanie żyletką albo nożykiem do tapet ewentualnie mleczkami typu Skrzat, Cif itp. (na 90% zejdzie ale zostana rysy)
3. zmyć rozpuszczalnikiem, po sprawdzeniu, jaki działa np. benzyna ekstrakcyjna, a jak nie puszcza to chlorokauczkukowym. Zejdzie na pewno z tym, że przy okazji zmyjesz inne brudy z podłogi i może to byc widoczne. Śmierdzieć będzie tylko do pierwszego wietrzenia ;-)
\Jacek

Data: 2009-07-30 05:11:25
Autor: BearBag
plamy/rysy z butów na podlodze
zmyte cifem z wodą, pol godziny roboty na powierczhni 10m2, no i ile
kalorii spalonych:)

Data: 2009-07-30 19:13:58
Autor: Ikselka
On 30 Lip, 14:11, BearBag <cactu...@gmail.com> wrote:
zmyte cifem z wodą, pol godziny roboty na powierczhni 10m2, no i ile
kalorii spalonych:)

A wystarczyło tylko zwykłą, najzwyklejszą pastą/emulsją do podłogi i
ściereczką.

Data: 2009-07-31 06:16:12
Autor: Panslavista

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Najlepszy ZOOM firmy Amway. Pewien pracownik na dyżurze zasmarował mi
podłogę czymś co nie dało się zmyć ani naftą, ropą czy benzyną. Jakaś masa
kablowa która miała być odporna nas paliwa i oleje... I była! To były jakieś
bitumity. A tym czasem wystarczył ZOOM i to rozcieńczony wodą (kupuje się
koncentrat). Wszystko (prawie) zeszło. Pozostały przebarwienia (chodnik z
twardego PCV w jasnym kolorze), ale wyjaśniały z czasem.

Data: 2009-08-02 07:02:20
Autor: Ikselka
On 31 Lip, 06:16, "Panslavista" <panslavi...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Ikselka" <iks...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:77708c79-49b3-4719-ad29-d1ef74762299o6g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

koncentrat). Wszystko (prawie) zeszło. Pozostały przebarwienia (chodnik z
twardego PCV w jasnym kolorze), ale wyjaśniały z czasem.

Mnie kiedys jeden z gości (który przed wizytą zapastował sobie
podeszwy butów, pod spodem też, jakąś czarną pastą, która rozpuściła
tworzywo) tańcząc zapaskudził cały parkiet w salonie... Zeszło od
emulsji do podłogi.

plamy/rysy z butów na podlodze