plamy z wapna na karoserii - czym usun±æ?

Data: 2010-01-13 12:40:06
Autor: plusz
plamy z wapna na karoserii - czym usun±æ?
obecne ¶niegi spowodowa³y, ¿e dylatacja w suficie gara¿u zaczê³a
przeciekaæ
na aucie pojawi³o siê 5 plam - prawdopodobnie wapno

myjnia nie daje rady ich usun±æ, natomiast jak dobrze podrapiê
paznokciem, to te cieñsze miejsca da sie zdrapaæ - te grubsze nie
schodz±. skilka plam jest tez na szybie.

lakier metalik. boje siê czym¶ twardszym drapaæ, aby nie uszkodziæ
lakieru

czy kto¶ wie jak to usun±æ skutecznie?

--
plusz

Data: 2010-01-13 21:44:48
Autor: PepedB
W dniu 2010-01-13 21:40, plusz pisze:
[...]

Polecam Cilit kamieñ i rdza. Polewasz, nastêpuje szybka reakcja, sp³ukujesz powsta³± pianê, a lakier zostaje nienaruszony. Osobi¶cie dla pewno¶ci, ¿e nic lakierowi nie bêdzie p³uka³em miejsce operacji obficie.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliñski
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2010-01-13 12:55:45
Autor: plusz
On 13 Sty, 21:44, PepedB <adres@sygnaturka_na_do.le> wrote:
Polecam Cilit kamieñ i rdza. Polewasz, nastêpuje szybka reakcja,
sp³ukujesz powsta³± pianê, a lakier zostaje nienaruszony. Osobi¶cie dla
pewno¶ci, ¿e nic lakierowi nie bêdzie p³uka³em miejsce operacji obficie.

jak rozumiem testowa³e¶ na swoim i nie zosta³y ¶lady?
¿ona pyta czy w ¿elu/p³ynie/proszku?  w jakiej postaci?

ile lat ma lakier i czy to metalic?

z góry dziêkuje za pomoc
--
plusz

Data: 2010-01-19 07:03:32
Autor: PepedB
W dniu 2010-01-13 21:55, plusz pisze:
jak rozumiem testowa³e¶ na swoim i nie zosta³y ¶lady?
¿ona pyta czy w ¿elu/p³ynie/proszku?  w jakiej postaci?

ile lat ma lakier i czy to metalic?

Sorry za zw³okê, ale trochê czasu brak...
No wiêc jasne- testowa³em na swoim aucie i to kilkakrotnie, bo w ¶wie¿o wybudowanym gara¿u kapa³o przez stropodach. Autem by³ zielony metallic made by Lancia, ale te¿ granatowy na Peugeocie. Nie pozostawa³o nawet najmniejsze zmatowienie, czy przebarwienie, niemniej dla pewno¶ci, czy aby Twój lakier nie zareaguje, zawsze mo¿esz spróbowaæ zacz±æ w ma³o widocznym miejscu. Jeden samochód mia³ kilka lat, a drugi by³ wówczas prawie nowy.

Data: 2010-01-19 07:14:22
Autor: plusz
On 19 Sty, 07:03, PepedB <adres@sygnaturka_na_do.le> wrote:

Sorry za zw³okê, ale trochê czasu brak...
No wiêc jasne- testowa³em na swoim aucie i to kilkakrotnie, bo w ¶wie¿o
wybudowanym gara¿u kapa³o przez stropodach.....

dziêki za info

ja ju¿ na moim te¿ przetestowa³em - szary metalic (renault)
zesz³o bardzo ³adnie, bez ¶ladów cilita, ale niestety na lakierze przy
dok³adnej analizie widaæ, ¿e tam gdzie by³o wapno lakier jest nieco
ciemniejszy
s±dzê, ¿e po kilku myciach i woskowaniach ró¿nica w odcieniu zniknie -
poza tym bez przypatrywania siê nie widaæ

tak wiêc cilit mo¿na spokojnie stosowaæ, ale po max 30 sekundach
obficie sp³ukiwaæ wod± z myd³em

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

Data: 2010-01-13 22:39:45
Autor: Micha³ Gut
plamy z wapna na karoserii - czym usun±æ?
cilit kamien i rdza??? a to nie zawiera kwasu fosforowego (rozcienczonego)?

Data: 2010-01-13 14:11:55
Autor: plusz
plamy z wapna na karoserii - czym usun±æ?
On 13 Sty, 22:39, "Micha³ Gut"
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
cilit kamien i rdza??? a to nie zawiera kwasu fosforowego (rozcienczonego)?

a nawet jeśli zawiera to zakładam, że po szybkim zmyciu wodą usunie
tylko kamień a lakier zostawi - ma to sens
pewnie spróbuję też octem i sokiem z cytryny

--
plusz

Data: 2010-01-13 23:31:00
Autor: J_K_K
plamy z wapna na karoserii - czym usun±æ?
Użytkownik "plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> napisał w wiadomości news:569faeda-6a65-41fa-9ce9-52f74f8a419d21g2000yqj.googlegroups.com...
pewnie spróbuję też octem
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zacznij od octu - dobrze działał na "zabetonowane"
plastikowe szybkozłączki od węży budowlano-ogrodowych.

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-13 23:39:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
J_K_K pisze:
[...]

Jak miałem Felkę i musiałem uszczelnić przednią szybę, to ostrzegano mnie, bym silikon do tego celu zakupił dość uważnie - koniecznie bezoctowy. Bo takim z zawartością octu tylko bym pogorszył sprawę, przyspieszając korozję.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-14 10:27:14
Autor: J_K_K

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> napisał w wiadomości news:hiliar$6lk$1news.dialog.net.pl...
[...]

Pytanie co gorsze - kwas octowy (6 - 10%),
czy kwas fosforowy (? %)

A może ortofosforowy -> odrdzewiacz, ale również Coca-Cola ;-) ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-14 07:24:38
Autor: Massai
J_K_K wrote:

Użytkownik "plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> napisał w
wiadomości
..  pewnie spróbujÄ™ też octem -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zacznij od octu - dobrze działał na "zabetonowane"
plastikowe szybkozłączki od węży budowlano-ogrodowych.

Jak mi budowlańcy zasyfili chyba cekolem wannę, to NIC tego nie
ruszało, żadne domowe i ludowe wynalazki.

Dopiero teściu (tez budowlaniec) mi powiedział żebym kupił Atlasa
taki płyn do czyszczenia - i zeszło od jednego pociągnięcia.

Tylko nie wiem czy to co tam w nim jest nie wyczyści razem z lakierem
do gołej blachy ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-14 10:14:29
Autor: Micha³ Gut
plamy z wapna na karoserii - czym usun?a?
Dopiero te¶ciu (tez budowlaniec) mi powiedzia³ ¿ebym kupi³ Atlasa
taki p³yn do czyszczenia - i zesz³o od jednego poci±gniêcia.

nie jestem pewien czy to samo mialem ale to tez ma kwas fosforowy (a moze solny? napewno kwas). ale prtzyznac trzeba ze doczyscilo to czego inne pierdolki nie ruszaly

Data: 2010-01-14 07:51:07
Autor: Marcin
plamy z wapna na karoserii - czym usun±æ?

U¿ytkownik "plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ba81ad95-254e-48d6-b2ce-209870b39de4k19g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Jak pod paznokciem schodzi to np. Pasta Tempo do starych karoserii i nikli powinna sobie poradziæ - innej chemii bym nie staosowa³ - odbarwienia mog± byæ....i korozja
Pozdr

plamy z wapna na karoserii - czym usun±æ?