plastikowe lancuchy

Data: 2018-12-28 01:01:26
Autor: J.F.
plastikowe lancuchy

https://www.youtube.com/watch?v=Zl-6sNs5McY

Te trytrytki tylko tyle warte ? Szkoda.

A widzial ktos takie w sprayu, co wygladaja jak w reklamie - czyli
jest wyraznie widoczny naniesiony srodek, niczym pianka montazowa ?

J.

Data: 2018-12-28 06:18:52
Autor: sczygiel
plastikowe lancuchy
W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 18:01:29 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
https://www.youtube.com/watch?v=Zl-6sNs5McY

Te trytrytki tylko tyle warte ? Szkoda.

A widzial ktos takie w sprayu, co wygladaja jak w reklamie - czyli
jest wyraznie widoczny naniesiony srodek, niczym pianka montazowa ?

Przypominaja mi sie czasy emulatora amigi na c64.
Dzieci marzyly ze to mozliwe.
I moze i mozliwe ale zupelnie bez sensowne.

Te trytytki na mrozie pekaja same z siebie.
Jak mialy by na lodzie pomoc? Nie mam pojecia :)
Na sniegu pewnie cos by tam pomogly.
Ale i tak chyba lepiej po dywanikach jechac i niech zona je przeklada pod oponami :)

Czy lancuchy sa az tak drogie i trudne w uzyciu aby ktos mial nadzieje ze takie pomysly mu sie przydadza?

Data: 2018-12-28 19:34:50
Autor: J.F.
plastikowe lancuchy
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0bf76997-c992-4a53-ab0e-636c1f696955@googlegroups.com...
[...]

U nas zazwyczaj jak droga jest, to sporo samochodow nia przejezdza.
Niewielka poprawa trakcji moze duzo dac - w sensie, ze dojedziesz do celu lub nie :-)

Te trytytki na mrozie pekaja same z siebie.

A wiesz, bo masz ? :-)

Jak mialy by na lodzie pomoc? Nie mam pojecia :)
Na sniegu pewnie cos by tam pomogly.
Ale i tak chyba lepiej po dywanikach jechac i niech zona je przeklada pod oponami :)

Dywaniki kiedys probowalem - to kompletnie nic nie daje.
Ale moze snieg byl zly :-)

Czy lancuchy sa az tak drogie i trudne w uzyciu aby ktos mial nadzieje ze takie pomysly mu sie przydadza?

Sa trudne w uzyciu.

I drogie - biorac pod uwage, ze jednorazowe - tzn nie bedzie potrzeby drugi raz zakladac :-)
Ba - zerorazowe, bo kupisz, auto zmienisz, nowe ma nowy rozmiar, a starych ani razu nie uzyles :-)

Przez ponad 20 lat jezdzenia na narty zalozylem lancuchy raz.

J.

Data: 2018-12-28 11:01:59
Autor: sczygiel
plastikowe lancuchy
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:36:00 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Niewielka poprawa trakcji moze duzo dac - w sensie, ze dojedziesz do celu lub nie :-)

>Te trytytki na mrozie pekaja same z siebie.

Na pudelku musi byc napisane.
Jak to jakies PE, PCV, to na mrozie musi pekac.
Jak to jakies wynalazek z guma to od biedy zadziala.
Ale wtedy chyba bym wolal kawal liny konopnej obwiazac zamiast tego czegos.

Albo zamiast konopnej to sznurek ze snopowiazalki.
Bo jak zadziala (w sniegu moze zadzialac jak sznurek grubszy) to nie zal sie rozpedzic i zahamowac zeby sie to wszystko zerwalo i z kola samo spadlo (choc to niegrzecznie smiecic).

Te opaski jakby mialy kawalek linki stalowej czy innej kevlarowej to moze bym przychylniej patrzyl. Choc z drugiej strony jak sie obluzuje i zaczepi to moze wtedy odwinac cale nadkole :)

Zamiast lancuchow to albo worek z piachem na lod albo ten sznurek konopny na snieg.

Albo cieple piwo/winko w domu zamiast wyjazdu gdzies gdzie aktualna konfiguracja auta trudno dojechac :)

Data: 2019-01-01 19:38:48
Autor: miumiu
plastikowe lancuchy

Zamiast lancuchow to albo worek z piachem na lod albo ten sznurek konopny na snieg.

Albo cieple piwo/winko w domu zamiast wyjazdu gdzies gdzie aktualna konfiguracja auta trudno dojechac :)

A może zamiast tych trytek to drutem jakimś obwiązać kolo gr. 3mm miedzianym albo aluminiowym, zeby dalo sie latwo wyginac?

