[OT] płaskostopie poprzeczne a komfort jazdy

Data: 2017-03-02 20:55:29
Autor: PeJot
[OT] płaskostopie poprzeczne a komfort jazdy
W dniu 2017-03-02 o 17:40, Piotr aka dracorp pisze:

Po zeszłorocznym wypadku nabyłem płaskostopia poprzecznego w prawej
stopie. Teraz niestety jazda na rowerze nie należy do
najprzyjemniejszych. Ogólnie jak wcześniej jazda w spd w miękkich butach
była uciążliwa tak teraz jest nieznośna.
Dlatego się pytam, może ktoś miał podobny przypadek i jakoś rozwiązał ten
problem?

Myślałem że już znalazłem sztywne wkładki i do tego wyprofilowane ale
okazało się że w okolicy przodostopia jest giętka. W chodzeniu to się
przydaje jak najbardziej, w butach rowerowych jednak żadnych korzyści.
Inna sprawa że raczej nie znajdę takich wkładek, chyba że na zamówienie
albo zrobione własnoręcznie.

Z czasem będę kupował nowe buty i wówczas skupię na twardości podeszwy
ale pozostają jeszcze turystyczne buty które są dość miękkie. Ale pewnie
twardość to nie wszystko.

U mnie w jeździe w butach SPD kiedyś sprawdziły się twarde wkładki, ale dziś na serio rozważam powrót do jazdy w zwykłym obuwiu. Typowy but SPD po wyjęciu oryginalnej wkładki niekoniecznie nadaje się do przyjęcia grubszej, sztywniejszej wkładki ortopedycznej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-03-02 21:31:28
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 02 Mar 2017 20:55:29 +0100, PeJot napisał(a):
U mnie w jeździe w butach SPD kiedyś sprawdziły się twarde wkładki, ale

A możesz podać co to za wkładki? Bo te co ja znalazłem to są usztywniane od pięty do śródstopia.
dziś na serio rozważam powrót do jazdy w zwykłym obuwiu. Typowy but SPD
po wyjęciu oryginalnej wkładki niekoniecznie nadaje się do przyjęcia
grubszej, sztywniejszej wkładki ortopedycznej.

Ja akurat bardziej preferuję spd  nad zwykłymi butami. Cieszę się że mogę już używać turystycznych spd, bo na początku to mogłem jeździć tylko w butach do biegania, a są one 2 numery za duże i dość szerokie. No i mam/
miałem za duże zimowe spd.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-03-03 16:17:29
Autor: PeJot
W dniu 2017-03-02 o 22:31, Piotr aka dracorp pisze:

A możesz podać co to za wkładki? Bo te co ja znalazłem to są usztywniane
od pięty do śródstopia.

Wkładki na płaskostopie podłużne i poprzeczne, skórzane. Loga producenta niet. Sztywne jak napisałeś.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-03-04 16:56:12
Autor: PeJot
W dniu 2017-03-02 o 20:55, PeJot pisze:

U mnie w jeździe w butach SPD kiedyś sprawdziły się twarde wkładki,

I jeszcze jedno - pewną ulgę przyniosło mi przesunięcie bloków maksymalnie w tył buta.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

[OT] płaskostopie poprzeczne a komfort jazdy