plan cyfryzacji DVB-T i tunery na USB

Data: 2010-03-06 14:13:47
Autor: Cavallino
plan cyfryzacji DVB-T i tunery na USB
Użytkownik "Miklewicz Marek" <miklewicz@op.pl> napisał w wiadomości news:hmt93a$kv1$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam

Wczoraj znalazłem na stronach UKE mapke obrazującą postęp cyfryzacji kraju w zakresie DVB-T. ( http://www.polskacyfrowa.org/index.php?id=6 ) Ja jestem z Zamościa więc wg. tej mapki sygnał DVB-T zacznie być nadawany dn. 31.03.2010. Więc teraz mam kilka pytań. :
1.Na ile ta mapka jest wiarygodna, tzn. czy to możliwe,że już wtedy faktycznie w Zamościu będzie DVB-T. Zamość to stosunkowo małe miasto więc aż dziwne, że już mają zamiar wprowadzić sygnał DVB-T.

2. co do kwestii tunerów. Jako, że nie chcę na razie kupować ani nowego TV ani tym bardziej tunera z prawdziwego zdarzenia, to zastanawiam się nad jakimś tunerkiem USB np. takim ( to przykład a nie reklama ) http://allegro.pl/item948466732_lifeview_tv_usb_tuner_dvb_t_lv5t_delux_wys_24h.html - czy takie tanie, małe "coś" może mieć dobrą jakość?

Taki tuner o jakości nie decyduje, tylko karta graficzna, a dokładnie jej sterowniki.
No i oczywiście to co nadaje nadawca.
Mam takiego od 2 lat i nie mam uwag.

3.Inna sprawa to antena, do tego "urządzonka" dołączana jest antenka przenośna, czy to wystarczy do odbioru DVB-T?

Jak sygnał mocny to wystarczy.
Używam tak tunera na wyjazdach w Europę, w domu mam go podłączonego do anteny zewnętrznej.

4.Ostatnie moje pytanie jest takie: Czy można wykorzystać zwykłą antenę siatkową jaka stoi na dachu do odbioru analogu jako antenę DVB-T

Tak.

czy to są niestety zupełnie inne "kawałki drutu" ;) . Jeśli dałoby się wykorzystać taką antenę siatkową do DVB-T to zakładam, że odbiór byłby znacznie lepszy niż z antenki "pokojowej"?

O ile jest dobrze ustawiona i sprawna.

plan cyfryzacji DVB-T i tunery na USB