Pzdr

Data: 2019-01-02 01:16:07
Autor: przemek.jedrzejczak
plastikowe lancuchy
-- Sa trudne w uzyciu.
vs
Przez ponad 20 lat jezdzenia na narty zalozylem lancuchy raz.

no to faktycznie dramat :-)

https://www.youtube.com/watch?v=NAWguCeM3n8

ale jesli nadal szukasz alternatynych sposobow to prosze:

https://www.youtube.com/watch?v=Zl-6sNs5McY

Data: 2019-01-02 13:16:17
Autor: J.F.
plastikowe lancuchy
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b2ff493b-bc88-4b21-8c5f-99bb09d4168d@googlegroups.com...
-- Sa trudne w uzyciu.
vs
Przez ponad 20 lat jezdzenia na narty zalozylem lancuchy raz.

no to faktycznie dramat :-)

Dramat, bo kupujesz lancuchy, potem nie uzywasz, potem zmianiasz auto i rozmiar nie pasuje.
Potem chcesz uzyc, to lezysz w sniegu i klniesz ze nie dziala tak jak na tym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=NAWguCeM3n8

Wiec takie plastykowe by mnie satysfakcjonowaly, nawet jakby mialy na 2 km starczyc
.... albo takie w sprayu, jakby podniosly przyczepnosc o 10% ...

ale jesli nadal szukasz alternatynych sposobow to prosze:
https://www.youtube.com/watch?v=Zl-6sNs5McY

No przeciez od tego zaczalem.

J.

Data: 2019-01-02 04:59:57
Autor: Kris
plastikowe lancuchy
W dniu środa, 2 stycznia 2019 13:17:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Wiec takie plastykowe by mnie satysfakcjonowaly, nawet jakby mialy na 2 km starczyc

W Netto na wyprzedaży dzisiaj te plastykowe łańcuchy\trytki widziałem
Podejdź zobacz u siebie może dostaniesz

Data: 2019-01-02 17:31:11
Autor: J.F.
plastikowe lancuchy
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e2392d77-ae49-4199-b30b-eae0f786dc81@googlegroups.com...
[...]

Ale czy warto kupic ?

Prawde mowiac, to kupilem rok temu, ale nie bylo okazji przetestowac :-)

J.

Data: 2019-01-02 08:44:38
Autor: przemek.jedrzejczak
plastikowe lancuchy
-- Dramat, bo kupujesz lancuchy, potem nie uzywasz, potem zmianiasz auto i rozmiar nie pasuje.

Raz na 20 lat ? No i jak nówka sztuka niesmigana to dobrze odsprzedasz no chyba że chcesz jeszcze zarobić ;-) dziwne też że nie pasują bo widzę że zakres całkiem spory:

Passend für folgende Reifen:

195/75-15
205/55-17
205/65-16
205/70-15
215/50-17
215/55-16
215/65-15
215/70-14
225/60-15
235/40-18
235/45-17
235/55-15
235/60-14
245/40-17
245/45-16

-- Potem chcesz uzyc, to lezysz w sniegu i klniesz ze nie dziala tak jak na tym filmie:

To tylko film więc wypada przećwiczyć przed wyjazdem w góry ;-)

Data: 2019-02-12 10:06:52
Autor: Poldek
plastikowe lancuchy
W dniu 2018-12-28 o 01:01, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=Zl-6sNs5McY

Te trytrytki tylko tyle warte ? Szkoda.

A widzial ktos takie w sprayu, co wygladaja jak w reklamie - czyli
jest wyraznie widoczny naniesiony srodek, niczym pianka montazowa ?

Jedno i drugie zanieczyszczenie i śmiecie emitowane prosto do środowiska.

Data: 2019-02-12 15:11:05
Autor: J.F.
plastikowe lancuchy
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3u2bd$cfg$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A potem sie okaze, ze zanieczyszczen i smieci przy produkcji tych 5kg stali jest wiecej niz w tym jednym spraju.

A koniec koncow lancuchy i tak trafia do srodowiska ... ale zelazo w koncu ze srodowiska pobralismy :-)

J.

Data: 2019-02-15 09:15:10
Autor: Poldek
plastikowe lancuchy
W dniu 2019-02-12 o 15:11, J.F. pisze:
[...]

Nawet jeżeli, to w hucie zanieczyszczenia są generowane w kontrolowanych warunkach i odpowiednio utylizowane. Tworzywo sztuczne w postaci pianki aplikowane na opony - gdzie - w otwartej przestrzeni - w górach w lesie, ogólnie na drodze. Po paru kilometrach jazdy tworzywo zostaje starte ma mikropył i jest w żaden sposób nie do posprzątania.

A koniec koncow lancuchy i tak trafia do srodowiska ... ale zelazo w koncu ze srodowiska pobralismy :-)

1. Łańcuch stalowy wyprodukowany raz służy wiele lat, potem jest łatwy do utylizacji jako złom. Nawet wyrzucony w lesie po kilkudziesięciu latach zardzewieje i rozłoży się bez większej szkody dla środowiska.
Pianka to kolejne puszki z tworzywem sztucznym, które są kolejno emitowane do środowiska, a pusta puszka ląduje w rowie, po jakimś czasie kolejna, kolejna. Zwróć uwagę jak wyglądają w dzisiejszych czasach rowy wzdłuż dróg - to są śmietniska.

plastikowe lancuchy